Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkona, että lapseni äiti tekee uudesta poikaystävästään lapselleni isähahmon

Vierailija
28.02.2025 |

Meillä on 4-vuotias poika. Olen ihan kunnollinen isä ja rakastan lasta valtavasti. Vaimoni halusi viime vuonna erota, ja aloitti aktiivisen vieraannuttamisen heti. 

Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä. 

Nyt olen lapselta kuullut, että äidillä on uusi poikaystävä, jonka hän on heti tuonut vahvasti lapsen elämään mukaan. Koska tiedän lapsen äidin haluavan erottaa minut lapsesta, olen lähes varma, että hän haluaa tehdä tästä uudesta miehestä hänelle isähahmon. 

Kommentit (295)

Vierailija
81/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä. 

Miksi et voi muuttaa perässä? Ehkä yksi syy eroon oli, että ei halunnut asua sinun päättämälläsi paikkakunnalla? En ymmärrä miksi isät tästä valittavat, heillä on ihan samanlainen kyky asua naisen päättämällä paikkakunnalla kuin toisinpäin.

Vierailija
82/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on nyt uhriutumisensa lisäksi kertonut ex-vaimonsa olevan mm. henkisesti sairas, kostonhimoinen, sairaalloisen omistushaluinen.

Tämä kertoo enemmän ap:sta kuin exästä. Onneksi vaimo on ymmärtänyt lähteä.

Hitsi, keskustelun alussa ehdin jo hetken luulla, että tässä olis mies, joka oikeasti välittää ja on kiinnostunut lapsestaan. Joskin vereslihalla eron takia. 

Mutta taas paljastui vaan valheeksi koko aloitus. Yritän aina aluksi olla suhtautumatta ennakkoluuloisesti näihin, mutta näköjään olis pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ihmiset osaisivat ajatella niitä pieniä ihmisiä, heittopusseina aikuisten välissä. Jotka jokainen ajattelemassa vain, että minä minä minä ja minun oikeuteni. Mikä on lapselle kamalampaa kuin olla aikuisten riitojen väline ja kohde. Kärsiä siitä, kun on erottu ilman, että asioita on puhuttu selviksi.

Ehkä ei ois kannattanut tehdä lapsia ollenkaan. 

Siis lapsia ei pitäisi kenenkään tehdä mielestäsi? Puolet liitoista päätyy eroon ja monilla on lapsia. Olisipa elämä helppoa jos aina tietäisi etukäteen tehdä ne oikeat ratkaisut. On isiä jotka rakastavat lapsiaan yli kaiken ja niitä jotka eivät välitä. Pahinta on se että toinen vanhempi estää lasten tapaamiset. Ikävä kyllä tähän ei taida vieläkään olla kunnon ratkaisua. Se on lapsen oikeus kumpaankin vanhempaan eli isään ja äitiin. Se joka ei tätä kunnioita, on se minä minä, rikollinen. On sattunut omallekin kohdalle tuollainen sairas yksilö. M62. Isähahmosta en olisi huolissani kunhan suhde oikeaan isään turvataan.

Vierailija
84/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ero tuli sen vuoksi, että lapsen äiti ei voi hyväksyä sitä, että lapsella on kaksi tasaveroista ja rakastavaa vanhempaa. Hän suhtautuu lapseen, kuin lapsi olisi hänen henkilökohtaista omaisuutta. Sairaalloinen omostushalu."

Höpöhöpö. Olet kuten monet muutkin miehet, kykenemätön näkemään omaa osuuttasi erossa. Keksit omat selityksesi etkä suostu uskomaan niitä oikeita syitä.

Vierailija
85/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on kumma. Kyllä lastensuojelun pitää sitten olla takaamassa että asia järjestyy. Itse hakisin vaikka poliisin kanssa lapsen isäviikolle jos ei muuten onnistu. 

Ei ottaneet lastensuojeluilmoitusta edes vastaan minulta kun selvisi että kyse on tapaamisriidasta. Eikä ottanut poliisi vastaan rikosilmoitusta. Niin minäkin tekisin nyt että menisin vaikka kummien kanssa kyselemään että mikä on, onko ongelmia vai mitä, ollaan huolissamme. Oli yhteishuoltajuus ja tapaamissopimus, eipä äiti sitä vaan noudattanut kuin muutaman vuoden, sitten kait suuttui jostain. Tästä on jo aikaa, josko nyt olisi paremmin.

Vierailija
86/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin useat naiset "omivat" vauvan, eivätkä he tee tätä edes tietoisesti. Heidän mielestään isä ei vain osaa hoitaa lasta yhtä hyvin kuin he itse.

Pikkuhiljaa tämä omiminen kuitenkin vähenee, kun lapsi kasvaa. Voi käydä niin, että mies on jo itse tässä vaiheessa vieraantunut lapsestaan. Lähipiirissä on tällainen tapaus. Käytännössä mies käy vain kotona nukkumassa.

Aloittajan lapsi on jo 4-vuotias, eikä äiti tunnu vieläkään luottavan siihen, että isä osaa olla lapsensa kanssa.

Vieraannuttamiselle voi olla syykin. Aloittaja jättää niin paljon kertomatta.

Aloittaja väittää hoitaneensa lasta jopa enemmän kuin äiti eli tässä tapauksessa epäilyksesi siitä, että äiti ei vieläkään luota isän kykyyn hoitaa lasta. Tai sitten aloittajan käsitys antamansa hoidon määrästä on täysin väärä. 

Vierailija
87/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä aloittaja yhteishuoltajuus? Onko sinulla työpaikka?

Vierailija
88/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on nyt uhriutumisensa lisäksi kertonut ex-vaimonsa olevan mm. henkisesti sairas, kostonhimoinen, sairaalloisen omistushaluinen.

Lähivanhemmuus annetaan yleensä sille vanhemmalle, kummalla on paremmat valtuudet turvata lapsen oikeus molempiin vanhempiin. Ap puhuu exästään niin rumasti, että epäilen lähivanhemmuuden menneen ihan oikeaan osoitteeseen. Ap ei osoita kykyä itsekriittisyyteen.

89/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä saada itsellesi lähihuoltajuus.

Tai onko sun ap mahdollista muuttaa samalle paikkakunnalle exän kanssa, niin voisitte alkaa vuoroviikkojärjestelyyn?

Vierailija
90/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ero tuli sen vuoksi, että lapsen äiti ei voi hyväksyä sitä, että lapsella on kaksi tasaveroista ja rakastavaa vanhempaa. Hän suhtautuu lapseen, kuin lapsi olisi hänen henkilökohtaista omaisuutta. Sairaalloinen omostushalu."

Höpöhöpö. Olet kuten monet muutkin miehet, kykenemätön näkemään omaa osuuttasi erossa. Keksit omat selityksesi etkä suostu uskomaan niitä oikeita syitä.

Tilanteita on kovin erilaisia. Oma exä lähti myös varatun miehen matkaan, ihan fiksu olikin. Jonkun vuoden kuluttua erosi tästäkin ja hommasi tälle lähestymiskiellon ihan hatusta vedetystä syystä. Olin oikeudenkäynnissä koska asia koski lapsiani. Eron ymmärrän, exä näki uuden varakkaan unelmiensa prinssin. Tapaamisten estämisiin en muuta syytä keksi kuin itsekkyys, sairaus. Valehteli lapsille että en halunnut tavata, minulle valehteli että lapset ei halua tavata. Asiat on juteltu nyt aikuisten tyttärien kanssa, sanovat että pelkäsivät äitiään. Pitäisi olla joku systeemi missä kaikkia asianomaisia kuultaisi. Nythä se jonka luona lapset asuvat, on yksinvaltias. Onneksi tyttäret sentään halusivat säilyttää sukunimeni, muuten he olisivat jonkun ei kenenkään sukulaisen nimisiä.

Vierailija
91/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin useat naiset "omivat" vauvan, eivätkä he tee tätä edes tietoisesti. Heidän mielestään isä ei vain osaa hoitaa lasta yhtä hyvin kuin he itse.

Pikkuhiljaa tämä omiminen kuitenkin vähenee, kun lapsi kasvaa. Voi käydä niin, että mies on jo itse tässä vaiheessa vieraantunut lapsestaan. Lähipiirissä on tällainen tapaus. Käytännössä mies käy vain kotona nukkumassa.

Aloittajan lapsi on jo 4-vuotias, eikä äiti tunnu vieläkään luottavan siihen, että isä osaa olla lapsensa kanssa.

Vieraannuttamiselle voi olla syykin. Aloittaja jättää niin paljon kertomatta.

Aloittaja väittää hoitaneensa lasta jopa enemmän kuin äiti eli tässä tapauksessa epäilyksesi siitä, että äiti ei vieläkään luota isän kykyyn hoitaa lasta. Tai sitten aloittajan käsitys antamansa hoidon määrästä on täysin väärä. 

Hyvin usein? Mä tiedän vaan yhden tälläisen tapauksen, kaikki muut olisivat toivoneet miehen suurempaa osallistumista.

Vierailija
92/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Tai onko sun ap mahdollista muuttaa samalle paikkakunnalle exän kanssa, niin voisitte alkaa vuoroviikkojärjestelyyn?

Ja sitten ap käsi sydämelle: olisiko tämä lapsen etu?

Vierailija
93/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Aloitus on katkeran inkkelin naisviha näkyväksi provo.

Vierailija
94/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteita on kovin erilaisia. Oma exä lähti myös varatun miehen matkaan, ihan fiksu olikin. Jonkun vuoden kuluttua erosi tästäkin ja hommasi tälle lähestymiskiellon ihan hatusta vedetystä syystä. Olin oikeudenkäynnissä koska asia koski lapsiani. Eron ymmärrän, exä näki uuden varakkaan unelmiensa prinssin. Tapaamisten estämisiin en muuta syytä keksi kuin itsekkyys, sairaus. Valehteli lapsille että en halunnut tavata, minulle valehteli että lapset ei halua tavata. Asiat on juteltu nyt aik

Sulle on siis kovin tärkeää, että lapset perivät sinun sukunimesi?

Vierailija
95/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähivanhemmuus annetaan yleensä sille vanhemmalle, kummalla on paremmat valtuudet turvata lapsen oikeus molempiin vanhempiin. Ap puhuu exästään niin rumasti, että epäilen lähivanhemmuuden menneen ihan oikeaan osoitteeseen. Ap ei osoita kykyä itsekriittisyyteen.

Höh piti kirjoittaa "paremmat edellytykset". En tiedä, mistä tuo valtuudet aivopieru tupsahti.

Vierailija
96/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähivanhemmuutta ei ole vielä päätetty. Sen päättää oikeus aikanaan. Mutta oikeudessa yleensä on iso painoarvo "vakiintuneilla olosuhteilla"

Ap 

Vierailija
97/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se äidin syytä ole, jos lapsi etsii isähahmoa, ja jos uusi kumppani sattuu olemaan sympaattinen.

Äiti on syyllinen vain välimatkaan, ja kun ei ole tietoa, että miksi hän muutti, niin vaikea tuomita sitäkään heti. Uusi työpaikka, vai mikä syy?

No ei kai nyt uusi työpaikka voi olla hyväksyttävä syy muuttaa niin kauas lapsen isästä, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. Itse asiassa mikään ei ole siihen riittävä syy. 

Ap

On ihan järkevää tehdä töitä, eron jälkeen vielä tärkeämpää. 

Vierailija
98/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se äidin syytä ole, jos lapsi etsii isähahmoa, ja jos uusi kumppani sattuu olemaan sympaattinen.

Äiti on syyllinen vain välimatkaan, ja kun ei ole tietoa, että miksi hän muutti, niin vaikea tuomita sitäkään heti. Uusi työpaikka, vai mikä syy?

No ei kai nyt uusi työpaikka voi olla hyväksyttävä syy muuttaa niin kauas lapsen isästä, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. Itse asiassa mikään ei ole siihen riittävä syy. 

Ap

Yhtä lailla se biologinen isäkin voi vaihtaa kaupunkia ja muuttaa lähemmäs lastaan. Ei ole mikään riittävä syy ellei näin toimi. 

Vierailija
99/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen isä olit silloin, kun vielä olitte naimisissa? Etäinen vaiko hoiditko lasta yhtä paljon kuin exäsi?

Itse en vieraannuttaisi lasta hyvästä ja lapselle läheisestä isästä. Vain psykopaatti toimisi näin.

En ole eronnut lastemme isästä, mutta jos olisin, en olisi nähnyt syytä viedä häneltä lapsiamme kauas.

Niinpä. Lasteni äiti oli ja on sairas. Olin tyttärieni kanssa jopa kotona puolisen vuotta kun äiti halusi käydä töissä. Eron tullessa aivan yllätyksenä minulle kaikki meni alkuun hyvin. Viikonloput lasten kanssa olivat parasta aikaa.Oliko syynä etten suostunut lasten sukunimen vaihtoon vai mihin kun hän vain lopetti lasten tuomisen minulle. Mitään syytä ei ole koskaan kerrottu. Vain joku sairashan sen on oltava. Ei taida sairasta ihmistä kohtaan mikään auttaa. Kun hän on itsekäs ja haluaa tehdä iusaa, mitään ei voi.

Vierailija
100/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen isä olit silloin, kun vielä olitte naimisissa? Etäinen vaiko hoiditko lasta yhtä paljon kuin exäsi?

Itse en vieraannuttaisi lasta hyvästä ja lapselle läheisestä isästä. Vain psykopaatti toimisi näin.

En ole eronnut lastemme isästä, mutta jos olisin, en olisi nähnyt syytä viedä häneltä lapsiamme kauas.

Niinpä. Lasteni äiti oli ja on sairas. Olin tyttärieni kanssa jopa kotona puolisen vuotta kun äiti halusi käydä töissä. Eron tullessa aivan yllätyksenä minulle kaikki meni alkuun hyvin. Viikonloput lasten kanssa olivat parasta aikaa.Oliko syynä etten suostunut lasten sukunimen vaihtoon vai mihin kun hän vain lopetti lasten tuomisen minulle. Mitään syytä ei ole koskaan kerrottu. Vain joku sairashan sen on oltava. Ei taida sairasta ihmistä kohtaan mikään auttaa. Kun hän on itsekäs ja haluaa tehdä iusaa, mitään ei voi.

Sinä olet se sairas inkkeli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi