Kauhea krapula. Kertokaa vertaistukena teidän pahimpia krapuloita
Kommentit (47)
2 vinkkiä :
1. Oksenna itsesi terveeksi.
2. Älä juo alkoholia, ei tuu darraa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on krapula? Ihan tuntematon käsite. Johtuneeko siitä, etten juopottele?
Piti kuitenkin tulla viisastelemaan krapula-ketjuun? Koetko ylemmyydentunnetta, kun jotkut muut välillä ryyppäävät, oi sinä valaistunut sielu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti kuitenkin tulla viisastelemaan krapula-ketjuun? Koetko ylemmyydentunnetta, kun jotkut muut välillä ryyppäävät, oi sinä valaistunut sielu?
Tottakai koen. Tunnen itseni koko maailmankaikkeuden keisariksi teidän juoppojen rinnalla!!!
Sillä se lähtee, millä on tullutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minä olen juopotellut 25 vuotta, mutta en saa koskaan krapulaa.
Hirvittävä krapula eilen. Olisin kirjoittanut tänne, mutta niin kova krapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minä olen juopotellut 25 vuotta, mutta en saa koskaan krapulaa.
Mitä olet juonut? Pilsneriä vai limsaa?
Onhan noita. Yks muistiin jäänyt on kun juhannusrännin jälkeen, meni ehkä 3 tai 4 päivää otettua, lopetin kuin seinään. Aika tärinäthän siinä. Muistan maanneeni sängyssä vainoharhoissa kun jokaisella talosta kuuluvasta rasahduksesta tai kolahduksesta luulin että nyt ne tulee hakemaan. Ketkä oli ne, en tiedä itsekään, sellainen tunne vain oli. Nyt naurattaa, mutta silloin oli huono olla.
Vierailija kirjoitti:
Krapula kertoo siitä että on juotu liikaa ja ikää on tullut sen verran, että enää keho ei kestä ainetta kuten nuorempana. Ratkaisu on ryyppäämättömyys. Myrkkyähän se on.
Olin ehkä 19 kun yksi krapula oli niin hirveä, että vielä illallakin piti hakata nyrkillä päätä, koska se sattui vähemmän kuin se pääkipu. Jatkoilla kiersi tequilapullo ja kun pullo oli ringin vastakkaisella reunalla, jotin taskumatista aina extrahuikan omaa tequilaa. Ei se ikää katsonut.
Kaveri kertoi seuranneensa sivusta, kun joku joi terassiilla SAMAN TUOPIN kolmesti. Oli nähtävästi sen verran kirkasta tavaraa tullut paluupostissa, ettei asiaan olisi kiinnittänyt huomiota, ellei toimitusta olisi varta vasten seurannut :)
Tämä onneton oli sitten sen kolmannen yrityksen perään todennut helpottuneena, että pysyihän se sisällä!
Päätin yksi ilta hakea alkosta koskenkorvapullon ja juoda se sekoitettuna mehuun. Join pullon kokoaan muutamassa tunnissa ja painuin nukkumaan. Aamuseitsemältä herään järkyttävään pään jomotukseen ja syöksyn vessaan oksentamaan. Seuraavien kymmenen tunnin ajan huuto-oksensin viiden minuutin välein. Vesi ei pysynyt sisällä vaan lensi aina suoraan suusta ulos :D
Oksensin varmaan ainakin 100 kertaa :DD Joskus kuuden aikaa ilalla pääsin sängystä ylös ja raahauduin aurinkolasit päässä lähimpään kauppaan ostamaan jaffaa..
Pari kertaa ollut näin, aivan kamala:
Hirveä hedari ja huono, öklö olo. Mikään ei pysy sisällä ja on kumminkin pakko juoda että tulee oksennus, joka hetkellisesti auttaa oloon. Sitten tulee uudestaan kakominen ja yökit, ja pakko taas juoda jotta tulee oksennus. Ensin toki oksennettu vatsahapot. Tätä kesti koko päivän, iltaan saakka.
Onneksi näistä on aikaa, olivat joskus 20+ vuotiaana. Jos nyt kävisi näin, varmaan henki menisi :D
Se kerta kun oli menkat,flunssa JA krapula.
Kaverin synttärit ja mentiin kiertelemään baareja,palelsi oudosti eikä kylmät juomat tai rööki meinannut maistua,otin sitten pari minttukaakaota. Kolmannen baarin jälkeen oli pakko valehdella,että muka migreeni jotta pääsin lähtemään kotiin.Nukuin muutaman tunnin ja heräsin tärisemään kylmästä. Piti tosiaan miettiä onko krapula vai flunssa? Oli sitten molemmat. Ja ne menkat!Selkää särki hirveästi.Piti soittaa veljelle ettå tuo minulle pari hyvää elokuvaa ja Buranaa.
Kolme päivää olin horroksessa sohvalla peittojen alla,nousin vain vessaan tai juomaan vettä.Taisin laihtua kilon.
Sellainen että olin kiitollinen Netflixistä ja Woltista, en olisi jaksanut lähteä videovuokraamoon ja kauppaan. Tilasin Hesen safkaa ja katsoin Breakin Badia.
Lukiossa ennen penkkariajelua oli jotkut bileet. Join siellä tietty ihan liikaa, ja sitten seuraavana päivänä oli hirveä olo, ja oksetti. Oli pakko mennä pihalle jossa oli kova pakkanen, -20-25 varmaan jotta sain pidäteltyä oksennusta kun ulkona oli raikasta imaa. Tyypit katsoi ikkunasta kun joku paleltuu pihalla hirveässä kylmyydessä. Se vaan oli parempi kuinmennä sisään ja oksentaa niin että kaikki näkee.
Vertaistukena: noin minäkin toimin ollessani alle kolmikymppinen. Nyt reilu nelikymppinen, enkä muista koska viimeksi oli kunnon krapula. Sitten jos satutkin olemaan jo kunnolla aikuinen niin sorry, en voi auttaa.
KambodžaKrapula se kaikista pahin, luulin kuolevani ja jossain vaiheessa toivoin sitä.
Nousin aamulla juomaan ja pyörryin matkalla. Sen jälkeen menin sänkyyn tärisemään pariksi tunniksi ja sitten yritin uudestaan nousta vessaan ja pyörryin uudestaan. Siitä tokentuessani ryömin vessaan ja aloin oksentaa vessaan päästyäni ja päässä vieläkin pyörrytti, joten menin suihkuun istumaan, joka päättyi siihen että ripuloin suihkuun, kun en päässyt huimauksen takia nousemaan. Sen jälkeen aloin miettimään ja menin paniikkiin, kun muistelin lukeneeni että kuolevat ihmiset hakeutuvat usein vessaan ennen kuolemaa ja olin siinä hetkessä varma että kuolen kohta. Soitin siis paniikissa hätäkeskukseen syystä että kuolen kohta ja sieltä rauhoitettiin ja kerrottiin että selkeä paniikkikohtaus.
Lopetin juomisen kun nelikymppisenä kakkuset paheni sietämättömiksi. Nuorena otit buranan,kävit suihkussa ja olit taas valmis menoon. Nyt keski-iässä olo on voimaton ja vapiseva kolme päivää.
No voisin kerta yhden nuoruusjutun: Laivalla silloisen bestiksen ja tämän poikakaverin kanssa,ryyppäminen tietenkin homman nimi. Juotin jo bussissa matkalla terminaaliin. Aamulla heräsin siellä ikkunattomassa halpishytissä ravisteluun ja hokemiseen "Titta! Titta,me ollaan kohta satamassa! Nousin ja saman tien lensin laatta,ehdin napata muovipussin joka onneksi oli tyhjä. Laiha lohtu että yhtä kurja olo oli muillakin,kaveri koetti meikata kädet täristen ja poikakaveri nojaili kalpeana seinään.Melkein konttasin ulos laivasta ja taas yrjöt suoraan terminaalin eteen,ihmiset väisteli ja kaveri koetti survoa piiloon tissejäni jotka pomppasi olkaintopista ulos. Oli syys tai lokakuu mutta mulla sellainen tuskanhiki,etten laittanut pitkähihaista tai takkia. Bussissa kaveri nukkui,minä ja tämän poikakaveri käytin vuorotellen ripulilla vessassa. Oli pitkä kotimatka.