Edelleen ihmettelen naisia jotka heittäytyvät miehensä elätettäviksi eivätkä tee töitä
Ja sitten kun lapset kasvatettu ja halutaankin erota, tajutaan, ettei ole itsellä yhtään mitään, ja itketään ettei voi erota vaikka haluaisi.
Kommentit (160)
En ole kohdannut kertaakaan tällaista naista elämäni aikana. Ikää minulla on jo yli 50 vuotta.
Edelleen ihmettelen naisia jotka heittäytyvät yhteiskunnan, ja siis epäsuorasti miesten, elätettäväksi eivätkä tee töitä.
Ihmettelen näitä miehiä jotka notkuvat keskustelupalstoilla, eivät ole töissä ja käyttävät kaiken aikansa naisista pskan puhumiseen. Ihme juoruä m ,, miä nämä nykyajan miehet! Menisitte töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin marginaali-ilmiö. En tiedä yhtäkään tällaista parisuhdetta. Suomessa on naiset aina tehneet töitä ja koko suomalainen yhteiskunta on rakennettu kahden elättäjän mallille. Ap on lukenut taas liikaa jotain jenkkijuttuja.
Ja ne jenkkijutut ovat myös ihan täyttä roskaa. Sielläkin naiset haluavat käydä töissä. Ja käyvät.
Kotirouvakulttuuri pakkosyötettiin Yhdysvalloissa naisille 50-luvulla, kun miehet halusivat ajaa naiset pois työelämästä. Miehille piti nimittäin saada työtä ja rahaa. Ja naisilta ne piti saada pois.
Yhdysvalloissa naisen kotiäitiys on käytännön sanelemaa, eikä mitään pakkosyötetä kenellekään. Naiset olivat Yhdysvalloissa tekemässä työt tehtaissa ym. sodan aikana, ja miehet olivat sotimassa. Kun sota päättyi, niin 1950-luku oli perhekeskeistä aikaa, lapsia tehtiin, naiset kotona ja miehet hoitivat palkkatyön. Onhan selvää, että Yhdysvalloissa on valtavasti rikkaita ihmisiä, eikä ole huolta huomisesta ja nainen voi olla kotona pitämässä huolta lapsista ja kotiasioista. Mieskin voi olla. Rikkaat tekevät kuinka näkevät itselleen parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän näitä elätettäviä naisia näkyy niin paljon, että oikein pitää ihmetellä? Minä en tunne yhtäkään. Vai oliko tarkoitus vain päästä solvaamaan ja halventamaan naisia?
En minkäkään tunne ketään. Tästä on silti tärkeää keskustella, koska nuorten keskuudessa tällä hetkellä leviää kummallinen ajatusmaailma, että naisen paikka on kotona. Noilla pisatulossankareilla ei vaan taida olla mitään käsitystä, paljonko sen miehen pitää tienata, että pystyy elättämään koko porukan jotakuinkin miellyttävästi, ja maksamaan vielä vaimolle eläkettä. Vielä vähemmän on ymmärrystä siihen, mitä sellaiseen työhön pääseminen vaatii, ainakin päätellen siitä minkä verran louluun panostetaan.
Pidemmän päälle se ei tee kuitenkaan hyvää kenellekään. Hoidin itsekin lapsemme kotona 3-vuotiaaksi, mutta minulla oli koulutus ja työpaikka olemasssa. Koska
Tienaa mies mitä hyvänsä, sillä ei ole merkitystä kun eivät naiset halua että miehillä on kaikki taloudellinen valta. Ei perheessä eikä yhteiskunnassa. Ei meitä noin vain suljeta kotiin. Olemme puolet kansasta. Ihan sama mitä miehet haikailevat.
Työpaikoista on pulaa ja se pahenee. Eivät miehet haaveile että pääsevät elättämään naisia. Miehet pelkäävät että naiset vievät paremmat työt, jotka miesten mielestä kuuluvat heille. Ei tässä ole kyse mistään arvoista. Tässä on kyse siitä että resurssit ovat rajalliset. Miehet ja naiset kilpailevat niistä toisiaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä miehiä jotka notkuvat keskustelupalstoilla, eivät ole töissä ja käyttävät kaiken aikansa naisista pskan puhumiseen. Ihme juoruä m ,, miä nämä nykyajan miehet! Menisitte töihin!
