Miksi miehillä ei ikinä ole pientä roskista vessoissaan?
Naisena olen aina pitänyt pientä jalalla avattavaa roskista vessoissa jotta sinne voi helposti heittää hygieniatarvikkeita ja muuta vessaroskaa.
Kommentit (588)
Aloin oikein miettimään ja enemmän olen käynyt kyläpaikoissa joissa ei ole vessassa roskista kuin joissa on eikä se ole ikinä minua (naista) haitannut. Näkee taas kuinka hyvää ja ongelmatonta elämää suurin osa elää, kun tällainen asia on iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Aloin oikein miettimään ja enemmän olen käynyt kyläpaikoissa joissa ei ole vessassa roskista kuin joissa on eikä se ole ikinä minua (naista) haitannut. Näkee taas kuinka hyvää ja ongelmatonta elämää suurin osa elää, kun tällainen asia on iso ongelma.
Ainoa kyläpaikka jossa olen käynyt niin ettei ollut roskista, oli nykyinen miesystävä jonka lähetinkin heti kauppaan hankkimaan roskiksen
entisaikana naiset opetettiin näkymättömiksi, heitä ei tarvinnut ottaa huomioon
Minäkö muka laittaisin veskiin roskiksen johon jotkut jättävät sitten siteensä ym. haisemaan? Ei tule kuuloonkaan. Ikinä ei roskista veskiin, siinä sitten turhan takia saisi sitäkin siivota ja jo seuraavana päivänä jos ei jo samana päivänä rupeevat käytetyt siteet haisemaan. Yäk. Vieraat saa itse viedä rättinsä pois kuka mitenkin. Ei tulisi itsellä edes mieleen jättää niitä toisten ihmisten kiusaksi haisemaan. Yäk.
Tähän asti on pärjätty hyvin ilman vessan pikkuroskista ja taitaa olla jo kahdeksas asunto menossa. Perheessä mies + pari tytärtä mun lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle todella pieni vaiva laittaa vessaan jonkinlainen roskis, käytin sitä tai en. Jos roskis on harvoin käytössä, joku pieni ämpäri ajaa hyvin saman asian. Esimerkiksi jos syö jogurttia tai vastaavaa sellaisesta kannellisesta ämpäristä, siitä saa pienimpäänkin koppiin sopivan roskiksen.
Juuri kotoa muuttaneena asuin Helsingin keskustan vanhalla alueella asunnossa, jossa vessa oli aivan postimerkin kokoinen koppi. Oikein lihava ei olisi sinne edes mahtunut. Tämän takia käytin keittiön roskista, siihen asti että joku kaveri kysyi minulta selvästi nolostuneena missä vessan roskis on.
Tämän tapauksen jälkeen lamppu syttyi ja taisin jonkun jogurttipurkin vessan nurkkaan asettaa vieraita varten. :)
En ymmärrä, miksi ei näkisi näinkin pientä vaivaa vieraita varten, jos sillä saa mukavuutta lisättyä huomattavasti. Kummallista ajatella, että jokaisella vieraalla olisi omat roskapussinsa mukana. Aika monia joko nolottaa tai äl
Kannato ne vessaroskat erikseen jätekatokseen, koska onhan se epähygieenistä, että samassa kädessä kantaa vessaroskapussia ja keittiöjätteitä.
En ole ikinä ajatellut, että kuukautisveri olisi saastunutta, mutta tämän ketjun perusteella niin on, jos käytetty tamponi ei saa olla kosketuksissa keittiöjätteisiin, siis vaikka kananmunankuoriin tai kaalinlehtiin. Mitä ihmeen epähygienistä siinä tamponissa oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle todella pieni vaiva laittaa vessaan jonkinlainen roskis, käytin sitä tai en. Jos roskis on harvoin käytössä, joku pieni ämpäri ajaa hyvin saman asian. Esimerkiksi jos syö jogurttia tai vastaavaa sellaisesta kannellisesta ämpäristä, siitä saa pienimpäänkin koppiin sopivan roskiksen.
Juuri kotoa muuttaneena asuin Helsingin keskustan vanhalla alueella asunnossa, jossa vessa oli aivan postimerkin kokoinen koppi. Oikein lihava ei olisi sinne edes mahtunut. Tämän takia käytin keittiön roskista, siihen asti että joku kaveri kysyi minulta selvästi nolostuneena missä vessan roskis on.
Tämän tapauksen jälkeen lamppu syttyi ja taisin jonkun jogurttipurkin vessan nurkkaan asettaa vieraita varten. :)
En ymmärrä, miksi ei näkisi näinkin pientä vaivaa vieraita varten, jos sillä saa mukavuutta lisättyä huomattavasti. Kummallista ajatella, että jokaisella vieraalla olisi omat ro
Kirjoititko vitsillä vai tosissaan?
Mulla on roskikset keittiössä. Terveisin, Mies
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista jos vuonna 2025 osa naisista joutuu kuskaikllla haisevia siteitä laukussa, koska olettavat ettei heitä tarvi edes sen vertaa ottaa huomioon vaan naisen perus biologia on jotain salaista ja noloa
Keittiössä on roskis, normaalilla järjellä varustettu nainen tietää, että käytetty side viedään sinne eikä jätetä asukkaan vaivoiksi vessaan. Naisella ne kuukautiset on, oikeastiko on liikaa vaadittu, että nainen lajittelee roskat oikeaoppisesti eikä oleta, että asukas haluaa kantaa sen haisevan siteen roskikseen? Vai jättääkö miehet käytetyt kondomiet keittiön pöydälle tai olohuoneen sohvalle vedoten siihen, ettei miehen perusbiologiassa ole mitään salaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista jos vuonna 2025 osa naisista joutuu kuskaikllla haisevia siteitä laukussa, koska olettavat ettei heitä tarvi edes sen vertaa ottaa huomioon vaan naisen perus biologia on jotain salaista ja noloa
Keittiössä on roskis, normaalilla järjellä varustettu nainen tietää, että käytetty side viedään sinne eikä jätetä asukkaan vaivoiksi vessaan. Naisella ne kuukautiset on, oikeastiko on liikaa vaadittu, että nainen lajittelee roskat oikeaoppisesti eikä oleta, että asukas haluaa kantaa sen haisevan siteen roskikseen? Vai jättääkö miehet käytetyt kondomiet keittiön pöydälle tai olohuoneen sohvalle vedoten siihen, ettei miehen perusbiologiassa ole mitään salaista.
Runkkaako teillä vieraat normaalisti olohuoneessa käydessään kylässä vai mitä helvettiä sönkötät?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka luettelette miksi ette itse tarvitse roskista vessassa, eikö teillä käy ikinä ketään vieraita? Meillä on roskikset vessoissa mm. juuri sen takia, että vieraiden on mahdollista esim jättää käytetyt siteet/tamponit huomaamattomasti roskiin, eikä tarvitse kannella niitä pitkin asuntoa toiseen roskikseen.
Jotta sitten se huushollinpitäjä (mies) voi sitten huomaamattomasti tyhjentää sieltä muuten aina tyhjästä vessaroskiksesta sen yhden kuukautissuojan sinne keittiön roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka luettelette miksi ette itse tarvitse roskista vessassa, eikö teillä käy ikinä ketään vieraita? Meillä on roskikset vessoissa mm. juuri sen takia, että vieraiden on mahdollista esim jättää käytetyt siteet/tamponit huomaamattomasti roskiin, eikä tarvitse kannella niitä pitkin asuntoa toiseen roskikseen.
Jotta sitten se huushollinpitäjä (mies) voi sitten huomaamattomasti tyhjentää sieltä muuten aina tyhjästä vessaroskiksesta sen yhden kuukautissuojan sinne keittiön roskikseen.
MEillä yleensä talonväki vie roskat ulkoroskikseen
Tottakai roskis naisvieraita varten, tämä aivan selvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runkkaako teillä vieraat normaalisti olohuoneessa käydessään kylässä vai mitä helvettiä sönkötät?
