Mikä pyykinpesukone sinulla on ja miksi juuri se?
Milä kriteereillä valitset pyykinpesukoneen?
Itse ostaisin nyt 11 kg pkoneen, mutta en tiedä mikä sit olis pasras vaihtoehto?
Kommentit (63)
Näin vuokra-asujana ja useahkosti muuttavana,olen päättänyt hankkia pulsaattorikoneen jos kone on vielä hankittava.Kevyt,pieni ja mutenkin kätevä. Vaihtoehtoisesti hoidan pyykit lasten kasvettua sellaisella käsinpesumenetelmällä,joka on nyrkkipyykkiä tehokkaampi. Nykyisen asunnon valintakriteereihin vaikutti se,että kone/kuivausrumpu kuuluvat sopimukseen asunnossa,mutta sellaiset pauttiarallaa 100 muuttoa tehneenä 40-vuotiaana, en enää valitse muita kuin taloyhtiöitä,joissa on pesutupa tai sitten tosiaan se pulsaattorikone,jos pesutupaa tai asunnossa valmiiksi asennettua konetta ei ole satavilla. Ihan vain vinkkinä teille,vuokraajat.
Siemensin sivusta täytettävä. Oli talossa mukana, hyvin toiminu 10 vuotta. Edellinen omistaja käyttäny varmaan saman verran. Nyt jos hajoais ostaisin keittiöön sopivan ja tekisin suihkunurkan tilalle.
Miele pesukoneet tulee tavallaan halvemmaksi koska ne ei hajoa helposti. Jos ostaa niitä halvempia koneita, niin niitä joutuu ostamaan useimmin koska eivät kestä niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Samsungissa on muka vaikeeta? Painetaan virta päälle, pesuaine lokeroon, valitaan kiekosta kiertämällä haluttu ohjelma ja painetaan käynnistysnappulaa.
:D
Vierailija kirjoitti:
Näin vuokra-asujana ja useahkosti muuttavana,olen päättänyt hankkia pulsaattorikoneen jos kone on vielä hankittava.Kevyt,pieni ja mutenkin kätevä. Vaihtoehtoisesti hoidan pyykit lasten kasvettua sellaisella käsinpesumenetelmällä,joka on nyrkkipyykkiä tehokkaampi. Nykyisen asunnon valintakriteereihin vaikutti se,että kone/kuivausrumpu kuuluvat sopimukseen asunnossa,mutta sellaiset pauttiarallaa 100 muuttoa tehneenä 40-vuotiaana, en enää valitse muita kuin taloyhtiöitä,joissa on pesutupa tai sitten tosiaan se pulsaattorikone,jos pesutupaa tai asunnossa valmiiksi asennettua konetta ei ole satavilla. Ihan vain vinkkinä teille,vuokraajat.
Pyykinpesukone painaa vain noin 50 kiloa. Sen kantaa ihan yks mies. Ainakin itse olen aina kantanut. Laittaa vain nostoliinan alle ja ottaa kantoon.
M42
Whirlpool-merkkinen. Halvimman ostin ja hyvin se hommansa hoitaa. Ei ole varaa haaskata kalliisiin koneisiin, Näin eläkeläisellä, joka ei saa minkäänlaisia tukiaisia eläkkeen lisäksi.
Zug. Minä en valinnut pesukonetta, pesukone valitsi minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesukone painaa vain noin 50 kiloa. Sen kantaa ihan yks mies. Ainakin itse olen aina kantanut. Laittaa vain nostoliinan alle ja ottaa kantoon.
M42
Ei hiiret mitään jaksa kantaa
Miele, koska siinä oli mahdollisuus säätää ohjelmien vesimäärää. Luin testejä, ja pääasiassa hyvät koneet kyllä pesee hyvin, mutta kaikki saivat järjestäen huonon arvosanan huuhtelutuloksesta. No tietty kun pitää vettä säästää oletusasetuksilla. Mielessä sen tosiaan sai itse väännettyä kunnolla isommaksi.
M42
Ja kuvittelet minun olevan hyväkuntoinen miespuolinen henkilö syystä,että..? Jos ihmisellä ei ole auttajia tai rahaa,se on pesukone,joka ensimmäisenä jätetään-ihan näin naispuolisen näkökulmasta ja tosiaan noin 100 muuttoa elämässään tehneenä. Siinä hyytyy kovakin ukko,kun tuollaisen määrän muuttoja tehtailee. Kivat sulle,että jaksat kantaa-minulla ei kaltaisiasi auttajia lähipiirissä ole.
Vierailija kirjoitti:
Miele. Ja kuivuri samaa sarjaa. 8kg muistaakseni. Saksassa tehty ja luotettava. Luvattu iäksi 20v.
Meidän Miele pesukone pesee nyt kahdettakymmenettäkuudetta vuottaan ja saman merkin kuivausrumpu täyttää ensi kuussa 21v.
Vierailija kirjoitti:
M42
Ja kuvittelet minun olevan hyväkuntoinen miespuolinen henkilö syystä,että..? Jos ihmisellä ei ole auttajia tai rahaa,se on pesukone,joka ensimmäisenä jätetään-ihan näin naispuolisen näkökulmasta ja tosiaan noin 100 muuttoa elämässään tehneenä. Siinä hyytyy kovakin ukko,kun tuollaisen määrän muuttoja tehtailee. Kivat sulle,että jaksat kantaa-minulla ei kaltaisiasi auttajia lähipiirissä ole.
Rohkeesti vaan pyydät niin tuun nostamaan. En ihan ilmaiseksi, mutta jos osaat leipoa niin pullakahvit ois kiva.
M42
Minulla ihan perus 5 kilon päältä ladattava riittää omiin tarpeisiin, mutta jos joskus erehdyn muijan ottamaan niin saa hän sitten valita mieleisensä niin haetaan kaupasta. Hapoy wife, Happy life?
Vierailija kirjoitti:
Miele, koska siinä oli mahdollisuus säätää ohjelmien vesimäärää. Luin testejä, ja pääasiassa hyvät koneet kyllä pesee hyvin, mutta kaikki saivat järjestäen huonon arvosanan huuhtelutuloksesta. No tietty kun pitää vettä säästää oletusasetuksilla. Mielessä sen tosiaan sai itse väännettyä kunnolla isommaksi.
Eikä vesi ole edes kallista. Ihmiset säästää ihan turhista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M42
Riippuu vähän koneesta - meidän Bosch painaa melkein 100kg eikä se päällä oleva kuivausrumpu jää montaa kiloa jälkeen.
On muuten ensimmäinen pyykkitorni, joka ei itsekseen pikkuhiljaa vaeltele paikoiltaan.
Joku Matsuin halpa kone. Kriteereinä oli koneen täyttö sivusta ja halpa hinta.
Saksassa valmistettu älykäs Bosch 9kg kapasiteetilla, automaattisella pesuaineiden annostelulla jne. Ohjelmat riittävät aikakin omaan käyttöön, puhdasta tulee eikä mitään ongelmia ole ollut.
Valintaperusteina oli lähinnä se, että saman konserin Siemens oli edellisenä koneenna palvellut hyvin - ja Miele tuntui kuitenkin vielä vähän liian kalliilta. No, ehkä seuraavaksi sitten Miele.
Mulla on Vaimo merkkinen pyykkikone. Siitä saa myös kätevästi lumilingon kun laittaa vain lapion käteen. Todella monikäyttöinen 👍 vaikka onkin jo 31 vuotta vanha ja ei missään parhaassa kunnossa enää, mutta kyllä nuo 90 luvun taitteen vehkeet kestää yllättävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
LG 8kg/5kg kuivaava pyykkis.
Ostettiin kun vanha hajosi ja tuon sai alle viidelläsataa. Siinä on puolentoista tunnin perusohjelma mikä ei säästele vettä, ihan tyytyväinen olen.
Whirpool 8/10 kg alle 500€ pesee tuntiin 40 asteisen. Kuivaus sitten kestää valovuoden. (Ostin tarjouksesta reilu kk Black fridayn jälkeen kun oli huomattavasti halvempi, muutama vuosi sitten)
Laatu maksaa. Kun on kerran arjessaan päässyt Mielen makuun, niin muihin ei ainakaan suurperheessä tee mieli edes vilkaista.
Lisäksi Mieleen saa hyvin varaosia ja jos on yhtään mekaanikon vikaa, niin pystyy korjaamaan hyvin itse. Tästä syystä vaihdoin aiemman pienemmän kilomäärän pesevän Mielen pesutornin uuteen isomman pyykkimäärän pesevään Mielen pesutorniin