Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?
Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.
Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.
Kommentit (1598)
Hallitus leikkasi sotesta 500 miljoonaa.
Eläkeläisten hoitokoteja lopetetaan ja tilalle tulee kotihoitoa ja yhteisöllistä asumista, jossa ei ole hoitajamitoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin.
En käy parturissa, leikkaan hiukset itse eikä ole saunavuoroa.
Siinä säästövinkkejä myös eläkeläisille.
Hiukset voi laittaa nutturalle, kun menee kauppaan, ei näy hiusten latvat.
Saunavuoro olisi perheeltä 40 euroa kuukaudessa, sillä rahalla saa jo ruokaa.
Jopa on kallis saunavuoro. Meillä on 10 euroa kuussa, sen eläkkeestäni maksan. Käyn jos jaksan, onhan siellä väljempää peseytyä kuin suihkukopissa.
Monissa taloyhtiöissä on maksuton ns lenkkisauna.
En usko minäkään että on noin kallis saunavuoro,40€ siis. Tai sitten siellä pesutiloissa on oikea kylpyläosa
Siis kymppi kahdelta / kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa on kallis saunavuoro. Meillä on 10 euroa kuussa, sen eläkkeestäni maksan. Käyn jos jaksan, onhan siellä väljempää peseytyä kuin suihkukopissa.
En usko minäkään että on noin kallis saunavuoro,40€ siis.
Se on 10 euroa per henkilö. Sitä enemmän tulee vesilaskua mitä useampi saunoo.
"Osassa Helsinkiä tonttivuokrat nousevat 500 -1500 kuukaudessa eli 15000 - 30000 vuodessa."
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ihmisille kertyy säästöjä yms. kun olet tarpeeksi pitkään tehnyt töitä. Pitääkö nyt siis alle 5 vuotta työelämässä olevilla olla heti samanlainen omaisuus kertynyt kuin 40 vuotta työtä tehneillä? Vai mitä ap tässä nyt oikein ajaa takaa?
Niin, aika törkeää toisten ( eläkeläisten) mollaamista. Onko ihan viha_puhetta? Ei voi olla samaa taloudellista tilannetta nuorella, jos on vaikka työssä ollut muutaman vuoden. Kaikille ei kerry omaisuutta koskaan. Ja ap:lle huomio, eivät kaikki eläkeläiset ole varakkaita. Minulla yli 30 vuoden työura, mutta koska oli pitkä työttömyys tulee työeläke olemaan aika vaatimaton. Silti olin aloittanut työt aikoinaan 16-vuotiaana. Tyhmää kadehtia ketään. Jos olet nuori hanki koulutusta ja tee paljon töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ne palvelut olivat maksullisia vaikka vielä oli kunnalliset kodinhoitajat/avustajat. Vaikka kunta toi ruokakipot. Vaikka kotiavustaja kävi kaupassa, hän merkkasi tunnit ja kunta laskutti.
Nyt vain ostetaan palvelut ulkoistetuilta toimijoilta.
Nykyään kauppa tuo ruoat kotiin.
Ei enää käydä kaupassa.
Kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Ja pankkortti on henkilökohtainen eikä se hoitaja voi omalla pankkikortilla maksaa muiden ostoksia eikä niillä ole edes lupaa käydä kaupassa.
Kuules nyt hössöttäjä. Jos haluan tilaan ruuan k-ruuasta tai s-ryhmästä, maksan tilauksen yhteydessä verkkopankissa.
Jos taas olisin hvan avun tar
Niinhän juuri sanoin. Jos olisin hvan ( hyvinvointialueen) avun tarpeessa olisi keskitetty kauppapalvelu. Jokainen saa ohjeet silloin, ei sun tarvitse täällä hössöttää, siivoa vaikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ihmisille kertyy säästöjä yms. kun olet tarpeeksi pitkään tehnyt töitä. Pitääkö nyt siis alle 5 vuotta työelämässä olevilla olla heti samanlainen omaisuus kertynyt kuin 40 vuotta työtä tehneillä? Vai mitä ap tässä nyt oikein ajaa takaa?
Niin, aika törkeää toisten ( eläkeläisten) mollaamista. Onko ihan viha_puhetta? Ei voi olla samaa taloudellista tilannetta nuorella, jos on vaikka työssä ollut muutaman vuoden. Kaikille ei kerry omaisuutta koskaan. Ja ap:lle huomio, eivät kaikki eläkeläiset ole varakkaita. Minulla yli 30 vuoden työura, mutta koska oli pitkä työttömyys tulee työeläke olemaan aika vaatimaton. Silti olin aloittanut työt aikoinaan 16-vuotiaana. Tyhmää kadehtia ketään. Jos olet nuori hanki koulutusta ja tee paljon töitä.
