Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halveksun sairaanhoitajia, jotka lopettavat

Vierailija
02.03.2025 |

oikean työn ja hakeutuvat "asiantuntijoiksi", ylihoitajiksi ja muihin vastaaviin tehtäviin täysin eroon potilastyöstä. Miten sairaanhoitaja voi muuttua niin paljon, ettei potilaiden hoito enää kiinnosta lainkaan vaan haluaa istua päivästä toiseen tietokoneen äärellä? 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet vuosia tehnyt potilastyötä huonolla palkalla, rikkonut kroppasi jatkuvasta potilaiden nostamisesta/siirtämisestä, kärsit kroonisesta väsymyksestä kolmivuorotyön vuoksi ja saanut ammattitautina kiertäjäkalvosinoireyhtymän, niin ymmärrät.

Tarkoitatko, että nämä kaikki asiat tulevat yllätyksenä hoitajaiksi kouluttauville? Varsinkin nykyään on paljon tietoa saatavilla hoitajan työnkuvasta.

Nähtävästi se ei ole ainakaan tavoittanut kaikkia. Usein se työnkuva on juurikin sitä asiantuntijatehtäviä vaikka asiakkaiden toiveet olisi kenties jotakin muuta. He kuitenkaan eivät määritä tehtäviä vaan ne määrittää työnantaja.

Vierailija
22/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan toisessa ketjussa miehet haukkui, että on naisen pitää katsoa peiliin, jos on itse hakeutunut matalapalkka-alalle. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti hallinnollisiin ja asiantuntijatyöhön rientävät sellaiset hoitajat, jotka haluavat nopeasti alalle valmistuttuaan paeta kakkapyllyjen pesua. Lähes heti kun on sairaanhoitajaksi valmistuttu, lähdetään opiskelemaan hoitotiedettä lähes noviisina. Eri asia sitten on ylihoitajat ja muut sellaiset, jotka ovat kulkeneet hoitajan ammattitaidon kehittämisessään pitkän tien ja jotka tarvittaessa tarttuvat kliiniseen hoitotyöhön jos vain on tarvetta. 

Vierailija
24/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet vuosia tehnyt potilastyötä huonolla palkalla, rikkonut kroppasi jatkuvasta potilaiden nostamisesta/siirtämisestä, kärsit kroonisesta väsymyksestä kolmivuorotyön vuoksi ja saanut ammattitautina kiertäjäkalvosinoireyhtymän, niin ymmärrät.

Tarkoitatko, että nämä kaikki asiat tulevat yllätyksenä hoitajaiksi kouluttauville? Varsinkin nykyään on paljon tietoa saatavilla hoitajan työnkuvasta.

Avainsana oli nykyään.

Vierailija
25/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti hallinnollisiin ja asiantuntijatyöhön rientävät sellaiset hoitajat, jotka haluavat nopeasti alalle valmistuttuaan paeta kakkapyllyjen pesua. Lähes heti kun on sairaanhoitajaksi valmistuttu, lähdetään opiskelemaan hoitotiedettä lähes noviisina. Eri asia sitten on ylihoitajat ja muut sellaiset, jotka ovat kulkeneet hoitajan ammattitaidon kehittämisessään pitkän tien ja jotka tarvittaessa tarttuvat kliiniseen hoitotyöhön jos vain on tarvetta. 

Ehkä noiden olis kannattanut alunperinkin opiskella vaikka insinööreiksi.

Vierailija
26/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän halveksut. Aina voit kiillottaa omaa sädekehääsi ryhtymällä sisar hento valkoiseksi ja pysymällä koko työurasi siinä samassa palkitsevassa työssäsi jota teet jumalan armosta kutsumuksena. 

Vierailija
27/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua ärsyttää alalla ne kaikenlaiset työn "kehittäjät", jotka eivät kuitenkaan itse ole toteuttamassa niitä visioitaan kentällä. Kun Sokea-Reettakin näkee että ei toimi, mutta näiden on pakko ajaa ne läpi. Mutta eivät tule itse tekemään niitä hommia. Tosin nämä ei yleensä ole hoitajia vaan jotakin epämääräisiä projekti-Pirkkoja.

Aamen. 

Vierailija
28/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tahansa uralla tekee mieli edetä. Miksi sairaanhoito olisi poikkeus?

Vierailija
29/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan minä en osannut arvata 30 vuotta sitten, että vuodepotilaan keskipaino tulee tässä ajassa nousemaan noin 40 kg.

Sitä varten siellä on nosturit, että ei tarvitse nälässä pitää. Ihmisen kuolema tulee, kun sen aika on, jotkut elävät hyvin vanhoiksi, jotkut lähtevät jo nuorena. Kaikkien kohtaloon eivät pysty edes parhaat lääkärit vaikuttamaan.

Vierailija
30/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan aio jämähtää hoitotyöhön. Sitäkin teen vain ulkomailla. Sen jälkeen siirryn aivan toiselle alalle. Ihan jokaisen henkilökohtainen asia, miten työuransa suunnittelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme