Miksi maalaiset luulee että Helsingissä esim ruoka ja päivittäistavarat olisi jotenkin kalliimpia kuin maalla?
Monesti Helsingissä on jopa halvempaa kun kilpailua on niin paljon ja eikä tuotteita tarvitse kuljettaa mihinkään 500km päähän metsän keskelle.
Kommentit (58)
Kävin Helsingissä, otettiin kahvilassa tavallinen musta kahvi ja sämpylä. Maksoi 14 euroa.
Tulin kotiin, kävin kahvilassa, ostin lounassalaatin, cappuchinon ja jälkiruokakakkupalan, maksoi 11,90e.
Ei se mikään luulo ole vain ihan tietoon ja kokemukseen perustuva asia. Voi tulla yllätyksenä että maalaiset toisinaan käy kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne ovat. Oletko käynyt maalla?
Väität, että tuppukylän Sale on halvempi kuin pk-seudun Prismat?
Vierailija kirjoitti:
Kävin Helsingissä, otettiin kahvilassa tavallinen musta kahvi ja sämpylä. Maksoi 14 euroa.
Tulin kotiin, kävin kahvilassa, ostin lounassalaatin, cappuchinon ja jälkiruokakakkupalan, maksoi 11,90e.
Kahvilla tai kaljalla käyminen tulee kyllä kalliiksi. Ei kuitenkaan tarkoita sitä, että elintarvikkeetkin olisi kalliimpia.
Parhaiten asuntojen hinnan lisäksi Helsinki-lisän huomaa remonteista. Täysin identtinen remontti Helsingistä 100km itään, pohjoiseen tai länteen maksaa n 20% vähemmän. Vaikka tekijänä olisi sama firma. Otantaa tästä on noin 15v ajalta.
Helsinkiläiset maksaa aina muuta maata enemmään kaikista teettämistään remonteista.
Isännöitsijä
Palkat 70% paremmat Helsingissä. Siinä suhteessa ruoka on halpaa.
Olen maalta alunperin kotoisin ja en luule. Olet harhainen. Lääkkeet?
Mä luulen, et ne ei luule. Sä luulet, et ne luulee, et ne luulee, et sä luulet, mä luulen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta se tuppukylän prisma on halvempi kuin pk-seudun prisma. Ei isoja eroja, mutta eroja kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaat tyystin eri kokoisia kauppoja. Mikset vertaa pk-seudun Prisma&Cittari vs. Turun, Heinolan, Jyväskylän, Oulun tai Rovaniemen Cittari&Prisma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vertailet täysin erikokoisia puoteja? Tuppukylän Prisma on haövempi kuin pääkaupunkiseudun Prismat ja tuppukylän Sale on halvempi kuin Kampin Alepa. Omakotitontti tuppukylässä irtoaa 50 eurolla, Helsingissä 400 000 eurolla.
En ainakaan minä ajattele. Miksi ihmeessä ajattelisin ja vaivaisin päätäni sillä että miten mikäkin asia on Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten asuntojen hinnan lisäksi Helsinki-lisän huomaa remonteista. Täysin identtinen remontti Helsingistä 100km itään, pohjoiseen tai länteen maksaa n 20% vähemmän. Vaikka tekijänä olisi sama firma. Otantaa tästä on noin 15v ajalta.
Helsinkiläiset maksaa aina muuta maata enemmään kaikista teettämistään remonteista.
Isännöitsijä
Ootkohan ihan aito isännöitsijä? Tuleeko yllätyksenä, että palkatkin ovat pk-seudulla paremmat? Elinkustannukset myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on 76 Alepaa.
Vierailija kirjoitti:
Cappuchino 🤣😀🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vertailet täysin erikokoisia puoteja? Tuppukylän Prisma on haövempi kuin pääkaupunkiseudun Prismat ja tuppukylän Sale on halvempi kuin Kampin Alepa. Omakotitontti tuppukylässä irtoaa 50 eurolla, Helsingissä 400 000 eurolla.
Ööö, Helsingin tontit ovat harvemmin 400 000€. Yleensä ovat vuokratontteja tai postimerkkitontteja. Mutta eivät normisti 400 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä
Ootkohan ihan aito isännöitsijä? Tuleeko yllätyksenä, että palkatkin ovat pk-seudulla paremmat? Elinkustannukset myös.
Aito olen. Olen useasti tarjouksen jätön jälkeen pyytänyt tarkentamaan, mihin tämä korkempi remontin hinta perustuu? Harvoin tulee mitään järkevää ja pätevää vastausta.
Oletko siis sitä mieltä, että kun pk-seudulla ihmisillä voi olla paremmat palkat, tulee heidän maksaa sen takia identtisestä remontista enemmän kuin lahtelaisen tai salolaisen remontin teettäjän?
Vierailija kirjoitti:
Puhun nyt kaupan hinnoista
AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet kalliiseen paikkaan? Helsingissä on vaikka kuinka monta paikkaa mistä saa kahvin ja pullan 6€-10€
AP