Trumpin ja Zelenskyn keskustelu eskaloitui
Meinasi sydän tulla rinnasta läpi kun kuunteltiin. Huhuhuh.
Kommentit (1048)
Miksi Vance oli siinä eniten äänessä? Ja miksi Trump antaa hänen huseerata, varapresidentin? Ulkoministeri oli ihan hiljaa, outoa.
Vance ulos, hän oli se joka riidan aloitti ja sai Trumpin mukaansa. Lopuksi kehtasi naureskella ja taputti Trumpia olalle.
"Älä puhu pa##aa. Ukrainan virallinen kieli on ukraina ja sitä puhuu 70% kansasta. Ja jos oikeasti osaisit edes venäjää, tietäisit että ukrainan kielessä on suuri määrä sanoja suoraan puolan kielestä.
Venäjän ja ukrainan kielessä noin 60% sanastostakin on täysin erilaista. Tuo on enemmän kuin englannin ja ranskan välillä."
Jumantsuikka teidän kanssa. Huvittavia olette. Noin 80% ukrainalaisista puhuu venäjää äidinkielenänsä, se totuus ei propagandalla muuksi muutu. Myös Zelensky on täysin venäjänkielinen, kuten muutkin Ukrainan johdossa olevat.
Olen täysin tietoinen siitä, että ukrainan kielessä on Puolan kielestä tulleita sanoja. Ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että venäjän ja ukrainan kielet ovat lähempänä toisiaan kuin suomen ja viron kielet. Ja tuohon englanti-ranska-kommenttiin mitä tulee... Olen sanaton. :'D Meinaatko siis ihan, että englanti ja ranska ovat lähempänä toisiansa kuin ukraina ja venäjä? Tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kannattaisiko edes hiukan itse perehtyä historiaan? Ihan vaikka vinkkinä, että Ukraina on ollut kauemmin Puolan hallinnassa kuin Venäjän\Neuvostoliiton. Täysin eri kulttuuri, kielessä enemmän eroa kuin suomen ja viron välillä (eli ilmeisesti mekin ollaan siis virolaisia?)."
No ei todellakaan ole venäjän ja ukrainan kielissä enemmän eroa kuin suomen ja viron välillä. Minä suomalaisena venäjää sujuvasti osaavana ymmärrän ukrainaa, mutta suomea äidinkielenäni puhuvana en todellakaan ymmärrä viroa, ainakaan enempää kuin lähinnä kontekstin. Joko olet aiheesta tietämätön tai yrität nyt jujuttaa täysin väärää henkilöä. ;)
Kuinkas hyvin sinä osaat venäjää ja ukrainaa?
Minä en osaa venäjää, mutta puolisoni sitä osaa kun on kotoisin Venäjältä. Joten laita vaan tänne näytettä "osaamisestasi", google-kääntäjää ei kannata käyttää kun na
, , ? ""? . .
Naurettava vale. USA on taannut lainoja ja antanut aseistusta Ukrainalle 110 euron edestä. Suuri osa summasta on kulunut ylihinnoiteltujen aseiden logistiikka kuluihin. Aseistus on ollut samaa kuin muiltakin mailta eli armeijan poistoja. Yhdysvaltalainen aseteollisuus on tässä suurin hyötyjä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siitäkin spekuloitu, että itärajan takaa voidaan hyökätä ihan oikeasti. Mietityttää vaan, kun Suomessa on töissä paljonkin itärajan takaa tulleita, ovat menneet suomalaisen kanssa naimisiin ja on vakituiset työpaikat. Onkohan se mikään este Suomeen hyökkäykselle, kun lukuisia venäläisiä asuu Suomessa? Mulle sinänsä venäläiset työkaverit ihan okei, jos ovat sodanvastaisia. Ainoa asia vaan, mikä pännii, että en ole kertaakaan kuullut heidän tuomitsevan synnyinmaansa brutaalia hyökkäystä Ukrainaan.
He eivät ehkä halua, jos heillä on vanhemmat ja muuta sukua Venäjällä. Ovat tottuneet siihen, että seinillä on korvat. Muuten tulee kyyditys Siperiaan tai kuulusteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kannattaisiko edes hiukan itse perehtyä historiaan? Ihan vaikka vinkkinä, että Ukraina on ollut kauemmin Puolan hallinnassa kuin Venäjän\Neuvostoliiton. Täysin eri kulttuuri, kielessä enemmän eroa kuin suomen ja viron välillä (eli ilmeisesti mekin ollaan siis virolaisia?)."
No ei todellakaan ole venäjän ja ukrainan kielissä enemmän eroa kuin suomen ja viron välillä. Minä suomalaisena venäjää sujuvasti osaavana ymmärrän ukrainaa, mutta suomea äidinkielenäni puhuvana en todellakaan ymmärrä viroa, ainakaan enempää kuin lähinnä kontekstin. Joko olet aiheesta tietämätön tai yrität nyt jujuttaa täysin väärää henkilöä. ;)
Minä en osaa venäjää, mutta puolisoni sitä osaa kun on kotoisin Venäjältä. Joten laita vaan tänne näytettä "osaamisestasi", google-kääntäjää ei kannata käyttää kun na
A eto tvoya russkaya zhena tak schitaet, chto angliyskiy i frantsuzskiy yazyki blizhe drug drugu, chem russkiy i ukrainskiy? Ili eto tvoe lichnoe mnenie cheloveka, kotoryi nikhuya ne ponimaet ob etom, zato ochen gromkiy. Vot pryam interesno stalo, kto iz vas lokh do takoi vysokoy stepeni. Dumayu, ty. Ved rossiyane obychno umnee finnov.
Eurooppalaiset ovat sijoittaneet 1,8 biljardia euroa Yhdysvaltojen pörssiin. Siinä voi Wall Streetillä leuat loksahdella kun väki myy pois jenkki osakkeensa ja sijoittaa ne Eurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Naurettava vale. USA on taannut lainoja ja antanut aseistusta Ukrainalle 110 euron edestä. Suuri osa summasta on kulunut ylihinnoiteltujen aseiden logistiikka kuluihin. Aseistus on ollut samaa kuin muiltakin mailta eli armeijan poistoja. Yhdysvaltalainen aseteollisuus on tässä suurin hyötyjä.
Ilmankos Ukraina on pulassa. 110 eurolla ei taida edes yhtä dronea saada.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Eurooppalaiset ovat sijoittaneet 1,8 biljardia euroa Yhdysvaltojen pörssiin. Siinä voi Wall Streetillä leuat loksahdella kun väki myy pois jenkki osakkeensa ja sijoittaa ne Eurooppaan.
Eikun paranee. Biljardia ;DDDD
Kumma kun ei dildoonaa ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Äläs nyt. Taidat olla Venäjän brutaalin brobagandan levittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et osaa vaimosi kieltä? Ei kun niin joo, ei taida sinulla älykkyysosamäärä riittää venäjän opiskeluun. Ja sinänsä ehkä ihan hyvä, ettet edes yritä ja tuhlaa aikaasi, sillä kyllä se vaimosi varmaankin jossain vaiheessa saa suomalaisesta "miehestä" tarpeekseen, ja vaihtaa aitoon, kunnon mieheen, eli venäläiseen tai ukrainalaiseen.
Zelen asemassa olisin jättänyt keskustelun sikseen ja poistunut paikalta.
Miten muuten keskusteluja käydään lehdistön läsnäollessa, pelkkää järjestettyä teatteria.
USAn Afganistanin operaatio maksoi 2300 miljardia ja Irakin ja Syyrian sota 2900 miljardia. Trump on huolissaan 114 miljardista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Biljardi siinä kuin triljardikin oli joskus ihan validi termi. Käyttöön jäi kuitenkin lähinnä miljardi ja biljoona.
Vierailija kirjoitti:
"Älä puhu pa##aa. Ukrainan virallinen kieli on ukraina ja sitä puhuu 70% kansasta. Ja jos oikeasti osaisit edes venäjää, tietäisit että ukrainan kielessä on suuri määrä sanoja suoraan puolan kielestä.
Venäjän ja ukrainan kielessä noin 60% sanastostakin on täysin erilaista. Tuo on enemmän kuin englannin ja ranskan välillä."
Jumantsuikka teidän kanssa. Huvittavia olette. Noin 80% ukrainalaisista puhuu venäjää äidinkielenänsä, se totuus ei propagandalla muuksi muutu. Myös Zelensky on täysin venäjänkielinen, kuten muutkin Ukrainan johdossa olevat.
Olen täysin tietoinen siitä, että ukrainan kielessä on Puolan kielestä tulleita sanoja. Ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että venäjän ja ukrainan kielet ovat lähempänä toisiaan kuin suomen ja viron kielet. Ja tuohon englanti-ranska-kommenttiin mitä tulee... Olen sanaton. :'D Meinaatko siis ihan, että englanti ja ranska ovat lähe
73% puhui ukrainaa äidinkielenään vuoden 2020 tukimuksen mukaan. 53% osasi venäjää.
"73% puhui ukrainaa äidinkielenään vuoden 2020 tukimuksen mukaan. 53% osasi venäjää."
:'DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en osaa venäjää, mutta puolisoni sitä osaa kun on kotoisin Venäjältä. Joten laita vaan tänne näytettä "osaamisestasi"
Rys sän mongerruksen opetteluhan olisi täydellistä ajanhukkaa. Eihän ne osaa edes kirjoittaa ihmisten kirjaimilla.
Trump on MOUKKA. Ei edes Englannin kuninkaalle ole ongelma se, että sotaa käyvän maan presidentti edustaa sotilasasussa. Trump on tyhmä, tietämätön, ylimielinen moukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Biljardi siinä kuin triljardikin oli joskus ihan validi termi. Käyttöön jäi kuitenkin lähinnä miljardi ja biljoona.
Kaksoiskansalaiset ja Persut ketjussa eivät vaan oikein tiedä mitä lukuja suomeksi käyttää...
Suomessahan on naurettavan isoista luvuista käytössä nimenomaan höpsiljoona. Käyttäkää sitä.
-winner-
1024. Trump ja Vancekö muka eivät tehneet alkeellisia virheitä ko. tilaisuudessa?