Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehillä ei ikinä ole pientä roskista vessoissaan?

Vierailija
02.03.2025 |

Naisena olen aina pitänyt pientä jalalla avattavaa roskista vessoissa jotta sinne voi helposti heittää hygieniatarvikkeita ja muuta vessaroskaa.

Kommentit (588)

Vierailija
261/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuukautisten aikaan nainen voi edes laittaa ruokaa, koska kätensä ovat koko ajan veressä, eihän niitä voi pestä. Tai ainakin esimerkissäsi käsittelet vessassa eritteitä, joiden päätyminen keittiön roskikseen aiheuttaa sen, että keittiössä ruuanlaitto on mahdotonta hygieniasyistä aivan kuin ruuanlaittaja hiplaisi roskiksen roskia koko ajan. Vastaavasti vessa, jossa roskiksessa on menkkatuotoksia pitää sulkea pois käytöstä, koska siitä on tullut epähygieninen.

Aikuisten oikeasti - perustelusi on esimerkki siitä, miten monipuolisesti nainen kykenee perustelemaan sen, miksi hänen itsensä ei tarvitse jätteistään vastuuta kantaa.

Normaali nainen pesee kätensä siellä vessassa sen jälkeen kun on käsitellyt verisiä kuukautistuotteita ja heittänyt ne siellä roskikseen. Sen jälkeen hän voi ihan hyvin laittaa ruokaa ilman että mitään epähygieenistä pääse kulkeutumaan keittiöön. Sinä taas tunnut haluavan että hän pesisi veriset kätensä siellä keittiön lavuaarissa, jossa käsitellään myös ruokaa. Samaten haluat että se haiseva verinen side päästää aromejaan sinne keittiöön, jossa valmistetaan ja syödään ruokaa. Vastuun kantaminen jätteistä tarkoittaa juuri sitä, että ne laitetaan siihen roskikseen johon ne kuuluu. Eli elintarvikejätteet keittiön roskikseen ja hygieniaroskat vessaan.

Vierailija
262/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden toivotaan jättävän käytetyt siteet ja tamponit WC:n lattialle. Siitä ne on isännän mukava kerätä keittiön roskikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vessassa mitään roskiksen tarvettakaan. Miksi me miehet joudumme maksamaan yhtä paljon jätemaksuja vaikka tuotamme paljon vähemmän roskaa kuin naiset?

Vierailija
264/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas

Vierailija
265/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin miehet laittaa vessapaperihylsyt ja tyhjät purnukat?

Roskikseen, mihin muutkin roskat laitetaan. Sinne ei monellakaan ole kilometrien matkaa. 

Vierailija
266/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi roskiksia pitää olla joka nurkassa? Siteet ja tamponit voi kääräistä paperiin ja viedä sinne keittiön roskikseen.

Koska on hygieenisempää pitää vessaroskat vessassa. Joka nurkassa ei tarvi olla, mutta vessassa olisi hyvä olla ihan omansa.

Voitko perustella tätä hieman. Miksi se on hygieenisempaa, mikä siitä tekee tällaista? Tarkoitatko, että siirrät sen verisen tamponisi roskiinsiirtämisen kyläpaikan isäntäväelle, jolloin sinun ei tarvitse nähdä mitään vaivaa? Vai toivotko, että poislähtiessäsi isäntäväki käy hakemassa vessasta roskiksen muovipussin ja ojentaa sen sinulle todeten, että hygieniasyistä varmaan viet nämä mukanasi.

Yleensä ihmiset, jotka eivät tarjoa vierailleen edes minimiä eli vessan roskista,

Miksi ihmeessä vieraille tarjottaisiin ruokaa keittiössä? Jos vieras on niin hieno, ettei kykene tamponia muovipussiin laittamaan ja vessan roskikseen tuomaan, niin ei kai hänelle kateta ruokaa epähygieniseen keittiöön, jossa on tiskialtaan alla roskiksessa mahdolliset kalanperkuutähteet haisemassa.

Vierailija
267/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole pientä roskista vessassa, vaikka meillä asuu yksi nainenkin (minä).

Vierailija
268/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen eikä mulla ole koskaan ollut roskista vessassa. Ei tule roskaa ja jos joku purkki tyhjenee kerran kuussa niin sen jaksaa viedä keittiön roskikseen. 

Vierailija
269/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin miehet laittaa vessapaperihylsyt ja tyhjät purnukat?

Roskikseen, mihin muutkin roskat laitetaan. Sinne ei monellakaan ole kilometrien matkaa. 

Jatkoa. . . Harvalla miehellä tulee käytettyä sellaisia hygieniatarvikkeita ja purnukoita niin paljoa, että ne tarvitsisivat oman roskikseen. Ja jos miehellä olisi vessassa roskis, iin sen tyhjenemisväli olisi niin pitkä, että satunnaisen naisen sinne jättämä *rätti* alkaisi elää omaa elämää hajun kanssa.

Vierailija
270/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse lajittele? Täytät jotain vessan sotkuroskista? 

Menkkajäte menee samana päivänä ulos roskakatokseen. Ei sitä säilötä tietenkään.

Hyiiih

N49

Vierailija
271/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jokaisella oma vessa. MInulla on roskis siellä, mutta se ei tule lähimaillekaan niin täyteen kuin vaimolla. 

Onko runsas vuoto? Kummalla runsaampi?

Vierailija
272/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkupaperit ei mahdu pieneen t. Palstaincelit

Vierailija
273/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun tulee naisvieraita? Minne laittavat käytetyn terveyssiteensä? Taskuun? Käsilaukkuun? Lampsivat side nyrkkiin piilotettuna keittiön roskikselle?

Hienot naiset käyttäneet mielikuvitusta aina.

Vierailija
274/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme yleistystä miehet/naiset. 

Minulla ei ainakaan ole haisevaa roskista kylppärissä vaikka olen nainen.

Siksi roskista ei ole koska sitä ei siellä tarvita. 

Vierailija
275/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole ystäviä jotka kävisivät kylässä?

Vierailija
276/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain jo vuosia sitten tuli luettua, että miehillä on kylpyhuoneessa/vessassa keskimäärin noin seitsemän esinettä, kun taas naisilla voi olla parisataa. Tästä voi päätellä, ettei miehiltä synny vessaroskaa samaan tahtiin kuin naisilla ja se mitä tulee niin sen voi kiikuttaa muualle pitämättä hajupommia vessassa.

Miehellä ei ole siskoja, äitiä, naispuoleisia ystäviä, tai peräti naisystävää?

Miksi siskot ravais miehen luona jatkuvasti kylässä? Eikö miesten, ei pikkupoikien, äidit ole jo eläkeläisiä joilla menkat vuosia sitten loppuneet? Naisystävät osaa huolehtia asiansa koska tuntevat miehen eikä heitä haittaa heittää roskat vaikka keittiön roskikseen.

Vierailija
277/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaako täällä nyt se ahdistava sukupolvi, jonka mielestä naisten kuukautiset on hirveä asia ja naiselle nöyryyttävä asia joka ei saa mitenkään näkyä muille? Te ette ole päästänne ihan terveitä monessa muussakaan asiassa.

Kuukautiset pystynyt aina hoitamaan tyylikkäästi. 

-nainen

Mikä sinulle on tyylikästä? Kun osa täällä väittää tyylikkääksi siteiden kuskailua käsilaukussaan

Siis oikeastiko oletat, että kyläpaikassa on sinulle siteitä kaapissa, koska et voi niitä käsilaukussa kuljettaa? Entä jos merkki on väärä?

Siis käytettyjä siteitä täällä osa kuskailee, niitä tarkoitin.

Vierailija
278/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun tulee naisvieraita? Minne laittavat käytetyn terveyssiteensä? Taskuun? Käsilaukkuun? Lampsivat side nyrkkiin piilotettuna keittiön roskikselle?

Hienot naiset käyttäneet mielikuvitusta aina.

Kyllä. Koirankakkapussi käsilaukkuun. Se on vuotoja hyvin pitävä, joten siteet ja tamponit sinne, ja sitten käsilaukku pöytään, romanttiselle illalliselle. Laukku siihen pöydälle.

Tämän takia naiset arvostaa myös vuotosuojattuja kalliita käsilaukkuja (?).

Vierailija
279/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut tämän asian luovasti: meillä on olohuoneen nurkassa vieraita varten oma roskis, jossa lukee selkeästi "tähän käytetyt kuukautissuojat".  

Vierailija
280/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole ystäviä jotka kävisivät kylässä?

Kyläilijöille on eteisessä roskis, jossa kannessa on selkeä ohje: menkkaroskat tänne, ota pussi mukaan lähtiessäsi.