Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?
Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.
Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.
Kommentit (1598)
Vierailija kirjoitti:
Siis ensin ap on sitä mieltä, että on väärin, että eläkeläiset saa erilaisia alennuksia ja lapsiperheillä on rahaongelmia, nyt sinä olet sitä mieltä, että ei me haluta rahaa, me haluamme töitä.
Niin, miten aloittajan mielipide eläkeläisalennuksista mielestäsi erityisesti liittyy tai poissulkee minun mielipiteeni siitä, että työikäiset tarvitsevat ja haluavat ennen kaikkea kunnon työpaikkoja, eivät jotain homeisia taloja ja tavaroita perinnöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret saavat perinnöksi eläkeläisten vanhempiensa asunnot ja tavarat, kun vanhemmista aika jättää. Näin eläkeläisten omaisuus siirtyy nuoremmille luonnollisella tavalla. Esimerkiksi mnun kaksi tytärtäni tulevat perimään aikanaan Helsingissä olevan, hyväkuntoisen asuntoni. Enpä usko, että heillä on mitään sitä vastaan.
Tuo perinnön korostaminen minua on suurissa ikäluokissa aina rieponut. Koska tietävät varastaneensa lapsiltaan ja lapsenlapsiltaan, niin hyvittelevät (koska talot ja tavarat on heille itselleen niin tärkeitä), että peritte sitten meidät. Vttu tässä ei teidän hamsteroituja tavaroita kukaan halua! Haluamme, että elämme palkallamme ja että meillä olisi töitä! Mutta kun töitä ei ole, kun työllistäminen on sivukulujen (eli eläkemaksujen) takia niin kallista, että työpaikat ja investoinnit valuu ulkomaille! Me elämme tukien varassa ja teemme jota
Erikoista .Tunnen monia nuoria ja joka ikisellä heistä on omat asunnot.Lapsillanikin talot ja pärjäävät hyvin vaikka on monta lastakin.Eniten näyttää olevan äänessä ne ,joiden mielestä vika on kaikessa muussa kuin heissä itsessä.Kouluttaudutaan väärille aloille ja sitten valitetaan kun ei ole kuin pätkätöitä tai ollaan työttömänä.Itse elätte tukien varassa ja kehtaatte väittää että muut elää teidän kukkarolla?
Voi jumalauta😂 Aloittaja voi tehdä ensin sen 40 vuotta töitä ennen kuin tulee päätä aukomaan. Nykyiset eläkeläiset ovat sinun lapsilisät, koulutuksen, terveydenhuollon ym. maksaneet. Ilman nykyisten eläkeläisten raatamista ja maksamia veroja sinä et olisi noin hyvässä asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eläkeläiset käyttävät niitä palveluja ja maksavat vaikka vähän vähemmän esim. näyttelyssä käymisesta, niin kyllä se on tuloa niille, ja ehkä rahoittavat sen verran enemmän, että palvelua voidaan ylläpitää.
No eikö tämä päde aivan kaikkiin ihmisryhmiin? Miksi alennuksen saajien pitäisi olla juuri eläkeläisiä? Vaihtelun vuoksi voisi antaa alennuksen vaikka kaikille vanhemmille, joilla on kouluikäisiä lapsia. Tai sairauspäivärahaa saaville.
Vanhemmat, joilla on kouluikäisiä lapsia saavat melkoisen alennuksen, kun lapset pääsevät näyttelyyn maksutta. Tai saavat maksuttoman työterveyshuollon. Tai verotuksessa lapsivähennyksen. Tai pääsevät rattaiden kanssa maksutta bussiin.
Miksi tulottoman vanhemmat saavat lapselle hoitopaikan 0 e/kk, mutta eläkeläinen ei saa päiväsairaalapaikkaan samalla hinnalla?
Moni nuori on eläkkeellä. Heillä on sairaus, joka on vienyt työkyvyn. Suurimmalla osalla iäkkäimmillä eläkeläisillä on sairauksia ja toimintakyvyn vajetta, johon he tarvitsevat lääkkeitä, terveydenhuollon palveluja ja muita tukipalveluja. Nämä eivät ole ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ensin ap on sitä mieltä, että on väärin, että eläkeläiset saa erilaisia alennuksia ja lapsiperheillä on rahaongelmia, nyt sinä olet sitä mieltä, että ei me haluta rahaa, me haluamme töitä.
Niin, miten aloittajan mielipide eläkeläisalennuksista mielestäsi erityisesti liittyy tai poissulkee minun mielipiteeni siitä, että työikäiset tarvitsevat ja haluavat ennen kaikkea kunnon työpaikkoja, eivät jotain homeisia taloja ja tavaroita perinnöksi?
Yrittäkää nyt edes päättää, että onko ne eläkeläiset varakkaita vai köyhiä, kun joka toisessa viestissä heidän rahojaan kadehditaan ja ihmetellään maksujen pienuutta ja joka toisessa viestissä perittävää ei jää kuin homeinen maakuoppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eläkeläiset käyttävät niitä palveluja ja maksavat vaikka vähän vähemmän esim. näyttelyssä käymisesta, niin kyllä se on tuloa niille, ja ehkä rahoittavat sen verran enemmän, että palvelua voidaan ylläpitää.
Niin, eläkeläinen maksaa jo veroissa enemmän esim. kulttuuripalveluista kuin työtön perheenisä. Siksi se alennus on tavallaan kompensaatiota siitä, että maksaa valtionavussa enemmän kuin lapsiperheet. Samoin eläkeläinen maksaa leikkipuiston telineistä jne. enemmän kuin lapsiperhe ja saa siksi istua sillä ainoalla penkillä, vaikka lapsiperheen mielestä eläkeläinen ei puistoon kuulu.
Tuossa vastauksessa juuri kuvastuu eläkeläisten ylimielisyys. Luullaan, että kovastikin kustannetaan kulttuuria, vaikka tosiasia on, että eläkeläisiltä perityt verot eivät kata täysin edes heistä aiheutuvia sotemenoja. Mutta pörheästi mielestään muka rahoittamassa muka kulttuuripalvelujakin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt edes päättää, että onko ne eläkeläiset varakkaita vai köyhiä, kun joka toisessa viestissä heidän rahojaan kadehditaan ja ihmetellään maksujen pienuutta ja joka toisessa viestissä perittävää ei jää kuin homeinen maakuoppa.
En minä päätä aloittajan tai muiden keskustelijoiden puolesta mitään. Maakuopasta ei ole kukaan puhunut, se on itse keksittyä humppaa. Koeta sinä ymmärtää, että keskustelupalstalla on paljon eri keskustelijoita, eikä kukaan heistä ole velvoitettu neuvottelemaan muiden kanssa yhteistä mielipidettä ja tarjoilemaan sitä sitten valmiina sinulle. Et ole mikään palveltava asiakas täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö tämä päde aivan kaikkiin ihmisryhmiin? Miksi alennuksen saajien pitäisi olla juuri eläkeläisiä? Vaihtelun vuoksi voisi antaa alennuksen vaikka kaikille vanhemmille, joilla on kouluikäisiä lapsia. Tai sairauspäivärahaa saaville.
Vanhemmat, joilla on kouluikäisiä lapsia saavat melkoisen alennuksen, kun lapset pääsevät näyttelyyn maksutta. Tai saavat maksuttoman työterveyshuollon. Tai verotuksessa lapsivähennyksen. Tai pääsevät rattaiden kanssa maksutta bussiin.
Miksi tulottoman vanhemmat saavat lapselle hoitopaikan 0 e/kk, mutta eläkeläinen ei saa päiväsaira
Miksi kukaan raahaisi lapsia aikuisille suunnattuihin näyttelyihin?
Mikä ihmeen etu työterveyshuolto muka on? Taidat olla niitä ihmisiä, jotka luulevat että sairaanhoito- ja lääkäripalvelut ovat lakisääteistä työterveyshuoltoa. Uutisia sinulle: eivät ole. Se, että joku tthoitaja käy työpaikalla tekemässä riskien kartoitusta, ei paljon auta lapsiperheen vanhempia sairastumisissa.
Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä, eläkeläisen ei tarvitse maksaa alvia siivouksesta.
Kotitalousvähennystä leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä, eläkeläisen ei tarvitse maksaa alvia siivouksesta.
Kotitalousvähennystä leikattiin.
Työtön saa vähemmän rahaa, mutta pystyy siivoamaan itse ja laittamaan itse ruokaa ja käymään itse kaupassa. Eläkeläinen joutuu maksamaan noista palveluista siinä vaiheessa, kun ei enää itse pysty siivoamaan.
Kaupungin kotihoito maksaa, siitä tulee lasku.
Mitä isompi asunto sitä enemmän joutuu eläkkeellä maksamaan kodin siivouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Siivouksen ostaminen kaksioon on halvempi kuin omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
En maksa mitään, kun siivoan itse 115 m2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa mitään, kun siivoan itse 115 m2
Mutta jaksatko siivota itse koko loppuelämän, jos tulee vaikka syöpä?
Jos et niin kodin siivouksen osto maksaa.
Jos eläkeläinen saa vaikka aivoinfarktin niin ei silloinkaan tule mitään ilmaissiivoojaa kotiin.
Valtion palkkalistoilla ei ole kotisiivoojia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu suuriin ikäluokkiin. Nyt eläkkeelle pääsevät ovat syntyneen vuonna 1960! Ovat myös maksaneet TYEL- maksuja! Maksavat korkeampaa veroprosenttia kuin aikaisemmin palkasta.
Mutta eivät maksa eläkemaksua, joka menee palkasta. Tuossakin näkyy veroprosentin ja eläkemaksun keskinäinen kytky. Käytännössä eläkemaksu on veroa. Siitä ei voi kieltäytyä ja jos sitä ei maksa jostain tulosta, niin sitten maksaa suurempaa veroprosenttia.
Mistä näitä eläkemaksuista valittajia oikein sikiää?Kuinka köyhiä te oikein olette jos muutama prosentti oalkasta on niin ylivoimaisen suuri?
Eläkeläisethän tässä kehtaavat valittaa muka muita suuremmasta veroprosentistaan, vaikka elävät vuosikymmeniä muiden lo
Täällä ovat ainoat valittajat sinunkaltaiset, kuvittelevat olevansa "elättäjiä".Taidatkin olla köyhä kun muutamasta prosentista pitää tälläistä meteliä pitää.Ei tullut mieleenikään valittaa kun itse maksoin näitä maksuja.
Eläkeläinen ei saa avustajaa. Heidät on rajattu avustaja palvelun ulkopuolelle.
Heille on kotihoiton maksulliset palvelut.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja kaikille tulee sairauksia vanhempana. Eläkeläisiä varten on kotihoidon maksulliset palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu suuriin ikäluokkiin. Nyt eläkkeelle pääsevät ovat syntyneen vuonna 1960! Ovat myös maksaneet TYEL- maksuja! Maksavat korkeampaa veroprosenttia kuin aikaisemmin palkasta.
Mutta eivät maksa eläkemaksua, joka menee palkasta. Tuossakin näkyy veroprosentin ja eläkemaksun keskinäinen kytky. Käytännössä eläkemaksu on veroa. Siitä ei voi kieltäytyä ja jos sitä ei maksa jostain tulosta, niin sitten maksaa suurempaa veroprosenttia.
Mistä näitä eläkemaksuista valittajia oikein sikiää?Kuinka köyhiä te oikein olette jos muutama prosentti oalkasta on niin ylivoimaisen suuri?
Eläkeläisethän tässä kehtaavat valittaa muka muita suuremmasta veropro
Ennen eläkeläisiä oli vähän ja eläkemaksut pienempiä.
Nyt eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta joista miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä.
Niin, eläkeläinen maksaa jo veroissa enemmän esim. kulttuuripalveluista kuin työtön perheenisä. Siksi se alennus on tavallaan kompensaatiota siitä, että maksaa valtionavussa enemmän kuin lapsiperheet. Samoin eläkeläinen maksaa leikkipuiston telineistä jne. enemmän kuin lapsiperhe ja saa siksi istua sillä ainoalla penkillä, vaikka lapsiperheen mielestä eläkeläinen ei puistoon kuulu.