Työnantaja ilmoitti, että palkat pienenevät. Irtisanouduin tänään.
Palkat pienenee. Duunari olen. Ja tämän lisäksi työpaikan parkkimaksut suurenivat ja ihmiset ovat riippuvaisia tulemaan omalla autollaan töihin, koska tänne ei julkiset kulje.
Minulle riitti ja sanoin itseni irti. Säästöjä on onneksi jonkin verran. Työ fyysistä ja paikoitellen raskasta. Näin paljon työntekijää arvostetaan, pitäkööt pskansa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on normikäytäntö esimerkiksi sairaaloissa. Hoitajien palkasta nyhdetään jopa 50 e takaisin parkkimaksun muodossa.
Parkkipaikka on kuitenkin parkkitalossa tai -hallissa eikä taivasalla?
Ei todellakaan ole edes katosta. Ja sillä parkkimaksulla saa vain yrittää parkkipaikalle; kaikki maksaneet eivät mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Siis te työntekijät joudutte maksamaan parkkimaksua??????? !
Niin se on kuule monessa paikassa, täällä on paljon tolppapaikkoja joiden sähkö ei ole ilmaista.
Ja aloittaja satuilee, yhdessäkään paikassa ei noin vain palkat pienene
Vierailija kirjoitti:
Eihän palkkojen pieneneminen ole ilmoitusasia. Se onnistuu vain, jos työtehtävä muuttuu selvästi.
Kyllä töissä on autopsikamaksut.
Yhddessä paikassa vedottiin tuotannon supistamisen nimissä toimenkuvien muuttamiseen ja sitä kautta palkkojen ja työaikoijen leikkauksiin.
Monilla aloilla käydään jatkuvasti taistelua lisien pienennyksistä ja osa on vaihtanut vaikkapa työehtosopimusta, että on saatu pienemmän iltalistä ja muut, joka voi olla jollekin todella merkittävä palkan alennus.
Sitten tulee vielä mieleen nämä työtuntien leikkaukset, joka tuossa ohimennen tuli mainittua, sillä saadaan myös monessa paikassa kilpailutuksen yhteydessä hintaa alas ja riittää monesti perusteeksi se, että työt olisivat muutoin loppuneet kokonaan, tässä on toki huono kun työntekijät joutuvat sos.tukien varaa ja moni nostaa niitä enemmän mitä maksaa veroja, että hieman hullu yhtälö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on normikäytäntö esimerkiksi sairaaloissa. Hoitajien palkasta nyhdetään jopa 50 e takaisin parkkimaksun muodossa.
Ja nostaa 50e kuussa asumistukea tuon takia, eli valtio köyhtyy ja parkkipaikan lunastanut firma tekee voittoa.
1 henkilö ja 50e on pieni asia, mutta tämä sama kaava toistuu monessa yhteydessä ja johtaa varmasti valtion konkurssiin, ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Paskat työnantajat pakottavat maksamaan parkkipaikasta. Hyvät työnantajat eivät.
On täysin selvää, että se on työnantajan murhe järjestää omaan piikkiin parkkipaikka, mikäli töihin ei voi käytännössä tulla muulla kuin autolla. Tolppapaikasta voi ehkä maksua periä, mutta pitää olla myös maksuton vaihtoehto.
Meillä firma kustantaa parkkihallipaikat kaupungin keskustasta halukkaille. Mutta meillä toki välitetään työntekijästä.
Kas kun ei makseta vuokraa työpisteestä...
Työpiste vuokraa maksaa mm parturikampaajat ja varmasti sama jollain muillakin aloilla, eikä se poista sitä ulkona olevan auton pysäköintimaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäritkö parkkeeraavat ilmaiseksi?
Lääkärit pysäköivät toisessa hallissa, en tiedä, onko se maksullinen. Luultavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Sairaalassa työtään tekevät joutuvat maksamaan parkkipaikoista. Ainakin meidän kaupungissa.