Niinpä. Minä olen kyllästynyt elättämään työttömiä miehiä. Verorahoilleni olisi parempaa käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ihmettelen naisia jotka heittäytyvät yhteiskunnan, ja siis epäsuorasti miesten, elätettäväksi eivätkä tee töitä.
Minä olen ollut kotirouvana 30 vuotta, eikä meillä ole lapsia. Yhteiskunta ei ole elättänyt minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin marginaali-ilmiö. En tiedä yhtäkään tällaista parisuhdetta. Suomessa on naiset aina tehneet töitä ja koko suomalainen yhteiskunta on rakennettu kahden elättäjän mallille. Ap on lukenut taas liikaa jotain jenkkijuttuja.
Ja ne jenkkijutut ovat myös ihan täyttä roskaa. Sielläkin naiset haluavat käydä töissä. Ja käyvät.
Kotirouvakulttuuri pakkosyötettiin Yhdysvalloissa naisille 50-luvulla, kun miehet halusivat ajaa naiset pois työelämästä. Miehille piti nimittäin saada työtä ja rahaa. Ja naisilta ne piti saada pois.
Yhdysvalloissa naisen kotiäitiys on käytännön sanelemaa, eikä mitään pakkosyötetä kenellekään. Naiset olivat Yhdysvalloissa tekemässä työt tehtaissa ym. sodan aikana, ja miehet olivat sotimassa. Kun sota päättyi, niin 1950-luku oli perhekeskeistä aikaa, lapsia
Ei se ollut mitään "perhekeskeistä aikaa". Miehet pakottivat naiset kotiin ja käynnistivät propagandakoneiston, joka pakkosyötti naisille ajatusta kotirouvaksi jäämisestä. Naisille syötettiin lääkkeitä ja jopa tehtiin lobotomialeikkauksia, että tyytyisivät elämään neljän seinän sisällä miehistä riippuvaisina.
Naisilta kiellettiin yritysten perustaminen eikä naisella saanut olla omaa luottokorttia ilman miehensä lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen naisia jotka haukku miehiä vertaamalla näitä naisiin. Kun miehelle halutaan sanoa, että hän on paska ja ala-arvoinen ihminen, verrataan häntä naiseen, kuten tässä sanalla "äm*mä". Eikö naiset tajua, että tuossa he halveksivat itseään ja koko naissukupuolta?
Huono/typerä/paska mies= äm*mä=nainen. Eli, kun mies on paska ihminen, hän on samanlainen, kuin nainen ihmisenä.
Amerikan Yhdysvalloissa nainen voi saada eläkettä myös ex-puolisonsa ansioista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tähtää sulla eroon?
Olen eri, mutta kaikki ei tähtää eroon, vaan on järkevää varautumista elämän yllätyksiin. Kun lukee erotilastoja, ne on huimia. Toisaalta en näe mitään järkeä jäädä kotiin, jollei ole pieniä lapsia. Kiva olla oma ammatti ja itsenäinen, turvattu elämä.
Vierailija kirjoitti:
Heillä on yleensä jotain mentaalisia ongelmia jotka estävät heiltä normaalin työelämän. Tunnen erään joka on vain kotonaan ja kuulemma on kunnon "house wife" materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on yleensä jotain mentaalisia ongelmia jotka estävät heiltä normaalin työelämän. Tunnen erään joka on vain kotonaan ja kuulemma on kunnon "house wife" materiaalia.
Itse olin ennen kotirouva-aikaa vaativassa työssä ja olin hyvä siinä, mutta parasta elämässä on ollut elo kotirouvana. Kun ei enää pystytä asialliseen argumentointiin asiasta, niin väitetään naisen olevan henkisesti kykenemätön työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin ennen kotirouva-aikaa vaativassa työssä ja olin hyvä siinä, mutta parasta elämässä on ollut elo kotirouvana. Kun ei enää pystytä asialliseen argumentointiin asiasta, niin väitetään naisen olevan henkisesti kykenemätön työelämään.
Eli väität ettei tällaisia mentaalisesti ongelmaisia kotirouvia ole olemassa vai? Minun tuttavapiirissäni he nyt vain sattuvat olemaan sellaisia. Kaikki muut on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli väität ettei tällaisia mentaalisesti ongelmaisia kotirouvia ole olemassa vai? Minun tuttavapiirissäni he nyt vain sattuvat olemaan sellaisia. Kaikki muut on töissä.
Opamox suosituin karkki jota napsivat päivittäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tähtää sulla eroon?
Olen eri, mutta kaikki ei tähtää eroon, vaan on järkevää varautumista elämän yllätyksiin. Kun lukee erotilastoja, ne on huimia. Toisaalta en näe mitään järkeä jäädä kotiin, jollei ole pieniä lapsia. Kiva olla oma ammatti ja itsenäinen, turvattu elämä.
Meillä ei ole avioehtoa, talo ja mökki omistetaan 50/50, lisäksi jakoon menisi miehen mittava peritty maaomaisuus. En jäisi lainkaan tyhjän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuneesta syystä tuttavapiirissäni on paljon naisia, jotka ovat kotirouvia, ja kaikki ovat tunnetusti hyvin säpäköitä naisia erilaisine lahjakkuuksineen.
Miksi pitäisi viedä joltain rahaa tarvitsevelta työpaikka? Eikö se ole hyvä ettei nekin kotirouvat ole viemässä muiden töitä.
Mun exä oli surkea raha-asioissa. Kun tavattiin olin 23-vuotias naiivi tyttönen. Exällä oli velkaa edellistä liitosta, koska olivat törsäilleet exänsä kanssa. Opetin häntä säästämään ja sijoittamaan, silti kun sai isomman rahasumman hänen piti mennä ostamaan moottoripyörä jne, itse aina sijoitin ja säästin, harvoin ostin itselleni mitään kallista, oli 2 vuotta, jolloin tein tiukan sijoitustavoitteen enkä värjännyt hiuksia, käynyt kampaajalla (😂) ja muuta hyvin ylilyövää ja laitoin kaiken säästöön. Maksettiin aina kaikesta puolet exän kanssa, myös talolainasta. Kun sitten exä ei vuosien aikana muuttunut ja aloin haaveilemaan ulkomaille muutosta ja muista asioista ja kannustin exääni avaamaan kanssani säästötilin loma-asuntoa varten, tajusin ettei hän tule koskaan sinne laittamaan penniäkään ja haukkui minun unelmani. Minulla oli muuten melkein puolet pienempi palkka kuin exällä ja siitä huolimatta sain aina säästöön ja sijoituksiin. Kaupungilla puhuttiin, että olen miehen elätettävänä, kun olin huikeat 2 v kotona lasten kanssa, jolloin juurikin lopetin hiustenvärjäämisen jne, jotta saan rahaa säästöön. Kukaan ei uskonut tarinaani, kun kerroin että exä oli ihan tosi huono raha-asioissa, kaikki aina luulivat että kylvimme exän rahoissa, koska pystyin mennä ostamaan omilla säästöillä käteisellä auton jne.. ja vaikka exä tai kuka tahansa pyytäisi minua jäämään kotiin, en jäisi ja jos jostain kumman syystä mieli muuttuisi, niin takuulla säästämistä en lopettaisi. Avioliittoon en halua enää mennä, liikaa juttuja joita voi tapahtua vain rahan takia, joten pidän omat rahani ja miesystävän rahat erillään nyt ja tulevaisuudessa.
Ihmettelet sitä että eroavat vai sitä että halusivat jäädä kotiin lasten kanssa? Mä en halua kumpaakaan, mutten silti koe että on ihmeellistä kun jotkut haluavat. Sitä en sen sijaan ymmärrä, ettei kotiin jäävälle perusteta rahastoa tai vastaavaa järjestelyä jolla taloudellinen toimeentulo varmistettaisiin eron tai toisen puolison aiemman kuoleman sattuessa.