Pelkona, että lapseni äiti tekee uudesta poikaystävästään lapselleni isähahmon
Meillä on 4-vuotias poika. Olen ihan kunnollinen isä ja rakastan lasta valtavasti. Vaimoni halusi viime vuonna erota, ja aloitti aktiivisen vieraannuttamisen heti.
Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä.
Nyt olen lapselta kuullut, että äidillä on uusi poikaystävä, jonka hän on heti tuonut vahvasti lapsen elämään mukaan. Koska tiedän lapsen äidin haluavan erottaa minut lapsesta, olen lähes varma, että hän haluaa tehdä tästä uudesta miehestä hänelle isähahmon.
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä.
Miksi et voi muuttaa perässä? Ehkä yksi syy eroon oli, että ei halunnut asua sinun päättämälläsi paikkakunnalla? En ymmärrä miksi isät tästä valittavat, heillä on ihan samanlainen kyky asua naisen päättämällä paikkakunnalla kuin toisinpäin.
Miksi muuten lapset muuttivat äidin mukana, eivätkä jääneet vanhaan kotiinsa?
Siksi että äiti laittomasti vain kaappasi lapsen mukaan..
Ap
Lopeta kiertely ja vastaa: miksi et muuta perässä?
Selitä, mitä perässä muuttaminen aut
Ei kai aloituksessa mitään tällaista mainittu? Aloituksessa ap valittaa että exänsä kehtasi muuttaa muualle. Eikä ole vastannut miksei muuta perässä, jos kerran haluaa enemmän tapaamisia.
Hianoo, että lapsella on nyt isähahmo, joka on terve päästään.
Hyvä homma lapsen kannalta, että hän asuu äidin ja bonusisän kanssa. Noin sen olla pitääkin, kun biologisella isällä nuo harhat ja psykoosit on lähtenyt lapasesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nainen ei voisi muuttaa työn perässä? Pitäisikö hänen jäädä asumaan sinun naapurisi eronkin jälkeen, elää sinun ehdoillasi ap? Miksi? Oletko maailman napa?
Ainakin minun olisi eron tullessa pakko muuttaa uudelle paikkakunnalle, jos en halua jäädä työttömänä köyhänä miehen naapuriin. Lasten saaminen vaikutti ratkaisevasti työllistymiseen ja asun nykyisellä paikkakunnalla lähinnä miehen takia. Tietysti myös itse viihdyn, mutta en ole jäämässä tänne jos ero tulee. Lähden juuri sinne, mistä saan töitä ja mies tulee perässä jos tulee.
Moni mies kuvittelee että erossa uusi elämäkin järjestetään heidän napansa ympärille. Äiti hoitaa arjen jossain naapurissa ja isä viettää hauskoja viikonloppuja lapsen kanssa kun se hänelle sopii, arkisin harrastaen omia juttujaan.
"Miksi ei saisi muuttaa työn perässä?" No siksi kun se ei ole lapsen etu!! Tuskin itse olisit valmis luopumaan lapsestasi exän työn vuoksi? Ja olen monta kertaa tässä ketjussa sanonut, että minun ex ei minkään työn eikä muunkaan perässä sinne muuttanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nainen ei voisi muuttaa työn perässä? Pitäisikö hänen jäädä asumaan sinun naapurisi eronkin jälkeen, elää sinun ehdoillasi ap? Miksi? Oletko maailman napa?
Ainakin minun olisi eron tullessa pakko muuttaa uudelle paikkakunnalle, jos en halua jäädä työttömänä köyhänä miehen naapuriin. Lasten saaminen vaikutti ratkaisevasti työllistymiseen ja asun nykyisellä paikkakunnalla lähinnä miehen takia. Tietysti myös itse viihdyn, mutta en ole jäämässä tänne jos ero tulee. Lähden juuri sinne, mistä saan töitä ja mies tulee perässä jos tulee.
Moni mies kuvittelee että erossa uusi elämäkin järjestetään heidän napansa ympärille. Äiti hoitaa arjen jossain naapurissa ja isä viettää hauskoja viikonloppuja lapsen kanssa kun se hänelle sopii, arkisin harrastaen omia juttujaan.
"Miksi ei saisi muuttaa työn perässä?" No siksi kun se ei ole
Lapsen etu on nyt se, että sinä pysyt hemmetin kaukana hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ei saisi muuttaa työn perässä?" No siksi kun se ei ole
Olet sitä mieltä että exä ei saa päättää lapsen asuinpaikkakuntaa, mutta kuitenkin automaattisesti sinä saisit sen päättää? Lapsen etua jos miettisit niin muuttaisit perässä. Taidat miettiä omaa etuasi.
Ei sillä nyt sinänsä ole väliä minkä takia exä muutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi muuttaa perässä? Ehkä yksi syy eroon oli, että ei halunnut asua sinun päättämälläsi paikkakunnalla? En ymmärrä miksi isät tästä valittavat, heillä on ihan samanlainen kyky asua naisen päättämällä paikkakunnalla kuin toisinpäin.
Miksi muuten lapset muuttivat äidin mukana, eivätkä jääneet vanhaan kotiinsa?
Siksi että äiti laittomasti vain kaappasi lapsen mukaan..
