Kun olette yksin kotona ja jossain rasahtaa, rapsahtaa tai kuuluu jokin ääni
Mitä teette ensimmäisenä ? Minulle sattui ihan juuri hetki sitten tilanne, jossa olohuoneesta kuului ikäänkuin paperipussin rapinan tapaista ääntä, mutta kun menin katsomaan, mikään ei selittänyt ääntä. Olen yksin. Mitä te teette, jos ääni kuuluu ulkoa, menettekö ulos ?
Kommentit (66)
Tuulettavan ikkunan vieressä isoja tyhjiä muovipulloja, niin ne "elää" lämpötilan mukaan melko äänekkäästi.
Roskikseen voimalla kasaan rutistettu palautuilee hiljalleen.
Myös unen partaalla voi kuulla oikeasti olemattomia.
Linnut käy nokkimassa hyönteisverkkoon juuttuneita syötäviä.
Rakenteet elää.
Kerrostalossa äänet tulee naapurista tai rapusta.
Ok-talossa rakenteet elää ja linnut koputtelee ikkunoihin.
Ja jos siellä nyt kummitus kävelee niin siinäpä sitten kävelee. Kunhan ei sänkyyn tule.
Isot koiramme pitävät huolen ettei mitkään rapistelijat häiritse rauhaamme.
Suojakeleillä katolta tippuu pieniä jäänpalasia ikkunapellille. Ensin säpsähtelin, koska ääni on aika kova, nyt olen jo tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Isot koiramme pitävät huolen ettei mitkään rapistelijat häiritse rauhaamme.
Jos rapistelijat on isommat koirat?
Käyn kattomassa mikä rumisee. Tosin jos olisi mökillä ilman koiraa niin voisi olla että laittasin valot pois ja tsiikaisin ikkunasta onko siellä joku psykopaatti kirveen kanssa ulkona vai elukka.
Ei niin sykähdytä rasahdukset. Ehkä oudoimmat olleet cd soittimen itsestään päällemeno ja musiikin pauhaus yöllä huh onneksi oli muitakin talossa, ettei höperöksi voida kutsua. Sammuttamisen jälkeen tuli vielä uudestaan päälle. Mies vitsaili että jumala viestittelee vissiin.
Ja toinen oli kun pikkulelu, josta kuului ääni tuli päälle yöllö. Se oli lelukorissa kun tuli päälle. Otin sen viereen, koska jos tulisi päälle uudestaan vähemmän spooky kun on siinä vieressä ja tiedän että ei kukaan muu ole laittanut sitä päälle.
Nyt varmaan huvittaa. Kävin muistaakseni tuolloin kyllä kaikki huoneet läpi varmuuden vuoksi ennenkuin menin takaisin nukkumaan.
Lelu tuli myös uudestaan päälle. Laitoin sen niin kauas että en kuule jos tulee päälle.
Oli hyvin oito lelu. Selkaine pieni pehmolelu, missä ei on ja off nappulaa vaan tuli päälle josxsitä painaa. Oli ulkomailta tuotu.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että ääni kuuluu varmasti naapurista. Tämä on kerrostaloelämän hyviä puolia, kaikille äänille ja rapinoille on aina selitys.
Niin, ei demonit pelota siihen malliin kuin asuisit yksin perämettässä...
Olen tottunut kaikenlaisiin hämäriin ääniin jotka kuuluvat rinnakkaistodellisuuksista
Menen tietysti katsomaan näkyykö äänen lähdettä. Itse asun vanhassa puutalossa ja tiedän, että täällä on esim hiiriä. Leuto talvi on pahentunut ongelmaa. Vanhat talot kyllä naksuu ja paukkuu muutenkin. Jos ei mitään näy, eikä kuulosta hiiriltä, niin sanon vaan ääneen että nyt hys hiljaa, tämä on mun koti nykyään. Vaikka en uskokaan, että ketään on kuulemassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tottunut kaikenlaisiin hämäriin ääniin jotka kuuluvat rinnakkaistodellisuuksista
Tämä. Ellei ole laitteista tuleva taajuus ja itse heijastaa jotain. Mutta joku rasahdus voi olla luonnollinen, ellei ole haamuääni.
Mun luona kuuluu päivittäin näitä selittämättömiä ääniä. En juurikaan syö leipää, eikä minulla ole kotieläimiä. Kerrostalon ylin kerros, joten hiiriäkään tuskin on.
Yleensä äänet ovat räsähdyksiä, napsahduksia, joskus niin kovia, että luulen jonkun tavaran rymisseen jostain alas. Olen lopettanut asian selvittämisen, koska selitystä ei koskaan ole löytynyt/ näkynyt.
Monesti kesällä kun tulen ulkoa sisälle niin eteisessä olen kuulevinani että sisältä kuuluu puhetta, oletan television jääneen päälle, mutta kun avaan sisäoven niin sisällä on hiljaista, televisio on kiinni, ei ketään sisällä, hiljaista. Talvella en ole tätä ilmiötä havainnut. Vaikea sanoa mistä ilmiö johtuu, mitään yliluonnollisesta ei ole kyse.
Veitsi käteen, ja menen katsomaan mikä äänen aiheutti.
Vierailija kirjoitti:
Monesti kesällä kun tulen ulkoa sisälle niin eteisessä olen kuulevinani että sisältä kuuluu puhetta, oletan television jääneen päälle, mutta kun avaan sisäoven niin sisällä on hiljaista, televisio on kiinni, ei ketään sisällä, hiljaista. Talvella en ole tätä ilmiötä havainnut. Vaikea sanoa mistä ilmiö johtuu, mitään yliluonnollisesta ei ole kyse.
Itse oletan että kesällä arkkupakastin joutuu koville että hämääkö sen ääni tai onko sillä merkitystä että tuuletusikkunat kesällä on auki.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki henget ole kuolleiden sieluja, on myös demoneita
On VAIN demoneita. Kuolleet eivät ole keskuudessamme millään tavalla, tässä maallisessa elämässä. Eivät edes pystyisi.
Kuolleisiin ei myöskään pysty tai saa yrittää ottaa yhteyttä, vastassa on silloin pimeät henget, demonit.
- Raamattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia ääniä voi tulla mutta voihan sitä tutkia koska joskus jokin fyysinen päästääkin sen äänen. Aina kuitenkaan ei.
Kerran säikähdin kun roskapussi oli odottamassa ulko-oven vieressä ja alkoi kuuluakin ropinaa. Vielä suurempi hämmästykseni oli kuitenkin se että pussi liikkui tasaisin väliajoin kun sitä ropinaakin kuului. Seurasin siis siinä vieressä katse nauliintuneena siihen pussiin koska mietin että miten tämä on oikein mahdollista. Uudehko kerrostalo ja hyvin pieni asunto eikä mistään hiiristäkään tietoakaan!
Rottia, hiiriä, oravia loukussa roskapussissa.
Ei ollut. Pussin pinta liikkui samaan aikaan kun ropina vain kuului. Olin laittanut juuri pussin siihen odottamaan, ei sen kuitenkaan sillä tavalla olisi kuulunut siinä liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki henget ole kuolleiden sieluja, on myös demoneita
On VAIN demoneita. Kuolleet eivät ole keskuudessamme millään tavalla, tässä maallisessa elämässä. Eivät edes pystyisi.
Kuolleisiin ei myöskään pysty tai saa yrittää ottaa yhteyttä, vastassa on silloin pimeät henget, demonit.
- Raamattu.
Olet ymmärtänyt väärin, ilmeisesti tahallisesti.
Rottia, hiiriä, oravia loukussa roskapussissa.