Myin tuotteen Torissa VUOSI sitten, ja nyt ostaja alkoi
vaatimaan rahojaan takaisin tai hyvitystä, koska hän ei saa sitä nyt korjaukseen takuuseen, koska takuu oli umpeutunt.
Eikai mulla ole mitään velvollisuuksia alkaa mitään hyvittämään saati korvaamaan? Varsinkaan VUOSI kauppojen teon jälkeen?? Teen muutaman tori-kaupan vuodessa eli en ole mikään ammattimyyjä, en myynyt uutta tuotetta ja ilmoituksessa luki, että takuu umpeutuu puolen vuoden päästä.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naura sille pskasesti ja laita estot päälle. Yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa ei ole mitään jälkivastuita, vaan kun tavara vaihtaa omistajaa niin myyjällä ei ole enää mitään osaa tai arpaa tuotteeseen.
Vastasin Torissa, että en koe olevani vastuussa, kiitos hei, estin, mutta oli viestiketjusta kaivanut puhelinnumeroni ja otti sitä kautta yhteyttä uudestaan, että hän on eri mieltä.. ap
Estä myös puhelinnumero. Kannattaa myös ilmoittaa Torin ylläpitoon tuollainen sekopäinen häirikkö.
Ja jos ymmärsin oikein, kyse oli vieläpä kulutusosista, jotka ei muutenkaan takuun piiriin kuulu yleensä? Raivostuttaa kun alkaa pommittamaan puhelimitse, enkä nyt jaksaisi mitään käräjähaasteitakaan mitättömistä asioista ja varsinkin kuin myin 500 euron arvoisen tavaran 80 eurolla. ap
Vierailija kirjoitti:
Kahden yksityishenkilön välisessä kaupassa pätee "siinä kunnossa kuin se on ostohetkellä", ja mitään takuuvelvollistuutta ei myyjällä ole.
Sanon tutuillekin kun myyn jotain halvalla, että ei ole takuuta eikä palautusoieutta. Joskus annan jonkun tavaran melkein ilmaiseksi siksi että voin vaatia että eivät tee bisnestä ja myy eteenpäin, ehdolla että palauttavat minulle jos luopuvat siitä.
Vierailija kirjoitti:
mitäs menit mainostamaan takuuta. monet valmistajan takuut raukeavat, kun myyt tuoteen eteenpäin. jos siis mainostat takuuta, niin korvaat itse
Oletko ihan idiootti?
Vierailija kirjoitti:
Mua polttaa liekit PROVION
Tietenkin kyseessä voi olla myös provo, mutta kyllähän tuon kaltainenn älyttömyys saattaa olla ihan tottakin. Minä tein kerran ostotarjouksen tuotteesta, jonka myyjä oli ennättänyt myydä jo toisaalle. Noin puolen vuoden kuluttua hän otti minuun uudelleen yhteyttä, ettei kyseisiä kauppoja ollutkaan syntynyt, joten hän olisikin valmis myymään tuotteen mulle. Totesin tähän, että hankin sen jo muualta, että kiitoksia vain. Myyjä ei tähän tyytynyt, vaan alkoi tosissaan vängätä, että silloinen tarjoukseni oli sitova ja pätee yhä edelleen, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naura sille pskasesti ja laita estot päälle. Yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa ei ole mitään jälkivastuita, vaan kun tavara vaihtaa omistajaa niin myyjällä ei ole enää mitään osaa tai arpaa tuotteeseen.
Vastasin Torissa, että en koe olevani vastuussa, kiitos hei, estin, mutta oli viestiketjusta kaivanut puhelinnumeroni ja otti sitä kautta yhteyttä uudestaan, että hän on eri mieltä.. ap
Vinkkaa sille että haastaa oikeuteen. Sinulla ei ole mitään hätää, mutta se tyhmempi häviää siinä muutaman kymppitonnin.
Itseasiassa siinä voi napsahtaa myös ap:lle oikeudenkäyntikuluja maksettavaksi. Ei ole ennen kuulumatonta (H. Koivu vs Talonmies -jupakka viimeisimpänä), että kumpikin osapuoli maksaa omat kulut.
Mielenterveyspalvelujen rapautuminen näkyy vahvasti torissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä kuule riittää.
Vierailija kirjoitti:
mitäs menit mainostamaan takuuta. monet valmistajan takuut raukeavat, kun myyt tuoteen eteenpäin. jos siis mainostat takuuta, niin korvaat itse
Höpö höpö.
"Takuu on tuotekohtainen
Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta"
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tavarat/takuu-ja-kuluttajansuoja/
Vierailija kirjoitti:
Palautat rahat ja pyydät anteeksi
Tuo on nyt vähintä mitä voit tehdä. Pitäisi korvata henkiset kärsimyksistä.Se saattaa tulla kalliiksi, mutta pitää vain katsoa peiliin, ja miettiä jatkossa kaksi kertaa jos myy tai antaa Torissa jotain.
Riippuu mitä olette sopineet oston yhteydessä, ettei niihin ole sellaisia aikarajoja että sopimus päättyisi esim. vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kyseessä voi olla myös provo, mutta kyllähän tuon kaltainenn älyttömyys saattaa olla ihan tottakin. Minä tein kerran ostotarjouksen tuotteesta, jonka myyjä oli ennättänyt myydä jo toisaalle. Noin puolen vuoden kuluttua hän otti minuun uudelleen yhteyttä, ettei kyseisiä kauppoja ollutkaan syntynyt, joten hän olisikin valmis myymään tuotteen mulle. Totesin tähän, että hankin sen jo muualta, että kiitoksia vain. Myyjä ei tähän tyytynyt, vaan alkoi tosissaan vängätä, että silloinen tarjoukseni oli sitova ja pätee yhä edelleen, jne.
Joo, mä möin tavaran siinä kunnossa kuin on, 3kk myöhemmin ostaja oli myynyt tavaran toiselle, joka otti minuun yhteyttä vaatien, että annan puuttuvat osat hänelle, joita ei alun alkaen edes ollut! Mutta minun olisi pitänyt siis keksiä jostain ostajan ostajalle puuttuvat osat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkaa sille että haastaa oikeuteen. Sinulla ei ole mitään hätää, mutta se tyhmempi häviää siinä muutaman kymppitonnin.
Itseasiassa siinä voi napsahtaa myös ap:lle oikeudenkäyntikuluja maksettavaksi. Ei ole ennen kuulumatonta (H. Koivu vs Talonmies -jupakka viimeisimpänä), että kumpikin osapuoli maksaa omat kulut.
Hellu haastoi Talonmiehen oikeuteen (tai siis vaati lähestymiskieltoa), tässä päätös:
14.2. 17:42
Varsinais-Suomen käräjäoikeus on hylännyt Helena Koivun lähestymiskieltohakemuksen talonmiestä kohtaan.
Molemmat osapuolet vastaavat oikeudenkäyntikuluistaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai olisko se oikeuteen haastanut sitten vai millä tapaa tarjous oli sitova? :D
Sinä voit vaatia häneltä lisää rahaa sillä verukkeella, että aiemmat hänen maksamansa on loppuneet.
Ei tarvitse vastata mitään. Puhelimestakin saanee eston päälle. Tai sitten vastaat vielä lyhyesti, että et ota vuoden jälkeen enää vastuuta myydystä tuotteesta, vaan se on tässä vaiheessa ostajan vastuulla, etkä aio keskustella asiasta enempää.
Juu ei todellakaan ole provo eikä edes Porvoosta, vaan ihan elävä esimerkki ostajasta, joka nyt häiriköi. On ennenkin ollut pimeitä ostajia, mutta ei koskaan tällaista joka vuosi myöhemmin ottaa yhteyttä, että pitäis kulutusosa tai rahat hälle takas korvata! ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit vaatia häneltä lisää rahaa sillä verukkeella, että aiemmat hänen maksamansa on loppuneet.
Taidankin laittaa tämän lopullisena vastauksena jos ei ala rauhoittumaan ja jättämään rauhaan! ap
provolta ei haiskahda se että joku ostaja alkaisi sekoilemaan, vaan se että myyjä lotkauttaisi tällaiselle korvaansakaan
Mutta tässä olikin kyse siitä, että tuote meni rikki takuuajan jälkeen.