Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka skippaat papakoekutsun - miksi ?

Vierailija
28.02.2025 |

Jälkeen uutisissa tapaus naisesta joka vain skippasi nuo kutsut ja nyt sairastaa syöpää. Näyttää olevan yleistä että niin moni skippaa.

Kun saat kutsun papakokeeseen ja skippaat sen , mikä syy sinulla on siihen?

ihan mielenkiinnosta. Onko se ajatus että no ei minulla kuitenkaan ole mitään ? Vai ajatteletko että no sitten joskus myöhemmin..?

Kommentit (251)

Vierailija
121/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona pandemian alettua  peruuntui jo varattu aika, kaikki ei kiireellinen toiminta terveydenhuollossa lopetettiin silloin. En sitten koskaan muistanut varata uutta aikaa. Menen kyllä seuraavaan.

Vierailija
122/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kannattaisi muistaa ottaa HPV rokote aikanaan koska se vähentää riskiä sairastua mm. kohdunkaulansyöpään. Valitettavasti jotkut vanhemmat ovat rokottamista vastaan vaikka hyöty on osoitettu.

Itse asiassa tuosta rokotteen hyödystä ei ole olemassa vielä todellista näyttöä, koska kohdunkaulansyöpään sairastutaan pääosin yli 60v iässä eikä vielä ole tuonikäisiä rokotettuja. Rottakokeet sitten erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Suomessa on todettu vuosittain noin 175180 kohdunkaulan syöpää, mutta vuonna 2021 tapausmäärä pompahti 212:een. Erityisesti tapausten määrä kasvoi 3039-vuotiailla naisilla, joilla taudin ilmaantuvuus oli samalla tasolla viimeksi 1950-luvulla, kertoo kehittämispäällikkö Veli-Matti Partanen Suomen Syöpärekisteristä."

https://www.apteekki.fi/terveydeksi/terveys/kohdukaulansyopien-maara-ka…

Kyllähän rokotteiden pitäisi jo pikku hiljaa alkaa näkyä sairastavuudessa, jos niistä hyötyä olisi. Ensimmäiset rokotteen testausvaiheessa saaneet ovat jo yli kolmekymppisiä, ja osana kansallista rokoteohjelmaa saaneet naiset ovat jo 23-24-vuotiaita.

Vierailija
124/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene papaan, koska en ole koskaan saanut munaa. Neitsyelle papakoe on turha ja haitallinen. En todennäköisesti menisi papaan, vaikka saisinkin munaa, koska en tykkää siitä että minua yritetään painostaa turhiin ja haitallisiin kokeisiin. Minulla on ihan oikeita, vakavia terveysongelmia, mutta ei kukaan niiden takia painosta minua koskaan hoitoon. En ymmärrä, MIKSI ihmisillä on niin kauhea pakkomielle pakottaa naisia papaan, mutta sitten oikeisiin sairauksiin ei saa apua.

Vierailija
125/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Suomessa on todettu vuosittain noin 175180 kohdunkaulan syöpää, mutta vuonna 2021 tapausmäärä pompahti 212:een. Erityisesti tapausten määrä kasvoi 3039-vuotiailla naisilla, joilla taudin ilmaantuvuus oli samalla tasolla viimeksi 1950-luvulla, kertoo kehittämispäällikkö Veli-Matti Partanen Suomen Syöpärekisteristä."

https://www.apteekki.fi/terveydeksi/terveys/kohdukaulansyopien-maara-ka…

Kyllähän rokotteiden pitäisi jo pikku hiljaa alkaa näkyä sairastavuudessa, jos niistä hyötyä olisi. Ensimmäiset rokotteen testausvaiheessa saaneet ovat jo yli kolmekymppisiä, ja osana kansallista rokoteohjelmaa saaneet naiset ovat jo 23-24-vuotiaita.

Peräsuolesta kohdunkaulaan siirretyt kolibakteerit lisäävät syövän todennäköisyyttä. Virus on mukana syövän synnyssä, ulosteperäiset bakteerit luovat optimaalisen kasvualustan.

Vierailija
126/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hpv n voi saada, seksistäkö? Itse olen neitsyt ja täysin nolla sukupuolielämää kenenkään kanssa, itseni kanssa vain. joten ei  minulla voi olla tartuntaa. En mene muuten vain ronklauttamaan alapäätäni.

Jos joskus aloitan intiimihommat niin sitten varmaan kävisin joskus.

Täällä toinen samassa tilanteessa.

Vierailija
127/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulan syöpää ei esiinny suvussamme lainkaan. En ole seksuaalisesti aktiivinen, joten mistä sen voisi saada. Ei se itsekseen sinne kehity ilman jotain syytä. Siksi skippasin.

Ei tarvitse olla aktiivinen, yksikin kerta riittää jos kumppani kantaa virusta

Vierailija
128/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus ja hoitaja sanoi, että sitä on turha tehdä, jos ei ole seksuaalisesti aktiivinen. Aiheuttaa vain tarpeetonta kipua. En ole edelleenkään, joten en usko, että se on kohdallani tarpeellinen. Mistä se pöpö olisi sinne päätynyt.

Mammografiassa olen kyllä käynyt.

Vierailija
129/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulan syöpää ei esiinny suvussamme lainkaan. En ole seksuaalisesti aktiivinen, joten mistä sen voisi saada. Ei se itsekseen sinne kehity ilman jotain syytä. Siksi skippasin.

Ei tarvitse olla aktiivinen, yksikin kerta riittää jos kumppani kantaa virusta

Eipä ole ollut sitä yhtäkään kertaa.

Vierailija
130/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäsolu on solumutaatio. Niitä kehittyy jatkuvasti elimistössä, ja elimistö itse puolustautuu. Joskus syöpäsolu vain pääsee kehittymään ja leviämään. Syöpä voi tulla kenelle tahansa. Oli Neitsyt tai ei tai oli suku rasitus tai ei. 

Vierailija
131/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yksityiselle, koska kutsussa tarjottu aika ei käynyt. Tarjolla ei myöskään ollut yhtään parempia aikoja - kaikki keskellä päivää. Joo, että tämän takia en ole ikinä käynyt kutsuttuna, koska päiväajat eivät yksinkertaisesti käy. 

Vierailija
132/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut aikaiseksi varata aikaa. Muistutuskutsuja tuli, mutta mulla oli elämä niin kaaosta, etten saanut asiaa hoidettua. Seuraavan vuoden puolella sitten kävin yksityisella gynellä ihan muista syistä ja samalla otettiin papakoe. En siis jättänyt sitä kokonaan väliin, vaan se otettiin vähän myöhemmin ja maksoin sen omasta pussistani. Olin kyllä vähän yllättynyt sen hinnasta, sillä mielestäni se oli edellisinä vuosina maksanut vähemmän.

Vierailija
133/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju osoittaa että kun jotain ilmaiseksi saisi niin ei kelpaa. Suomen terveydenhuollon voisi yksityistää ja jokainen maksaa siitä palvelusta mitä haluaa käyttää. 

Vierailija
134/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman paljon typeriä naisia tässä ketjussa.

Vierailija
135/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin joskus ja hoitaja sanoi, että sitä on turha tehdä, jos ei ole seksuaalisesti aktiivinen. Aiheuttaa vain tarpeetonta kipua. En ole edelleenkään, joten en usko, että se on kohdallani tarpeellinen. Mistä se pöpö olisi sinne päätynyt.

Mammografiassa olen kyllä käynyt.

Mitäh. Papa otettu raskauksien yhteydessä ja muutaman kerran seulonnassa. Kerran vähän kirpaisi ja sen papan otti nuori mieslääkäri. Noi seulan ottajat tekee sitä koko päivän ja viikon. Tuhansia kertoja vuodessa. Ei se kyl kipua tuota, jollei ole vasta valmistunut.

Vierailija
136/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju osoittaa että kun jotain ilmaiseksi saisi niin ei kelpaa. Suomen terveydenhuollon voisi yksityistää ja jokainen maksaa siitä palvelusta mitä haluaa käyttää. 

Papat voisi ottaa yksityisesti ja käyttää julkisella puolella vapautuvat resurssit oikeiden sairauksien hoitoon, ettei yhdenkään naisen tarvi kuolla oikeisiin sairauksiin, joita ensin pidettiin pari vuotta luulosairautena.

Vierailija
137/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu poistettu vuosia sitten.

Olen silti mennyt kokeeseen silloin tällöin, mutta en joka kerta.

Vierailija
138/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska käyn gynellä yksityiselllä ja siinä otetaan papa myös säännöllisesti.

Vierailija
139/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kannattaisi muistaa ottaa HPV rokote aikanaan koska se vähentää riskiä sairastua mm. kohdunkaulansyöpään. Valitettavasti jotkut vanhemmat ovat rokottamista vastaan vaikka hyöty on osoitettu.

Itse asiassa tuosta rokotteen hyödystä ei ole olemassa vielä todellista näyttöä, koska kohdunkaulansyöpään sairastutaan pääosin yli 60v iässä eikä vielä ole tuonikäisiä rokotettuja. Rottakokeet sitten erikseen.

Miksi valehtelet?

Kohdunkaulasyöpä on yleisin 30-44-vuotiailla naisilla.

Vierailija
140/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla se jaksaa aina vain näitä itseään koko kaupungille jaelleita vituttaa, kun muut pärjää ilman papoja ja ite joutuvat ravaamaan niissä kaksi kertaa vuodessa koko loppuelämän. Jatkuvasti sama märy, että miksi muut ei käy papassa ...wwäääwwääää..