Se, että suurin osa Suomen rahoista menee eläkeläisiin ei ole vihapuhetta vaan fakta.
Vai voitko maksaa kaihileikkauksen itse?
Ap, vielä on se euo tarjolla sinulle. Ehkä se autta sinua suuressa köyhyydessäsi, myös henkisessä.
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu sontaa, alennusta kaikesta!!!. Ei tule alennusta ruoasta, ei lääkkeistä, ei lääkäristä, ei sähköstä, ei vedestä, ei bensasta. Niin mistä kaikesta? Jostakin teatterilipusta pari euroa, aivan tyhjää. Pitäisi miettiä, ennen kuin alkaa aukomaan päätään asiasta, josta ei mitään tiedä. Tee työsi, kuten me eläkeläisetkin olemme tehneet, monet meistä aivan minimipalkalla.
VR:n junalipuista? Kuinka moni nyt lähtee ajelemaan junalla, että saa alennusta. Hahhaa. Eikä ole pakko mennä kuntosalille, ellei ole varaa. Kansalaisopistossa on mm. jumppapiirejä, jossa voi käydä pienellä maksulla kaikki. Itse tein töitä 13 v. alkaen, nyt on pieni eläke, kun olin minimipalkoilla ja sitten vuosia kotiäitinä ilman tuloja. Nyt saan oman eläkkeeni lisäksi pientä leskeneläkettä, joten pärjään hyvin. Enkä valita yhtään, enkä kadehdi ketään isopalkkaista tai suurta eläkettä nauttivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko minäkään että on noin kallis saunavuoro,40€ siis.
Ei ole, normaaleissa taloyhtiössä perheen koosta riippumatta on saunavuoron hinta vakio. Kaikille asunnoille sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ne palvelut olivat maksullisia vaikka vielä oli kunnalliset kodinhoitajat/avustajat. Vaikka kunta toi ruokakipot. Vaikka kotiavustaja kävi kaupassa, hän merkkasi tunnit ja kunta laskutti.
Nyt vain ostetaan palvelut ulkoistetuilta toimijoilta.
Nykyään kauppa tuo ruoat kotiin.
Ei enää käydä kaupassa.
Kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Ja pankkortti on henkilökohtainen eikä se hoitaja voi omalla pankkikortilla maksaa muiden ostoksia eikä niillä ole edes lupaa käydä kaupassa.
Kuules nyt hössöttäjä. Jos haluan tilaan ruuan k-ruuasta tai s-ryhmästä, maksan tilauksen yhteydessä ver
Juu, on kauppapalvelu. Mutta ruoat pitää itse laittaa jääkaappiin. Kotihoitajalla voi olla 26 asiakasta per 8 h vuoro eikä se voi välttämättä tulla just sillä hetkellä eläkeläisen luo, kun kauppa tuo ruokakassit ulko-ovelle.
Mun mummon eläke on 740e verojen jälkeen. Missä on AP:n valitsema iso eläke?
Vanhuksilla on lähes aina paljon enemmän sairauksia ja terveyteen/kuljetukseen liittyviä menoja, kuin terveillä
No, ei ole kyllä mikään 10 euroa per asunto saunavuoro vaan henkilö kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti: Mun mummon eläke on 740e verojen jälkeen. Missä on AP:n valitsema iso eläke?
Hae sille takuueläkkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mun mummon eläke on 740e verojen jälkeen. Missä on AP:n valitsema iso eläke?
900e on iso eläke?
Vähimmäiseläke 986 netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
900e on iso eläke?
Niin, työmarkkinatuki on 595 netto 3 lapsen äidille.
Hallitus poisti lapsikorotukset työmarkkinatuesta.
Me asukkaathan maksamme yhtiövastikkeissa myös saunan käyttämän sähkön ja veden. Taloyhtiön sähkö/vesi on kyllä siirretty yhtiövastikkeisiin, asuntojen jokainen maksaa itse.
Siispä me maksajat voimme tarjota itsellemme kerran viikossa maksuttoman lenkkisaunan ja edullisen vakituisen saunavuoron. Koska yhtiövastikkeeseen on sisällytetty kaikki taloyhtiön kulut.
Kotona on myös muistisairaita ja vaipoissa olevia