Kulut työttömästä töihin
Olin työttömänä. Tuloina ansiosisonnainen 1000e netto/kuukausi. Sain tuen tänään. Asumiskustannukset tältä kuulta maksoin jo, 650e. Jää siis 350 euroa ruokaan, hygieniaan yms.
Aloitin tänään kokoaikatyön. Palkkapäivä on kuun viimeinen päivä.
Joudun ottamaan velkaa, jotta pääsen kuukauden ajan kulkemaan töihin.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluisa puskuri kuntoon kun olet nyt töissä niin jatkossa et tarvitse lainarahaa työssä käymiseen.
Se kuuluisa puskuri pitää olla tänä päivänä 10-15k. 2kk työllistyminen on sulaa mahdottomuus ja varsinkin jos kuulut aloihin mitkä kaatuu kaikki kerralla. Esimerkiksi raksa- ja ravintola-ala. Ja sitten kun saat sen työpaikan joskus 1,5-2 vuoden päästä uudestaan, niin tuskin on puskuristakaan mitään jäljellä.
No sen työttömyyden aikana ehtii hankkia monenlaisia lisätuloja joilla puskuri karttuu tai voi maksaa laskuja. Esimerkiksi itselläni oli tulossa eräpäivä 30€ puhelinlaskusta. Oli rahaa vain ruokaan jäljellä. Pengoin kaapeista tarpeetonta tavaraa ja laitoin myyntiin. Sain pari kymppiä myyntejä. Loput sain siirrettyä nettipaneelista suoraan tilille. Rahat riitti ruokaan ja kun vähän kevyemmi
Kaikki ei elä rojun ja pullojen keskellä, mitä myydä ja palautella. Olen puolen vuoden aikana kerännyt pulloja tasan 2 kpl 15snt tölkkejä tässä 5km säteellä. Minulla ei myöskään ole oikeasti mitään mitä myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluisa puskuri kuntoon kun olet nyt töissä niin jatkossa et tarvitse lainarahaa työssä käymiseen.
Se kuuluisa puskuri pitää olla tänä päivänä 10-15k. 2kk työllistyminen on sulaa mahdottomuus ja varsinkin jos kuulut aloihin mitkä kaatuu kaikki kerralla. Esimerkiksi raksa- ja ravintola-ala. Ja sitten kun saat sen työpaikan joskus 1,5-2 vuoden päästä uudestaan, niin tuskin on puskuristakaan mitään jäljellä.
No sen työttömyyden aikana ehtii hankkia monenlaisia lisätuloja joilla puskuri karttuu tai voi maksaa laskuja. Esimerkiksi itselläni oli tulossa eräpäivä 30€ puhelinlaskusta. Oli rahaa vain ruokaan jäljellä. Pengoin kaapeista tarpeetonta tavaraa ja laitoin myyntiin. Sain pari kymppiä myyntejä. Loput sain siirrettyä nettipaneelista suoraan t
Pullojen kerääminen ei ole edes aina niin tuottavaa. Olin kuullut niin paljon kehuja pullojen avulla tienaamisesta, että menin musiikkitapahtuman aikaan keräämään kasan pulloja. No, suurin osa juomista oli tuotu ulkomailta ja olivat pantittomia. Koko illan keräsin parin euron edestä. Hauskaa oli kylläkin, muistelen lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen työttömyyden aikana ehtii hankkia monenlaisia lisätuloja joilla puskuri karttuu tai voi maksaa laskuja. Esimerkiksi itselläni oli tulossa eräpäivä 30€ puhelinlaskusta. Oli rahaa vain ruokaan jäljellä. Pengoin kaapeista tarpeetonta tavaraa ja laitoin myyntiin. Sain pari kymppiä myyntejä. Loput sain siirrettyä nettipaneelista suoraan t
No osta jotain mitä voit myydä kalliimmalla eteenpäin.
56: Sinä olet saanut lapsesta korotettua lapsilisää sekö todnäk elatusapuakin. Silloin omat tulot 1000 euroa kyllä riittää ihan hyvin säästämiseenkin. Yksineläjä ei tuollaisia lisätuloja saa yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo sinun tulojesi maksuväli mihinkään muutu. Työttömänäkin olisit saanut seuraavat tukesi vasta seuraavassa kuunvaihteessa. Työmatkakulut ovat ekassa palkkatyökuussa sellaisia, että niihin tulee varautua etukäteen eli yrittää jättää tuista edes jotakin säästöön.
Miten saa tonnin tuloista säästettyä? Olettaen että sillä maksaa kaiken itse eikä ole puolisoa.
No minä saisin 400€ säästöön mutta minulla onkin pienet asumiskulut. Saan nyt vain työmarkkinatuen 595 euroa.
Laita nyt ihmeessä laskelmasi ja perhekokosi niin voidaan me köyhät oppia.
Minä elin vuosikausia reilusti alle tonnin tuloilla lapsen kanssa. Säästöön sain joka kuukausi. Lapsi sai kaiken mitä tarvitsi ja enemmänkin. Lisätuloja hankkimaan!
Okei,ja vuosi oli mikä? Sain minäkin nuorena 340 euron toimeentulotuesta säästöön, mutta vuosi oli 2008.
Vierailija kirjoitti:
Työvoimatoimiston tanttura ehdotti, että ajaisin ajokortin, että pääsisin sitten omalla autolla sinne olemattomiin töihin.
Missähän pullossa nuokin elää.
Katsos kun normaaleilla ihmisillä on yleensä sen verran rahaa, että yhden ajokortin pystyy maksamaan ja auton ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin lopettamaan työt koska ei ollut enää rahaa ostaa bensaa autoon. 350 euroa bensakulut töihin ja palkasta jäi vuokran ja laskujen jälkeen 600 josta meni bensaan 350 euroa. Nyt työttömänä jää käteen 800 euroa enkä ajele autolla kovin usein.
Tuleeko mitään karenssia jos noin vain lopettaa työt?
Vierailija kirjoitti:
No ei tartte sanoa työmatkan pituutta. Tai missäpäin asut. Pääkaupunkiseudulla ei ainakaan lunta ole, et täällä pääsis pyörälläkin töihin. Ihmettelen muutenkin jos lainaa pitää ottaa parin kilsan työmatkoja varten..
Kaikki ei omista pyörää.
Täällä on kyllä ihmiset niin pihalla mitä oikeasti tarkoittaa kun ei ole rahaa ylimääräiseen. Ehdotetaan et käytä puskuria tai mene pyörällä tai ei se nyt niin kallista ole ostaa bussilippu tai hae kirpparilta kengät ja vaatteet. Kaikki ei esim.asu kirpparin vieressä saati et oli pyörää. Itse olen nuorena köyhänä mennyt töihin niin et menin pummilla ratikka/metro/juna..otin työt niin että noista joku kulki sinne. Kun sain enenmän palkkaa pystyin hankkimaan kuukausikortin.
Vuosi sitten yritin aloittaa keskustelun näistä kuluista. Edustusroolissa rahaa meni hiusten värjäämiseen, kynsien laittamiseen, vaatteisiin, sukkahousuihin ym. Mutta ketju poistettiin.
Sait töitä ja nyt valitat jostain sadasta parista eurosta, joka viivästyy ensimmäisellä kuukaudella. Voi tsiisus.
90% kommentoijista ei edes ymmärrä mitä ap kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puskuri auttaa suunnilleen ensimmäiset kuusi kuukautta, sen jälkeen alkaa olla rahat aika vähissä. Suurin osa ei tienaa sellasia summia että kykenisi säästämään mitään kymppitonnien puskuria.
Älä nyt viitsi. Minulla on 20 000€ puskuri säästetty osapäivätöistä, työttömyyspäivärahoista ja muista mitättömistä tuloista.
Sen jälkeen kun olet käyttänyt puskurisi, ei sinulla(kaan) ole heti toista puskuria. Koko sen ajan, kun vasta kerää uutta puskuria, on heikoilla, ja voi sattua toinen epäonni.
Onko tuo 200 - 300 euroa bensoihin joku vakio minkä ihmiset vaan ilmoittaa vai miten on mahdollista, että näissä tarinoissa koskaan ei työmatka ole alle 25 kilometriä suuntaansa?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo 200 - 300 euroa bensoihin joku vakio minkä ihmiset vaan ilmoittaa vai miten on mahdollista, että näissä tarinoissa koskaan ei työmatka ole alle 25 kilometriä suuntaansa?
Ihan normaalia jos ei koti ja työ ole vierekkäin. Tuo matka on vasta varttitunnin ajomatka.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten yritin aloittaa keskustelun näistä kuluista. Edustusroolissa rahaa meni hiusten värjäämiseen, kynsien laittamiseen, vaatteisiin, sukkahousuihin ym. Mutta ketju poistettiin.
Eri asioistahan tässä puhutaan. Toinen joutuu työttömyyskorvauksella käymään töissä ensimmäiseen palkkaan asti ja sinulla kuluu noita asioita töissä ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asioistahan tässä puhutaan. Toinen joutuu työttömyyskorvauksella käymään töissä ensimmäiseen palkkaan asti ja sinulla kuluu noita asioita töissä ollessa.
Olin siis tuota ennen työtön ja ekat kuukaudet oli tosi tiukkaa peruskulujen takia.
Minulle te-toimisto ehdotti sellasta ilmais kurssia johon pitäisi mennä liputta tai itse maksaa juna+bussilippu eri kaupunkiin ja siitä kurssista ei saa mitään tutkintoa edes. Ei edes miettineet millä maksaa sinne meno autottomana ja ruuan. Käyvät oikeen pitämässä luentoa tuosta kurssista, se käy vain autoilijoille.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä ihmiset niin pihalla mitä oikeasti tarkoittaa kun ei ole rahaa ylimääräiseen. Ehdotetaan et käytä puskuria tai mene pyörällä tai ei se nyt niin kallista ole ostaa bussilippu tai hae kirpparilta kengät ja vaatteet. Kaikki ei esim.asu kirpparin vieressä saati et oli pyörää. Itse olen nuorena köyhänä mennyt töihin niin et menin pummilla ratikka/metro/juna..otin työt niin että noista joku kulki sinne. Kun sain enenmän palkkaa pystyin hankkimaan kuukausikortin.
No tämä just moni jopa tuolla te-toimistolla luulee kaikilla on auto, no ei ole. Lipun lataus maksaa jo 6e ja korottuu koko ajan lisää enää ei voi mennä liputta tarkastajat liikkuu normi vaatteissa jo. Silti ehdottaa kaikkia palkattomia kursseja ja työpajoja, joista ei saa edes tutkintoa ei palkkaa ja tulisi itse maksaa liput niihin. Tai bensa jos auto. Toki voisi jättää laskut ja syömisen ja juosta palkattomalle kurssille, harva niin tekee.
Jouduin lopettamaan työt koska ei ollut enää rahaa ostaa bensaa autoon. 350 euroa bensakulut töihin ja palkasta jäi vuokran ja laskujen jälkeen 600 josta meni bensaan 350 euroa. Nyt työttömänä jää käteen 800 euroa enkä ajele autolla kovin usein.