Olisi jäänyt työelämään tutustuminen tekemättä keskussairaalassa, jos parkkipaikasta olisi joutunut maksamaan. Heittivät itse asiassa ruokalippuvihkon ilmaiseksi minulle, että pääsin syömään. Tuon takia paiskinkin töitä niin ahkerasti, että vakisähkärit kiittelivät kätellen kun tuli aika poistua. Tästä on kuitenkin jo yli kymmenen vuotta, joten tiedä onko muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo kyllä kaiken olennaisen siitä, miten paljon tätä kutsumusammattia arvostetaan. Luultavasti tää vielä pitää maksaa verotetuista tuloista? Eli käytännössä bruttopalkasta hoitaja menettää liki satasen jo siihen, että saa käydä toteuttamassa kutsumustaan.
Kyllä tuo sotepuoli on ihan naurettavaa puuhastelua. Mä asuin lähellä työpaikkaa ja olin säilyttänyt autoa tyhjällä tontilla, kunnes siihen tuli rakennustyömaa. Kun mun esimies kuuli tästä, hän heti kysyi, tarvinko autopaikkaa. Insinööriala. Hoitoalalla ei tapahtuisi koskaan, ei ainakaan kunnallisella puolella.
Ihan sama on käytössä monessa muussakin, esimerkiksi meillä valtiolla.
Kun olin vuokrafirmassa töissä sairaalassa, jouduin pysäköimään asiakkaiden paikoille eli parkki maksoi työpäivän ajaksi 8-9 euroa. Ja EN ollut hoitoalalla.
Tuohan se tavoite taitaa olla, saada ihmiset irtisanoutumaan. Käsittääkseni tietotyössä etätyöskentelyn rajoittamisella on usein sama päämäärä.
Valtiolla olen ja maksan myös pysäköinnistä n. 90 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Paskat työnantajat pakottavat maksamaan parkkipaikasta. Hyvät työnantajat eivät.
On täysin selvää, että se on työnantajan murhe järjestää omaan piikkiin parkkipaikka, mikäli töihin ei voi käytännössä tulla muulla kuin autolla. Tolppapaikasta voi ehkä maksua periä, mutta pitää olla myös maksuton vaihtoehto.
Meillä firma kustantaa parkkihallipaikat kaupungin keskustasta halukkaille. Mutta meillä toki välitetään työntekijästä.
Kas kun ei makseta vuokraa työpisteestä...
Työnantajaa ei oikeasti edes kiinnosta millä tulet töihin, työnantaja ei ole velvollinen maksuttomaan parkkipaikkaan. Olen itse kulkenut joskus pyörällä kun muuten ei päässyt.
Meillä vaihtoehtona oli lomautus tai palkan pieneneminen. Otin lomautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksaa pysäköinti ihan normaalisti hallin maksutaksan mukaan tuntiveloituksena.
No on kuitenkin halli. Useimmissa työpaikoissa on parkkipaikat vain ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se on kuule monessa paikassa, täällä on paljon tolppapaikkoja joiden sähkö ei ole ilmaista.
Ja aloittaja satuilee, yhdessäkään paikassa ei noin vain palkat pienene
Parkkimaksu ja tolppamaksu ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parkkipaikka on kuitenkin parkkitalossa tai -hallissa eikä taivasalla?
Kylmässä parkkikatoksesta voisi puhua enemmin kuin parkkihallista. Ainakin meillä.
Sentään on katos. Meillä ei ole.
600e vuosi on työpaikan parkkimaksu. Hallissa.
Parkkipaikka tolpalla 0€ 👌
Työmatkalle lähdettäessä (lentokenttä) taksi tulee noutamaan kotipihalta ja vie terminaalin oville 👌 0€
Täytyy vaan olla onnellinen että asiat on edes näin hyvin.
Näitä keksittyjä aloituksia laitetaan tänne joka päivä.Ja porukat uskoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Eihän palkkojen pieneneminen ole ilmoitusasia. Se onnistuu vain, jos työtehtävä muuttuu selvästi.
Kyllä töissä on autopsikamaksut.
Kyllä minunkin työpaikassa pitää itse maksaa pysäköinti.
Meillä maksaa pysäköinti ihan normaalisti hallin maksutaksan mukaan tuntiveloituksena.