Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi
Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin?
- shampoo ja hoitoaine
- suihkugeeli
- pesusieni
- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan
- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)
- deodorantti
- sheivausterät
- sheivausvaahto
- hammasharja
- hammastahna 3 e
- hammaslanka 2 e
- haavan puhdistusaine
- laastarit
- sideharso
- särkylääke
- perusvoide tms.
- huulirasva
- siivoussienet/hankaussienet
- wettex-liinat
- siivousliinat
- tiskiharja
- lattiankaivosuodatin
- wc:n putkilamppu
- konetiskitabletit
- astianpesuaine
- yleispuhdistusaine
- putkimies
- peilien puhdistussuihke
- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine
- lieden puhdistusaine
- astianpesukoneen puhdistusaine
- pyykinpesukoneen puhdistusaine
- tuorekelmu
- alumiinifolio
- leivinarkki
- pakastepussit
- suodatinpussit
- wc-paperi
- talouspaperi
- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat
- pumpuli/vanulaput
- paristot
Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa.
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku deodorantti on törkeän kallis.
Ei sitä hiellekään halua haista.
Mä käytän parin euron Lidlin dödöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma samppoopulloni kestää noin vuoden!
Käsienpesuainetta käytän vain, jos kuuma vesipesu ei puhdista, yksi pullo kestää minulla vuoden.
Käsirasva/vartalovoide kestää yleensä pari vuotta
Että 20 euroa jos menee, kun ihan kaiken raavin 20 vuoden ajalta muka
Mä pesen hiukset joka ilta, shampoo ja hoitoaine kuluu noin 3 viikossa kokonaan. Vartalonpesuaine myös. Käsisaippua ei kauaa kestä, kun pesen saippualla kädet noin 5 kertaa päivässä. Jne.
Käytän kaikenlaisia kasvorasvoja, joihin niihinkin menee rahaa. Vanulaput maksaa jne. Siteet maksaa.
No varmasti kuluu, jos laittaa kourallisen kerralla. Saahan sitä kulumaan vaikka 5 litraa shampoota päivässä, jos ei osaa annostella järkevästi. Käsisaipp
Hygieniahoitaja :D Kaikkea te lapset keksittekin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkimiestä kyllä tarvitsen silloin tällöin, sekä wc:n että keittiön altaaseen
Sen tukkeutuneen lavuaarin voi avata ihan ilman myrkkyjäkin. Ei tarvitse olla mikään putkimies sitä varten. Miksi kuormittaa ympäristöä jollain hirveillä myrkyillä, kun voi avata hajulukon ja putsata osat ihan yleispesuaineellla ja vanhalla pulloharjalla tai hammasharjalla. Säästänkin vanhat hammasharjat juuri tätä hommaa varten ja nakkaan sitten roskiin.
Itsellä on paksut hiukset ja kaivot ja imuri täynnä pitkiä hiuksiani.
Nykyajan saippuat on huonoja. Kun on todella kalkkipitoista vettä plus saippua ja hammastahna niin itsellä on röörit (kylpyhuoneen kaviaari) tukossa tosi usein. Vaikka siivoan hakulukon 2 kertaa kuukaudessa.
Lattiakaivosuojat on tod
Mikä on hajulukko?
Ap: n listassa on muutamia aivan turhia tavaroita ja kaikki nuo saa prismasta ja cittarista todella edullisesti, kun ostaa xtra, rainbow, k menu , pirkka ,kotimaista, coop , , ect tuotteita. Minä ostan, eikä ole koskaan ollut pikkurahan puutetta- ei sillä.
Nyt haisee omakehu niin, että pahaa tekee. Näytäpä viesti, jossa joku väitti, että kukaan ei voi olla sairas jos hänellä ei ole autoa. Jos sellaista ei löydy on ihan turhaa paasta, että kaikki eivät ole terveitä. Lapsikin tietää, etteivät ole, mutta ei se estä muita käymästä kaupassa ilman autoa. Kaikki ei ole kuten sinä.
Taitaa se sairas olla sinä siellä ihme juttujesi perusteella🙂
En kyllä ihmettele että taudit leviää kun tiedot hygieniasta on tätä luokkaa.
