Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myin tuotteen Torissa VUOSI sitten, ja nyt ostaja alkoi

Vierailija
04.03.2025 |

vaatimaan rahojaan takaisin tai hyvitystä, koska hän ei saa sitä nyt korjaukseen takuuseen, koska takuu oli umpeutunt.

Eikai mulla ole mitään velvollisuuksia alkaa mitään hyvittämään saati korvaamaan? Varsinkaan VUOSI kauppojen teon jälkeen?? Teen muutaman tori-kaupan vuodessa eli en ole mikään ammattimyyjä, en myynyt uutta tuotetta ja ilmoituksessa luki, että takuu umpeutuu puolen vuoden päästä.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naura sille pskasesti ja laita estot päälle. Yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa ei ole mitään jälkivastuita, vaan kun tavara vaihtaa omistajaa niin myyjällä ei ole enää mitään osaa tai arpaa tuotteeseen.

Vastasin Torissa, että en koe olevani vastuussa, kiitos hei, estin, mutta oli viestiketjusta kaivanut puhelinnumeroni ja otti sitä kautta yhteyttä uudestaan, että hän on eri mieltä.. ap

Puhelimeen saa myös eston, jos et sitä laita kovin pommittaa viesteillä ei muuta kuin poliisille tutkintapyyntö onko kyseessä kotirauhan häirintä 

Vierailija
62/79 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua polttaa liekit PROVION

Tietenkin kyseessä voi olla myös provo, mutta kyllähän tuon kaltainenn älyttömyys saattaa olla ihan tottakin. Minä tein kerran ostotarjouksen tuotteesta, jonka myyjä oli ennättänyt myydä jo toisaalle. Noin puolen vuoden kuluttua hän otti minuun uudelleen yhteyttä, ettei kyseisiä kauppoja ollutkaan syntynyt, joten hän olisikin valmis myymään tuotteen mulle. Totesin tähän, että hankin sen jo muualta, että kiitoksia vain. Myyjä ei tähän tyytynyt, vaan alkoi tosissaan vängätä, että silloinen tarjoukseni oli sitova ja pätee yhä edelleen, jne.

Ai olisko se oikeuteen haastanut sitten vai millä tapaa tarjous oli

Lähinnä ajattelin, että miten harhainen myyjä siinä onkaan ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ostaja Porvoosta?

Vierailija
64/79 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran joku elektroniikka laite myynnissä, kaupan paketissa vielä, käyttämätön, kun en tarvinnut. Möin sitä reippaasti paljon halvemmalla, kuin mitä uusi kaupassa maksaa.

Yks ostaja alkoi inttämään takuusta ja sanoin että ei ole takuuta ja kuitin olen hukannut (oikeasti olin). Alkoi inttämään ja vaatimaan vielä lisäalennuksia, suurinpiirtein oli ostamassa sitä ilmaiseksi ja jopa halvemmalla kuin mitä samanlaiset käytetyt tuotteet oli torissa.

Vastasin vaan, että jos haluut takuun, niin käy ostamassa uusi suoraan kaupasta.

Vierailija
65/79 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs menit mainostamaan takuuta. monet valmistajan takuut raukeavat, kun myyt tuoteen eteenpäin. jos siis mainostat takuuta, niin korvaat itse

Mutta tässä olikin kyse siitä, että tuote meni rikki takuuajan jälkeen.

mainostit kuitenkin harhaanjohtavasti takuuta, vaikka tiesit ettei takuu ole voimassa myydessäsi tuotteen eteenpäin.

eli kusetit asiakasta. nyt saat korvata tuotteen, koska valehtelit.

Oletko sä oikeasti noin saa tanan tyhmä vai trollaatko?

Vierailija
66/79 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naura sille pskasesti ja laita estot päälle. Yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa ei ole mitään jälkivastuita, vaan kun tavara vaihtaa omistajaa niin myyjällä ei ole enää mitään osaa tai arpaa tuotteeseen.

Vastasin Torissa, että en koe olevani vastuussa, kiitos hei, estin, mutta oli viestiketjusta kaivanut puhelinnumeroni ja otti sitä kautta yhteyttä uudestaan, että hän on eri mieltä.. ap

Sano jos ei häirintä lopu, tulee lättyyn.

Vierailija
67/79 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaat sille kohteliaasti että " h a i s t a   l ä s k i   h o m o   v i t t u " ja sen jälkeen pistät estoon.

Jos ilmaantuu ovellesi niin lyöt sitä k u s i p ä ä t ä sorkkaraudalla päähän ja syytät ahdistelusta. Kaupat kun on tehty niin palautusoikeutta ei ole ellei siitä erikseen sovita. Mistä noista m i e l i s a i r a i t a Tori ostajia oikein löytyy?

Vierailija
68/79 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs menit mainostamaan takuuta. monet valmistajan takuut raukeavat, kun myyt tuoteen eteenpäin. jos siis mainostat takuuta, niin korvaat itse

Mistä se valmistaja muka tietäisi, että tuote on myyty eteenpäin ja että onko se, jonka käytössä tuotteeseen on tullut vika, juuri se alkuperäinen ostaja? 

Vierailija
69/79 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista jos alkaisin Torista ostetuista vauvan vaatteista valittamaan, että haluan rahat takaisin kun tuli bodyyn ruoasta tahra joka ei lähde pesussa pois, reikä tai jäi pieneksi kun vauva kasvoi :D 

Vierailija
70/79 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaisi mitään.

Vierailija
71/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden yksityishenkilön välisessä kaupassa pätee "siinä kunnossa kuin se on ostohetkellä", ja mitään takuuvelvollistuutta ei myyjällä ole.

Ei päde asunto/talokaupoissa, eikä aina autokaupoissakaan.

Asuntokaupoissa ei ole kahta yksityishenkilöä. Ensin haetaan lainaa, jonka jälkeen aletaan hieroa kauppoja, jossä yleensä välittäjä. Pariskuntana laina ainakin meillä yhteinen ja kaupoakirjoissa molempien nimet, että siinä. 

Toki, jos yksin hakee lainaa ja kauppakirjat yhden nimissä, mutta siinäkään ole yksittäistä henkilöä. 

Vierailija
72/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua polttaa liekit PROVION

Aamukahvit tuli just ulos nenästä, kiitos!

Vierailija
73/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vit-tua selität?! Kun estät numeron, se ei sinuun voi ottaa enää yhteyttä. Kait ymmärrät, että sinä olet estänyt sen numeron?! On sitte eri asia, mikäli estetty ottaa yhteyttä eri numerosta, kuin mikä estetty! 

Vierailija
74/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anna sen olla mitä mieltä vaan. Estä sen numero ja jatka elämääsi. Ei sillä ole mitään oikeutta vaatia hyvitystä.

Vierailija
75/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa parveileville tinkijöille kannattaa tykittää menemään pahimmat solvaukset mitä tiedät, niitä on hyvä copypeistailla valmiiksi jo muistiin. Eräälle tinkijälle ja jänkkääjälle ilmoitin että olen kontaktoinut kolme eri manaajaa jotka kukin ovat langettaneet kirouksen hänen päälleen eli ei kannata ihmetellä jos alapäässä alkaa tuntua oudolta ja epämiellyttävältä. Setä hiljeni nopeasti.

Vierailija
76/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden yksityishenkilön välisessä kaupassa pätee "siinä kunnossa kuin se on ostohetkellä", ja mitään takuuvelvollistuutta ei myyjällä ole.

Asuntokaupoissa ei ole kahta yksityishenkilöä. Ensin haetaan lainaa, jonka jälkeen aletaan hieroa kauppoja, jossä yleensä välittäjä. Pariskuntana laina ainakin meillä yhteinen ja kaupoakirjoissa molempien nimet, että siinä. 

Toki, jos yksin hakee lainaa ja kauppakirjat yhden nimissä, mutta siinäkään ole yksittäistä henkilöä. 

Minä ainakin olen myynyt asuntoni itse yksin yksityishenkilölle. 

Vierailija
77/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnon voi ostaa ilman lainaakin. Yleensä se laina otetaan nuorena. Lähellä eläkeikää alkaa olla sen verran varallisuutta, että voi päättää, ostaako 1 vai 2 asuntoa samalla kertaa, ilman lainaa.

Vierailija
78/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vit-tua selität?! Kun estät numeron, se ei sinuun voi ottaa enää yhteyttä. Kait ymmärrät, että sinä olet estänyt sen numeron?! On sitte eri asia, mikäli estetty ottaa yhteyttä eri numerosta, kuin mikä estetty! 

AP esti ostajan Torin viestisovelluksessa, mutta tyyppi oli kaivanut jostain viestiketjusta puhelinnumeron. Luetun ymmärtäminen!

Vierailija
79/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oo koskaan antanut mitään takuita myydessä. Toki olen ensin itse tarkastanut myytävät tuotteet toimiviksi ja ehjiksi sekä kertonut avoimesti vioista. Minusta voit huoletta sanoa että takuu on ummessa deal with it

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi