Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koti jossa ei voi keskittyä eikä rentoutua

Vierailija
01.03.2025 |

Onko jollain muulla tällainen? Mun hermot on ihan riekaleina.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmenten varrelta havainto ettei aamuyöllä soiteta musiikkia niin paljon. Ennenvanhaan lähdettiin jonkun luo kuuntelemaan levyjä. Nyt jokaisella on luureissaan musiikit joten ainakin se on vähän rauhoittunut.

Vierailija
22/55 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on elää kerrostalossa. 

Sitä se on, kun naapurissa elää möykkääjiä. Monessa kerrostalossa on hiljaista ja rauhallista.

Kaikki taitaa olla suhteellista, koska itsellä on kyllä suurimmassa osassa kämppiä ollut jotain mekkalointia naapureilla.

Harva kuitenkaan jaksaa koko hereilläoloaikaa ryskätä.

Kyllä se minusta ihan liikaa on sekin jos puolet päivästä ryskää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä seinänaapurissa on neljä lasta eikä mitään meteliä kuulu koskaan. On näitä kunnollisia lapsiaan kasvattavia ja hoitavia perheitä vielä olemassa.

Jotkut ne ei vaan osaa elää hiljaa ja se on fakta. Minunkin seinänaapurissa oli aiemmin iso lauma lapsia eikä koskaan kuulunut mitään. Sitten muutti nuori pariskunta jotka osasi myös alkuun olla hiljaa, mutta kun heille tuli YKSI lapsi niin voi helkkari sitä mekkalaa. Tuntuu kuin itse olisivat sen lapsen myötä jotenkin taantuneet.

Vierailija
24/55 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapurissa on sellainen joka hiki valuen katsoo kelloa hiljaisuusaikana että joko pääsee paukuttelemaan ja heti kun klo 7 niin RYSKIS

Vierailija
25/55 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meluajia on nykyään paljon. Ei ole oikein möykätä tai muuten käyttäytyä häiritsevän huonosti, oli kyseessä mikä tahansa asumismuoto. Sehän on osa perussivistystä että osaa eli viitsii olla ihmisiksi, asettuu toistenkin asemaan.

Yhtä lailla tuo ongelma voi huonolla tuurilla olla rivarissa, paritalossa tai omakotitalossa, jollei talo ole metsän keskellä. Asiallinen naapurusto on kultaakin kalliimpi asia. Sen vastakohta sitten :(

Eivät tietenkään kaikki lapsiperheet ole mitään rumasti käyttäytyviä, mutta osa on kyllä nykyään todella kamalia. Se on kasvatus- ja luonnekysymys, mitä käytöstä vanhempansa sallivat. Tiuhaan asutuissa hillityn käytöskulttuurin maissa tämä tapojen tärkeys on tiedetty iät ajat. Suomessakin on ihmisiä enemmän kuin koskaan aiemmin.

Vierailija
26/55 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on elää kerrostalossa. 

Sitä se on, kun naapurissa elää möykkääjiä. Monessa kerrostalossa on hiljaista ja rauhallista.

Käykö täällä jokin kerrostaloasuntoja vuokraava mafia plussaamassa näitä paskaviestejä? Helvetin harvassa ovat kerrostalot, joissa on rauhallista, yksityisyyttä etc.

Omallakin paikkakunnalla suurin osa kerrostaloista on rakenteellisesti syvältä ja poikittain, äänieristyksistä ei viitsi puhuakaan.

Vierailija
27/55 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä tarkoitat kehonhallinnan vaikeudella? Joku fyysinen disabiliteetti vai? Ja sun pitää saada rentoutua vaikka et toisen asioista tiedä eikä ne sulle kuulu. 

Itse valitset ihmissuhteesi ja asuinpaikkasi. Kiitä että olet fyysisesti terve.

Itse lähtisin jos noin rassaa toisen elämä. Lääkäriä ehdotettiin jotta voit saada esim keskusteluapua ja vaikka rauhoittavat.

Voit toki jatkaa tuolla linjalla mutta onko sen arvoista.

Vierailija
28/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuritko syynä vai mikä?

Naapurin tuottama jatkuva meteli. 

Ap

Minkälainen meteli? Yötäpäivää? Kerrostalossako asut vai missä?

Aamusta iltaan kolinaa, pauketta ja huutoa. Kaikkia ei koko ajan, mutta jotain ääntä on pidettävä yllä.

Ap

Meillä on joko sama naapuri tai sitten näitä meluajia on ihan liikaa.

Ääänieristys on olematonta. Rakennusmääräykset tulisi uusia siltä osin. Joku nauraa räkäsesti matkalla pankkiin.

Vierailija
29/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naapurina eläkkeellä oleva alkoholisti pianisti, joka soittaa joka päivä pianoa 7 tuntia. Kyllä, olen muuttamassa.

Vierailija
30/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt tonttini naapurissa on trampoliini, jossa hyppii lapsia joka päivä tunteja, kun ei ole lunta siis. He kiljuvat ihmeellistä katkotonta kirkunaa koko ajan. Eivät huudaltele iloisesti, vaan katkeamatonta, sanatonta kirkunaa.

Vierailija
31/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerran naapuri nikkaroi joka sunnuntai klo 20-22. Ihan täsmällisesti joka sunnuntai. Mutta annan anteeksi, minulle sanottiin että on kehitysvammainen, vaikuttaa ehkä vähän autistilta jolla on hyvin täsmälliset rutiinit. Isänsä käy paljon tuolla mutta ei asu siinä, en tiedä mitä nikkaroi. Ei vaikuta mielestäni kehitysvammaiselta varsinaisesti, vaan hyvin rutineeja noudattavalta. Puhuu normaalisti, mutta monotonisesti ja kuin olisi opetettu että vieraalle puhutaan. "Hyvää päivää, on nätti päivä" eikä edes näytä odottavan vastausta. 

Vierailija
32/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen koti ollut jo vuoden, kun meluisa perhe muutti naapuriin. Sen verran tolkkua tilanteeseen on tullut, että hiljaisuusajan pysyvät hiljaa. Mutta muuten huudetaan, tapellaan ja pompitaan. Missään eivät käy, istuvat vaan kämpässään remuamassa. 

Vastamelukuulokkeilla ja korvatulpilla selviän hengissä. Mutta esimerkiksi pomppinen tärisyttää talon rakenteita eli sen tuntee koko kropassa. Olen valtavan väsynyt ja stressaantunut. Kodissani ei voi koskaan rentoutua. Valitettavasti lähtökään ei ole mikään nopea juttu. Olen tällä hetkellä pienituloinen ja muuttoon säästäminen on hidasta, mutta ehkä kesällä pääsen tältä jo pois. Tosin muuttokin hirvittää. Löydänkö mistään rauhallista asuntoa? Tai jos löydän, niin kauan se rauha kestää?

Ennen ei ole naapurien äänet koskaan häirinneet. Todellisen meteliperheen lähellä asuminen voi tosiaan aiheuttaa lähes traumaattisen tilan. 

Vierailija
33/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on naapurina eläkkeellä oleva alkoholisti pianisti, joka soittaa joka päivä pianoa 7 tuntia. Kyllä, olen muuttamassa.

Soittaako hyvin?

Vierailija
34/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällainen koti ollut jo vuoden, kun meluisa perhe muutti naapuriin. Sen verran tolkkua tilanteeseen on tullut, että hiljaisuusajan pysyvät hiljaa. Mutta muuten huudetaan, tapellaan ja pompitaan. Missään eivät käy, istuvat vaan kämpässään remuamassa. 

Vastamelukuulokkeilla ja korvatulpilla selviän hengissä. Mutta esimerkiksi pomppinen tärisyttää talon rakenteita eli sen tuntee koko kropassa. Olen valtavan väsynyt ja stressaantunut. Kodissani ei voi koskaan rentoutua. Valitettavasti lähtökään ei ole mikään nopea juttu. Olen tällä hetkellä pienituloinen ja muuttoon säästäminen on hidasta, mutta ehkä kesällä pääsen tältä jo pois. Tosin muuttokin hirvittää. Löydänkö mistään rauhallista asuntoa? Tai jos löydän, niin kauan se rauha kestää?

Ennen ei ole naapurien äänet koskaan häirinneet. Todellisen meteliperheen lähellä asuminen voi tosiaan aiheuttaa lähes traumaattisen tilan. 

Täällä sama tilanne paitsi että perhe asui jo valmiiksi paikalla ja näyttö järjestettiin sopivasti silloin kun olivat töissä ja päiväkodissa. 

Vierailija
35/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okt tonttini naapurissa on trampoliini, jossa hyppii lapsia joka päivä tunteja, kun ei ole lunta siis. He kiljuvat ihmeellistä katkotonta kirkunaa koko ajan. Eivät huudaltele iloisesti, vaan katkeamatonta, sanatonta kirkunaa.

Autismia?

Vierailija
36/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ap pois. Sillä se ratkeaa.

Vierailija
37/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni lapsi kirkuu nykyään. Leikit on fyysistä remumista ja hakkaamista eikä pelaamista, hahmoilla tai nukeilla leikkimistä, rakentamista tms. Mistähän johtuu?

Vierailija
38/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hauskalta.

Vierailija
39/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastamelukuulokkeet on minulle jumalan lahja. Ilman niitä en jaksaisi tätä elämää kerrostalossa.

Minä myös suosittelen vastamelukuulokkeita! Asun itse kerrostalossa jossa on ihan paperiseinät. Naapureina ei ole häiriköitä, mutta kun kaikki normaalit elämisen äänetkin kuuluu läpi, niin ne kuulokkeet on loistava keksintö, takaavat keskittymisrauhan silloin kun sitä tarvitaan.

Vierailija
40/55 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo- ja miksei myös rivitalo  asumisen huono puoli. Asuntoa ostaessa tai vuokratessa et koskaan voi olla täysin varma, totuus asumis rauhasta tai rauhattomuudesta selviää vasta kun muutat. Eihän asunnon välittäjä tai vuokranantaja kerro etukäteen, että tämän asunnon huonoihin puoliin kuuluu meluavat naapurit tai että tässä on huono äänieristys. Ja naapureiden suhteen tilanne voi milloin tahansa muuttua. Kotirauhan menettämiseen riittää se yksi meluava perhe, pariskunta tai kotibileitä järkkäävä nuori, joka muuttaa seinäsi taakse tai yläkertaasi.