Oikeastiko sinä nait vain makuuhuoneessa pimeässä peiton alla?
Anopin ja appiukon luona ei ole vessanroskista. Roskat kerätään astiaan joka on keittiössä ilman kantta. Arvatkaapa vienkö käytetyt kuukautissuojani sinne?
Vierailija kirjoitti:
Anopin ja appiukon luona ei ole vessanroskista. Roskat kerätään astiaan joka on keittiössä ilman kantta. Arvatkaapa vienkö käytetyt kuukautissuojani sinne?
No minne muuallekaan? Minä veisin lahjana pienen roskiksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En häpeä sitäkään, että käyn vessassa esimerkiksi ulostamassa tai virtsaamassa, mutta toivon että nämä voivat jäädä vessaan sen sijaan että joudun kyläpaikan asenteen takia kuskaamaan ulostepökäleeni muovipussissa keittiöön. Jos teillä on näin kummallinen systeemi, niin kannattaa edes ne muovipussit tarjota. Aika harva olettaa että kyläpaikkaan pitää tuoda oma roskis mukanaan."
Oikeastiko rinnastat ulosteen ja tamponin toisiinsa? WC-pönttö on ulostetta ja virtsaa varten, näitä elimistön tuotoksia ei tarvitse kerätä ja kantaa keittiön roskikseen eikä muuten edes kuukautisverta sellaisenaan, mutta tamponi on jotain sellaista, minkä erikseen otat mukaasi ja erikseen viet kyläpaikan vessaan ja jostain minulle käsittämättömästä syystä haluat sinne vessaan jättää,
"Mitä se vastuu tähän liittyy? Ihan normaalia huomioimista laittaa roskakori vessaan jos luona käy useasti naisvieraita. Itselläni sellainen oli aina sinkkuaikoina vessassa ja olipa vielä kylpyhuoneen kaapissa muutamia tamponeita ja siteitä, jos yllättävä tarve jollekin naiselle tuli. "
ja se naisystävä(kokelas) ei tietysti ajatellut, että käykö ja mitä naisvieraita tolla miehellä niin yhtenään, että on jopa hommannut niitä varten erikseen kuukautissuojia.
Voin hyvin kuvitella aloituksen, jossa nainen kysyy täällä neuvoa mitä tehdä (tapailu)miehen kanssa, jolla on vessassaan kuukautissuojia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ratkaissut tämän asian luovasti: meillä on olohuoneen nurkassa vieraita varten oma roskis, jossa lukee selkeästi "tähän käytetyt kuukautissuojat".
Hyvä idea, kiitos vinkistä :-)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En häpeä sitäkään, että käyn vessassa esimerkiksi ulostamassa tai virtsaamassa, mutta toivon että nämä voivat jäädä vessaan sen sijaan että joudun kyläpaikan asenteen takia kuskaamaan ulostepökäleeni muovipussissa keittiöön. Jos teillä on näin kummallinen systeemi, niin kannattaa edes ne muovipussit tarjota. Aika harva olettaa että kyläpaikkaan pitää tuoda oma roskis mukanaan."
Oikeastiko rinnastat ulosteen ja tamponin toisiinsa? WC-pönttö on ulostetta ja virtsaa varten, näitä elimistön tuotoksia ei tarvitse kerätä ja kantaa keittiön roskikseen eikä muuten edes kuukautisverta sellaisenaan, mutta tamponi on jotain sellaista, minkä erikseen otat mukaasi ja erikseen viet kyläpaikan vessaan ja jostain minulle käsittämä
Enemmän ihmettelen miestä jolla ei koskaan käy naisvieraita. Eikö ikinä käy sisko, äiti, eikö kaveriporukoissaan ole yhtään naista, eikö edes miespuoliset kaverinsa koskaan kyläile niin että naisystävä on mukana?
Pidetään jos on pieni ja ovh 4-5 numeroinen.