Se tunne, kun jääkaappi on ihan tyhjä, eikä huvita mennä kauppaan...
Enkä rupee tilaamaan ruokaa netistä, kun täällä maalla sen joutuu kuitenkin hakemaan kaupasta. Ja kun on ihan kaikki lopussa, ei riitä, että käy yhdessä kaupassa. Taidan jatkaa paastoa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Se tunne kun jääkaappi on tyhjä eikä yhtään rahaa ruokaan...
On mulla rahaa. Huvitus vaan puuttuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennusdiagnoosia pukkaa. Kauppaostosten tekemisen mielekkyyteen voi vaikuttaa myös se, kuka ne maksaa. Jos se on se, joka sinne menee, saattaa lähtöhaluja olla vähemmän.
Useimmat palstalaiset eivät itse maksa ruokiaan, vaan veronmaksajat maksavat heidän kaljansa, tupakkansa ja pizzansa.
Ihan käyn töissä. Ja se työelämä imee nyt kaikki mehut.
Ap
Jos minulla alkaa olla jääkaappi tyhjänä, niin sellaista tilannetta ei olekaan, etten kauppaan lähtisi. Toissa päivänä tärkein ostettava oli suklaa. Muuta syömistä olisi ollut. Kauppareissu on yhteensä 18 kilometriä, jonka ajan pyörällä. Niin olen suklaan orja, että ajoin kyseisen reissun pääasiassa suklaan takia. Toki ostin muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Masennusdiagnoosia pukkaa. Kauppaostosten tekemisen mielekkyyteen voi vaikuttaa myös se, kuka ne maksaa. Jos se on se, joka sinne menee, saattaa lähtöhaluja olla vähemmän.
Meillä hyvä systeemi. Vaimoke laittaa viestillä mitä kaupasta tarvitaan ja kipaisen töistä tullessa ne hakemassa. Simpeliä ja helppoa. Ruuan suhteen maksu politiikka on yksinkertainen. Minä kustannan ja toinen kokkaa niistä ruuan. Ruuan tie lautaselle ei ole ihan niin että vain kaupasta noutaa. Eikä edes masenna kun tyytyväisenä käyn valmiiseen pöytään syömään.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla alkaa olla jääkaappi tyhjänä, niin sellaista tilannetta ei olekaan, etten kauppaan lähtisi. Toissa päivänä tärkein ostettava oli suklaa. Muuta syömistä olisi ollut. Kauppareissu on yhteensä 18 kilometriä, jonka ajan pyörällä. Niin olen suklaan orja, että ajoin kyseisen reissun pääasiassa suklaan takia. Toki ostin muutakin.
:)
No tuohan on ihan hyvä tilanne. Että voi valita haluaako olla nälissään vai ei. Jos on kuitenkin varaa mennä kauppaan, mutta ei vain viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä hyvä systeemi. Vaimoke laittaa viestillä mitä kaupasta tarvitaan ja kipaisen töistä tullessa ne hakemassa. Simpeliä ja helppoa. Ruuan suhteen maksu politiikka on yksinkertainen. Minä kustannan ja toinen kokkaa niistä ruuan. Ruuan tie lautaselle ei ole ihan niin että vain kaupasta noutaa. Eikä edes masenna kun tyytyväisenä käyn valmiiseen pöytään syömään.
Oispa mullakin tuollainen mies. Teen vielä hyvää ruokaakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa mullakin tuollainen mies. Teen vielä hyvää ruokaakin.
Ap
Tänään vielä taion olemattomista aineksista.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäis olla kiitollinen kun sinut LAITETAAN valtiolle töihin vai miten se meni?
???
Älähä ole huolissasi. n. kuukuden kuluttua jo huvittaa. Ja voithan olla hurskas kunnon kristillisdemokraatti ja laskeutua paastoon ylösnousentajuhlaan saakka.HALLE-HISSUKSEEN !
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla on mahdollista kasvattaa itse perunaa vaikka myös kaupungissa voi kasvimaalla kasvattaa. Ravintoloitsijat vuokraa kasvimaita ja kasvattaa kaiken itse vain lihan ostaa tukusta. Tekevät tse hillot kuin omat mausteet kuin salaatit kuin tomaatit kesällä. Kaalit ja sipulit. Kasvattavat itse persiljat. Oikein ahkeroivat kasvimailla sekä Virossa että Suomessa. Saavat itse ruokansa kuin myyntiin. Intialaiset naiset kalastaa kuin venäläiset pitkin rantoja. Purossa kasvattaa simpukkaa myyntiin. Joka purossa on rapuja. Jotkut pyydystää jäniksiä mutta monet kasvattaa kaneja mitä myydään k marketissa. On niitä joilla on muutamia kanoja ja pari kukkoa. Myyvät ne mitä jää yli. On myös thaimaalaisia jotka kasvattaa kasvimaalla kaalia ja porkkanaa mitä myy sulle kastikkeessa ja purkissa. Thait myös kuivattaa marjoja ja myy niitä super food terveys jauheena kuin tabletteina. Kuin ukrainalaiset myy tuoreita kauppojen edessä rasioissa. Tehän vaan syötte ja makaatt
Varsinainen aivopieru taas.
Jos ei tänään huvita, niin mene joku toinen päivä kauppaan ja osta kunnon kotivara.
Aina ei pääse kauppaan, jos on kipeä tms. ja on mukavaa, että on ruokaa kuiva-ainekaapeissa, jääkaapissa ja pakastimessa.
Ehdotan vierailua vanhemman sukulaisen luona. Voit vaikka tarjoutua kokkaamaan tai leipomaan hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt miettiä sitä elämää vähän tarkemmin. On määräys että jokaisella oltava varalla vettä ruokaa noin viikoksi jos järki toimii. Ja lääkkeitä kuin sidetarpeita kuin muuta. Kun käy kerran kuussa kaupassa on ostettava sekä kuukauden että sen varaston verran eikä ahmi niitä viikossa. Itsensä hillitsemistä. Ihminen ei tarvi kuin ruokalusikallisen rasvaa vuorokaudessa jos liikkuu ja sitä saa kaikesta. Kuin suolaa kuin sokeria ei tarvi yhtenään. Ja kaupungissa sä voit miettiä jos asut kaupan vieressä miksi sulla on pakastin päällä. KOTIVARAA on kaikki se mikä EI SULA sähkökatkoilla. Jos leivot ne säilyy 2-3 päivää ilman pakastinta. Säilykepurkki säilyy 1-2 vuotta. Tuoretta kalaa saat kun itse ongit. Joka purossa ui syötävää. Rannoilla. Kun on ulkona päivän sitten maistuu jo kalakeitto. Tunkkainen ilma masentaa. Liika sokeri väsyttää. Ensin nousee verensokeri sitten romahtaa ja väsyttää. Kohtuullisesti. Kun menette kylään muid
Määräys? Se on suositus, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat palstalaiset eivät itse maksa ruokiaan, vaan veronmaksajat maksavat heidän kaljansa, tupakkansa ja pizzansa.
Kiva, sähän voit sitten tuoda mulle noita kaikkia, en kylläkään polta enkä juo mutta voin myydä ne :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jatkossa pitää hyvää kotivaraa, jos tämä on pysyvä luonteenpiirre.
Oon nyt syönyt kaikki kotivarat.
Se on voi, voi.
Eipä ole tullut vielä sitä päivää kun jääkaapissa ei olisi ruokaa. Jos ei muuta, niin pakkasesta hirveä,peuraa jne ja tekee siitä. Pakastinhan täyttyy kuin itsestään lihasta,kalasta jne. Harrastusten varjopuolia, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käyn töissä. Ja se työelämä imee nyt kaikki mehut.
Ap
Mikä työ imee kaikki mehut?
Jaksatko mennä pilkille? Se antaa virtaa ulkona liikkuminen ja raikkaan ilman hengittely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa fiksuruoka.fi netistä kuivaruuat kaapintäytteeksi.
Posti tuo kotiin saakka.
Minä söin eilen knorrin muusi-juusto-sipuli valmisruokaa ja hyvää oli. Lisää vain kiehutettu vesi sekaan , sekoita, odota 5 min. ja nauti.
Lisäksi valmiskeitot minestrone tölkit, tomaatti-mozarellakeitot, lohikeittoa tuli samassa lähetyksessä.
Tykkään tuoreesta ruuasta. Ja itsetehdystä.
Kukapa ei tykkäisi.
Pakon edessä sitä syö tölkkiruokaakin. Nälkä se lähtee silläkin.
Haluan aina ostaa parasta.
Ap