Terveisin hygieniahoitaja
Se on ikävää, että sulla leviää taudit kupasta tippuriin. Ei se kuitenkaan tarkoita, että saippuaa pitää käyttää litratolkulla jokaisella pesukerralla. Eikä se varsinkaan tee hygieniahoitajasta olemassaolevaa ammattia. Sulla meni nyt vissiin suuhygienisti ja sairaanhoitaja sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle sairauksia listaavalle: Monesti kyse on myös asenteesta. Koetaan, että elämä on niin kovin vaikeaa kun ei ole autoa. Oikeasti ei välttämättä ole, mutta henkilö vain ei viitsi nähdä vaivaa asioiden eteen. Nykyisin on kotiinkuljetukset ja kaikki tarjolla. Et sä tarvitse omaa autoa yhtään mihinkään, kun puhutaan päivittäistavaraostoksista. Auto toki helpottaa tiettyjä asioita, mutta välttämätön se ei ole. Ja nyt on turha tulla huutamaan, että asutaan korvessa eikä täällä ole sähkö tai busseja. Sehän on ihan oma valinta, missä autoton asuu.
Sitten varmaan myös kustannat hänelle muuton, kun tuolla tavalla tulet huutelemaan. Kela kun ei avusta muuttokuluissa kuin työpaikan vuoksi tai jonkin painavan syyn vuoksi, esim. sairaus.
En tietenkään kustanna. Älä ole idi ootti. Hoidat ihan itse
En ole se kirjoittaja jolle kommentoit, enkä minä ole mihinkään muuttamassa
Etikasta ja Fairysta saa hyvän peilien puhdistussuihkeen
No viikkotasolla ei juurikaan. Listassa on paljon sellaista, mitä en osta koskaan, kuten joku sheivausgeeli, tuorekelmu jne. ja osa taas sellaisia, mitä tarvitsee ehkä pari kertaa vuodessa, kuten laastari ja joku haavasuihke.
Olin ensin samaa mieltä, kunnes luin tuon järjettömän listasi :DDD Normaaliaivoinen ihminen osaa lantrata puhdistussuihkeen vedestä ja yleispuhdistusaineesta. Normaali ihminen ei myöskään ostele erikseen jotain "astianpesukoneen puhdistusaineita" sun muita :DD
Kalkkitahrat lähtevät sitruunahapolla (jota myydään sitruunoina kaupoissa ja lisäksi mauste hyllyssä pussissa.) Astianpesukone puhdistuu esim. sillä sitruunahapolla, kuten myös kylppärin kaakelit, kahvinkeitin... Yleispuhdistusaineella pestään tietenkin kaikki 🙄 siksi sen nimi on YLEISPUHDISTUSAINE.
Kutsuuko joku tätä muka keskusteluksi? Vittuilua, haukkumista ja ilkeilyä koko ketju täynnä. Ja sitten ihmetellään, jos joku loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kaikessa tämä ei päde. Voin ostaa vaikkapa halpaa yleispesuainetta tai halvimpia pumpulipuikkoja mutta shampoo maksaa lähes 20 e, sitä menee pullo ja vähän toistakin kuukaudessa, minulla on psoriaasi. Kaupan halvin hoitoaine ei myöskään metristä tukkaa selvitä, pitää ostaa joku muu. Onnekas on se joka voi käyttää aina halvimpia tuotteita, kaikille se ei vaan käy.
Mihin sä sitä shampoota käytä, kun sitä menee pullo tai vähän toista kuukaudessa? Eihän psoriasis tarkoita sitä, että pitää kaataa pullokaupalla shampoota päähän joka pesussa. Valoja päälle!
System 4 shampoo ei vaahtoa kovin hyvin. Tukan pesen joka päivä, täsät on turha vääntää koska se on minulle ainoa oikea toimiva konsepti. Pullon koko on 250 ml eli 2,5 dl ! Mietippä sitä itse kauanko kestää paksutukkaisella puteli? 2,5 dl? Valoja päälle itsellesi kun et laskeakaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma samppoopulloni kestää noin vuoden!
Käsienpesuainetta käytän vain, jos kuuma vesipesu ei puhdista, yksi pullo kestää minulla vuoden.
Käsirasva/vartalovoide kestää yleensä pari vuotta
Että 20 euroa jos menee, kun ihan kaiken raavin 20 vuoden ajalta muka
Mä pesen hiukset joka ilta, shampoo ja hoitoaine kuluu noin 3 viikossa kokonaan. Vartalonpesuaine myös. Käsisaippua ei kauaa kestä, kun pesen saippualla kädet noin 5 kertaa päivässä. Jne.
Käytän kaikenlaisia kasvorasvoja, joihin niihinkin menee rahaa. Vanulaput maksaa jne. Siteet maksaa.
