Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka skippaat papakoekutsun - miksi ?

Vierailija
28.02.2025 |

Jälkeen uutisissa tapaus naisesta joka vain skippasi nuo kutsut ja nyt sairastaa syöpää. Näyttää olevan yleistä että niin moni skippaa.

Kun saat kutsun papakokeeseen ja skippaat sen , mikä syy sinulla on siihen?

ihan mielenkiinnosta. Onko se ajatus että no ei minulla kuitenkaan ole mitään ? Vai ajatteletko että no sitten joskus myöhemmin..?

Kommentit (251)

Vierailija
161/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää lukea että joku kieltäytyy ilmaisesta terveyspalvelusta. Tässä näkee selkeästi ettei suomalainen ota vastuuta omasta terveydestään kun  nopea papakoe tai mammografia koetaan traumaattiseksi ja ei viitsitä mennä joukkoseulontaan. Käsittämätöntä, mistä näitä aivokääpiöitä löytyy?

Olisin todennäköisesti ottanut vastuuta, jos julkinen terveydenhuolto ois myöskin ottanut vastuuta. Eli oikeasti olisi tutkinut heti, kun tulen oikeita vaivoja valittamaan, eikä vasta joskus vuoden päästä, kun vaiva on jo krooninen ja parantumaton. Parikymppisenä jo pilattiin muu terveys (ennen kuin ehti yhtään papa-kutsua tulla) Ihan sama enää jollekin papa-kutsuille. 

Vierailija
162/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mene minnekään ronkittavaksi! Ikää 53 enkä ikinä olen käynyt näissä höpöhöpöseulonnoissa. En ole seksuaalisesti aktiivinen, en ole ollut yli 10 vuoteen eikä ikinä ole mitään häikkää ollut. Kuten joku edellä sanoi, eihän ihmiset käy keuhko- tai maksakokeissakaan vuosittain. 

Naiset nyt vaan on aivopesty siihen, että se oma jalkoväli on kaikessa maailman keskipiste ja sitä pitää rassata ja ihmetellä koko ajan, olipa kyse kuukautisista, raskaudesta tai vaan ihan tavallisesta elämästä. 

Anna kun arvaan. Kotonasi ei esim. opetettu mitään kuukautisista. Tuo tunne mikä sinulla kuohuu alapäähän liittyvissä asioissa on häpeä. Kannattaa vähän työstää asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hpv n voi saada, seksistäkö? Itse olen neitsyt ja täysin nolla sukupuolielämää kenenkään kanssa, itseni kanssa vain. joten ei  minulla voi olla tartuntaa. En mene muuten vain ronklauttamaan alapäätäni.

Jos joskus aloitan intiimihommat niin sitten varmaan kävisin joskus.

sen voi saada äidiltäänkin

Höpö höpö. Nuoria tyttöjä ei ois alettu koskaan rokottamaan, jos noin olis.

"Turun yliopiston tuoreessa tutkimuksessa kävi ilmi, että jos äidiltä löytyi istukasta HPV-viruksia, lapsen riski saada suun HPV-tulehdus nousi kahdeksankertaiseksi"

Vierailija
164/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei endometrioosia seulota samalla innolla? Siihen saa korkeintaan tuollaisen ronkkimistutkimuksen, jossa se ei edes näy ja oireita väitetään psykosomaattisiksi tai potilasta ylireagoivaksi. Sitten vasta suostutaan tutkimaan tarkemmin, kun se on jo kuronut sisäelimet kiinni toisiinsa ja tuhonnut munasarjat. Se on kuitenkin paljon yleisempi sairaus kuin joku kohdunkaulan syöpä. 

Siksi kun naisten halutaan aina kärsivän mahdollisimman paljon. Pitää kärsiä endot, papakokeet, mammografiat, menkat, synnytykset, hiivat, virtsikset, migreenit, vaihdevuodet... Mahdollisimman paljon. Liekö se perua siitä kun Raamatussa sanottiin, että naisten tulee kärsimän kun Eeva haukkasi paratiisissa omenaa vai mistä lie. Miesten ei tarvi kärsiä. Ne saa heti apua vaivoihinsa eikä niille tehdä jatkuvia ronkkimistutkimuksia.

Mä taas luulen sen johtuvan siitä, että naisia ei uskota, jos nainen valittaa jotain vaivaa, joka ei tule miehille. Ja kun ne ovat niin yksilöllisiä naistenkin kohdalla, että nainenkin voi vähätellä esim. toisen kuukautiskipuja ja ihmetellä, miksi tuo toinen tekee pienestä vatsan nipistyksestä niin hurjan ison numeron. Että onko hän joku hemmoteltu prinsessa, kun ei kestä asiaa, joka itselle on pieni epämukavuustekijä vain.

Vierailija
165/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa lähtee eikä kiinnosta jos tulee syöpä ja poistetaan kohtu

Vierailija
166/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun äitikin on melkein yhtä aseksuaali kuin minäkin eikä sillä ole koskaan ollut HPV:tä. Sillä ei ole ollut muita suhteita kuin isä.

Vierailija
167/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitohenkilökunta siellä on käyttäytynyt niin järkyn törkeästi! Etten voi mennä !!!

Vierailija
168/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen en käynyt, koska kärsin kivuista alapäässä ja muutenkin paikkani ovat todella ahtaat. Nyt olen sitten kuitenkin käynyt, mutta kukaan ei ole saanut laitettua kertaakaan sitä levitintä. Näyte on otettu sokkona pelkällä tikulla. En saa laitettua edes tamponia, vaikka olen niin rentona kuin ihminen voi olla. Ja kyllä, olen sinkku, koska petihommatkaan eivät onnistu. 

Mene käymään lääkärillä/gynekologilla ja kysy missä on vika. Tuossa voi olla rakenteellisiakin poikkeamia, jotka olisi suhteellisen helppo hoitaa.

Vierailija
169/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kerrankin kysytään suoraan, vaikka tässäkin taka-ajatuksena on naisten syyllistäminen. Miksi et mene, vaikka on ilmaista? Ei ajatella taustoja tai yksinkertaisesti sitä kamalaa kohtelua, jota joutuu käymään läpi. Minulle on aina aiheutettu kipua ja nöyryytystä jokaikisessä gynetutkimuksessa. Seulonnat on vihon viimeinen paikka, johon kaltaiseni seri- ja gyneväkivallan uhrin pitäisi mennä: homma on kuin liukuhihnalta, ja minua käsitellään kuin teuraalle menevää sikaa. Sitten tulevat nämä synnyttäneet kertomaan, kuinka kyseessä on vain "parin minuutin epämukavuus" ja kuinka pitää kestää koska se on itsesi parhaaksi. Ylipäätään on typerää, kuinka kipua ja nöyryytystä perustellaan sillä, että se kestää "pari minuuttia". Tiedän kokemuksesta, ettei raìskauskaan saata kestää kovin kauaa, mutta eipä se tee siitä miellyttävämpää kokemusta. Ai sinua ei sattunut, eikä sinua haittaa levitellä pildea ventovieraalle? Good for u, tässä on papukaijamerkki ja kymmenen pistettä. Mitä järkeä on aiheuttaa muutamassa minuutissa trauma naiselle, joka joutuu sen jälkeen elämään sen trauman kanssa vuosia?

Itse kävin viimeisen kerran seulonnassa 2016. Vastassa äkäinen hoitaja, joka ihmetteli pelkoani sanoen, että "harrastathan seksiäkin, joten miksi tämä pelottaa" (hyvä kommentti sanoa joukkoraìskauksen uhrille). Oli niin vihainen, kun vein muiden aikaa. Kun itkin, että sattuu ja pyysin lopettamaan, tunki sitä liian isoa levitintä syvälle ja sanoi, että tämä levitin sopii kun olet harrastanut seksiä.. Eikä lopettanut. Typerintä on sanoa, että rentoudu. Miten rentoudut nöyryyttävässä ja pelottavassa tilanteessa? Pyörryin kivusta ja heräsin siihen, kun hoitaja sätti miten vien muiden aikaa. 

En mene seulontaan koska en enää ikinä suostu nöyryytettäväksi ja satutettavaksi. Syöpä voi tulla myös seulontojen välillä; seulonnat eivät pakosti sinua siltä pelasta.

Vierailija
170/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen en käynyt, koska kärsin kivuista alapäässä ja muutenkin paikkani ovat todella ahtaat. Nyt olen sitten kuitenkin käynyt, mutta kukaan ei ole saanut laitettua kertaakaan sitä levitintä. Näyte on otettu sokkona pelkällä tikulla. En saa laitettua edes tamponia, vaikka olen niin rentona kuin ihminen voi olla. Ja kyllä, olen sinkku, koska petihommatkaan eivät onnistu. 

Mene käymään lääkärillä/gynekologilla ja kysy missä on vika. Tuossa voi olla rakenteellisiakin poikkeamia, jotka olisi suhteellisen helppo hoitaa.

Kuulostaa ennemminkin siltä, että hänellä alakerta menee kramppiin, kun sinne yrittää työntää jotakin. En muista, mikä tuon nimi on, mutta sille(kin) on olemassa oma diagnoosinsa.

Vierailija
171/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin yksityiselle, koska kutsussa tarjottu aika ei käynyt. Tarjolla ei myöskään ollut yhtään parempia aikoja - kaikki keskellä päivää. Joo, että tämän takia en ole ikinä käynyt kutsuttuna, koska päiväajat eivät yksinkertaisesti käy. 

ja ihmiset vaihtaa koko ajan niitä aikoja, joten välillä sieltä löytyy ilta-aikojakin. Pitää vain jaksaa katsoa sieltä nettivuilta. Itse esim. sain ilta-ajan seulontaan, mikä ei käynyt, koska koko sen viikon olin iltavuorossa, joten vaihdoin sen sitten aamuaikaan, joten tiedän varmuudella, että ilta-aikojakin on

Vierailija
172/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu lähetetty liian monta kertaa 3 kertaa sama kutsu samaan aikaan toistuvasti, sijainti eri kaupungissa johon pitäisi maksaa juna. En edes seurustele ja en aio maksa mitään junalippua tuota varten tietämättä sattuuko ja millainen hoitaja. Olisi antaneet edes hammashoito ajan, mutta ei sellaista saa edes hakemalla. Ei ihme jos tulijoita ei ole kun sama kutsu lähetetty samoille useasti ja junaliput pitäisi maksaa. Ehkä ne kutsut voisi kohdistaa niille jotka seurustelee. Ja virus voi olla mutta minulle se ja sama, ainakaan uutta ei ole. 

Vierailija
173/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju osoittaa että kun jotain ilmaiseksi saisi niin ei kelpaa. Suomen terveydenhuollon voisi yksityistää ja jokainen maksaa siitä palvelusta mitä haluaa käyttää. 

Papat voisi ottaa yksityisesti ja käyttää julkisella puolella vapautuvat resurssit oikeiden sairauksien hoitoon, ettei yhdenkään naisen tarvi kuolla oikeisiin sairauksiin, joita ensin pidettiin pari vuotta luulosairautena.

monessa paikassa seulonnat tehdään yksityisesti: meillä fimlabin labrassa. mammografiaseulonnat oli ainakin viimeksi sitten terveystalolla

Vierailija
174/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä kokemuksia papasta ja gynekologeista, en tykkää olla puoskaroitavana. Menen jos tulee ongelmaa, asialistalla toki ollut jonkin aikaa muiden ikävien asioiden joukossa. 

Vierailija
175/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammografian on kehittänyt varmaan joku riippatissinen, joka oli kateellinen muiden terhakoille rinnoille. Nautti kun sai muidenkin rinnat litistettyä riippatisseiksi.

höpsis. Rinta pitää saada litistettyä, koska sillä lailla muutokset saa parhaiten näkyviin.

Vierailija
176/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille joilla on huonoja kokemuksia käyttämään kipupotilaisiin erikostunutta gyneä. En enää käy muilla.

Vierailija
177/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mene minnekään ronkittavaksi! Ikää 53 enkä ikinä olen käynyt näissä höpöhöpöseulonnoissa. En ole seksuaalisesti aktiivinen, en ole ollut yli 10 vuoteen eikä ikinä ole mitään häikkää ollut. Kuten joku edellä sanoi, eihän ihmiset käy keuhko- tai maksakokeissakaan vuosittain. 

Naiset nyt vaan on aivopesty siihen, että se oma jalkoväli on kaikessa maailman keskipiste ja sitä pitää rassata ja ihmetellä koko ajan, olipa kyse kuukautisista, raskaudesta tai vaan ihan tavallisesta elämästä. 

Anna kun arvaan. Kotonasi ei esim. opetettu mitään kuukautisista. Tuo tunne mikä sinulla kuohuu alapäähän liittyvissä asioissa on häpeä. Kannattaa vähän työstää asiaa. 

No miksei miesten alapäitä tongita kolmivuosittain? Tai edes viisivuosittain?

Vierailija
178/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska luotan mielummim gynen tekemään kokeeseen. Lisäksi minusta on aina epämiellyttävää kun niillä on joukkoseulonnoissa useampi pällistelemässä. 

Useampi pällistelemässä? No ei ole kyllä ollut kertaakaan kun mä olen ollut joukkoseulonnoissa. 

Vai oletko joku typerä trolli?

Vierailija
179/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt muuten joka kerta, mutta viimeksi en vain muistanut. Papa on ollut aina puhdas, ja sama ukko on ollut kuvioissa nyt 18 vuotta. Menen toki seuraavaan seulontaan, kun kutsu käy.

Vierailija
180/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että kerrankin kysytään suoraan, vaikka tässäkin taka-ajatuksena on naisten syyllistäminen. Miksi et mene, vaikka on ilmaista? Ei ajatella taustoja tai yksinkertaisesti sitä kamalaa kohtelua, jota joutuu käymään läpi. Minulle on aina aiheutettu kipua ja nöyryytystä jokaikisessä gynetutkimuksessa. Seulonnat on vihon viimeinen paikka, johon kaltaiseni seri- ja gyneväkivallan uhrin pitäisi mennä: homma on kuin liukuhihnalta, ja minua käsitellään kuin teuraalle menevää sikaa. Sitten tulevat nämä synnyttäneet kertomaan, kuinka kyseessä on vain "parin minuutin epämukavuus" ja kuinka pitää kestää koska se on itsesi parhaaksi. Ylipäätään on typerää, kuinka kipua ja nöyryytystä perustellaan sillä, että se kestää "pari minuuttia". Tiedän kokemuksesta, ettei raìskauskaan saata kestää kovin kauaa, mutta eipä se tee siitä miellyttävämpää kokemusta. Ai sinua ei sattunut, eikä sinua haittaa levitellä pildea ventovieraalle? Good for u, t

Mitäpä jos rauhoittuisit? Minä en ainakaan havainnut mitään syyllistämistä aloituksessa. Itseäkin kiinnostaa vaan että miksi joku jättää menemättä enkä syyllistä ketään.