Työnantaja ilmoitti, että palkat pienenevät. Irtisanouduin tänään.
Palkat pienenee. Duunari olen. Ja tämän lisäksi työpaikan parkkimaksut suurenivat ja ihmiset ovat riippuvaisia tulemaan omalla autollaan töihin, koska tänne ei julkiset kulje.
Minulle riitti ja sanoin itseni irti. Säästöjä on onneksi jonkin verran. Työ fyysistä ja paikoitellen raskasta. Näin paljon työntekijää arvostetaan, pitäkööt pskansa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Eipä työnantaja voi yksipuolisesti tosta noin vaan palkan suuruutta vaihtaa jos se on työsopimuksessa sovittu.
Niin niin. Ay-aktivistit taas vauhdissa.
Lue jos kiinostaa
https://laki.fi/palkan-alentaminen-miten-se-tapahtuu-lain-puitteissa-ja…
Vierailija kirjoitti:
Eipä työnantaja voi yksipuolisesti tosta noin vaan palkan suuruutta vaihtaa jos se on työsopimuksessa sovittu.
Jos vaihtaa tessiä? Kuten Posti esim teki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te työntekijät joudutte maksamaan parkkimaksua??????? !
Tämä on normikäytäntö esimerkiksi sairaaloissa. Hoitajien palkasta nyhdetään jopa 50 e takaisin parkkimaksun muodossa.
Parkkipaikka on kuitenkin parkkitalossa tai -hallissa eikä taivasalla?
Töihin vaan olen tehnyt töitä tonnilla kuussa.
Jos työtehtävä ei muutu mitenkään tai työtunnit vähene, palkkaa ei saa pienentää.
Minä maksan työpaikan pysäköinnistä 20 euroa kuukaudessa. Ja tällä ei saa mitään nimikoitua paikkaa, vaan oikeuden pysäköidä tietyille parkkipaikoille. Paikkoja on vähemmän kuin lupia, joten välttämättä vapaata paikkaa ei edes aina löydy.
Kuulostaapa, että teillä on paskat työnantajat. Minun pitkäaikainen työantajani maksoi ylimääräistä vapaaehtoista eläkettä vanhoille työntekijöilleen jota minäkin nyt nautin normaalin työeläkkeen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on normikäytäntö esimerkiksi sairaaloissa. Hoitajien palkasta nyhdetään jopa 50 e takaisin parkkimaksun muodossa.
Parkkipaikka on kuitenkin parkkitalossa tai -hallissa eikä taivasalla?
Kylmässä parkkikatoksesta voisi puhua enemmin kuin parkkihallista. Ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo kyllä kaiken olennaisen siitä, miten paljon tätä kutsumusammattia arvostetaan. Luultavasti tää vielä pitää maksaa verotetuista tuloista? Eli käytännössä bruttopalkasta hoitaja menettää liki satasen jo siihen, että saa käydä toteuttamassa kutsumustaan.
Kyllä tuo sotepuoli on ihan naurettavaa puuhastelua. Mä asuin lähellä työpaikkaa ja olin säilyttänyt autoa tyhjällä tontilla, kunnes siihen tuli rakennustyömaa. Kun mun esimies kuuli tästä, hän heti kysyi, tarvinko autopaikkaa. Insinööriala. Hoitoalalla ei tapahtuisi koskaan, ei ainakaan kunnallisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta on se, että se parkkimaksu ei edes takaa, että saat autosi parkkiin!
Ei palkkoja noin vain alenneta yksipuolisesti. Taitaa tulla Hakaniemen sontasuoltamosta tämä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäritkö parkkeeraavat ilmaiseksi?
Miksi valehtelet? Tuo ei ole laillista.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, hyvin yleistä on. Siksi pysyn visusti kotona ja teen kotoa käsin työt. Miksi maksaisin 8-20e päivässä parkkimaksua? Tai jos tulisin bussilla, se olisi vähän yli tunti ajanhaaskausta yhteen suntaan ja reilut 3e per suunta. En minäkään maksaisi parkkimaksua. Kun jossain kohtaa tuolla toimistolla täytyy käydä, menen bussilla tai pyöräilen jos on kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Sairaalassa työtään tekevät joutuvat maksamaan parkkipaikoista. Ainakin meidän kaupungissa.
Kyllä. Ja parkkimaksu vähennetään palkasta, vaikka hyvin usein parkkipaikalle ei edes mahdu parkkiin.
Työ jos oisi herkkua niin herrat itse tekis sen mutta kun se rankkaa on nii sen saa tehä työläinen känsät siitä palkaksi saa hakkua kun heiluttaa kanki jos ei jyskähtäs niin pomo yskähtäis herrat makaa hotellissa rauhassa ja levossa enempää sanoja ei muista
Parkkimaksu työpaikalla omille työntekijöille? Vai tarkoitatko lämmitystolppamaksua?
Meillä on kunnassa niin ääliö tolppamaksu, että se on vain koko talvesta. Jos työsuhde alkaa esim. vuoden alusta, maksu on aivan kohtuuton.
Muuten toki parkkeeraus on ilmainen, mutta on se aika raakaa työpäivän jälkeen kovilla pakkasilla alkaa herätellä autoa henkiin jääkuoren alta.
Tuskin kovin ekologista, mutta näin mennään.
Miksei tolppapaikkaan voi olla kuukausimaksua???