Nesteen tulos kuralla, mutta toimitusjohtajalle halutaan miljoonapalkkioita.
Hyvät veljet eivät kavereitaan jätä. Sisäpiiri pyörii, veljet siinä häärii.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra mun varjele! 100kilo € kuukausipalkka ja 1,2 miljoonan tulospalkkio.
Tuo 1,2 m on korvaus siitä etttä tuli toiselta yhtiöltä töihin.
Miksi siitä pitää maksaa miljoonia että pääsi töihin?
Se on katsos urheilumaailmasta siirtynyt näemmä yrityksiinkin. Siirtomaksu. Odotamme, että se alkaa koskemaan myös sitten työntekijöitä, jotka vaihtavat työpaikkaa. Olisi voitu jo juuri käydyissä tes-neuvotteluissa määritellä summat.
Mihin yksi ihminen ehtii kuluttamaan tuollaisen määrän rahaa? 100000€/kk ja miljoona bonukset..
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun minä epäonnistun töissä niin saan haukut, mutta kun suomalainen yrityspomo hävittää 65% vuodessa osakkeen kurssista niin sille pitäisi antaa palkinto?
Riippuu mitä firmassa on sovittu palkitsemisjärjestelynä. Meillä on muutama mitattava tekijä ja yhtiön osakekurssi ei ole ollenkaan mukana. Palkitsemiselle on selvä malli ja palkkiot ovat kuten palkka-asioissa tuppaa olemaan prosenttimääriä ja suhteessa kunkin omaan palkkaan. Toisaalta jos kaikki saisivat 50% tulospalkkion, niin on se tasaarvoista, kun euroissa erot ovat ihmisten kesken suuret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen Suomessa menee! Nesteen osake 50€->9€ ja toimari Maliselle muhkeat palkkiot! Ukko ei muuten edes ole ollut toimarina kokonaista vuottakaan.
Ai että, jotkut tietämättömät ovat tosissaan tätä peukuttaneet. Tottahan tässä on se, että ukko ei ole ollut toimarina kokonaista vuottakaan. Mutta miten tuo 50e->9e liittyy maliseen?
Nesteen osake on ollut yli 50e viimeksi monta vuotta sitten (hetkellisesti 22, pysyvämmin 21). Ehkäpä siinä on syy, miksi edellinen toimari on laitettu mäkeen ja uusi otettu tilalle. Tuosta viidestä kympistä kun oli sulanut jo yli puolet pois, kun malinen astui ruoriin. Isoa laivaa kun ei ihan hetkessä käännetä.
Joo, kyllä mä ymmärrän, että teillä aukeaa suut ja korvat menee tukkoon, kun joku saa liikaa rahaa, mutta faktat on silti faktoja.
Yhtä tuhoon tuomittu kuin Nokia aikoinaan.
Arvokas mies tuo Malinen. Minulla oli "ilo" kuunnella esitelmäänsä vuoden 2018 alussa, kun olin Postilla töissä ja herra oli puhujana uuden lajittelukeskuksen avajaisissa. Mitenhän uskaltavat palkata hänet, kun lopputuloksena pilaa johtamansa yrityksen, kuten teki Postinkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 1,2 m on korvaus siitä etttä tuli toiselta yhtiöltä töihin.
Miksi siitä pitää maksaa miljoonia että pääsi töihin?
Se on katsos urheilumaailmasta siirtynyt näemmä yrityksiinkin. Siirtomaksu. Odotamme, että se alkaa koskemaan myös sitten työntekijöitä, jotka vaihtavat työpaikkaa. Olisi voitu jo juuri käydyissä tes-neuvotteluissa määritellä summat.
Mikäli olet riittävän haluttu firmaan, niin täysin neuvoteltavissa oleva elementti.
Koko järjestelmä on valuvikainen, ei vain yhden yrityksen ongelma. Hallitus päättää toimarin tuloista, ja hallituksen jäsenet ovat yleensä itse joko entisiä tai nykyisiä johtajia. On siis hallituksen jäsenten oman edun mukaista hilata toimareiden ansiotasoa ylöspäin, koska muut yritykset seuraavat perässä. Menetelmä on sama kuin jos tehtaan A työntekijät päättäisivät tehtaan B työntekijöiden palkoista ja toisinpäin. Molemmat nostavat toistensa palkkoja ja voittavat.
Ennen vanhaan kun näissä asioissa oli vielä jotain rotia, valtio-omistaja olisi kutsunut koolle ylimäärisen yhtiökokouksen ja vaihdattanut koko hallituksen!
Vierailija kirjoitti:
Arvokas mies tuo Malinen. Minulla oli "ilo" kuunnella esitelmäänsä vuoden 2018 alussa, kun olin Postilla töissä ja herra oli puhujana uuden lajittelukeskuksen avajaisissa. Mitenhän uskaltavat palkata hänet, kun lopputuloksena pilaa johtamansa yrityksen, kuten teki Postinkin kanssa.
Kokoomuksen edustaja?
Vierailija kirjoitti:
Mihin yksi ihminen ehtii kuluttamaan tuollaisen määrän rahaa? 100000€/kk ja miljoona bonukset..
Olen aika varma, että ensi tai viimeistään kahden vuoden päästä puhutaan 3 miljoonan euron kokonaistulosta.
Tuo 200% bomuslisä kun laukeaa hyvin todennäköisesti kun kurssi, tulos ja tuloksentekijät on näin alhaalla ... Aina noustaan oli johtaja kuka tahansa. Vaikka apina palkattaisiin, niin bonukset laukeaa. Ne on niin tehty.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti kova homma. Mutta onneksi verottaja vie tuosta suurimman osan. Ei sillä, etteikö tuosta summasta olisi varaa maksaa, mutta onhan sekin (tuon palkan lisäksi) sairasta, että verottaja vie palkasta suoraan _suurimman_ osan.
Siis kun aloittaa hommat Nesteellä, saa kouraan kaikki ne rahat mitkä "menettää" kun ei ole enää edellisen työpaikan palkkalistoilla?
Kuulostaa hyvältä, taidanpa hakea laitosmieheksi Nesteelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että jo 6 numeroisella kuukausipalkalla oleva osaisi tehdä jotain. Mielestäni jos tulos on ihan kuralla johtaja ei osaa johtaa. Silloin se on potkut, eikä mikään 1,2 miljoonan tulospalkkio. Tämän takia tämä maa on kuralla.
On sulla toki mielipiteeseesi oikeus. Mutta jos toimitusjohtaja on ollut pestissään reilusti alle vuoden, niin hän saattaa kuralla olevasta tuloksesta riippumatta olla hyvä johtaja.
Voihan olla mahdollista myös se, että ilman uutta johtajaa, talous olisi ollut vaikka 40 miljoonaa enemmän kuralla.
Kyllä mä sen myönnän, että ei tuo hyvältä näytä, mutta siitä huolimatta johtaja on voinut ansaita palkkansa. Toki olisi kohtuullista, mikäli näitä järjettömän suuria palkkioita maksettaisiin varsta sitten, kun laiva on oikeasti kääntyny ja tulos voitollinen.
Ne työntekijät, joka sen tuloksen tekevät, ne eivät ansaitse kun reilun 2 prosentin korotuksen palkkaansa, on ne niin surkeita etteivät enempää ansaitse! Helvetti, koita nyt sinäkin järkeentyä ja lakkaa puolustelemasta hyväveli kerhon luuseri porukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtio antaa satoja miljoonia euroa pörssiyhtiöille jotka samaan aikaan maksavat jättiosinkoja. Suomessa jaetaan vuosittain noin 4 miljardia euroa yritystukia. Suurimmat tuet menevät varakkaille pörssiyhtiöille. Monet niistä tekevät kovaa tulosta ja jakavat vuosittain kymmenien ja jopa miljoonien osingot omistajilleen.
Suurimpien tuensaajien top 15:
UPM
Metsä Group
Outokumpu
Stora Enso
Boliden
Kemira
NESTE
Nää tuet voi poistaa kokonaan. Samalla kun nostetaan sitä yhteisöverotusta. Miten voi köyhällä Suomella olla matalampi yhteisöverotus kuin rikkaalla Norjalla? Ei meillä ole tällaiseen rikkaiden tukemiseen varaa. Sitä verotusta voi sitten laskea kun nämä näyttää, että rahan teko investointi ja työllistäminen taas alkaa kiinnostamaan. Silleen sitä köyhiäkin aktivoidaan että kepitetään henkihieveriin, sen voisi tehdä kultapossukerholle. Rahahanat kiinni jos alkaisi työ maistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtio antaa satoja miljoonia euroa pörssiyhtiöille jotka samaan aikaan maksavat jättiosinkoja. Suomessa jaetaan vuosittain noin 4 miljardia euroa yritystukia. Suurimmat tuet menevät varakkaille pörssiyhtiöille. Monet niistä tekevät kovaa tulosta ja jakavat vuosittain kymmenien ja jopa miljoonien osingot omistajilleen.
Suurimpien tuensaajien top 15:
UPM
Metsä Group
Outokumpu
Stora Enso
Boliden
Kemira
NESTE
Toisin sanoen veromaksajan rahaa pumpataan valtioenemmistöiseen firmaan, jonka hallitus ja toimari nostavat sitten suurempia palkkioita. Veronmaksaja menettää rahaa alku- ja loppupäässä. Ehkä välistäkin.
Tämä on yksi tavoista, joilla veronmaksajien rahoja kierrätetään päättäjien taskuun ja ruskeakieliä nostetaan palkkiovirkoihin. Toinen esimerkki uudet pahoinvointialueet ja yhdistykset ja kaikenmaailman julkisrahoitteiset laitokset. Myös YLE yksi musta aukko, jonka kyseenalaisuuksiin poliitikot pehmitetään hallintoneuvoston avulla.
Sitten teeskennellään, että rahaa ei ole eikä mistään muualta voi leikata, kuin tavallisilta kansalaisilta. Kaikki suuret puolueet ovat näissä kaulaansa myöten, joten muutosta ei tule.
Mutta silti perskokkarien puudelit huutaa kuorossa "työttömät töihin, te tuhoatte tän maan byyääää😫😫"
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole näitä kiloja. Esim. perunoita voi olla kilo mutta ei rahaa.
Valtion ohjausvalta ylivoimaisesti suurimpana omistajana on tasan nolla.
Hjallis on Suomen Trumppi!