Pelkona, että lapseni äiti tekee uudesta poikaystävästään lapselleni isähahmon
Meillä on 4-vuotias poika. Olen ihan kunnollinen isä ja rakastan lasta valtavasti. Vaimoni halusi viime vuonna erota, ja aloitti aktiivisen vieraannuttamisen heti.
Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä.
Nyt olen lapselta kuullut, että äidillä on uusi poikaystävä, jonka hän on heti tuonut vahvasti lapsen elämään mukaan. Koska tiedän lapsen äidin haluavan erottaa minut lapsesta, olen lähes varma, että hän haluaa tehdä tästä uudesta miehestä hänelle isähahmon.
Kommentit (295)
Oletteko te suurin osa kommentoijia ihan järjiltänne? Pakko näin ollen, muuten näin ilkeää paskaa ei voi kukaan syytää.
Ihana että on pari asiallistakin.
Onko AP:lla mahdollista muuttaa perästä? Mitä aiot tehdä, jos oikeusprosessi ei menesty toivotulla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
no kuka järkevä mies nyt alkaisi leikkiä isää toisen miehen lapselle, kun omakin isä on vahvasti mukana elämässä.
Ei tuo ap tunnu olevan mukana vahvasti. Jos olisi vahvasti mukana, hän muuttaisi lähemmäs mielikuvituslastaan.
Olen mukana niin vahvasti kuin mahdollista. Vieraannuttaminen on sellainen vaiva, että vaikka asuisi naapurissa, niin vieraannuttaja ei anna olla lapsen kanssa,jos lapsi on hänen hallussaan. Minulla on vielä mahdollisuus saada oikeuden päätöksellä lapsi asumaan tänne, missä asun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä yhteishuoltajuus?
Miksi vieraannuttamiseen reagoidaan vasta nyt, ku muutosta on jo aikaa? Sinun olisi pitänyt heti olla aktiivinen ja varata aika lastenvalvojalle ja sitä kautta asioita sopimaan. Lisäksi käsi sydämelle, että alkoiko lapsen etu kiinnostaa vasta, kun vieras koiras ilmaantui näköpiiriin?
Jos teillä ei ole yhteishuoltajuutta, niin miten tilanteeseen päädyttiin? Et kai luopunut huoltajuudesta kevyin perustein?
Kyllä olen heti reagoinut. Sanottiin että asian voi riitauttaa oikeudessa, ja sitä tässä odotetaan. Lastenvalvojalla on käyty, mutta ei sopimukseen päästy.
Ap
Oletko saanut yhtään arviota siitä, kuinka kauan tähän käsittelyyn on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
no kuka järkevä mies nyt alkaisi leikkiä isää toisen miehen lapselle, kun omakin isä on vahvasti mukana elämässä.
Ei tuo ap tunnu olevan mukana vahvasti. Jos olisi vahvasti mukana, hän muuttaisi lähemmäs mielikuvituslastaan.
Olen mukana niin vahvasti kuin mahdollista. Vieraannuttaminen on sellainen vaiva, että vaikka asuisi naapurissa, niin vieraannuttaja ei anna olla lapsen kanssa,jos lapsi on hänen hallussaan. Minulla on vielä mahdollisuus saada oikeuden päätöksellä lapsi asumaan tänne, missä asun.
Mitä jos et saa? Paljonko olet hoitanut lasta? Eli onko sinulla toisin sanoen edellytykset pitää lapsesta huolta kokoaikaisesti? Ilmeisesti jaoitte vanhempainvapaan? Mutta kohta on se, että työn perässä voi muuttaa eikä äitiä/isää käsketä muuttamaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Toi ei ole normaalin ihmisen puhetta, että lapsi on hallussa. Sinä olet vaja k ki inkkeli, eikä kukaan enää usko sun höpinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Mitä jos et saa? Paljonko olet hoitanut lasta? Eli onko sinulla toisin sanoen edellytykset pitää lapsesta huolta kokoaikaisesti? Ilmeisesti jaoitte vanhempainvapaan? Mutta kohta on se, että työn perässä voi muuttaa eikä äitiä/i
Olen hoitanut lasta paljon yhdessä asuessamme. Pystyn kyllä hänestä huolehtimaan. Käytin myös kaikki isyysvapaat. Kyllä työn perässä voi muuttaa ilman toisen huoltajan suostumusta, mutta silloin ei saa lasta ottaa mukaan.
Ap
Jos olet ollut lapsen päähuoltaja yhdessä ollessanne, miksi edes annoit naisen viedä lapsen mukanaan? Omituista jankkausta tämä ketju.
Sellaisia suomalaiset naiset ovat. Heille on myrkkyä, kun lapsesta tulee miehelle #1, niin pitää aloittaa vieraannuttaminen ja etsiä cuck, jolle parisuhde on tärkeä ja lapsi ei. Miehet, älkää tehkö lapsia suomalaisten naisten kanssa, sillä kauhutarinat siitä, ettette näe lapsianne ja joudutte vain maksajiksi, on totta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Mitä jos et saa? Paljonko olet hoitanut lasta? Eli onko sinulla toisin sanoen edellytykset pitää lapsesta huolta kokoaikaisesti? Ilmeisesti jaoitte vanhempainvapaan? Mutta kohta on s
Olitko silloin päivät yksin vastuussa lapsesta? Mutta ilmeisesti vanhempainvapaita ei ole jaettu? Se tulee painamaan vaakakupissa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut lapsen päähuoltaja yhdessä ollessanne, miksi edes annoit naisen viedä lapsen mukanaan? Omituista jankkausta tämä ketju.
En antanut, mutta en myöskään pystynyt sitä estämään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
no kuka järkevä mies nyt alkaiisi leikkiä isää toisen miehen lapselle, kun omakin isä on vahvasti mukana elämässä.
Toi ei ole normaalin ihmisen puhetta, että lapsi on hallussa. Sinä olet vaja k ki inkkeli, eikä kukaan enää usko sun höpinöitä.
Vìttu sä oot sairas yksilö. Tässä nähdään käytännössä feminatsien "ihmisarvo on jakamaton" -höpötys. YK:n ihmisoikeuden julistus ja lapsen oikeuden sopimus on tehty juuri siksi, että on kaltaisiasi fasisteja, joille lapsen oikeudet eivät ole itsestäänselvyys. Siitä huolimatta, että ne on täytynyt erikseen julistaa, ei Suomessa naiset, sossut tai käräjät niitä noudata.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia suomalaiset naiset ovat. Heille on myrkkyä, kun lapsesta tulee miehelle #1, niin pitää aloittaa vieraannuttaminen ja etsiä cuck, jolle parisuhde on tärkeä ja lapsi ei. Miehet, älkää tehkö lapsia suomalaisten naisten kanssa, sillä kauhutarinat siitä, ettette näe lapsianne ja joudutte vain maksajiksi, on totta Suomessa.
Hyvä että lapsi pääsi pois sairaan isän hallusta.
Nyt lapsi asuu tervepäisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että lapsi pääsi pois sairaan isän hallusta.
Nyt lapsi asuu tervepäisten kanssa.
Sinä se sairas sekopää olet. Vieraannuttajan primääriuhri on aina lapsi, joka toimii vain aseena turvallista vanhempaa, eli yleensä isää vastaan. Kaltaisiesi fasistien takia on nähty tarpeelliseksi tehdä erikseen YK:n lapsen oikeuksien sopimus ja ihmisoikeuksien julistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se äidin syytä ole, jos lapsi etsii isähahmoa, ja jos uusi kumppani sattuu olemaan sympaattinen.
Äiti on syyllinen vain välimatkaan, ja kun ei ole tietoa, että miksi hän muutti, niin vaikea tuomita sitäkään heti. Uusi työpaikka, vai mikä syy?
No ei kai nyt uusi työpaikka voi olla hyväksyttävä syy muuttaa niin kauas lapsen isästä, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. Itse asiassa mikään ei ole siihen riittävä syy.
Ap
Jaa että exäsi olisi pitänyt jäädä paikoilleen sinun takiasi ja hylätä työmahdollisuus. Sinä olet todella itserakas rasittava omaan napaasi tuijottaja. Kyllä sen äidinkin pitää kerryttää eläkettään työtä tehden.
Kyllä olisi pitänyt. Kyllä minä ajattelen että olisin äitinä velvollinen erotilanteessa ensisijaisesti turvaamaan vanhemmuussuhteet. Lapsihan ei ole eroa valinnut. Jos se tarkoittaa sitä että unelmatyö jää välistä niin sitten jää. Jos se työ on tärkeämpi niin olisi voinut jättää lapsen isälle.
Ja miksi isä ei voi muuttaa?
Loistavaa, että lapsi ei enää ole aloittajan hallussa.🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Ja sekö on varmasti lapsen etu? Lapselle tärkeää olisi nyt jatkuvuus, eikä heittopussina olo. Luultavasti lapsen etu olisi että sinä muutat hänen perässään ja sitten pidät huolen oikeuksistasi nähdä häntä usein.
Menkää töihin vieraannuttajat ja nat-si-huo-rat ja lopettakaa ihmisoikeusrikoksenne ja ahne kuppaaminen
Ap kyllä lapsi muuttaa äitinsä kanssa kun äiti muuttaa. Sä oot todella sairas tyyppi ap.