Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset oli ennen paljon rumempia?

Vierailija
05.03.2025 |

Mitä on tapahtunut?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Ihmiset eivät olleet rumempia ollenkaan. Olivat jopa hoikkia verrattuna nykyiseen. Pukeutuminen oli erilaista, muttei sekään ollut rumempaa. Aikansa kutakin.

Kasvoista olivat. 

Ap

Ei olleet posket niin pinkeinä ja rypyttöminä sipsien ja hamppareiden ahmimisesta kuin nykypulleroilla? Vai? Ja ennen tehtiin töitä ja oltiin ahkeria mikä saattaa vaikuttaa myös ulkomuotoon... nykypossut kun röhnöttävät sohvalla ja odottavat raharopsahdusta kelagold-tilille niin ei siinä ainakaan työn ja kiireisen elämänrytmin vuoksi pääse ryvettymään.

Vierailija
42/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Ihmiset eivät olleet rumempia ollenkaan. Olivat jopa hoikkia verrattuna nykyiseen. Pukeutuminen oli erilaista, muttei sekään ollut rumempaa. Aikansa kutakin.

Mielestäsi hoikka on siis automaattisesti hyvännäköinen vaikka naama näyttäisi miltä tahansa?

Samaa naureskelin, että rumuudesta puhuttiin, ja heti aletaan jauhaa lihavuudesta. Minä olen kyllä ihan sellainen ruma laiha, ja ystäväni on kaunis lihava. 

Kaunista lihavaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä olleet. Esim. 60-luvulla oli hyvännäköisiä nuoria toisin kuin nykyään.

Nykyäänkin on tietysti hyvännäköisiä nuoria joo, mutta paljon myös sellaisia college-housuissa, lippiksissä ja tennareissa kulkevia pulleroita, massiivisilla irtoripsillä ja ihme fillereillä kasvonsa pilanneita tursakkeita jne. Mulle tulee oikeasti huono olo kehoon kun katson osaa ihmisistä, niiden syömä ruokakin on sellasta ällöttävän hajuista likaista. 

Vierailija
44/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen naiset(kin) tekivät fyysisesti raskaita töitä, mutta ei ollut lihaksikkaita perseitä. Nykyää perheet on laihoja. Kaikki on muutenkin kohta päälaellaan.

Vierailija
45/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt katsoo. 60-luku verrattuna 70-lukuun oli tyylikkäämpää aikaa. 

40-luvun pitkät kiiltävät lainekampaukset oli upeita nykyisiin keskijakaus ja suorat hiukset tyyliin verrattuna.

Nykyryhti on aiempaa huonompi ja sillä jos millä on vaikutusta olemukseen.

Vierailija
46/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneustoimenpiteet on yleistyneet. En tiedä onko se nyt erityisen tavoiteltavaa, jotkut naiset alkaa näyttää kasvoista hirviöltä, kun nuo toimenpiteet menee ihan yli ja niitä teetetään halvalla Turkissa.

Pakko mainita tässäkin "Trivago-miehen" hampaat...

Vierailija
47/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tulisi muotiin kävelypuvut ja hatut. Muuttuisi kaupunkikuva melkoisesti.

Vierailija
48/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki.

Ja se että keskityttiin olennaiseen, eikä ulkonäköön.

Vierailija
49/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta itse olin 20 vuotta sitten kauniimpi.

Vierailija
50/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oltiin laihoja. Olen nyt 50kg painavampi kuin 40 vuotta sitten, enkä vieläkään ole varsinaisesti vielä lihava. Olen pitkä mies ja lähtötaso oli luokkaa luuviulu. Kun BMI on luokkaa 20, normaalia ennen, niin se näkyy naamassa.

Vierailija
51/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikki.

Ja se että keskityttiin olennaiseen, eikä ulkonäköön.

Kauniit ovat olleet kauniita aina kaikilla vuosikymmenillä ja muodeilla.

Ei ne meikit nykyisinkään rumaa kauniiksi muuta.

Vierailija
52/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun tulisi muotiin kävelypuvut ja hatut. Muuttuisi kaupunkikuva melkoisesti.

Se oiskin kun nykypunkerot yrittäisivät tunkea itsensä kävelypukuihin....... muahhahahahahaaa :DDDDDDDDDDDDDDDD Ompelijat varmaan viiltäisivät ranteensa auki kun nämä kehopositiivarit tulisivat tilaamaan sopivia asuja, kun ei kaupasta löydy...

