Mikä pyykinpesukone sinulla on ja miksi juuri se?
Milä kriteereillä valitset pyykinpesukoneen?
Itse ostaisin nyt 11 kg pkoneen, mutta en tiedä mikä sit olis pasras vaihtoehto?
Kommentit (63)
Whirlpoolin päältä täytettävä 7kg. Whirlpool koska edellinenkin vastaava kesti 14 vuotta mikä mielestäni ihan hyvä kesto.
Upo Pesukarhu 4000, koska ei ole vieläkään suostunut hajoamaan.
9kg miele, koska en osta muita merkkejä ja tuo oli heti saatavilla.
Miele, kohta ollut 12 v, vielä pesee. Yhden kerran pitänyt korjata, luukun tiivisteessä joku kiinnike meni löysäksi. Se vaihdettiin.
Sille luvataan 20 v, normikokoisessa perheessä eli 4 henk perheessä. Meitä oli silloin 8 hengen perhe, kun ostettiin. Nyt osa pesee jo omilla koneillaan pyykit. Jospa kestää vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Upo Pesukarhu 4000, koska ei ole vieläkään suostunut hajoamaan.
Tuollaisen laadun kun saisi suomalaiseksi standardiksi. Upo pesukarhu ollut itsellänikin. Nyt Rosenlew Passeli. Tietääkö muuten joku mistä UPO kirjaimet ovat saaneet alkunsa ?
Vierailija kirjoitti:
What? Jos pesukone kestää vaikka 5 vuotta niin hakee kaupasta sitten uuden tilalle. Mitä noista stressiä ottamaan. Ei ne nyt mitään kalliita ole. Alle tonnin saa uuden.
Ja näin maailma ja ilmasto pelastuu. Osta Gigantin tarjouksesta Mielen kone sillä tonnilla, sen allekin on tarjouksia ollut, niin ei tarvitse 20 vuoteen vaihtaa konetta. Vian tullessa sen voi jopa korjata. Mitään järkeä ostella uusia koneita 5 vuoden välein. Ajattele jos elät 95 vuotiaaksi niin kerkeät omistaa ainakin 15 pesukonetta tuolla tahdilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What? Jos pesukone kestää vaikka 5 vuotta niin hakee kaupasta sitten uuden tilalle. Mitä noista stressiä ottamaan. Ei ne nyt mitään kalliita ole. Alle tonnin saa uuden.
Ja näin maailma ja ilmasto pelastuu. Osta Gigantin tarjouksesta Mielen kone sillä tonnilla, sen allekin on tarjouksia ollut, niin ei tarvitse 20 vuoteen vaihtaa konetta. Vian tullessa sen voi jopa korjata. Mitään järkeä ostella uusia koneita 5 vuoden välein. Ajattele jos elät 95 vuotiaaksi niin kerkeät omistaa ainakin 15 pesukonetta tuolla tahdilla.
Juu näin. Tämän lisäksi meidän pitäisi mennä kohti mallia jossa kaikille laitteille on olemassa purkuprosessit. Laite puretaan materiaalikasoihin metalli, muovi, jne. ja osa poltetaan, osa käytetään uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Electrolux. Löytyi sopivan kokoinen kone käytettävissä olevaan tilaan.
Sama, päältätäytettävä versio. Kotona ollut jo 10 v ja mökillä 5 v. Erityisen hyvää on pesuaikojen vapaa valinta lähes joka ohjelmassa.
Ääni pulsaattorikoneelle täältäkin. Käyttää vettä juuri niin paljon kuin itse sitä sinne koneeseen laitat ja vatkaa niitä pyykkejä juuri niin kauan kuin itse haluat.
LG:n kuivaava pesukone, kapeampaa mallia.
Tyyliin tämä, mutta jo muutaman vuoden vanha
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/929347/LG-F2DV707S2W1-kuivaava-…
Konetta ostaessa talouden koko oli 2 hlö (minä + tytär), nykyään 1. Kuivaustoimintoa käytän liinavaatteisiin ja pyyhkeisiin, en oikeastaan muuten. Kylppäri sen kokoinen, että isompi kone ei mahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
LG merkkinen pyykinpesukone. (8kg)
Hyvät pesuohjelmat ja lisää ohjelmia voi ladata puhelimella.
Tuo 8kg on ihan riittävä kahdelle ihmiselle.
LG täälläkin. Siinä on erilainen se rumpu, eikä siellä ole laakereita jotka voisivat hajota kuten vanhassa koneessamme.
Zanussi ostin tämän talon 2008 ja se on entisen omistajan jäljiltä.
En kerro, mutta tämänhetkinen on sellainen parempi kuin ei mitään. Tuota ennen oli sellainen oikein hieno, oli kosketusnäppäimet ja kaikki, mutta erroria pukkasi ja melkein heti ostamisen jälkeen piti käyttää takuuhuoltoa. Vaihdettiin "parempaan" versioon, eli identtiseen pesukoneeseen, joka oli olevinaan päivitetty ja parempi versio. Aivan identtiset ongelmat siinäkin. Sitten päätin vaihtaa hyvin simppeliin koneeseen, joka toimii kyllä hyvin, mutta ei ole mikään huippumoderni. Tuolla nyt pestään sen aikaa kuin pestään ja sitten katsellaan jotain uutta. Vaikka kyllä se on valitettavasti niin, että ne huippuhienot kosketusnäppäinkoneet eivät vain toimi käytännössä. Valitettavasti.
Aeg kuivaava 9kg, musta. Hyvin on toiminut, myös lyhyitä ohjelmia. Kuivaajaa käytän harvoin, joskus +lakanoihin.
Tuolle, joka vinkui "jatkuvasta uuden pesukoneen ostamisesta": minulla on ollut jo aivan saa-tanan monta pesukonetta, enkä ole lähelläkään vanhaa. Enpä minä näitä pesukoneita valmista enkä mahda niiden laadulle mitään. En usko siihen, että jos maksan 2000 € pesukoneesta, se kestää maagisesti seuraavat 20 vuotta. Kyllä siinä hinnassa on hyvin paljon veroja ja ilmaa. Enkä muutenkaan halua mitään ikivanhaa pesukonetta, jonka muoviosat ovat hapertuneet ajan saatossa ja värjäytyneet. Joten ostan uuden pesukoneen tasan niin usein kuin on pakko. Sama sänky minulla on ollut noin 7 vuotta ja päivitän sen uuteen ehkä parin vuoden sisällä. Ei mitään erityistä tarvetta saada uutta just heti nyt, koska ostin uuden patjan ja se toi ihan uuden tunnun koko sänkyyn. Matot ovat vuosia, vuosia ja vuosia vanhoja, samoin huonekalut. Ne menevät uusintaan jossain vaiheessa tässä kun löytyy kivoja. Vaatteitakin joudun vähän väliä uusimaan, koska ne eivät yksinkertaisesti kestä käyttöä. Laukut ja kengät ovat aitoa nahkaa ja ne kestävät minulla kauan. Enkä edes ole mikään ympäristöhörhö, vaan minä olen löytänyt oman tyylini jo teininä, ja yksinkertaisesti pidän hankinnoistani, joten en näe mitään syytä vaihtaa niitä ennen kuin niissä alkaa näkymään kunnolla ikä ja kuluminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miele. Ja kuivuri samaa sarjaa. 8kg muistaakseni. Saksassa tehty ja luotettava. Luvattu iäksi 20v.
Meidän Mielelle tulee kohta ikää 25 vuotta. Ja hyvin on toiminut!
Miele pyykkikoneet on tosi kalliita, mikä niissä maksaa?
Laatu maksaa, mutta kestävyys on taattu.
Pesukoneessa aina kaksi kriteetiä:
1. EI kuivaavaa konetta IKINÄ.
2. Suoravetomoottori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miele. Ja kuivuri samaa sarjaa. 8kg muistaakseni. Saksassa tehty ja luotettava. Luvattu iäksi 20v.
Meidän Mielelle tulee kohta ikää 25 vuotta. Ja hyvin on toiminut!
Miele pyykkikoneet on tosi kalliita, mikä niissä maksaa?
Laatu osat, huomaat jo painosta, edulliset pesukoneet voi ottaa kainaloon kaupasta.
Meillä 9kg Miele, ikää 15 vuotta kuin myös saman merkin kuivausrummulla. Myös 23v astianpesukone on Miele. Sitten jos joskus hajoavat korjauskelvottomiksi niin luonnollisesti hankitaan saman merkkiset tilalle.