Koti jossa ei voi keskittyä eikä rentoutua
Onko jollain muulla tällainen? Mun hermot on ihan riekaleina.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tällainen koti ollut jo vuoden, kun meluisa perhe muutti naapuriin. Sen verran tolkkua tilanteeseen on tullut, että hiljaisuusajan pysyvät hiljaa. Mutta muuten huudetaan, tapellaan ja pompitaan. Missään eivät käy, istuvat vaan kämpässään remuamassa.
Vastamelukuulokkeilla ja korvatulpilla selviän hengissä. Mutta esimerkiksi pomppinen tärisyttää talon rakenteita eli sen tuntee koko kropassa. Olen valtavan väsynyt ja stressaantunut. Kodissani ei voi koskaan rentoutua. Valitettavasti lähtökään ei ole mikään nopea juttu. Olen tällä hetkellä pienituloinen ja muuttoon säästäminen on hidasta, mutta ehkä kesällä pääsen tältä jo pois. Tosin muuttokin hirvittää. Löydänkö mistään rauhallista asuntoa? Tai jos löydän, niin kauan se rauha kestää?
Ennen ei ole naapurien äänet koskaan häirinneet. Todellisen meteliperheen lähellä asuminen voi tosiaan aiheuttaa lähes traumaattisen tilan.
Tämä on kyllä yksi oudoimmista jutuista nykyajassa. Siis se että lasten annetaan hyppiä ja remuta kerrostaloasunnossa ihan rajattomasti. Mistä lähtien?
Miksi pitäisi itse ostaa melukuulokkeet jos toinen meluaa. Ei sitä pidä hyväksyä.
Laita itse melut pystyyn. Aina kun sielä melutaan, laita musaa täysille tms.
Ainoa keino että tajuavat on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi itse ostaa melukuulokkeet jos toinen meluaa. Ei sitä pidä hyväksyä.
Minä suosittelin vastamelukuulokkeita ja kerroin, että naapurustossani ei asu häiriköitä, mutta meidän talossa sattuu olemaan "paperiseinät", joten kaikki elämisen äänetkin kuuluu läpi. En voi naapureita kieltää elämästä, mutta sen sijaan pystyin ostamaan itselleni ne kuulokkeet ja olen edelleen tyytyväinen hankintaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tällainen koti ollut jo vuoden, kun meluisa perhe muutti naapuriin. Sen verran tolkkua tilanteeseen on tullut, että hiljaisuusajan pysyvät hiljaa. Mutta muuten huudetaan, tapellaan ja pompitaan. Missään eivät käy, istuvat vaan kämpässään remuamassa.
Vastamelukuulokkeilla ja korvatulpilla selviän hengissä. Mutta esimerkiksi pomppinen tärisyttää talon rakenteita eli sen tuntee koko kropassa. Olen valtavan väsynyt ja stressaantunut. Kodissani ei voi koskaan rentoutua. Valitettavasti lähtökään ei ole mikään nopea juttu. Olen tällä hetkellä pienituloinen ja muuttoon säästäminen on hidasta, mutta ehkä kesällä pääsen tältä jo pois. Tosin muuttokin hirvittää. Löydänkö mistään rauhallista asuntoa? Tai jos löydän, niin kauan se rauha kestää?
Ennen ei ole naapurien äänet koskaan häirinneet. Todellisen meteliperheen lähellä asuminen voi tosiaan aiheuttaa l
Olen milleniaali. Mun isä oli boomeri ja hän otti rinnuksista kiinni, tuijotti silmiin ja sanoi ettei täällä meluta.
90 luvulla lapset ei saaneet liikkua yksin rappukäytävässä eikä mennä yksin hissillä jos oli alle 12v.
Viime aikoina on tehokkaasti hävitetty ikävät tunteet kuten syyllisyys, häpeä jne. eli lasta ei saa kurittaa millään tavoin. Sen seuraukset jokainen konservatiivi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okt tonttini naapurissa on trampoliini, jossa hyppii lapsia joka päivä tunteja, kun ei ole lunta siis. He kiljuvat ihmeellistä katkotonta kirkunaa koko ajan. Eivät huudaltele iloisesti, vaan katkeamatonta, sanatonta kirkunaa.
Tosi moni lapsi kirkuu nykyään. Leikit on fyysistä remumista ja hakkaamista eikä pelaamista, hahmoilla tai nukeilla leikkimistä, rakentamista tms. Mistähän johtuu?
Olen vuosia koittanut etsiä kunnon maskuliinisia lelufiguureja. Huomattavasti vähemmän kuin 80-90 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suosittelin vastamelukuulokkeita ja kerroin, että naapurustossani ei asu häiriköitä, mutta meidän talossa sattuu olemaan "paperiseinät", joten kaikki elämisen äänetkin kuuluu läpi. En voi naapureita kieltää elämästä, mutta sen sijaan pystyin ostamaan itselleni ne kuulokkeet ja olen edelleen tyytyväinen hankintaani.
Tämä on niin yleinen ongelma että tulisi tehdä laki aloite rakennusmääräysten muuttamiseksi.
Täällä toinen hermot riekaleina..
Asun omakotitalossa maalla, vieressä menee maantie jonka liikkennemäärät kasvaa vuosi vuodelta.
Alkaa joka aamu 4.30 ja päättyy joskus 23 pahin liikenne. Seinät tärisee kun isot rekat painaa ylinopeutta ohi. 247 yhteiskunta niin enää edes sunnuntaina ei ole rauhaa. Loma-aikoina tilanne entistä pahempi.
On uutta ikkunaa ja eristettä lisätty, ei auta. Säännöllisesti katson vapaita asuntoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuritko syynä vai mikä?
Naapurin tuottama jatkuva meteli.
Ap
Jos oikeasti, sun lisäksi naapuritkin kirjelmöisivät isännöitsijälle.
Kun ei, niin hanki lääkitys, oot psyykkisesti epävakaa. Ulkoile, liiku, käytä kotona vastamelukuulokkeita ja öisin korvatulppia ja syö lääkärin määräämät.
Keskity omaan elämääsi eikä muiden kyyläämiseen, maalainen.
Vierailija kirjoitti:
Typerys. Metelöiminen kostoksi on häätöperuste.
Lasten leikkiminen on normaalia elämää. Ne leikkii max. Tunnin illassa.
Jos et viihdy, muuta. Vuokraläävässähän sinä asut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta ap pois. Sillä se ratkeaa.
Ratkeaa miten? Ei naapureitaan voi valita. Seuraavassa asunnossa voi olla sama ongelma.
-ohis
Ap:n ongelmat ovat omassa päässä. Ei niitä tosiaan pakoon pääse. Aina on jotain mikä häiritsee.
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, oletan.
Veikkaan että yksi syy siihen miksi lapsiperheiden äänet eivät ennen häirinneet on se, että joskus 70-80-luvuilla me olimme koko ajan ulkona me lapset. Sisällä ei käyty kuin nukkumassa ja syömässä.
Taloja rakennetään eri materiaaleista. Materiaali on hyvä selvittää ennen vuokraamista. On tiilitaloja, on tiilitaloja joissa on kananpaskasisäseinät, on kivitaloja joissa on kananpaskaseinät, on betonielementtitaloja, on Siporex-taloja, jne.
Itse olen yli puoli vuosisataa kerrostaloissa asuneena todennut Siporex-talot hiljaisimmiksi. Seinät paksua leveätä harkkoa. Siporex oli yleisimmillään ehkä 60-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuritko syynä vai mikä?
Naapurin tuottama jatkuva meteli.
Ap
Tämä on yksi syy miksi muutin pois vaikka rakastin aiempaa kotiani ja sen sijaintia lähellä keskustaa. Nyt on uusi asumisoikeusasunto periferiassa, äänieristeet hyvät, naapurustossa ei hulluja eikä juoppoja. Koti ei niin hieno kuin aiempi vanhan talon asunto(70- luvun) mutta toimii. Tärkeintä että nukun hyvin yöt ja välillä päivisinkin koska vuorotyö. Ja koko olemukseni on nuortunut(ystävien mukaan) kun saan palautua kunnolla kodissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärissä.
Mitä se hyödyttää, kun on kyse naapurin kehonhallinnan vaikeuksista eikä minun?
Ap
Vika on vain ja ainoastaan korviesi välissä.
Ratkeaa miten? Ei naapureitaan voi valita. Seuraavassa asunnossa voi olla sama ongelma.
-ohis