Vierailija
53/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oltiin laihoja. Olen nyt 50kg painavampi kuin 40 vuotta sitten, enkä vieläkään ole varsinaisesti vielä lihava. Olen pitkä mies ja lähtötaso oli luokkaa luuviulu. Kun BMI on luokkaa 20, normaalia ennen, niin se näkyy naamassa.

Sepä. Tämän päivän tankeilla näkyy kahdet posket takaapäin, sekä ylä- että alapäässä.

Vierailija
54/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinänsä muuttuisi, koska vain muutamat kulkevat muotihömpötysten perässä. Valtaosa lampsisi edelleen kaduilla collegehousuissa ja huppareissa.

Vierailija
55/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikempia ennen oltiin, eikä muiden shokeeraaminen kokovartalotatuoinneilla saati lävistyksillä olleet muotia, näiltä osin oli päinvastoin. Toisaalta, menneinä vuosikymmeninä yleisimmät elinkeinot ja ammatit olivat tyypillisesti kovaa ruumiillista työtä ilman nykyaikaisia apulaitteita, ja sehän totta kai näkyi jo keski-ikäisten tiettynä raihnaisuutena. Hampaiden hoito oli mitä oli, ja tekohampaat tulivat suuhun aiemmalla iällä, kuin nykyisin. Toinen ihmisten vanhentaja oli tupakka, joka kärysi aivan kaikkialla ja lähestulkoon kaikkien huulilla vielä 80-luvullakin. Tupakointi pilasi myös osaltaan niitä hampaitakin, vaikka karkkia ja muuta naposteluherkkua oli vähemmän ja harvemmin tarjolla.

Edelleen on meitä raihnaisia keski-ikäisiä...kova työ vaurioittanut.

Vierailija
56/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvoista olivat. 

Ap

Ei olleet posket niin pinkeinä ja rypyttöminä sipsien ja hamppareiden ahmimisesta kuin nykypulleroilla? Vai? Ja ennen tehtiin töitä ja oltiin ahkeria mikä saattaa vaikuttaa myös ulkomuotoon... nykypossut kun röhnöttävät sohvalla ja odottavat raharopsahdusta kelagold-tilille niin ei siinä ainakaan työn ja kiireisen elämänrytmin vuoksi pääse ryvettymään.

Mikä on kelagold-tili? Pienellä ansiosidonnaisella on pärjättävä työttömän.

Vierailija
57/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt, ettö miksi rikkaat ja hyväosaiset ovat geneettisesti kauniimpia kuin köyhät ja pienituloiset/työttömät. Jokainen voi todeta asian kävelemässä isojen kaupunkien ns. hyvillä alueilla ja mennä sitten katselemaan rumiluksia lähiöihin ja kainuun sisäsiittoisille kylille. Tämä on fakta, myönsitte tai ette.

Vierailija
58/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt, ettö miksi rikkaat ja hyväosaiset ovat geneettisesti kauniimpia kuin köyhät ja pienituloiset/työttömät. Jokainen voi todeta asian kävelemässä isojen kaupunkien ns. hyvillä alueilla ja mennä sitten katselemaan rumiluksia lähiöihin ja kainuun sisäsiittoisille kylille. Tämä on fakta, myönsitte tai ette.

Eihän tuossa mitään mysteeriä ole, kauniita ihmisiä suositaan, kauniista tulee hyväosaisia.

Vierailija
59/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvoista olivat. 

Ap

Leuattomia ja isonenäisiä ei minusta kovin usein näy katukuvassa, nämä ja muutkin häiritsevät kasvonpiirteet on häivyttyneet vuosisatojen saatossa.

Ap

Mitä ihmettä. Minä kun joku aika sitten katselin isovanhempien kotona olleita vanhoja kuvia, että olipa ihmisillä selkeät kasvonpiirteet joskus 1930-1950-luvuilla, leukalinjat vahvasti näkyvissä yms. Ajatttelin muutenkin, että ne oli paremman näköisiä kuin nykyään. Oivalsin syynkin: he olivat kaikki hoikkia, jolloin luusto tulee naamastakin eri tavalla esiin, ei ole kaksoisleukoja yms. Naisilla toki sitten jo 30 v paikkeilla tuli käyttöön silloin "rouvatyyli", mikä tietyllä tapaa teki vanhan ja ankaran näköiseksi.

Vierailija
60/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä luule ennen ei ollu botoxia ja silikonia, naiset raatoi navetassa ja niistä tuli huonokuntoisia raakkeja.