Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkona, että lapseni äiti tekee uudesta poikaystävästään lapselleni isähahmon

Vierailija
28.02.2025 |

Meillä on 4-vuotias poika. Olen ihan kunnollinen isä ja rakastan lasta valtavasti. Vaimoni halusi viime vuonna erota, ja aloitti aktiivisen vieraannuttamisen heti. 

Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä. 

Nyt olen lapselta kuullut, että äidillä on uusi poikaystävä, jonka hän on heti tuonut vahvasti lapsen elämään mukaan. Koska tiedän lapsen äidin haluavan erottaa minut lapsesta, olen lähes varma, että hän haluaa tehdä tästä uudesta miehestä hänelle isähahmon. 

Kommentit (295)

Vierailija
41/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen isä olit silloin, kun vielä olitte naimisissa? Etäinen vaiko hoiditko lasta yhtä paljon kuin exäsi?

Itse en vieraannuttaisi lasta hyvästä ja lapselle läheisestä isästä. Vain psykopaatti toimisi näin.

En ole eronnut lastemme isästä, mutta jos olisin, en olisi nähnyt syytä viedä häneltä lapsiamme kauas.

Vierailija
42/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se äidin syytä ole, jos lapsi etsii isähahmoa, ja jos uusi kumppani sattuu olemaan sympaattinen.

Äiti on syyllinen vain välimatkaan, ja kun ei ole tietoa, että miksi hän muutti, niin vaikea tuomita sitäkään heti. Uusi työpaikka, vai mikä syy?

No ei kai nyt uusi työpaikka voi olla hyväksyttävä syy muuttaa niin kauas lapsen isästä, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. Itse asiassa mikään ei ole siihen riittävä syy. 

Ap

Miksi et sitten itse muuta perässä? Jos ei kerran edes työpaikka ole riittävä syy sille, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. 

Hyvä idea!

Näissä muuttotapauksissa useimmiten vieraannuttaminen vaan kiihtyy. Mikä olisikaan herkullisempaa kuin estää perässä muuttaneelta mieheltä lasten kanssa olo. En keksi enää parempaa kostoa :D Eli todella hyvä idea..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se äidin syytä ole, jos lapsi etsii isähahmoa, ja jos uusi kumppani sattuu olemaan sympaattinen.

Äiti on syyllinen vain välimatkaan, ja kun ei ole tietoa, että miksi hän muutti, niin vaikea tuomita sitäkään heti. Uusi työpaikka, vai mikä syy?

No ei kai nyt uusi työpaikka voi olla hyväksyttävä syy muuttaa niin kauas lapsen isästä, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. Itse asiassa mikään ei ole siihen riittävä syy. 

Ap

Jos ei saa töitä lähempää, niin olisi oltava työttömänä?

Sinä joka kysyt että jos ei saa töitä lähempää. Suositko itse luopumaan lapsestasi sen vuoksi että ex kumppanisi keksisi mennä muualle töihin ja veisi lapsen mukanaan?

Mutta tämä keskustelu menee nyt sivuraiteelle, kun ei tämä muutto liittynyt mihinkään työpaikkaan. 

Ap

Vierailija
44/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaaja muuttaa Vain nyt lapsen perässä. Hopi, hopi.

Vierailija
45/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen isä olit silloin, kun vielä olitte naimisissa? Etäinen vaiko hoiditko lasta yhtä paljon kuin exäsi?

Itse en vieraannuttaisi lasta hyvästä ja lapselle läheisestä isästä. Vain psykopaatti toimisi näin.

En ole eronnut lastemme isästä, mutta jos olisin, en olisi nähnyt syytä viedä häneltä lapsiamme kauas.

Turha terveen miettiä, vieraannuttaisiko itse.  Kun eihän nuo vieraannuttajat mitään terveitä ole, vaan heillä on vikaa päässä. Tuskin mietit sitäkään, vaikka esimerkiksi pahoinpitelisitkö jotain jne., kun ei terveet sellaista tee. 

Olen ollut lapsen kanssa todella paljon silloin kun asuimme yhdessä. Hoitanut häntä ehkä jopa enemmän kuin äitinsä. 

Ap

Vierailija
46/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli summasummarun. Kannattaa suosiolla unohtaa lapsi. Et voi enää mitään. Tämä on ihan tyyppitapaus. Lapsesi ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen tälläisen toiminnan uhri.

Vierailija
47/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se sellainen tumpelo isukki on, joka ei osaa muuttaa lähemmäs lastaan?

Exän piti muuttaa pois lapsen kanssa aloittajan huushollista. Ja siihen on syy.

Vierailija
48/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Ei vieraannuttaja sittenkään anna olla lapsen kanssa enempää. 

Vierailija
49/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha terveen miettiä, vieraannuttaisiko itse.  Kun eihän nuo vieraannuttajat mitään terveitä ole, vaan heillä on vikaa päässä. Tuskin mietit sitäkään, vaikka esimerkiksi pahoinpitelisitkö jotain jne., kun ei terveet sellaista tee. 

Olen ollut lapsen kanssa todella paljon silloin kun asuimme yhdessä. Hoitanut häntä ehkä jopa enemmän kuin äitinsä. 

Ap

Aloittaja miksi teille tuli ero? Miksi itse et muuttanut pois asunnostanne? Olisit nyt ajatellut lapsen parasta.

Vierailija
50/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se syy löytyy sieltä henkisesti sairaan äidin päästä.  Ja kuten sanottu, kun tavoitteena on pitää isä lapsesta erossa, niin sitä ei ratkaise se vaikka muuttaa lähelle. 

Vierailija
51/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita paikkakunnan lastenvalvojalle, sinne siis missä lapsesi asuu. Onko teillä yhteishuoltajuus? Muuta perässä ja vaadit viikko-viikko systeemiä. Ei ole sen kummempaa. Jos vanhempi ei anna tavata lasta niin viet asian oikeuteen. 

Vierailija
52/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ymmärsivät ihan itse, että heitä ei suojaa kukaan. Ymmärsivät, että ainoastaan naisen tarinaa ja etuoikeutta omistaa lapset suojataan. Ihan niinkuin Joensuun Milon tapauksessa.

Vierailija
53/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aloittaja miksi teille tuli ero? Miksi itse et muuttanut pois asunnostanne? Olisit

Ero tuli sen vuoksi, että lapsen äiti ei voi hyväksyä sitä, että lapsella on kaksi tasaveroista ja rakastavaa vanhempaa. Hän suhtautuu lapseen, kuin lapsi olisi hänen henkilökohtaista omaisuutta. Sairaalloinen omostushalu. 

Vierailija
54/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuudet tapaamisille olisi kuitenkin helpommat. Voisi käydä yhteishuoltajuuden perusteella hakemassa lapsen itselleen 50/50.

Vierailija
55/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita paikkakunnan lastenvalvojalle, sinne siis missä lapsesi asuu. Onko teillä yhteishuoltajuus? Muuta perässä ja vaadit viikko-viikko systeemiä. Ei ole sen kummempaa. Jos vanhempi ei anna tavata lasta niin viet asian oikeuteen. 

Oikeusprosessi on menossa 

Ap

Vierailija
56/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se syy löytyy sieltä henkisesti sairaan äidin päästä.  Ja kuten sanottu, kun tavoitteena on pitää isä lapsesta erossa, niin sitä ei ratkaise se vaikka muuttaa lähelle. 

Tervehän äiti on kun ymmärsi lähteä lapsen kanssa pois. Aloittaja olisi voinut muuttaa pois yhteisestä asunnosta. Eroon on syy.

Vierailija
57/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voit jutella poikaystävän kanssa mies miehelle. Kerrot että olet lapsen isä ja viikko viikko on jatkossa asumissysteeminä. Hekin saa omaa aikaa ja sulla pysyy välit lapseen. Jos on tolkun ihminen niin hyväksyy tämän ehdotuksen. Pidä hyvät välit uuteen ukkoon.

Vierailija
58/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin tavoitteena oli päästä eroon lapsen isästä.

Vierailija
59/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuudet tapaamisille olisi kuitenkin helpommat. Voisi käydä yhteishuoltajuuden perusteella hakemassa lapsen itselleen 50/50.

Mikään ei siinä tilanteessa estä naista muuttamasta taas lapsi mukanaan kauas. 

Vierailija
60/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ero tuli sen vuoksi, että lapsen äiti ei voi hyväksyä sitä, että lapsella on kaksi tasaveroista ja rakastavaa vanhempaa. Hän suhtautuu lapseen, kuin lapsi olisi hänen henkilökohtaista omaisuutta. Sairaalloinen omostushalu"

Tämä on erikoisin syy eroon, mitä olen koskaan kuullut. 😵

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi