Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtuipa puistossa... toivottavasti kyseinen aiti ei palstaile taalla!

Vierailija
09.03.2007 |

Lahdin lapsen kanssa puistoon, jossa kay paljon pph joten lapsella riitti kavereita ja hauskaa oli. Tulimme puistoon kuitenkin liian myohaan eli lapsi ei ehtinyt kauheasti naiden lasten kanssa leikkia vaan pph t lahtivat syomaan.

Puistoon jai eras aiti poikansa kanssa. En tuntenut naista ja pysyttelikin koko ajan rattaiden vieressa joten mitaan juttua ei tullut. Olin lapseni kanssa toisessa paassa puistoa ja lapseni paatti kiiveta kiipeilyseinassa. Han oli juuri paassyt pari askelmaa ylos kun tama poika tuli ja otti jalasta kiinni ja veti lastani alas. Ehdin juuri ja juuri ottaa lapsen haalarin selasta kiinni ettei maahan muksahtanut. Tyttoni sanoi pojalle etta NOIN EI REVITA! poika oli kuin eri planeetalta, ei ottanut kuuleviin korviinsa!

Tytto siirtyi seuraavaan laitteeseen ja taas poika tuli perassa, sanoi jotain tytolleni ja tytto sanoi odota vuoroasi, niin poika nappasi tyton kaulasta kiinni ja veti maahan levalleen ja meni itse tyytyvaisena laitteeseen. Tyttoni alkoi itkemaan enka ihmettele silla kaula oli viela kotona aivan punainen ja sai kaatumisesta naamaansa ruhjeita.

Mita teki pojan aiti, istui rattaiden vieressa kuin mikakin idiootti.

Mulla paloi pinna ja huusin sille akalle et jos ei osaa lastaan komentaa ja kasvattaa, kannattaa pysytella ihan kotona jatkossa. Sanoin myos etten ole koskaan huonokaytoksisempaa ihmista tavannut kuin nyt ja akka katsoi poikaansa varovasti. Oli pakko lisata etta tarkoitin sinua enka poikaansa. Sillon meinas akka alkaa jotain mussuttamaan, mut ma olin niin vauhdissa etten kuunnellut yhtaan. Suorastaan huusin sille akalle et miten se luulee poikansa oppivan mitaan jollei han opeta. Sillon alko sen akan rattaista kuulua metelia ja tajusin et silla oli toinenki kakara. Sanoin et kannattaa antaa sekin pois viela kun voi ettei tollasia painajaisia tule enempaa tahan maahan.

Huono paiva, mutta vituttaa tollaset aidit jotka vaan hymyilee kun oma mussukka vetaa toista turpaan!!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä te muut teette jos lapseenne käydään käsiksi? ja vanhempi seuraa vierestä eikä puutu? katsotte muualle? pitääkö sitä lyötyä saada lyödä vielä lisää että mammat voivat olla kohteliaita?! hienoa ap. jospa muutkin oppivat komentamaan ja kasvattamaan niitä pikku hirviöitään eivätkä salli muiden kiusaamista. Miettikäähän 10 vuotta eteenpäin, mitä tuollaisesta pojasta tulee joka äidin hiljaisella hyväksynnällä saa muita hakata ja alistaa? saako sitten isompanakin. Tässä vaiheessa huuto meni oikeaan kohteeseen, eli äidille jonka pitäisi rajat asettaa lapselleen jotta tämä oppisi hyvän käytöksen rajat.. hatun nosto ap:lle! harva uskaltaa aukaista suutaan..

Vierailija
22/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin haukkumisesta ja huutamisesta menee toisella vaan defenssit päälle ja on paljon helpompi kuitata juttu tyylin joku mielenterveysongelmainen tuli puistossa huutamaan. Asiallinen puhe tehoaisi todennäköisesti paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nimittäin haukkumisesta ja huutamisesta menee toisella vaan defenssit päälle ja on paljon helpompi kuitata juttu tyylin joku mielenterveysongelmainen tuli puistossa huutamaan. Asiallinen puhe tehoaisi todennäköisesti paremmin.

Juuri näin. Itse olisin komentanut poikaa ja maininnut asiasta äidille. Ja miksi ihmeessä ap:n lapsen mielestä on oikein huutaa? Eikö muita keinoja ole?

Totisesti toivon, ettei ap:n lapsi tule koskaan olemaan missään tekemisissä omani kanssa, jos oppii äitinsä tavat.

Vierailija
24/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vielä tulee kaikenlaista ihmeteltävää sinulle ja pikkumussukalle.

Vierailija
25/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että olet tyypillinen yhden lapsen äiti.

Vierailija
26/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voinut itse torua sen toisen äidin poikaa? Äitihän seisoi vaunujen luona, todnäk hyssyttelemässä pikku kuopustaan, eikä ehkä ihan kaikkea nähnytkään. Ja vaikka olisikin, niin olisit varmaan saanut viestisi perille ihan normaalilla puheäänellä rauhallisesti keskustelemassa. Tottakai kuka tahansa voi joskus menettää malttinsa, mutta ei sillä pidä ylpeillä.

Vierailija
27/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on lapsia ja tällaiset tilanteet voi hoitaa asiallisestikin. Poika voi olla esim. mustasukkainen syntyneestä sisaresta ja yrittää vahingoittaa tätä kotonakin koko ajan ja sama jatkuu sitten puistossakin toisia lapsia kohtaan. Äiti on väsynyt vauvastaan ja väsynyt komentamaan esikoistaan ja siksi ei jaksa puuttua lapsensa touhuihin.

Apn pitäisi ymmärtää, että pienet lapset ovat vielä niin primitiiviolentoja, että heidän kasvattamisensa tuossa iässä on vielä melko hedelmätöntä työtä, varsinkin jos oma tapaus sattuu olemaan keskimääräistä vilkkaampi. Toki pieniä lapsiakin pitää kasvattaa, mutta kaikille ei vain mene sana perille ennen kuin ikää tulee lisää. Ehkä ap. oppii sen sitten, kun hän saa lisää lapsia ja nämä tappelevat vain koko ajan. Ehkä ap. myös sitten tajuaa pyytää anteeksi vieraan ihmisen solvaamista ja miten väärässä oli niin tehdessään.

Vierailija
28/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin, että ap:n esittämä ongelmanratkaisu oli ainut oikea sekä hyväksyttävä.

Minusta ap käyttäytyi typerästi ja lapsellisesti.

Tietenkin asiaan piti puuttua, mutta keinoja on parempiakin.

Itse olisin luultavasti heti sanonut vieraalle pojalle, että ei saa. Ja ellei poika olisi totellut, olisin sanonut vieraalle äidille, että hei, viittitkö tulla vähän tänne, kun nyt ei kyllä poika ollenkaan tottele mua, vierasta. Olisin varmaan vielä heittänyt jotain keventävää joukkoon tyyliin " on tää aina tämmöstä kädenväntöä lasten kanssa" tms.

Vierailija
29/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin se pitää tehdä, antaa toiselle tilaisuus säilyttää kasvonsa. Ja jos ei vieläkään mene perille, järeämmät aseet käyttöön. Huutaminen ei kyllä ole rakentavaa juuri koskaan.

Vierailija
30/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kärsii siitä itsekin. Tunnen yhden tällaisen tuskallisen ujon äidin.

Vierailija
31/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toinen äiti todellakaan esimerkillisesti toiminut, mutta ap:n olisi pitänyt itse komentaa vierasta lasta ja sanoa asiallisesti äidille. Nyt ap alentui vielä huonompaan ja lapsellisempaan käytökseen kuin toinen äiti. Ehkä rouva uraäidin olisi paras palata töihin, kun hermo ei kestä.

Vierailija
32/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis hienoa ja oikeaa käytöstä HUUTAA ja RAIVOTA täysin ventovieraalle ihmiselle, ilman, että edes yrittää muita ratkaisutapoja?

Ap ei kyllä minusta kypsältä aikuiselta ihmiseltä vaikuta, eikä hänen tekonsa mitään glooriaa ansaitse, täysin järjetöntä raivoamista:O

52:n lähestymistapa on fiksu, niin minäkin tekisin.

Vierailija
33/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosi toimissa puistossa...

Jos vieras lapsi olisi omanne lapsen kimpussa ja kuristamassa niin te vaan lässyttäisitte, että ei saa. Ja kun lapsi ei kuuntele, te hihkaisette hiiren äänellänne lapsen äidille että voisitkos vähän tulla ojentamaan lastasi...

Ettekö itse pelästy ja sen seurauksena REAGOI, kun joku korottaa ääntään? Ei sellasta lässytystä oikeesti kuuntele kukaan. Mut jos mulle joku tulis huutamaan, muistaisin takuulla ja ottaisin opikseni!

Missä välissä ap sanoi olevansa yhden lapsen kotiäiti? Totuus on kolmen lapsen uraäiti, kuten töistäni jo aiemmin mainitsin.

Onhan se hienoa, että te sitä hissuttelua täällä olette päivän mainostaneet, mutten näe miten se toimisi?!? Ei YLEISESTI työpaikoillakaan kuunnella jos kysyt et miten olis jos sais sitä ja tätä?!? Mutta kun sanot topakasti että tänne ja äkkiä, niin johan alkaa tapahtua.

ap

Vierailija
34/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan aika alkaa käyttäytymään niinkuin aikuiset, ap?

Vierailija
35/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitään solvauksia kuuntele. Mulle jos olis joku tullut huutaa tolleen, niin olisin antanut avokkaasta.

Nyrkkikin heiluu tarpee tullen!

Vierailija
36/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri asia huutaa kuin sanoa varmasti/topakasti/varmasti.

Mutta mitäpä te KOTIÄIDIT mistään mitään tiedätte :)

Olen muutenkin huomannut että täällä on ihan turha selittää mitään, kun ilmeisesti olette olleet niiden kaikkien lastenne elinajat kotona ja pikkasen päässyt pääkoppa ruostumaan eikä käsitys normaalielämästä ole hallinnassa.

Ja olikos se nyt 31, joka kertoi erään äidin kasvatuksesta, tunnen samanlaisen, pojan äiti.

Onkohan se niin että kaikista ei ole poikia kasvattamaan? varsinkaan laiskoista ja saamattomista lihavista kotiäideistä.

Vierailija
37/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin saa hyvin äkkiä ainakin minun alallani huomata olevansa yksin, ilman työtovereiden tukea ja lopulta jopa ilman työpaikkaa. Ei kenenkään tarvitse kynnysmattona toimia, mutta puolensa (ja omien lastensa puolta) voi pitää rauhallisen päättäväisestikin, alentumatta luolamiehen tasolle.

Vierailija
38/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en mitään solvauksia kuuntele. Mulle jos olis joku tullut huutaa tolleen, niin olisin antanut avokkaasta.

Nyrkkikin heiluu tarpee tullen!

Vierailija
39/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olit huono esimerkki, kun noin huusit.

Vierailija
40/70 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetteleppas käyttäytymään ja selvittämään asiat muuten kuin huutamalla, huh, ehkä sinun onkin parasta pysyä siellä töissä ja antaa muiden hoitaa lapsesi päivisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä