Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?
Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.
Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.
Kommentit (1598)
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturvan historia Suomessa
https://sosiaalivakuutus.fi/sosiaaliturvan-historia-vaivaishoidosta-nyk…
Lapsilisä 1993
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan työttömyyskorvaus jo 1980-luvulla.
Ja eläkeläiset väittävät, että nämä ovat uusia juttuja 🤣
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset käy leipäjonossa jotta saavat tilata Temusta tavaraa.
Eläkeläinen on hönö
Sossu ja kela maksaa kyllä lääkkeet ja ruoat nääs.
🤣🤡🤣
Voi v...u tuonkin työttömän järjenjuoksua. En ole ikinä käynyt leipäjonoissa, en ole ikinä tilannut mitään Temun roskaa. Mutta ei kuin kaikki vaan saman otsikon alle, eläkeläiset sitä ja eläkeläiset tätä. Sama kuin sanoisin, että nuoret ovat työtä vieroksuvia, mutta en sano, koska ei ole niin kaikkien kohdalla.
"Pienituloinen eläkeläinen tilaa Temusta askartelutarvikkeita ja työkaluja."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/34ea40d3-2d84-42f5-9b13-3e861e809b74
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Vanhuksilla on lähes aina paljon enemmän sairauksia ja terveyteen/kuljetukseen liittyviä menoja, kuin terveillä
Eikö sitä varten ole olemassa esim. lääkekatto?
Se koskee myös nuoria. Harvemmalla se katto kuitenkaan tulee vastaan, vaikka paljon sairastaisikin. Itse ne joutuu maksamaan.
No mutta eihän nuorilla ole niitä sairauksia niin kuin vanhuksilla. Sehän tässä oli koko homman ydin. Vanhusten korkeat kulut, joita jo kompensoidaan lääkekatolla.
Minulla ei ole ikinä tullut lääkekatto vastaan, koska laskeminen alkaa aina vuoden vaihtuessa alusta. Minulla on syöpälääke, pari verenpainelääkettä ja kilpirauhasen vajaatoimintalääke. Onneksi osa noista on osittain korvattavia, niin lasku ei tule kovin suureksi eivätkä ole huippukalliita muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun he mukamas kävivät töissä kaikki.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ei ole minullakaan koskaan tullut lääkekatto vastaan. Minulla on 2 eri kolesterolilääkettä, kallis munuaislääke, sokeritautilääke, ahdistuslääke, antihistamini, luu- ja 2 verenpainelääkettä. 10 lääkettä yhteensä. Katto on niin korkealla, että harvalla ylittyy. Eikös se ole jo lähellä tonnia.
Hoivapalvelujenkaan omavastuu ei täyty ja joka oven avaus ja puhelinsoitto maksaa.
Terveet eivät ymmärrä, mihin eläkeläisten rahat valuu. Toki itse voi alkaa puolittaa lääkkeitä tai arpoa jonkin lääkkeen lopettamista, jos rahat eivät riitä. Itse jo puolittelen neljää eri lääkettä
Vierailija kirjoitti:
PORILAINEN työtön tradenomi Hönö-Tönö-Temu-Herpes Tiainen vuonna 2048:
"Miksi eläkeläiset ei saa mistään alennusta? Jo 2020 luvulla sai alennuksia monista palveluista, ei enää. Eläkeläisistä halutaan eroon!"
😂🤡🤣
😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣👢🦵😵💫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta eikä remonteista.
Mikä ihmeen hätä sinulla noista on jos ne ei itseäsi kosketa?
Satutko tietämään, että on olemassa ihmisiä, jotka ajattelvat muitakin ihmisä kuin itseään? Kaikki eivat onneksi ole minä, minä ja minä-tyyppejä.😏
Sä et nyt oikein ymmärrä kun kannustat tuota kateellista ilkkujaa.Sehän nauttii nimenomaan siitä kun toiset eivät saa etuja.Eli puolustat minä-minä-ihmistä.
Miksi ihmeessä pitäisi saada verovähennystä, jos ei edes ole maksanut veroja? Sehän on nimenomaan omien rahojen saamista takaisin, eikä mitään yhteiskunnalta tulevaa lahjaa, "verovähennystä". Se minua pännii noissa kotitalousvähennyksissä, kun täälläpäin eräskin putkifirma kysyi, otatteko kotitalousvähennyksen, hinta on silloin tämä eli suurempi. Olisi halunnut maksun pimeänä. Minä olen ymmärtänyt, että se vähennys on tarkoitettu nimenomaan kotitalouksille eikä yrittäjille. Onneksi on ollut poikkeustapaus.
Vierailija kirjoitti:
"Pienituloinen eläkeläinen tilaa Temusta askartelutarvikkeita ja työkaluja."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/34ea40d3-2d84-42f5-9b13-3e861e809b74
😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣👢🦵😵💫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin.
En käy parturissa, leikkaan hiukset itse eikä ole saunavuoroa.
Siinä säästövinkkejä myös eläkeläisille.
Hiukset voi laittaa nutturalle, kun menee kauppaan, ei näy hiusten latvat.
Saunavuoro olisi perheeltä 40 euroa kuukaudessa, sillä rahalla saa jo ruokaa.
Niin jos on vain kerran viikossa. Meillä oli kerrostalossa asuessamme kaksi saunavuoroa joka viikko. Asuimme kerrostalossa, jossa oli saunaosastolla uima-allas, niin oli kiva uida joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön asfalttimies HÖNÖööööö tiainen Turusta 🤣😆🤡
Vaimo kiukkuinen, kun lapsikorotukset lähti ansiosidonnaisesta ja tuli porrastus tänä talvena ja ensi talvena ja kaikkina talvina.
🤣😆🤡
Niin, toivottavasti tuo oli tehty pysyväksi. Onko niin kiukkuinen, ettei anna pillakkaa enää?
Vierailija kirjoitti:
PORILAINEN työtön tradenomi Hönö-Tönö-Temu-Herpes Tiainen vuonna 2048:
"Miksi eläkeläiset ei saa mistään alennusta? Jo 2020 luvulla sai alennuksia monista palveluista, ei enää. Eläkeläisistä halutaan eroon!"
😂🤡🤣
Sitä saa, mitä tilaa. Ei enää alennuksia, ehkäpä ei sitä parjattua eläkettäkään 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön asfalttimies HÖNÖööööö tiainen Turusta 🤣😆🤡
Vaimo kiukkuinen, kun lapsikorotukset lähti ansiosidonnaisesta ja tuli porrastus tänä talvena ja ensi talvena ja kaikkina talvina.
🤣😆🤡
Niin, toivottavasti tuo oli tehty pysyväksi. Onko niin kiukkuinen, ettei anna pillakkaa enää?
Pitäköön perseenhajuisen ihan keskenään 👃💩
Opiskelin opintolainalla, asuin kurjassa asunnossa, valmistuin ennätysajassa. Pääsin heti töihin, en ole ollut koskaan työtön, työhistoriaa yli 40 vuotta. Olen ansainnut ihan itse hyvän eläkkeeni ja keskiluokkaisen elintasoni!
Sinä voit saavuttaa vielä enemmän, jos vain yrität!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ei heillä olisi näitä kadehtimiasi "jättieläkkeitä"jos he olisivat tuilla maaneet
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat ikänsä tehneet töitä. Nuorilleko se varallisuus pitäisi antaa ilmaiseksi tarjottimella?
Olet 100% i d i o o t t i. Me nuoret halutaan yhtälailla töitä kuin te lehmänlypsäjät ja kirjoituskoneen naputtelijat olette tehneet, mutta meille EI OLE TÖITÄ SUNLAISTEN LOISTEN TAKIA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ei heillä olisi näitä kadehtimiasi "jättieläkkeitä"jos he olisivat tuilla maaneet
Juu, pankissa kyllä tunnistetaan entiset työttömät sossupummit, ne saa kansaneläkettä.
Työssäkäyneet pelkkää työeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Makasivat millä makasivat, mutta eläkemaksuja eivät tarpeeksi maksaneet. Jos nostavat 4-5 euroa eläkettä jokaista maksamaansa euroa kohden, niin mistä ne rahat tulee? Jos laitat euron säästöön, on sulla euro nostettavissa. Tai siis pitäisi olla, nykyeläkeläiset laittoi sen euronsa, ja nostaa nyt 4-5 euroa muiden rahaa