Ap
Mitä laitonta siinä näkisit, kun erositte, ja exä muutti pois lapsensa kanssa? Lapsihan ei voi asua yhtäaikaa sun hikikomerossa ja äidin kanssa.
On laitonta muuttaa lapsen asuinpaikkaa ilman toisen huoltajan suostumusta.
Pidän peukkuja nyt tälle lapselle, että hänen ei tarvitsisi enää koskaan nähdä mt- isukkiaan.
Tsempit sinne äidille, uudella isähahmolle ja lapsiparalle.
Ap vaikuttaa hieman jälkeenjääneeltä. Ellei jopa ke ha rilta.
12.02 sulle tiedoksi, että kenellä tahansa on oikeus muuttaa asuinpaikkaa. Se ei todellakaan ole laitonta imbe silli.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapsi saa nyt elää terveessä ympäristössä.
Vieraannuttaja-äidin harjoittama henkinen väkivalta lasta kohtaan ei ole mikään terve ympäristö.
Ap
Joo ja ethän sinä ap ole edes yhteishuoltaja, niin sulla ei ole nokan koputtamista asiaan. Ihmiset saa muuttaa minne lystää. Se ei ole laitonta vaja kki.
no kuka järkevä mies nyt alkaisi leikkiä isää toisen miehen lapselle, kun omakin isä on vahvasti mukana elämässä.
Vierailija kirjoitti:
12.02 sulle tiedoksi, että kenellä tahansa on oikeus muuttaa asuinpaikkaa. Se ei todellakaan ole laitonta imbe silli.
Joo omaa asuinpaikkaa saa muuttaa, mutta ei lapsen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapsi saa nyt elää terveessä ympäristössä.
Vieraannuttaja-äidin harjoittama henkinen väkivalta lasta kohtaan ei ole mikään terve ympäristö.
Ap
Mene jo hoitoon. Mene hakemaan päivälääkkeesi hoitajien luota. Ihan kipee tyyppi.
Onko teillä yhteishuoltajuus?
Miksi vieraannuttamiseen reagoidaan vasta nyt, ku muutosta on jo aikaa? Sinun olisi pitänyt heti olla aktiivinen ja varata aika lastenvalvojalle ja sitä kautta asioita sopimaan. Lisäksi käsi sydämelle, että alkoiko lapsen etu kiinnostaa vasta, kun vieras koiras ilmaantui näköpiiriin?
Jos teillä ei ole yhteishuoltajuutta, niin miten tilanteeseen päädyttiin? Et kai luopunut huoltajuudesta kevyin perustein?
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ethän sinä ap ole edes yhteishuoltaja, niin sulla ei ole nokan koputtamista asiaan. Ihmiset saa muuttaa minne lystää. Se ei ole laitonta vaja kki.
Olen huoltaja ja kyllä laitonta on. Kuvittelet jo, etten ole sitä selvittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se äidin syytä ole, jos lapsi etsii isähahmoa, ja jos uusi kumppani sattuu olemaan sympaattinen.
Äiti on syyllinen vain välimatkaan, ja kun ei ole tietoa, että miksi hän muutti, niin vaikea tuomita sitäkään heti. Uusi työpaikka, vai mikä syy?
No ei kai nyt uusi työpaikka voi olla hyväksyttävä syy muuttaa niin kauas lapsen isästä, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. Itse asiassa mikään ei ole siihen riittävä syy.
Ap
Jaa että exäsi olisi pitänyt jäädä paikoilleen sinun takiasi ja hylätä työmahdollisuus. Sinä olet todella itserakas rasittava omaan napaasi tuijottaja. Kyllä sen äidinkin pitää kerryttää eläkettään työtä tehden.
Kyllä olisi pitänyt. Kyllä minä ajattelen että olisin äitinä velvollinen erotilanteessa ensisijaisesti turvaamaan vanhemmuussuhteet. Lapsihan ei ole eroa valinnut. Jos se tarkoittaa sitä että unelmatyö jää välistä niin sitten jää. Jos se työ on tärkeämpi niin olisi voinut jättää lapsen isälle.
LouLou kirjoitti:
no kuka järkevä mies nyt alkaisi leikkiä isää toisen miehen lapselle, kun omakin isä on vahvasti mukana elämässä.
Ei tuo ap tunnu olevan mukana vahvasti. Jos olisi vahvasti mukana, hän muuttaisi lähemmäs mielikuvituslastaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä yhteishuoltajuus?
Miksi vieraannuttamiseen reagoidaan vasta nyt, ku muutosta on jo aikaa? Sinun olisi pitänyt heti olla aktiivinen ja varata aika lastenvalvojalle ja sitä kautta asioita sopimaan. Lisäksi käsi sydämelle, että alkoiko lapsen etu kiinnostaa vasta, kun vieras koiras ilmaantui näköpiiriin?
Jos teillä ei ole yhteishuoltajuutta, niin miten tilanteeseen päädyttiin? Et kai luopunut huoltajuudesta kevyin perustein?
Kyllä olen heti reagoinut. Sanottiin että asian voi riitauttaa oikeudessa, ja sitä tässä odotetaan. Lastenvalvojalla on käyty, mutta ei sopimukseen päästy.
Ap
Mitä laitonta siinä näkisit, kun erositte, ja exä muutti pois lapsensa kanssa? Lapsihan ei voi asua yhtäaikaa sun hikikomerossa ja äidin kanssa.