Pelkona, että lapseni äiti tekee uudesta poikaystävästään lapselleni isähahmon
Meillä on 4-vuotias poika. Olen ihan kunnollinen isä ja rakastan lasta valtavasti. Vaimoni halusi viime vuonna erota, ja aloitti aktiivisen vieraannuttamisen heti.
Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä.
Nyt olen lapselta kuullut, että äidillä on uusi poikaystävä, jonka hän on heti tuonut vahvasti lapsen elämään mukaan. Koska tiedän lapsen äidin haluavan erottaa minut lapsesta, olen lähes varma, että hän haluaa tehdä tästä uudesta miehestä hänelle isähahmon.
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen isä olit silloin, kun vielä olitte naimisissa? Etäinen vaiko hoiditko lasta yhtä paljon kuin exäsi?
Itse en vieraannuttaisi lasta hyvästä ja lapselle läheisestä isästä. Vain psykopaatti toimisi näin.
En ole eronnut lastemme isästä, mutta jos olisin, en olisi nähnyt syytä viedä häneltä lapsiamme kauas.
Niinpä. Lasteni äiti oli ja on sairas. Olin tyttärieni kanssa jopa kotona puolisen vuotta kun äiti halusi käydä töissä. Eron tullessa aivan yllätyksenä minulle kaikki meni alkuun hyvin. Viikonloput lasten kanssa olivat parasta aikaa.Oliko syynä etten suostunut lasten sukunimen vaihtoon vai mihin kun hän vain lopetti lasten tuomisen minulle. Mitään syytä ei ole koskaan kerrottu. Vain joku sairashan sen on oltava. Ei taida sairasta ihmistä kohtaan mikään auttaa. Kun hän on itsekäs ja haluaa tehdä iusaa, mitään ei voi.
Vai lopetti tuomisen. Jep ja itse et osaa hakea lapsia kun olet avuton ja rahaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ero tuli sen vuoksi, että lapsen äiti ei voi hyväksyä sitä, että lapsella on kaksi tasaveroista ja rakastavaa vanhempaa. Hän suhtautuu lapseen, kuin lapsi olisi hänen henkilökohtaista omaisuutta. Sairaalloinen omostushalu."
Höpöhöpö. Olet kuten monet muutkin miehet, kykenemätön näkemään omaa osuuttasi erossa. Keksit omat selityksesi etkä suostu uskomaan niitä oikeita syitä.
Tilanteita on kovin erilaisia. Oma exä lähti myös varatun miehen matkaan, ihan fiksu olikin. Jonkun vuoden kuluttua erosi tästäkin ja hommasi tälle lähestymiskiellon ihan hatusta vedetystä syystä. Olin oikeudenkäynnissä koska asia koski lapsiani. Eron ymmärrän, exä näki uuden varakkaan unelmiensa prinssin. Tapaamisten estämisiin en muuta syytä keksi kuin itsekkyys, sairaus. Valehteli lapsille että en halunnut tavata, minulle valehteli et
Minulle oli tärkeää että he saivat pitää sen nimen jonka halusivat, en sitä minkä joku muu halusi. Ei minulta tosin mitään kysyttykään. Lasten etu, lasten oikeudet, lasten mielipide ja totuus, ne näkyvät unohtuvan koko ajan.
LouLou kirjoitti:
yritä saada itsellesi lähihuoltajuus.
Tai onko sun ap mahdollista muuttaa samalle paikkakunnalle exän kanssa, niin voisitte alkaa vuoroviikkojärjestelyyn?
Aloitus on provokaatio tajua sinäkin naiivi jo se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen isä olit silloin, kun vielä olitte naimisissa? Etäinen vaiko hoiditko lasta yhtä paljon kuin exäsi?
Itse en vieraannuttaisi lasta hyvästä ja lapselle läheisestä isästä. Vain psykopaatti toimisi näin.
En ole eronnut lastemme isästä, mutta jos olisin, en olisi nähnyt syytä viedä häneltä lapsiamme kauas.
Niinpä. Lasteni äiti oli ja on sairas. Olin tyttärieni kanssa jopa kotona puolisen vuotta kun äiti halusi käydä töissä. Eron tullessa aivan yllätyksenä minulle kaikki meni alkuun hyvin. Viikonloput lasten kanssa olivat parasta aikaa.Oliko syynä etten suostunut lasten sukunimen vaihtoon vai mihin kun hän vain lopetti lasten tuomisen minulle. Mitään syytä ei ole koskaan kerrottu. Vain joku sairashan sen on oltava. Ei taida sairasta ihmistä kohtaan mikään auttaa. Kun hän on itsekäs ja haluaa te
Olettaako etäisä, että on äidin vastuulla huolehtia isän aktiivisuudesta lasten tapaamisessa? Äiti voi mahdollistaa sen, mutta ei tehdä sitä isän puolesta. Isän täytyy Itse olla oma-aloitteinen.
Vierailija kirjoitti:
Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä.
Miksi et voi muuttaa perässä? Ehkä yksi syy eroon oli, että ei halunnut asua sinun päättämälläsi paikkakunnalla? En ymmärrä miksi isät tästä valittavat, heillä on ihan samanlainen kyky asua naisen päättämällä paikkakunnalla kuin toisinpäin.
Miksi muuten lapset muuttivat äidin mukana, eivätkä jääneet vanhaan kotiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Lasteni äiti oli ja on sairas. Olin tyttärieni kanssa jopa kotona puolisen vuotta kun äiti halusi käydä töissä. Eron tullessa aivan yllätyksenä minulle kaikki meni alkuun hyvin. Viikonloput lasten kanssa olivat parasta aikaa.Oliko syynä etten suostunut lasten sukunimen vaihtoon vai mihin kun hän vain lopetti lasten tuomisen minulle. Mitään syytä ei ole koskaan kerrottu. Vain joku sairashan sen on oltava. Ei taida sairasta ihmistä kohtaan mikään auttaa. Kun hän on itsekäs ja haluaa te
Oli sovittu että hän tuo, minä vien takaisin. Kerran sain rajut huudot kun poikkesin ohimennessä kysymässä voisinko ottaa lapset mukaani. Olisi tosiaan pitänyt mennä kummien kanssa kyselemään heti kun ei lapsia tuotukaan. Sen neuvon annan kaikille. Jos on tapaamissopimus eikä lapsia kuulu niin hakemaan vaan ja todistajat mukaan. Olin lisäksi yhteishuoltaja. Lastenvalvoja totesi heti alussa että se ei mitään merkitse.
Olispa kiva saada näihin molempien vanhempien tarina mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin useat naiset "omivat" vauvan, eivätkä he tee tätä edes tietoisesti. Heidän mielestään isä ei vain osaa hoitaa lasta yhtä hyvin kuin he itse.
Pikkuhiljaa tämä omiminen kuitenkin vähenee, kun lapsi kasvaa. Voi käydä niin, että mies on jo itse tässä vaiheessa vieraantunut lapsestaan. Lähipiirissä on tällainen tapaus. Käytännössä mies käy vain kotona nukkumassa.
Aloittajan lapsi on jo 4-vuotias, eikä äiti tunnu vieläkään luottavan siihen, että isä osaa olla lapsensa kanssa.
Vieraannuttamiselle voi olla syykin. Aloittaja jättää niin paljon kertomatta.
Aloittaja väittää hoitaneensa lasta jopa enemmän kuin äiti eli tässä tapauksessa epäilyksesi siitä, että äiti ei vieläkään luota isän kykyyn hoitaa lasta. Tai sitten aloittajan käsitys antamansa hoidon määräs
Totta. Nyt kun mietin tapauksia ei omassakaan lähipiirissäni ole montaa. En tiedä mitä oikein ajattelin kuin aloitin tekstin "hyvin usein..."
Ehkä ihan alkumetreillä naisilla on ohjat lapsen hoidossa, mutta jo pelkkä väsymys on se mikä auttaa jakamaan vastuuta ja turvautumaan puolison apuun. -sama-
Vierailija kirjoitti:
Osalla äideistä on myös bonuslapsia ja osalla lapsista on bonusäiti. Kumma että kukaan ei ole kertonut saaneensa bonusisän.
Sanokaa ihan reippaasti että polygaminen haaremi tai apinalauma vaan. Turhaa hienostelua nämä kaikki symppistelysanat tuollaiselle elukoiden sekoilulle.
Samoin nämä siittäjien rakastumiset omiin lapsiinsa eivät kuulu moraalisiin yhteisöihin. Jos mies ei ymmärrä miehen ja naisen eroa ja aviomiehen roolia niin tätä ei pitäisi päästää mihinkään tekemisiin yhdenkään hedelmällisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Lasteni äiti oli ja on sairas. Olin tyttärieni kanssa jopa kotona puolisen vuotta kun äiti halusi käydä töissä. Eron tullessa aivan yllätyksenä minulle kaikki meni alkuun hyvin. Viikonloput lasten kanssa olivat parasta aikaa.Oliko syynä etten suostunut lasten sukunimen vaihtoon vai mihin kun hän vain lopetti lasten tuomisen minulle. Mitään syytä ei ole koskaan kerrottu. Vain joku sairashan sen on oltava. Ei taida sairasta ihmistä kohtaa
Siis asutaan puolen tunnin ajomatkan päässä, on sovittu että toinen tuo, toinen palauttaa lapset, on siis sovittu mutta toinen ei noudata, ei ilmoita, ei mitään. Ei vastaa puhelimeen, ei mihinkään. Ja kyllä, nyt menisin todistajien kanssa katsomaan missä vika. Olin vaan tyhmä ja luotin sairaaseen ihmiseen. Joku hänellä kait vinksahti, tytötkin muuttivat pois alaikäisinä.
Miksi ihmeessä pelkäät tuollaista? Jos lapsella ja sinulla on hyvä vanhemman ja lapsen välinen suhde niin ei mikään muutu riippumatta siitä missä lapsi asuu.
Isäpuolen ja lapsen välinen suhde taas on heidän välinen asia eikä oikeastaan mitenkään edes kuulu sinulle. Eikö ole vain hyvä, jos lapsi ja isäpuoli tulee hyvin toimeen toistensa kanssa?
Mun ex miehen nyxä oli aivan psykona tunkemassa itseään mun lasten "äidiksi" , teki musta jopa lasun, että olisi todistetta huonoudestani. Tätä hulluutta kesti pari vuotta, yritti jopa väkisten hakea lapsiani kun ex oli ulkomailla. Sitten kiinnostus tippui 100->0 yhtäkkiä. Nyxä oli isätapaamisten aikana jatkuvasti pois, vaikka ne oli niin tärkeitä alunperin. Arvelin, että muikkeli on raskautunut niin ei jaksa enää mun lapset napata. Näin sitten olikin, hysteerinen into loppui kuin seinään kun keskittyivät vauvaan, myös exä. Elatusavutkin loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan isän jääminen kotiin oli todella harvinaista ja mainitsin sen vain siksi kun joku väitti ettei isä halunnut olla lastensa kanssa. Sinänsä asialla ei ole mitään merkitystä, yhdessähän ne asiat sovitaan tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku joka kuvittelee tietävänsä jonkun tuntemattoman asioita. Tuollaisilla kommenteilla ei ole mitään arvoa. Faktat on faktoja ja niiden pohjalta tulisi toimia. Sellainen exäni olikin että sekoili, valehteli ja kieroili, jäi niistä kiinnikin monta kertaa.
Meillä sellainen tilanne että lapsen isä oli ja on väkivaltainen, saa raivareita nykyään myös lapselle. Lapsi 11 v pelkää isäänsä. Hän ei halua siitä syystä mennä isälleen mutta haluaa tavata isäänsä. Isänsä mukaan hän ei tapaa enää lastaan koskaan jos ei saa tulla meille tapaamaan lasta kun lapsi ei kerran hänen kotiinsa mene. Tulee sitten meille ja on kuin kotonaan, määrää kaikesta syö ruuat kaapista jne. Nukkuu mun sängyssä ja minä sohvalla. Lapsi on iloinen kun isä on meillä minä suunnittelen itsaria ja olen masentunut. Lapsen takia yritän jaksaa mutta ei tässä ole järkeä. Ex ei meitä jätä rauhaan ja väittäisi varmaan juuri noin että olen vieraaannuttanut lapsensa jos en anna tulla tänne.
Kommenttiin, missä naiset "omivat vauvan". Ihminen on nisäkäs ja vauva ruokailee naisen rinnasta n. 2h välein. Koiraalla eli miehellä ei ole luontonsa puolesta mitään tekemistä imeväisen kanssa ja on suoraniasta lastenrääkkäystä näitä miehille jaella leikkikaluiksi.
Niin kauan kun suomen lainsäädäntö ei tunnista sukupuolta niin tänne ei kannata synnyttää yhtäkään lasta.
Lapsi itsehän sen lopulta päättää millainen suhde hänellä on keneenkin. Sinä voit huolehtia vain sinun ja lapsen välisestä suhteesta, et muiden.
Meillä veljeni pitää minun isääni isänään, ei biologista isäänsä, koska isä on aina ollut hänelle läheisempi.
Vierailija kirjoitti:
Olispa kiva saada näihin molempien vanhempien tarina mukaan.
Tarina on provo. Aloittajalla on pakko-oireinen tarve lytätä äitejä. Tarina on mielikuvituksen tuote.
Vierailija kirjoitti:
Kommenttiin, missä naiset "omivat vauvan". Ihminen on nisäkäs ja vauva ruokailee naisen rinnasta n. 2h välein. Koiraalla eli miehellä ei ole luontonsa puolesta mitään tekemistä imeväisen kanssa ja on suoraniasta lastenrääkkäystä näitä miehille jaella leikkikaluiksi.
Niin kauan kun suomen lainsäädäntö ei tunnista sukupuolta niin tänne ei kannata synnyttää yhtäkään lasta.
Tutulta kuulostaa. Ex eli lapsen isä väitti että omin vauvan kun imetin hän olisi halunnut että siirrytään pulloon jotta hänkin saa ruokkia vauvaa. Neuvolastakin tätä ehdotettiin jotta isä saa olla vauvan kanssa. Muutenkin ainakin Helsingissä 8 v sitten kaikki tapaamiset neuvolassa keskittyivät isään ja vauvaan ja kuinka minun tulee tukea suhdetta. Enpä saanut itse tukea keneltäkään vaikka synnytyksessä tapahtui hoitovirhe ja melkein kuolin.
Puolivuotta on nykyään isän osuus vanhempainvapaista automaattisesti. Ei mikään supersankarin osuus.