Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halveksun sairaanhoitajia, jotka lopettavat

Vierailija
02.03.2025 |

oikean työn ja hakeutuvat "asiantuntijoiksi", ylihoitajiksi ja muihin vastaaviin tehtäviin täysin eroon potilastyöstä. Miten sairaanhoitaja voi muuttua niin paljon, ettei potilaiden hoito enää kiinnosta lainkaan vaan haluaa istua päivästä toiseen tietokoneen äärellä? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet vuosia tehnyt potilastyötä huonolla palkalla, rikkonut kroppasi jatkuvasta potilaiden nostamisesta/siirtämisestä, kärsit kroonisesta väsymyksestä kolmivuorotyön vuoksi ja saanut ammattitautina kiertäjäkalvosinoireyhtymän, niin ymmärrät.

Vierailija
2/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on iso ongelma hv-alueilla on hoitajat eivät tee sitä työtä, mitä heidän pitäisi. Tekevät jotain kehitysprojekteja, hallinnollisia juttua, aivan väärä koulutus ja tausta, menee valtion resurssit hukkaan.

Kunnon yt-neuvottelut käyntiin kaikilla alueilla ja kaikki hoitajat takaisin kentälle. Jos ei suostu, niin irtisanomislappu kouraan, ei ole tarvetta pseudo-hoitajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle vielä pakkorokotukset ja joulut töissä

Vierailija
4/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia, esim. terveydelliset syyt, palkkaus ja urakehitys. Toisaalta moni voi myös palata takaisin hoitotyöhön käytyään välillä muissa tehtävissä. 

Vierailija
5/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ärsyttää alalla ne kaikenlaiset työn "kehittäjät", jotka eivät kuitenkaan itse ole toteuttamassa niitä visioitaan kentällä. Kun Sokea-Reettakin näkee että ei toimi, mutta näiden on pakko ajaa ne läpi. Mutta eivät tule itse tekemään niitä hommia. Tosin nämä ei yleensä ole hoitajia vaan jotakin epämääräisiä projekti-Pirkkoja.

Vierailija
6/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meillä on hallinnollisia hoitajia? Onko nämä juuri niitä turhia virkoja, joihin soterahat menevät?

Vierailija
7/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä hallinnollisia on vähän pakko olla. Jonkun on huolehdittava sisään ja uloskirjaukset yms. toimistohumppa.

Vierailija
8/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälle vielä pakkorokotukset ja joulut töissä

Sairaanhoitajat ovat kyllä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta niin fiksuja, että ottavat ilomielin rokotukset vastaan. Jos ei ymmärrä rokotuksia, on väärällä alalla.

Vierailija
9/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan koulutus menee hukkaan noiden kohdalla. Nämä hoitotyön asiantuntijat ovat myös täysin vieraantuneita käytännöstä. Kumma juttu, että tällainen sallitaan. Lääkärit yleensä tekevät kliinistä työtä ja lisäksi ovat jossain projekteissa mukana. Miksi sairaanhoitajat lopettavat kliinisen työn kokonaan? Palkka on kyllä hyvä, 4500-6500 e/kk, siinä mielessä ymmärrettävää. Ei enää verta, ulosteita ym eritteitä.

Vierailija
10/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet vuosia tehnyt potilastyötä huonolla palkalla, rikkonut kroppasi jatkuvasta potilaiden nostamisesta/siirtämisestä, kärsit kroonisesta väsymyksestä kolmivuorotyön vuoksi ja saanut ammattitautina kiertäjäkalvosinoireyhtymän, niin ymmärrät.

Lisäksi käytännön hoitotyössä on monesti pirun huono ilmapiiri. Johtuen varmaankin liika kiireestä ym.

Vierailija
11/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette halveksuisi kun tietäisitte mitä jotkut joutuvat kokemaan :( Olin "harjoittelija" eräässä palvelukodissa. Hoitajat siellä esim. syöttivät rusinaksi kuihtunutta mummoa yli 4 vuotta. Ei liikkunut mitenkään mutta omaiset tahtoivat pitää 20 kiloisen mummun elossa. Minä nostan kyllä hattua kyllä kaikille hoitoalan työntekijöille!

Vierailija
12/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama, kuinka paljon halveksit. Itse en palaisi hoitajaksi, vaikka palkka nousisi kuinka paljon tahansa. Olen itse vanhustyöhön suuntautunut lähihoitaja ja edelleen vanhusten parissa töissä, mutta en laitoksissa, vaan vanhusten kotona, avustajan roolissa.

Ja ihmettelen, miksi nimenomaan sairaanhoitajia halveksit. Työyksikössä lähihoitajat tekevät käytännön työn, sairaanhoitajat pitävät välillä palaveria lääkärin ym. kanssa, tekevät paperitöitä ym. eli ovat välillä muutenkin pois siitä potilaan tai asiakkaan hoitamisesta, korkeamman koulutuksensa takia.

Vierailija
13/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun halveksuntasi ei ketään kiinnosta luuseri

Vierailija
14/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä potilastyöstä hallinnollisiin hommiin siirtyvät / pääsevät saavat paremman palkan ja huomattavasti paremmat työajat. Kuinka paljon sinulle pitäisi maksaa, että olisit jouluaattona töissä klo 12-20 eli käytännössä poissa kotoa klo 11-21? Ei taitaisi edes miljoona euroa riittää.

Vierailija
15/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä potilastyöstä hallinnollisiin hommiin siirtyvät / pääsevät saavat paremman palkan ja huomattavasti paremmat työajat. Kuinka paljon sinulle pitäisi maksaa, että olisit jouluaattona töissä klo 12-20 eli käytännössä poissa kotoa klo 11-21? Ei taitaisi edes miljoona euroa riittää.

No mulle riittäisi ihan pari tonniakin eikä tarttis olla edes sitäkään :D

Vierailija
16/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitä potilastyö sairaanhoitajalle on tarjolla?

Vierailija
17/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on iso ongelma hv-alueilla on hoitajat eivät tee sitä työtä, mitä heidän pitäisi. Tekevät jotain kehitysprojekteja, hallinnollisia juttua, aivan väärä koulutus ja tausta, menee valtion resurssit hukkaan.

Kunnon yt-neuvottelut käyntiin kaikilla alueilla ja kaikki hoitajat takaisin kentälle. Jos ei suostu, niin irtisanomislappu kouraan, ei ole tarvetta pseudo-hoitajille.

Mihin kentälle? Ja kuka heille maksaisisi siitä työstä joka ei edes vastaa koulutusta?

Vierailija
18/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että nämä kaikki asiat tulevat yllätyksenä hoitajaiksi kouluttauville? Varsinkin nykyään on paljon tietoa saatavilla hoitajan työnkuvasta.

Vierailija
19/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jokainen ole ihan vapaa hakeutumaan työhön jonka kokee itselleen sopivaksi. Pitäisikö jämähtää työhön joka ei ehkä enää kiinnosta. Outo ajatus.

Vierailija
20/30 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minä en osannut arvata 30 vuotta sitten, että vuodepotilaan keskipaino tulee tässä ajassa nousemaan noin 40 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä