Minkälainen ihminen pitää vielä maskia???
Kommentit (215)
Syöpäleikkausta odottavana johon on aika muutaman viikon päästä, minä pidän koska haluan varmistaa sen etten sairastu ennen leikkausta ja aiheuta sairastumisella itse operaation viivästymistä.
Vinkki, näitä leikkauksia tehdään vuodessa 5000 suomalaiselle, en ole ainoa jolla on tämän kaltainen tarve nyt kun influenssakauden huippu on tulossa maalis-huhtikuun vaiheessa.
Samoin on muita tarpeita, ihmisillä on perussairauksia ja pelkkä influenssan sairastaminen on heille hengenvaarallista.
Eli toisille sillä sairastumisen välttämisellä on merkitystä enemmän kun toisille, jotka vain muutaman päivän sairastaa kotona ja sitten asia on sillä heille selvä.
Maskin käyttämisen perään kyselevien ja ihmettelevien pitäisi oppia ajattelemaan hieman muutakin kun vain omaa napaa.
mene nurkkaan miettimään. et keksi. esim. hän on menossa leikkaukseen,pitää suojautua.
tai hän itse on juuri tartuttava. jokin sairaus hänellä,jolloin sairastuu vakavammin kuin muut. sydänvikaiset, vanhukset,syöpähoidot...
Ny tää ketale keksi tämän: -Millainen Joka pv tai viikko on tuo sama-Millainen ihminen syö leipää. tai peruna,kuka syö tyyliin pastaa. Hänellä on näemmä jokin vaiva ja yksinäisyys ja yrittää hämmentää pakkaa,saisi muka jotain vastauksia. Ihan turha sille vastailla, tuttu tyyppi. Onnetonta,mutta kait tuollekin on syynsä.
Ennen koronaa astmaatikoille suositeltiin maskien käyttöä siitepölykaudella. Lisäksi on ihmisiä joilla jostain syystä alentunut tai jopa olematon vastustuskyky ihan tavallisille infektioille esimerkiksi elinsiirron, syöpähoitojen tai ihan vaan jonkun sairauden vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minä jolla on influenssa päällä mutta kauppaan ja apteekkiin on mentävä.
Olet hysteerikko.
Sä et osaa provota. Toistelet vaan hysteerikko sanaa, kysy joltain kaverilta mitä muuta voisit vaihteeksi keksiä.
Järkevä ja muut huomioon ottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harhailuuloiset akat on tunnetusti täysin vakuuttuneita siitä että pesukone syttyy palamaan jos he lähtevät ulos sen ollessa päällä ja he saavat kaikki taudit jos ei ole maskia kuonolla ym.
Meillä astianpesukone olisi syttynyt tuleen, jos en olisi ehtinyt ottaa töpseliä pois seinästä. Onneksi olin kotona ja havahduin siihen sähköiseen katkuun.
Juu juu, näinhän se menee. Ne syttyy AINA palamaan.
Harhaluulojen taustalla on usein ahdistava, pelottava tai tavallisuudesta poikkeava kokemus, jolle ihminen etsii selitystä ja josta vähitellen muodostuu todellisuudesta poikkeava ja vakaa uskomus. Joissakin tilanteissa harhaluulot syntyvät tilanteissa, jotka tuovat mieleen lapsuuden tai sen jälkeen koetut traumaattiset ja tietoisuudesta torjutut tilanteet.
Onko sinulla useinkin harhaluuloja? Ainakin sen perusteella, että harhailet luulemaan tietäväsi miten meillä kävi. Ihan ammattilainen, vakuutusyhtiön lähettämä, totesi, että tulipalo oli lähellä.
Onko AP kenties korona pandemian aikana julkisuuteen noussut Pähkinä-Miikka joka sai Finnairille puolen vuoden lentokiellon, kun ei suostunut noudattamaan Finnairin käytäntöjä?
Vierailija kirjoitti:
Syöpäleikkausta odottavana johon on aika muutaman viikon päästä, minä pidän koska haluan varmistaa sen etten sairastu ennen leikkausta ja aiheuta sairastumisella itse operaation viivästymistä.
Vinkki, näitä leikkauksia tehdään vuodessa 5000 suomalaiselle, en ole ainoa jolla on tämän kaltainen tarve nyt kun influenssakauden huippu on tulossa maalis-huhtikuun vaiheessa.
Samoin on muita tarpeita, ihmisillä on perussairauksia ja pelkkä influenssan sairastaminen on heille hengenvaarallista.
Eli toisille sillä sairastumisen välttämisellä on merkitystä enemmän kun toisille, jotka vain muutaman päivän sairastaa kotona ja sitten asia on sillä heille selvä.
Maskin käyttämisen perään kyselevien ja ihmettelevien pitäisi oppia ajattelemaan hieman muutakin kun vain omaa napaa.
eikä pelkästään syöpäleikkaukset, ihan vain lisäyksenä. Olin juuri pienessä päiväkirurgisessa leikkauksessa ja jopa siinä minulle kerrottiin etukäteen, että kannattaa nyt jättää sosiaaliset kontaktit ja yleisissä tiloissa oleskelu minimiin, koska liikkeellä on influenssaa paljon eikä tekisi hyvää olla sairaana leikkauksessa. Ja minä vielä olen perusterve eikä sillä lailla mitää erityistä pelkoa tartuntataudeista.
ap:n kaltaiset aloitukset ovat pelkkää trollailua, ei kannattaisi edes vastata noihin "minkälainen ihminen". Tuleeko seuraavaksi ihmettelyä, että minkälainen aikuinen käyttää reppua. Tai takkia kesäsäällä.
Oli noista korona-ajan hullutuksista sen verran hyötyä lauantaina kun siivosin superpölyisen varaston. Lapsen vaatehuoneessa oli vielä paketti joskus hulluusvuosina koulusta saatu maskipaketti, niin tulipahan niillekkin jotain käyttöä. Tai ainakin parille niistä. On siellä varmaan joku 100 kpl vielä odottamassa seuraavaa siivouskertaa tai mahdollisia uusia hulluusvuosia.
Sellainen ihminen, joka seuraa kansainvälistä tutkimustietoa virusten kuten koronan ja influenssan ilmalevitteisyydestä ja joka on lukenut tarpeeksi hengityssuojainten (mm. FFP2) hyödyistä niiden torjunnasta. Sellainen ihminen, jota ei kiinnosta sairastaminen. Sellainen ihmien, joka ei välitä aloittajan kaltaisista idiooteista ja siitä, mitä muut ihmiset ajattelevat.
Toisin sanoen järkevä ihminen, joka on oppinut jotain koronapandemiasta, perillä maailmantilanteesta ja soveltaa opittua käytäntöön. Ne jotka ilkkuvat ja syyttävät maskien käyttäjiä pelossa elämisestä elävät itse pelossa ja yrittävät ylläpitää kognitiivista dissonanssiaan, jotta itsepetoksessa elämistä voitaisiin jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi päivä näin jonkun vanhemman miehen ajavan autolla maski naamalla, ja oli vielä ihan yksin.
Näitä yksin autoilevia maskin käyttäjiä minäkin ihmettelen.
Riskiryhmäläiset ainakin.
Miten sitä toiset jaksaakin kytätä toisia?
Tähän aikaan vuodesta sitä voi käyttää myös katupölyn takia. Ihmetyttää kyllä ketä häiritsee toisten maskit?
Öö, mulla oli angiina, jonka takia kävin nieluviljelyssä. Labra sijaitsi isossa kauppakeskuksessa. Miksi hitossa olisin ängennyt sinne väenpaljouteen ilman maskia?!
Mitä se sua häiritsee?? Onhan esimerkiksi Japanissa tapana pitää myös maskia ihan arkielämässä ja se oli ihan jo ennen koko koronaa myös. Ihan toisten huomioon ottamisen vuoksi.
itsekin aloin juuri eilen pitää maskia ihan vaan sen vuoksi että jos se nyt jotenkin auttaisi , reissu tulossa enkä haluaisi olla sairaana matkalla. Ihan vaan koska liikkeellä on paljon influenssaa ja muuta pöpöä ja sitten on ääliöitä jotka ei osaa edes yskiä oikein vaan köhivät päin näköä. Jos on kerran aivan pakko sairaana olla liikkeellä ja tartuttaa muut niin hyvänen aika yskikää edes siihen hihaan!!
Minkälainen ihminen jaksaa kiinnostua toisten maskin käytöstä? Anna käyttää jos käyttävät, mikä ongelma?
itse taidat olla niitä pellejä jotka oli täysin välinpitämättömiä ja vähätteleviä koronan aikaan?
Ahdistaako? Pelottaako ettet saa kontaktia ihmisiin?
Huomaavainen ihminen käyttää maskia julkisilla paikoilla silloin kun hänellä on esim. hengitystieinfektio, jottei levitä pöpöä muille.
Ihminen, jolla on heikentynyt immuunijärjestelmä, tai sellaisen ihmisen omainen, käyttää maskia suojellakseen itseään tartunnoilta.
Maskia käyttämällä voi myös mm. suojella henkilöllisyyttään samalla kun suojaa terveyttään.