Nuoret kertovat, miltä tuntuu olla köyhä Jessica Luccarila, 20: Tulee itku, stressi ja viha
Ja heti ensimmäiseen kuvaan valittu hiuksia värjäävä, meikkiä käyttävä nahkatakkinen tyttö joka sanoo, että hän joutuu valitsemaan tarkasti, mitä vähillä rahoillaan ostaa. Juupatijuu.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
"Hän uskoo tilanteensa paranevan kunhan terveys paranee"
"Jättää lääkkeensä ostamatta"
...
Mitäpä itse tekisit, jos pitää valita ruoan ja lääkkeiden väliltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään nuorista ei edes mieti ilta tai viikonlopputöitä vaan jokainen vinkuu kuinka ei saa riittävästi vastikkeetonta tukea yhteiskunnalta että pääsee osteleen vaatteita ja muita kokoja juttuja mutta oman vapaa ajan haluaa käyttää bilettämiseen ja elämyksiin yhteiskunnan maksamana
Mitä ihmettä höliset. Tuo jutun nuori nainenhan oli sairaslomalla. Kyllä hänellä työpaikka on. Ihmeellistä vihaa nuoria kohtaan tällä palstalla. Toivottavasti saatte itse toisilta ihmisiltä tätä samaa paskaa, jota tänne suollatte.
No ei tietenkään sairaslomalla ole varaa samaan kuin töissä ollessa. Miksi silloin edes pitäisi päästä viihteelle kun kerran on sairas ja pitäisi levätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa kun olette köyhiä niin kaikki meikit pitää hävittää jotta olet muiden mielestä oikeasti köyhä.
Myydä mieluummin. Siitä saa sitä rahaa.
Tottakai. Koska käytettyjen meikkien kauppa se vasta käykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa kun olette köyhiä niin kaikki meikit pitää hävittää jotta olet muiden mielestä oikeasti köyhä.
Myydä mieluummin. Siitä saa sitä rahaa.
Tottakai. Koska käytettyjen meikkien kauppa se vasta käykin.
Niin käy. Aina siitä jotain saa.
Vierailija kirjoitti:
Oon pahoillani, mut mua alkais kyllä hieman epäilyttää jos menisin kampaajalle ja kampaajan hiukset näyttäisi tolta.
Miten se muka työskentelee kampaajana ja on silti tukien varassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Ostaisin ruokaa, välttämättömiä kuukautistarvikkeita - ja unohtaisin hiusvärit, tekoripset, akryylikynnet ja turhat meikit ja vaatteet.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään nuorista ei edes mieti ilta tai viikonlopputöitä vaan jokainen vinkuu kuinka ei saa riittävästi vastikkeetonta tukea yhteiskunnalta että pääsee osteleen vaatteita ja muita kokoja juttuja mutta oman vapaa ajan haluaa käyttää bilettämiseen ja elämyksiin yhteiskunnan maksamana
Mitä ihmettä höliset. Tuo jutun nuori nainenhan oli sairaslomalla. Kyllä hänellä työpaikka on. Ihmeellistä vihaa nuoria kohtaan tällä palstalla. Toivottavasti saatte itse toisilta ihmisiltä tätä samaa paskaa, jota tänne suollatte.
No ei tietenkään sairaslomalla ole varaa samaan kuin töissä ollessa. Miksi silloin edes pitäisi päästä viihteelle kun kerran on sairas ja pitäisi levätä?
Miten se voi yhtäaikaa työskennellä kampaajana ja olla sairauslomalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pahoillani, mut mua alkais kyllä hieman epäilyttää jos menisin kampaajalle ja kampaajan hiukset näyttäisi tolta.
Ja varsinkin kynnet. En halua, että hiusten pesussa yms. kampaajan kynnet raatelevat päänahkani vereslihalle😳
Ja luulisi noiden tekokynsien olevan vain epämukavat ja yksinkertaisesti tiellä hiuksia värjätessä ja leikatessa. Kampaaja olisi varmaan enemmän huolissaan tekokynsiensä pysymisestä kuin työnsä jäljestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä sairaslomalla, koska on joutunut Kelan rahoille. Jutusta ei käy ilmi, mikä vaivaa, mutta rivien välistä luettuna epäilen masennusta. Ja masennuslääkkeisiin ei sitten olekaan varaa, joten kierre on valmis.
Onhan toi ollut tiedossa jo pitkään ettei nykyään ihmisillä ole varaa käydä elokuvissa tai ravintoloissa samalla tavalla.
Eipä tässä maassa monenkaan tulevaisuus näytä hyvältä umpisurkean ostovoiman takia.
Ei ole yrityksillä asiakkaita, eikä tavallisella kansalaisella riitä raha muuhun kun vuokraan ja ruokakauppaa, hyvin monella ei edes tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Jättäisin rakennekynnet hankkimatta/huoltamatta ja ostaisin niillä rahoilla lääkkeitä.
-eri
70-luvulla kaikki olivat köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä kateellista porukkaa, kun nuorille köyhille ollaan kateellisia muutaman euron hiusväristä ja meikeistä. Ja oikein nahkatakki köyhällä... Tyhmät ei tajua,.että henkilö on tehnyt aiemmin TÖITÄ.
Muutaman euron meikeistä? Ainakin jo pelkästään tuo kuvassa näkyvä meikkisivellin maksaa kolmisenkymmentä euroa ja niitä näyttää olevan hänellä useita.
Ei maksa. Ostin ihan samanlaisen temusta eurolla.
Kai sieltä temusta olisi sitten voinut ostaa ne kuukautissuojatkin?
Ehkä vanhempien olisi pitänyt opettaa, miten tehdään terveellsitä ruokaa esimerkiksi. On surullista että nuoret haaveilevat vain jostain hollywood-luksuselämästä. Jonka pitäisi jostain taivaasta pudota heille, Kuitenkin kaikilla on asunnot mukavuuksineen, eivätkä ole köydyyden takia joutuneet kadulle kadulle asumaan.
Useimmat nykyeläkeläiset elivät nuoruutensa paljon ahtaammin ja oli hyvä, kun edes jonkinlaista ruokaa riitti. Eikä todellakaan käyneet satojen eurojen festareilla.
Itselle tulee ain mieleen miten monet ihmiset maailmassa kärsivät nälkää ja väkivaltaisuuksia ja niin hirveitä asioita lapsetkin, että ei sellaista halua ajatellakaan.
Nuoruus on kuitenkin lahja, joka kannattaisi käyttää viisaasti.Voi mennä auttamaan toisia ihmisiä, jos on aikaa. Kaikenlaista maksutontakin on, esim. kirjastopalvelut.
Ei näinä aikoina voi edes luvata, että olisi jatkossakaan hirveästi rahaa kaikille jaettavaksi. Hyvä jos säilytään ilman sotaa.
Toivottavasti saavat työtä. Pääsisikö vaikka sinne ruokajakeluun auttamaan. Vai onko sellainenkin kielletty tuen menettämisen uhkalla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ensimmäisenä "Jessican" jättää sokeri ja roskaruoka ja energiajuomat vähemmälle..paranee terveys ja samalla jopa vielä mielenterveys. Sitten kun jättää vielä puhelimen ja instan ja muun paskan vähemmälle niin paranee mielenterveys vielä edelleen lisää.
Niinku tämän palstan! XD
Nuorten mielestä silloin on köyhä, kun ei ole varaa somessa esiteltyyn tai feikattuun luksuselämään.
Meikkeihin ja kaikkiin rakennuskynsi/muihin kauneustoimenpiteisiin menee varmasti paljon rahaa. Sitten vielä jos juo energiajuomia ja/tai alkoholia sekä tupakoi...
Uutista lukiessani yllätyin, kuinka tuhdit kodit haastateltavilla oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hiusväri maksoi viimeksi noin neljä euroa, poikani osti vintedistä uuden veroisen takin viidellä eurolla. Eli vaikka on hiukset värjätyt ei se meinaa ettei olisi köyhä.
Niinpä. Ja meikkejä saa halvalla.
Niin saa kuukautissiteitäkin. Paitsi jos on laittanut ne rahat halpoihin meikkeihin.
Köyhyys on suhteellista. Henkisesti köyhä ihminen se vasta rutiköyhä onkin.