Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?

Vierailija
01.03.2025 |

Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.

Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.

Kommentit (1597)

Vierailija
181/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko muuttaa lasteni luo eläkeläisenä, jotta heidän ei tarvitse maksaa eläkemaksuja. Säästöllä kustantavat elämäni lopun. Tämähän oli aikoinaan käytäntö. Festareihin, ulkona syömiseen, kahviloissa istumiseen, huvipuistoihin, matkoihin löytyy heiltä rahaa, toki siis yhden pieniruokaisen mummon elättämiseen eläkemaksujen säästöillä.

Vierailija
182/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä. Eläkeläisillä kun alkaa keittää päässä, aletaan solvaamaan kaikkia nuoria työttömiksi. Vedotaan siihen, että nuoret eivät tee mitään.

Todellisuudessa nykyiset työssäkäyvät nuoret eivät tule saamaan mitään eläkettä ja tähän heiltä ei tule saamaan mitään kannanottoa. 

Mutta yleisen ajattelumallin nuoria kohtaan voi tosiaan havaita; luusereita, työttömiä, narkkareita....

No tehän itse  vaaditte eläkkeitä pois, kyllä päättäjät ottavat huomioon kansalaisten - toivottavasti.

Sota voi muuttaa kaiken , sen uskon.  Kuka täällä sen jälkeen palloilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Kun duunaat 40-50 vuotta napsahtaa muhkea eläke kuukausittain tilille. Aloita vaikkapa jo huomenna tai viimeistään maanantaina.

Jos taas hankit fiksuna kunnon duunin, maksat 60% veroa,  jolla tuet somasti Kelaluukun asukkeja. Elämä on :D" 

Älä unelmoi poika. Hautaa eläkkeesi.

"Poika" tuskin unelmoi eläkkeestä, fiksuna sijoittaa. Katkeruus ja kateus ei elätä ketään, päinvastoin.

Sijoittamiseen en vielä ehtinyt ottaa kantaa, huomautin vain hautaamaan eläkkeen. Tasa-arvoa se ei silti ole, että nykyiset eläkeläiset ovat voineet tehdä kumpaakin, kun taas nuoret turvautuvat vain omiin sijoituksiinsa.

Katkeruus on omassa päässäsi, jolla lyöt muita aseenasi.

Vierailija
184/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ajoin täällä on menossa jostain syystä vastakkainasettelu kamppanjointeja, onneksi ovat kuitenkin niin huonoja siinä että ne on helppo havaita.

Vierailija
185/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä. Eläkeläisillä kun alkaa keittää päässä, aletaan solvaamaan kaikkia nuoria työttömiksi. Vedotaan siihen, että nuoret eivät tee mitään.

Todellisuudessa nykyiset työssäkäyvät nuoret eivät tule saamaan mitään eläkettä ja tähän heiltä ei tule saamaan mitään kannanottoa. 

Mutta yleisen ajattelumallin nuoria kohtaan voi tosiaan havaita; luusereita, työttömiä, narkkareita....

No tehän itse  vaaditte eläkkeitä pois, kyllä päättäjät ottavat huomioon kansalaisten - toivottavasti.

Kukaan ei ole vaatinut eläkkeitä pois. Realismi, tai en vastaa.

Vierailija
186/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin toivon, että kaikki tuet palautetaan 50-luvun tasolle, niin saatte miettiä, miten silloin nykyeläkeläisten lapsuudessa pärjäiltiin. Luin äitini päiväkirjoja 55-65- luvuilta ja ei ole kanttia kadehtia.

Tuohan on edessä nykyisillä työikäisillä. 

Et taida nyt oikein ymmärttää, miten paljon yhteiskunta tukee nuoria opiskelijoita, lapsiperheitä, jos sitä vertaa esim. 50-lukuun, jolloin esim.  naiselle riitti irtisanomisperusteejsi työelämästä avioliiton solmiminen tai hauraus, nainen ei päässyt yksin edes ravintolaan syömään tai miehen kanssa hotelliin, ellei ollut avioliittosopimusta, nainen oli miehen omaisuudessa ja holhouksessa aviopuolison, isän jne. Naisia ei valiuttu tiettyihin ammatteihin tai virkoihin, samoin opiskelmaan jne. 

Vaikea uskoa, yksilään työikäinen voisi kokoea samaa, mitä koettiin 50-luvulla. Suomi oli silloin täysin kehitysmaa ja luokkaerot suuret. 

Vierailija
187/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinä siis kerrot ettet nosta sulle kuuluvia asioita. Lapsilisiä , tukia, noh, koulutuksen ehkä jätit hyödyntämättä.   Vanhana kursailet, enhän mää nyt mitään eläkettä, en oo ahne." 

Ei, kun sinä kerrot. On absurdia neuvoa muita jäämään leskeksi ja pyrkiä sitä kautta saamaan tukia. Mieti itsekin.

Nyt et vastannut hänelle kuka neuvoi sinua jäämään leskeksi.  Se on kuitenkin ainoa keino saada leskeneläkettä, näin sivusta voin todeta.  Tuon epäilyn että koulutus jäänyt väliin kyllä kirjoitin.  Hyvä kun säästit siinä veronmaksajien rahoja.  Oppilaitosten ja opiskelijoiden tukeminen on veronmaksajille iso menoerä.

Et ole perillä keskustelussa, joten älä ota siihen silloin osaa. Leskeksikin ilmeisest

Olen lukenut joka kommentin.  Kokemustakin leskeksi jäämisestä.  Jos olet tää eläkkeistä purnaaja, oot viihdyttänyt minua kovasti keskustelun aikana.  Yhteiskuntatieoutta vähemmän, enemmän ajattelematonta ruikutusta ja kateutta.

Vierailija
188/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat ikänsä tehneet töitä. Nuorilleko se varallisuus pitäisi antaa ilmaiseksi tarjottimella?

Ikänsä , eli max 60v asti. Toista se on meillä nuoremmilla sukupolvilla, jotka pääsevät eläkkeelle 71v, jos eivät ole kuolleet ennen sitä.

Höpö höpö. Minäkin olen 65v ja edelleen teen töitä, jotta eläke olisi vähän isompi. 

Viet  nuorelta työpaikan vaikka voisit olla jo eläkkeellä, missä tasa-arvo :D

En vie koska se nuori ei pysty tekemään mun töitä. Teen vaativaa asiantuntijatyötä, johon vaaditaan paljon osaamista ja kokemusta.

Meillä on muuten nytkin rekrytointi päällä, ei muutakuin hakemusta sisään. Jotain pitäis kuitenkin osatakin.

-Sama

Vierailija
189/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät saavat samat alennukset kuin eläkeläiset. Silti työtön vaan valittaa. Menisivät vtun paskiaist hevon vtuuun Suomesta jos ei täällä kelpaa olla. Työttömät ovat tämän maan syöpä.

Vierailija
190/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan saa alennusta mistään. On minulla työeläkeyhtiön lähettämä kortti, mutta ei se kelpaa minnekään.

Vierailija
191/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät pitäisi uunittaa. Miksi elättää työtä vieroksuvia laiskureita.

Vierailija
192/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole niinkään omaisuudesta vaan tuloista. Saavathan opiskelijat ja työttömätkin joistain asioista alennusta.

Mutta kyllä sitä omaisuuskin on rahaa ja kerätty silloin kun eläkemaksut minimaalisia. Ei nykypalkoista nuoremmat voi säästää.

Ja usein eläkeläisillä on tulotkin paremmat kun työssäkäyvällä. Puhumattakaan siitä että meillä on perhe elätettävänä, talot maksettavana yms.

No voi että, millainen ajatuksenjuoksu sulla on? Ei vissiin minkäänlaista. On noilla nykyeläkeläisilläkin ollut talot maksettavana ja perhe elätettävänä. Kateus on kamala tauti.

Vierailija
193/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vaatinut eläkkeitä pois. Realismi, tai en vastaa.

Onhab, liian isoja, leskeneläkkeitä, vali valivali.

Eläkeläiset kimppakämppiin, eläkkeet pois, toimeentulotuki ja sossun sopat,  on tässäkin keskustelussa vaadittu.

Ehkä toteutuu jo teille aikanaan.

Vierailija
194/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen lukenut joka kommentin.  Kokemustakin leskeksi jäämisestä.  Jos olet tää eläkkeistä purnaaja, oot viihdyttänyt minua kovasti keskustelun aikana.  Yhteiskuntatieoutta vähemmän, enemmän ajattelematonta ruikutusta ja kateutta." 

Minulla on kokemusta kolmesti eletystä elämästä, joten kirjoituksesi huvittavat ylemmyyttä tuntevaa egoani, vaikka normaalisti mikään ei jaksa ihmetyttää. Olet työksesi narri ja siksi luulet tietäväsi, vaikka et tiedä. Sanasi on oma lakisi, mutta ei muiden.

Vierailija
195/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole niinkään omaisuudesta vaan tuloista. Saavathan opiskelijat ja työttömätkin joistain asioista alennusta.

Mutta kyllä sitä omaisuuskin on rahaa ja kerätty silloin kun eläkemaksut minimaalisia. Ei nykypalkoista nuoremmat voi säästää.

Ja usein eläkeläisillä on tulotkin paremmat kun työssäkäyvällä. Puhumattakaan siitä että meillä on perhe elätettävänä, talot maksettavana yms.

No voi että, millainen ajatuksenjuoksu sulla on? Ei vissiin minkäänlaista. On noilla nykyeläkeläisilläkin ollut talot maksettavana ja perhe elätettävänä. Kateus on kamala tauti.

Kiertääkö sun ajatus näin: mulle, mulle, mulle, kaikki, kaikki, ilmaiseksi, lisää, mulle, mulle? Muille ei mitään, mulle, mulle, mulle kaikki nyt heti.

Vierailija
196/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko muuttaa lasteni luo eläkeläisenä, jotta heidän ei tarvitse maksaa eläkemaksuja. Säästöllä kustantavat elämäni lopun. Tämähän oli aikoinaan käytäntö. Festareihin, ulkona syömiseen, kahviloissa istumiseen, huvipuistoihin, matkoihin löytyy heiltä rahaa, toki siis yhden pieniruokaisen mummon elättämiseen eläkemaksujen säästöillä.

Minä voisin luopua eläkkeestä, jonka olen saanut 44v sairaanhoitajan työstä, eläke n. 1600€ ja käteen n. 1300€.

Mieluusti muuttausin jonkun luokse, joka antaisi muutaman neliön huoneen ja ruuan ja pitäisi huolta ja eläkkeeni saisi käyttöönsä. Ja olen tottunut vaatimattomaan elämään, en ole edes matkustellut Ruotsin risteilyllä kauemmaksi. 

Vierailija
197/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkansaajana maksan aika paljon veroja ja suoraan sanoen ottaa päästä kun suuri osa veroista menee työttömien elättämiseen. Miksi ihmeessä työiässä oleva ei voi tehdä työtä tai alkaa yrittäjäksi. Kaikenlaisia selityksiä on noilta vätyksiltä kuultu miksi ei voi tehdä työtä. Alkaa tuntua että kovemmat sosiaalituen leikkaukset ovat ainoa keino saada noita työmarkkinoille. Kela tukia voisi vaikka puolittaa ja ansiosidonnaisen rahan sälyttää ammattiliittojen maksettavaksi.

Vierailija
198/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat ikänsä tehneet töitä. Nuorilleko se varallisuus pitäisi antaa ilmaiseksi tarjottimella?

Ikänsä , eli max 60v asti. Toista se on meillä nuoremmilla sukupolvilla, jotka pääsevät eläkkeelle 71v, jos eivät ole kuolleet ennen sitä.

Höpö höpö. Minäkin olen 65v ja edelleen teen töitä, jotta eläke olisi vähän isompi. 

Viet  nuorelta työpaikan vaikka voisit olla jo eläkkeellä, missä tasa-arvo :D

En vie koska se nuori ei pysty tekemään mun töitä. Teen vaativaa asiantuntijatyötä, johon vaaditaan paljon osaamista ja kokemusta.

Meillä on muuten nytkin rek

Kuka noiden vanhojen pierujen kanssa haluaa töitä tehdä? Ovat just niitä "kun näin on aina tehty". Mikään uusi ei mene kaaliin.

Vierailija
199/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa bisnestä esimerkiksi lounasravintoloille antaa alennusta porukalle, jolla olisi varaa maksaa muutenkin.

Olen kaksi kertaa käynyt lounaalla paikoissa josta saa eläkeläisalennuksen, molemmissa alennus oli 1 e, saat ihan rauhassa olla siitä kateellinen :D -eläkeläinen

Vierailija
200/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiertääkö sun ajatus näin: mulle, mulle, mulle, kaikki, kaikki, ilmaiseksi, lisää, mulle, mulle? Muille ei mitään, mulle, mulle,

😂😂😂