No varmasti kuluu, jos laittaa kourallisen kerralla. Saahan sitä kulumaan vaikka 5 litraa shampoota päiväs
Hygieniahoitaja :D Kaikkea te lapset keksittekin :D
Meidän vakikontakteja sairaalassa. -eri, sairaalahuoltaja
https://www.hus.fi/husari/hygieniahoitajan-tarkein-tehtava-infektioiden…
Shampoota laitetaan vaan päänahkaan ei latvoihin. Joten kaikilla on suunnilleen sama pinta-ala päänahassa, tukan pituudella ei merkitystä. Hoitoainetta kuluu pitkätukkaisella kyllä paljon, sen ymmärrän. Hiukset vaan tykkää, mitä vähemmän niitä pesee. Joten kannattaisko vähän vähentää sitä shampoon määrää, huomaat varmaan itsekin sen jälkeen miksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin ensin samaa mieltä, kunnes luin tuon järjettömän listasi :DDD Normaaliaivoinen ihminen osaa lantrata puhdistussuihkeen vedestä ja yleispuhdistusaineesta. Normaali ihminen ei myöskään ostele erikseen jotain "astianpesukoneen puhdistusaineita" sun muita :DD
Kalkkitahrat lähtevät sitruunahapolla (jota myydään sitruunoina kaupoissa ja lisäksi mauste hyllyssä pussissa.) Astianpesukone puhdistuu esim. sillä sitruunahapolla, kuten myös kylppärin kaakelit, kahvinkeitin... Yleispuhdistusaineella pestään tietenkin kaikki 🙄 siksi sen nimi on YLEISPUHDISTUSAINE.
Mikäs ä m m ä ä riivaa? Kiukuttelivatko pentusi aamulla vai kärähtikö miehesi vieraista? :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhui paljosta? Ei minulle ainakaan ole mitenkään paljon, jos kannan repussa 5 litraa saippuaa ja kädessä 24 rullaa vessapaperia. Tai jos olisi paljon, ostaisin ne kahdella eri reissulla. Eihän se, ettei ole autoa, tarkoita, että kaikki mahdollinen pitää ostaa yhdellä kauppareissulla. Yleensä me autottomat asumme sen verran lähellä kauppaa, että siellä voi käydä useamman kerran viikossakin, jos on tarvetta.
Jollekin nuo mainitsemat määrät kannettavaksi olisi jo liikaa. Sinulle ei ole. Kaikki ei pysty kantamaan edes isoa vessapaperisäkkiä, vaikka ei muuta silloin ostaisikaan. Siksi jotkut käy usein ostoksilla ja ostavat pieniä määriä kerrallaan, mitä pystyy kantamaan.
Tuollaisessa tapauksessa on kannattavampaa jopa tulla taksilla pois kaupasta kuin käydä jatkuvasti ostamassa jotain pientä (ja kallista). Säästyy iso kasa euroja, kun ostaa kerralla ene
Ehkä siinä tapauksessa ok käydä taksilla kaupassa jos sinne on pidempi matka-ja tarvitsee ostaa enemmän, siinä tapauksessa ei oo mitään järkeä käyttää taksia, jos kauppa on vieressä/kivenheiton päässä
Vierailija kirjoitti:
Kutsuuko joku tätä muka keskusteluksi? Vittuilua, haukkumista ja ilkeilyä koko ketju täynnä. Ja sitten ihmetellään, jos joku loukkaantuu.
Samaa ajattelin ja ihmettelin miten tällaisestakin aiheesta saadaan aikaan riitaa ja ivaamista :( voihan sitä olla hyvinkin eri mieltä asioista mutta sen mielipiteensä voi sanoa ystävällisesti ja käymättä muiden keskustelijoiden kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ja millä oikein puhdistat kylpyhuoneen peilikaapin peilit? Niin ettei jää jälkiä.
Mikrokuituliinalla. Ovat konepestäviä ja kestävät ainakin vuoden.
En sanonut että tarvitsen, mistä sellaista keksit? Ei sitä ollut listallakaan. Se oli vain yksi esimerkki erilaisista pesuaineista joita on markkinoilla ja vastasin yhdelle, että ei minulla edes ole montaa säännöllisesti käytössä olevaa ainetta. Vertauksena kerroin mitä kaikkea voisi olla. Eli minulla ei ole montaa vaan pihistän turhasta.
Ap