Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isä ei huolehdi lapsista

Vierailija
28.02.2025 |

8-11 v lapset meillä vuoroviikoin. Isän viikolla isä ei huolehdi esimerkiksi, että lapset söisivät oikeaa ruokaa, vaan lapset saattavat elää useita päiviä viikossa pelkillä naposteltavilla ja välipaloilla. Lasten kanssa ei isäviikoilla tehdä mitään yhdessä. Ei yhteisiä ruoka-aikoja, lautapelejä, uimahallia, hiihtoretkeä tms normaalia. Nukkumaanmenosta ei huolehdita, lapset saattavat arkisin valvoa aamuyölle saakka puhelinten kanssa. Lapsilla jokaisella isäviikolla useita läksyjä tekemättä, eli niistäkään ei huolehdita.

Isä ei huolehdi lasten ja näiden vaatteiden puhtaudesta. Usein lapset tulevat luokseni samoissa vaatteissa, missä lähtivät isälleen. Siis sukkia ja alushousuja myöten. Vaatteet haisevat, ovat likaisia ja tahraisia, joten selvää on, että niitä ei ole pesty välissä. Etenkin vanhempi lapsi yleensä myös haisee voimakkaasti hielle ja hiuksensa ovat rasvaiset.

Olen puhunut näistä isän kanssa, sitä mukaa kun olen huomannut. Lapset ovat minun luo tullessa likaisia, ylikierroksilla, nälkäisiä, väsyneitä ja kestää useita päiviä että pääsee palaamaan ns normaaliin ja keksivät ilman ohjaamista muutakin tekemistä kuin telkkari tai puhelin. Myöntää itsekin tämän kaiken, eli näin hänen luonaan tapahtuu, mutta kokee olevansa keinoton koska kuulemma tuon ikäisten lasten nukkumiseen ja peseytymiseen ei hänen mielestään pitäisi tarvita puuttua ja siksi ei myöskään puutu. Ruokaakin kuulemma on kaapissa, mutta lapset eivät sitä itse ota. Kokee elämänsä olevan niin kiireistä, että ehtii tehdä lasten kanssa vähemmän kuin haluaisi, mutta toisaalta kokee, että tuon ikäiset voivat jo itse keksiä itselleen tekemistä eikä heidän kanssaan ole välttämätöntä tehdä yhdessä. Ei ole kuitenkaan valmis luopumaan vuoroviikoista siten, että lapset olisivat hänellä vähemmän.

Mitä vaihtoehtoja minulla on? Onko tuo laiminlyönti sen tasoista, että asiaa voisi hoitaa esimerkiksi lastensuojelun kautta? Voiko vaikka lastenvalvoja tehdä mitään ilman, että mies itse on suostuvainen tekemään radikaalin muutoksen tavoissaan tai vaihtoehtoisesti vaihtamaan vuoroviikoin muunlaiseen järjestelyyn?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti noin pienet lapset haluavat viettää joka toisen viikon isänsä luona, kun siellä saa syödä vain herkkuja eikä ole mitään sääntöjä. Äitihän tässä se tylsimys on vaatiessaan peseytymistä, säännöllisiä ruokailuja ja nukkumaanmenoaikoja. Isä on tietenkin laskelmoinut ettei vuoroviikkosysteemillä tarvitse maksaa elatusmaksuja.

Vierailija
22/27 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko lisääntyä jännäjoonaksen kanssa?

Näkyykö jännäjoonaksen elämäntapaperseily jo seurustellessa ja avioliiton aikana? Huolehditko sinä lapsistasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha valittaa jos pelkästään kalun koon mukaan olet siittäjän valinnut.

Jep. Sinulla on pikkuinen pippeli, joten olet automaattisesti hyvä ja vastuullinen isä lapsillesi. Niinkö?

Vierailija
24/27 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko lisääntyä jännäjoonaksen kanssa?

Kokemuksen syvä rintaääni puhuu!

Vierailija
25/27 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti noin pienet lapset haluavat viettää joka toisen viikon isänsä luona, kun siellä saa syödä vain herkkuja eikä ole mitään sääntöjä. Äitihän tässä se tylsimys on vaatiessaan peseytymistä, säännöllisiä ruokailuja ja nukkumaanmenoaikoja. Isä on tietenkin laskelmoinut ettei vuoroviikkosysteemillä tarvitse maksaa elatusmaksuja.

Näinhän se menee. Minun luo tullessa on ruutuajat, ruoka-ajat, nukkumaanmenoajat, ei päivittäistä napostelua sun muuta tylsää mitä ensimmäiset muutamat päivät minun viikollani aina vastustetaan. Siksi lapset haluavat isälleen. 

Ainoa mitä valittavat on tuo, että yhdessä ei tehdä mitään ja välillä on tylsää. 

Vierailija
26/27 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha valittaa jos pelkästään kalun koon mukaan olet siittäjän valinnut.

Siinä nyt ei mitään valintaa tarvitse, pikkulerppoja suurin osa!

Vierailija
27/27 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi alunperinkään suostuit viikko-viikko-systeemiin. Varmasti tiesit jo erotessasi, millainen isä on. Nykyään viikko-viijkko-systeemistä on tullut joku hyve ja normi vaikka ei se todellakaan ole aina lasten etu.

Kaverin poika inhoaa sitä edestakasin ravaamista, aina on tavarat väärässä paikassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme