Sinä joka skippaat papakoekutsun - miksi ?
Jälkeen uutisissa tapaus naisesta joka vain skippasi nuo kutsut ja nyt sairastaa syöpää. Näyttää olevan yleistä että niin moni skippaa.
Kun saat kutsun papakokeeseen ja skippaat sen , mikä syy sinulla on siihen?
ihan mielenkiinnosta. Onko se ajatus että no ei minulla kuitenkaan ole mitään ? Vai ajatteletko että no sitten joskus myöhemmin..?
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska luotan mielummim gynen tekemään kokeeseen. Lisäksi minusta on aina epämiellyttävää kun niillä on joukkoseulonnoissa useampi pällistelemässä.
Useampi pällistelemässä? No ei ole kyllä ollut kertaakaan kun mä olen ollut joukkoseulonnoissa.
Vai oletko joku typerä trolli?
Mulla kun viimeksi vuosia sit kävin ei edes joukkoseulonnan takia, oli kolme ihmistä, lääkäri, sh ja opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Jännämiehestä joutuu maksamaan. Kilttimiehellä ei ole HPVta. Kilttimiehen äidilläkään ei ole, sillä kilttimiehen äiti oli kilttinainen ja isä kilttimies myöskin.
Entäs jos..?
Vierailija kirjoitti:
Skippaan, koska kohdalleni sattunut näitä ilkeitä näytteen ottajia. Huudetaan ollaan ilkeitä ym. Ja näyte otetaan lian isolla välineellä ja liukastetta tuskin laitetaan. Ei kiitos. Yksityisellä parempi kohtelu sekä paremmat näytteen ottajat.
Sama kokemus seulonnoista. Aina on asiakkaassa joku vika tai on väärän mallinen ja siksi vaikeaa ottaa näyte ja pakko satuttaa. Kumma kyllä ei ole koskaan ollut ongelmaa tai sattunut kun gyne ottanut. En tiedä menenkö enää seulontoihin. Ihan hyvin voi käydä yksityiselläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsolu on solumutaatio. Niitä kehittyy jatkuvasti elimistössä, ja elimistö itse puolustautuu. Joskus syöpäsolu vain pääsee kehittymään ja leviämään. Syöpä voi tulla kenelle tahansa. Oli Neitsyt tai ei tai oli suku rasitus tai ei.
Kohdunkaulansyöpä ei voi tulla neitsyelle.
voi tulla
Ei voi.
Viimeksi kävi niin että papakoe kutsu tuli hussilta mutta olin muuttanut pk-seudulta pois Lappiin.
Eikä tullut Lapissa uutta kutsua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että kerrankin kysytään suoraan, vaikka tässäkin taka-ajatuksena on naisten syyllistäminen. Miksi et mene, vaikka on ilmaista? Ei ajatella taustoja tai yksinkertaisesti sitä kamalaa kohtelua, jota joutuu käymään läpi. Minulle on aina aiheutettu kipua ja nöyryytystä jokaikisessä gynetutkimuksessa. Seulonnat on vihon viimeinen paikka, johon kaltaiseni seri- ja gyneväkivallan uhrin pitäisi mennä: homma on kuin liukuhihnalta, ja minua käsitellään kuin teuraalle menevää sikaa. Sitten tulevat nämä synnyttäneet kertomaan, kuinka kyseessä on vain "parin minuutin epämukavuus" ja kuinka pitää kestää koska se on itsesi parhaaksi. Ylipäätään on typerää, kuinka kipua ja nöyryytystä perustellaan sillä, että se kestää "pari minuuttia". Tiedän kokemuksesta, ettei raìskauskaan saata kestää kovin kauaa, mutta eipä se tee siitä miellyttävämpää kokemusta. Ai sinua ei sattunut, eikä sinua hai
Mä jouduin joskus kymmenisen vuotta sitten kuuntelemaan hirveätä moraalisaarnaa ehkäisystä, kunnes lopulta keskeytin ja kerroin että kyseessä ehkäisyn pettäminen, josta syystä halusin testauttaa itseni. Toisaalta kohdellaan kuin lasta joka ei ymmärrä mitään, toisaalta kuin raavasta miestä joka kestää kaikki kivut kuin taistelukentällä ja valittaa ei saa, koska "kyllä meidänkin aikana nämä kestettiin". Tosin raavas mieskin joutuu kestämään vähemmän kipua kuin ihan perus nainen elämänsä aikana, muualla kuin ehkä siellä taistelukentällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain HPV ensimmäiseltä poikaystävältäni, jonka kanssa menin sänkyyn. Hän olikin ollut ennen minua koko kylän kanssa, omien sanojensa mukaan pannut noin 200 eri naisen kanssa.
Just. Papa koe pärähti positiiviseksi 8 vuotta ensimmäisestä ja yhdynnästämme, eli noin kauan se muhi. En ollut tuon miehen kanssa edes kauaa enkä yhdenkään kanssa sen jälkeen, kun menin papa kokeeseen. Itse asiassa se olikin mun eka papa koe, joka oli positiivinen. Noh, solumuutokset poistettiin sairaalassa kiireellisesti, jollain sähkösilmukkahoidolla ja sen jälkeen papa on ollut puhdas. Aikaa tuosta on jo yli 20 vuotta.
Eli itse en ole mikään jakaja, olen ollut elämäni aikana vain muutaman miehen kanssa sängyssä, mutta sehän ei riitä, jos ne poikaystävät ovat panneet kaikkea liikkuvaa ennen sua.
Eli huonolla tuurilla saat HPV;n olemalla vain yhden kanssa.
Siksi kanna
Papilloomavirus altistaa syövälle joten kannattaa ottaa HPV-rokote ennen kuin aloittaa seksitouhut kenen tahansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammografian on kehittänyt varmaan joku riippatissinen, joka oli kateellinen muiden terhakoille rinnoille. Nautti kun sai muidenkin rinnat litistettyä riippatisseiksi.
höpsis. Rinta pitää saada litistettyä, koska sillä lailla muutokset saa parhaiten näkyviin.
Minkähänlaisia vaurioita siitä litistämisestä tulee?
Vierailija kirjoitti:
Minä sain HPV ensimmäiseltä poikaystävältäni, jonka kanssa menin sänkyyn. Hän olikin ollut ennen minua koko kylän kanssa, omien sanojensa mukaan pannut noin 200 eri naisen kanssa.
Just. Papa koe pärähti positiiviseksi 8 vuotta ensimmäisestä ja yhdynnästämme, eli noin kauan se muhi. En ollut tuon miehen kanssa edes kauaa enkä yhdenkään kanssa sen jälkeen, kun menin papa kokeeseen. Itse asiassa se olikin mun eka papa koe, joka oli positiivinen. Noh, solumuutokset poistettiin sairaalassa kiireellisesti, jollain sähkösilmukkahoidolla ja sen jälkeen papa on ollut puhdas. Aikaa tuosta on jo yli 20 vuotta.
Eli itse en ole mikään jakaja, olen ollut elämäni aikana vain muutaman miehen kanssa sängyssä, mutta sehän ei riitä, jos ne poikaystävät ovat panneet kaikkea liikkuvaa ennen sua.
Eli huonolla tuurilla saat HPV;n olemalla vain yhden kanssa.
Kuin omasta kynästäni, sain myös HPV:n ekalla poikaystävältäni joka oli samalla eka seksikumppanini. Kyllä vitutti! Ja samat hoidot kävin, kehittyi solumuutoksia joka havaittiin nopeasti. Siitä kolposkopia eli tuo silmukkahoito ja seurantaa vuosittain kunnes nähtiin että muutokset ovat pysyneet poissa, sitten harvempi seuranta.
Senkin takia ärsyttää, kun varmaan tietämättömät huutelevat, että pitää olla joku joka paikkaan jakelija, kun todella sen voi saada ensimmäiseltä kumppanilta ja niin vakavaksi että toimenpiteitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mene minnekään ronkittavaksi! Ikää 53 enkä ikinä olen käynyt näissä höpöhöpöseulonnoissa. En ole seksuaalisesti aktiivinen, en ole ollut yli 10 vuoteen eikä ikinä ole mitään häikkää ollut. Kuten joku edellä sanoi, eihän ihmiset käy keuhko- tai maksakokeissakaan vuosittain.
Naiset nyt vaan on aivopesty siihen, että se oma jalkoväli on kaikessa maailman keskipiste ja sitä pitää rassata ja ihmetellä koko ajan, olipa kyse kuukautisista, raskaudesta tai vaan ihan tavallisesta elämästä.
Anna kun arvaan. Kotonasi ei esim. opetettu mitään kuukautisista. Tuo tunne mikä sinulla kuohuu alapäähän liittyvissä asioissa on häpeä. Kannattaa vähän työstää asiaa.
No miksei miesten alapäitä tongita kolmivuosittain? Tai edes viisivuosittain?
Miehillä on PSA testi. Jos se pärähtää koholle niin lääkäri työntää käpälänsä anukseen. Sitten työnnetään ultraäänianturi ja otetaan näytteitä. Tuntuu luultavasti mukavalta kun naisetkin rakastavat anaaliseksiä.
Suvussamme ei ole syöpää, en käy seulonnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsolu on solumutaatio. Niitä kehittyy jatkuvasti elimistössä, ja elimistö itse puolustautuu. Joskus syöpäsolu vain pääsee kehittymään ja leviämään. Syöpä voi tulla kenelle tahansa. Oli Neitsyt tai ei tai oli suku rasitus tai ei.
Kohdunkaulansyöpä ei voi tulla neitsyelle.
voi tulla
Ei voi.
kyllä voi. neitsyelläkin voi olla seksuaalisia kokemuksia toisen ihmisen kanssa. Jos vaikka sormi on mennyt neitsyen emättimeen, niin siitäkin voi virustartunta tulla. Se voi tulla niinkin, että ensin sorm on käynyt jonkun hpv:tä kantavan suussa ja sitten sormi emättimeen, tai ihan vain limakalvoille, niin voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kävi niin että papakoe kutsu tuli hussilta mutta olin muuttanut pk-seudulta pois Lappiin.
Eikä tullut Lapissa uutta kutsua
ei tietenkään tullut, koska muutit toiselle alueelle
olisit itse hoitanut asian ja ottanut yhteyttä oikeaan tahoon ja kysynyt mitä pitää tehdä, kun kuitenkin haluat seulonnassa käydä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska luotan mielummim gynen tekemään kokeeseen. Lisäksi minusta on aina epämiellyttävää kun niillä on joukkoseulonnoissa useampi pällistelemässä.
Useampi pällistelemässä? No ei ole kyllä ollut kertaakaan kun mä olen ollut joukkoseulonnoissa.
Mulla kun viimeksi vuosia sit kävin ei edes joukkoseulonnan takia, oli kolme ihmistä, lääkäri, sh ja opiskelija.
eli kyseessä ei ollut joukkoseulonta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mene minnekään ronkittavaksi! Ikää 53 enkä ikinä olen käynyt näissä höpöhöpöseulonnoissa. En ole seksuaalisesti aktiivinen, en ole ollut yli 10 vuoteen eikä ikinä ole mitään häikkää ollut. Kuten joku edellä sanoi, eihän ihmiset käy keuhko- tai maksakokeissakaan vuosittain.
Naiset nyt vaan on aivopesty siihen, että se oma jalkoväli on kaikessa maailman keskipiste ja sitä pitää rassata ja ihmetellä koko ajan, olipa kyse kuukautisista, raskaudesta tai vaan ihan tavallisesta elämästä.
Anna kun arvaan. Kotonasi ei esim. opetettu mitään kuukautisista. Tuo tunne mikä sinulla kuohuu alapäähän liittyvissä asioissa on häpeä. Kannattaa vähän työstää asiaa.
No miksei miesten alapäitä tongita kol
Seulonta? Puhe seulannoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli kyseessä ei ollut joukkoseulonta....
Niinhän sanoin. Sullako on siis useamman kerran kun olet joukkoseulonnassa käynyt, niin ollut vain yksi henkilö paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Imusolmukkeet kannattais kans kuvauttaa useamman kerran vuodessa. Imusolmukesyöpä etenee tosi nopeasti ja tappaa lähes kaikki siihen sairastuneet alle vuodessa.
Ai tappaa vai? Mä olen siis tietämättäni kuollut jo vuonna 2000. :D
Nimimerkillä kaksi kertaa imusolmukesyövän sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta oli hankala ajankohta viimeksi, en pystynyt varaamaan aikaa, ja sitten unohtui koko asia.
Mietin voisinko vielä varata ajan vaikka aikaa jo mennyt pari vuotta? Eli onko lähete voimassa 12kk vai 'kunnes käytetty', osaako joku sanoa?
ei ole kovin pitkään voimassa. Muistaakseni ensimmäisen kutsu on voimassa jotain 2 kuukautta, jonka jälkeen tulee muistutuskutsu. Sen yhteydessä on joko päivämäärä, että käy tähän mennessä. Muistaakseni oli alle 6 kk. Minulta jäi 1. kutsu väliin, kun olin sairaalassa hoidettavan runsaiden kuukautisten takia eikä yksinkertaisesti ollut energiaa varata vielä seulonta-aikaakin. Toisen kutsun yhteydessä oli sitten päivämääräkin ilmoitettu, että mihin mennessä pitäisi käydä.
Eri paikkakunnilla on erilaiset k
muistutuskutsu lähetetään kaikille, jotka eivät seulontakutsuun osallistuneet. Se lukee valtakunnallisessa ohjeistuksessa ja koskee koko suomea
EI LÄHETETÄ KAIKILLE! Minulle EI OLE tullut mitään muistutuskutsua!
Skippasin aiemmin kerran koska piti käydä omalla ajalla ja olin pidemmälle töissä, käynti olisi pitänyt korvata joka olisi ollut hankalaa kokopäivä työn takia, viime kuussa kåvin ja kaikki on hyvin, tulos normaali.
Jännämiehestä joutuu maksamaan. Kilttimiehellä ei ole HPVta. Kilttimiehen äidilläkään ei ole, sillä kilttimiehen äiti oli kilttinainen ja isä kilttimies myöskin.