Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi levottomiin jalkoihin?

Vierailija
27.02.2025 |

Miten olette hoitaneet levottomia jalkoja? Oletteko saaneet apua rautatablettien syömisestä?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ihminen jolla tosiaan on tämä vaiva ei taida ravinnosta eikä rautalääkkeiden syömisestä mitään apua saada. Eikä levottomat jalat laulu kerro tästä vaivasta aivan eri levottomuudesta. Turhaan aivan turhaan on kertoa mikä auttaa kun on niin paljon viisaita jotka paremmin tietävät kuin se joka on kärsinyt 60 vuotta tästä vaivasta

Näitä tyhmiä näköjään on vielä olemassa, jotka kärsivät vaivoista vuosikymmeniä.

Ei mitään ymmärrystä ravinnon merkityksestä.

Sitten uhriutuvat näillä palstoilla.

Vierailija
22/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ihminen jolla tosiaan on tämä vaiva ei taida ravinnosta eikä rautalääkkeiden syömisestä mitään apua saada. Eikä levottomat jalat laulu kerro tästä vaivasta aivan eri levottomuudesta. Turhaan aivan turhaan on kertoa mikä auttaa kun on niin paljon viisaita jotka paremmin tietävät kuin se joka on kärsinyt 60 vuotta tästä vaivasta

Näitä tyhmiä näköjään on vielä olemassa, jotka kärsivät vaivoista vuosikymmeniä.

No kerro miten ravinto auttaa. Kerrot siis ihmiselle, joka syö erittäin terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko neuvojen kysyminen vertaiskavereilta uhriutumista?

Vierailija
24/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletko kokeillut sitä karppausta 60 vuoden aikana? 

Vierailija
25/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohousut. Eli siis pakkopaidan alhaisempi vastinpari.

Tai eihän kyseessä varsinaisesti ole mikään vastinpari, jos käyttäisi molempia niin ei voisi liikkua yhtään mihinkään.

Patentti on vetämässä.

Vierailija
26/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea ravinto on hyvä hoito.

siis mikä ravinto, saa syödä vaikka kiviä kun syy on aivojen välittäjäaineen puutoksessa

Ja missä välittäjäaineet muodostuvat? Tadaa. Suolistossa!

Tutustupa termiin suoli-aivoakseli.

Vierailija
27/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut levottomat jalat 25 vuotta, joten ehkä olen oikeutettu kertomaan kokemukseni.

Refluksitauti (myös närästyksetön, hiljainen refluksi) korreloi minulla levottomien jalkojen kanssa vahvasti. Ruokavalio, erityisesti vihreät kasvikset auttavat.

Ferritiinitason pitää olla riittävä. Rautalisän nappailu itsessään ei auta, jos rauta ei imeydy. Se pitää ottaa eri aikaan kuin esim. kalsium ja C-vitamiinia tarvitaan. Kaikilla eivät samat rautavalmisteet imeydy. Liha on paras lähde minulle.

Kalsium-magnesium-suhde on oltava oikea. Kaikki magnesiumin muodot eivät toimi. Minulle toimivat Puhdistamon valmisteet.

Kofeiinille ja salmiakille jalat tuntuvat olevan erityisen herkät. Niitä vältän. Ehkä tässä on yhteys refluksiinkin, jota kahvi pahentaa.

Merisuolasta on hyötyä.

Jalat on pidettävä lämpimänä talvella. Villasukat, villahousut ja luonnonmateriaalia oleva peitto auttavat. Kesällä kannattaa karaista jalkoja kulkemalla paljain säärin.

Jooga auttaa. En uskonut ennen sen aloittamista, kuinka kireät jalat minulla oli.

Fysioterapeutit kannattaa kysyä Neurosoni,-hoidosta. Auttaa hermostoa.

Pärjään nykyään lääkkeittä näitä keinoja noudattaen ja kierrättäen.

Vierailija
28/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutti neuvoi minua tarkistamaan rauta-arvot. Karppaamisesta ei puhunut mitään.

Vierailija
29/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllämainitun hoidon piti siis olla Neurosonic. Tätä otan lyhyinä sarjoina pahimpina aikoina.

Vierailija
30/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro miten ravinto auttaa. Kerrot siis ihmiselle, joka syö erittäin terveellisesti.

Taitaa se "terveellisyys" olla vain harhaa :)

Vierailija
31/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa reilusti d-vitamiinia ja rautaa saada riittävästi. Itsellä vaivan liki katoaminen yhdistyi ajallisesti aikaan, jolloin söin aivan tolkuttomasti lohta, varmaan yli kilon viikossa ja majoneesia leivänpäällisenä. Eli pehmeitä rasvoja tuli runsaasti. Solukalvot rakentuvat lipideistä, että ehkä joku mekanismi tuolla voi olla. Tosin internet ei tästä tiedä mitään, joten ei ehkä takuukonsti.

Vierailija
32/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

n most cases, the cause of RLS is unknown. However, RLS often runs in families, and specific gene variants are associated with the condition. Low levels of iron in the brain also may be responsible for RLS. RLS also may be related to a dysfunction in the basal gangliaa part of the brain that controls movement.

While there is no specific RLS diet, your dietary choices can make a difference and may even help avert a night of unwanted night walking. For many people with RLS, the optimum diet boils down to avoiding four common ingredients: caffeine, alcohol, sugar and salt.

Dieetti jossa vältetään kahvia, alkoholia, sokeria ja suolaa voi auttaa  monia.

Vierailija
33/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esidiabetes, paastosokeri 6,4 ja levottomat jalat. Jätin pois sokerin ja kaiken muun höttöhiilarin. Syön terveellisesti ja liikun päivittäin. Lisäksi rauta-arvot, myös Ferritiini kuntoon. Arvot paremmat ja jalat rauhoittui. 

Vierailija
34/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmägeeli!

Vierailija
35/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla oireilee nuo levottomat jalat ap?

Jalkoja eli eniten sääriä, pohkeita ja jalkateriä, mutta myös reisiä pistelee ja kihelmöi koko ajan. Välillä tulee kummia lihasnykäyksiä ja tuntuu kuin ihon alla kuplisi jotain tai muurahaiset menee ihon alla tai jopa siltä, että joku kiemurtelisi ihon alla. Pahinta tuo on silloin kun yrittää alkaa nukkumaan. -ap

Vierailija
36/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut levottomat jalat 25 vuotta, joten ehkä olen oikeutettu kertomaan kokemukseni.

Refluksitauti (myös närästyksetön, hiljainen refluksi) korreloi minulla levottomien jalkojen kanssa vahvasti. Ruokavalio, erityisesti vihreät kasvikset auttavat.

Ferritiinitason pitää olla riittävä. Rautalisän nappailu itsessään ei auta, jos rauta ei imeydy. Se pitää ottaa eri aikaan kuin esim. kalsium ja C-vitamiinia tarvitaan. Kaikilla eivät samat rautavalmisteet imeydy. Liha on paras lähde minulle.

Kalsium-magnesium-suhde on oltava oikea. Kaikki magnesiumin muodot eivät toimi. Minulle toimivat Puhdistamon valmisteet.

Kofeiinille ja salmiakille jalat tuntuvat olevan erityisen herkät. Niitä vältän. Ehkä tässä on yhteys refluksiinkin, jota kahvi pahentaa.

Merisuolasta on hyötyä.

Jalat on pidettävä lämpimänä talvella. Villasukat, villahousut ja luonnonmateriaalia oleva peitto auttavat. Kesällä kann

Oletko testannut lentosukkia eli kevyt ulkoinen puristus, voisiko auttaa?

Vierailija
37/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi vaivan takia ottaa yölentoja. Aivan sietämätön olo, kun jalat ei pääse normaaliin lepoasentoon, järjetön pakottava tarve liikuttaa niitä ja hakea asentoa. Normisti ei juuri nukkumista haittaa, paitsi jos en jostain syyystä nukahda nopeasti, niin alkaa noidankehä jalkojen kanssa.

Vierailija
38/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle lääkäri määräsi unilääkettä josta sain ihan hirveät levottomat jalat. En ikävä kyllä muista enää lääkkeen nimeä, mutta ihmettelin kun lääkeselosteessa mainittiin että sitä samaa lääkettä käytetään myös masennuksen, psykoosien ja skitsofrenian hoitoon isoina annoksina ja itsellä ei onneksi näitä sairauksia ole.  Sain tosiaan miedoimman pillerin josta puolet.

Lääke myös aiheutti hirveät ruokahalut ja varsinkin makeannälän aina seuraavana päivänä. Normaalisti en välitä makeasta ja karkkia syön ehkä kerran vuodessa ja muutenkaan ei ole ruuan suhteen ollut mitään pakonomaisia ahmimisia. Lääkkeet palautin sittemmin apteekkiin roskiin. 

Voi harmi kun en muista sen lääkkeen nimeä, mutta kannattaa olla valppaana noiden unilääkkeiden ym. kanssa.

Vierailija
39/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa asiaa...

Vierailija
40/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmägeeliä suosittelisin minäkin kokeiluun, itselläni auttoi yllättävä kyllä, tosin pahimpina aikoina ei auta täysin. Lisäksi jalkojen pitäminen lämpimänä, liike (+mm. venyttely ennakoivasti) ja tarvittaessa raudan syöminen. Ruokavalio ja riittävä veden juominen (olisiko elektrolyyteistä apua?).

Lääkkeitäkin on vaivaan, mutta ei ole haitaksi varmaan kokeilla ensin kevyempiä keinoja.