Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi " tarhan tädit" aina mollaavat tarhaa hoitopaikkana?

Vierailija
08.03.2007 |

Siis eivätkö he itse pysty ollenkaan vaikuttamaan työhönsä siellä? Tuntuu ainakin tämän palstan mukaan olevan vihonviimeinen paikka minne ihminen voisi työssäkäynnin ajaksi lapsensa laittaa!

Vai onko tarha kauhea vain

a) jos äiti on esim. esikoisen kanssa kotona

b) jos lapsi on alle 3 v

Itse olen ollut siinä uskossa, että ainakin jotkut lapset käyvät päiväkodissa ihan mielellään (eivät raukat tietysti muusta tiedä ;)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse kaiketi enimmiltään on puutteellisista resursseista. Kunnat niistävät kaiken aikaa päivähoidon määrärahoista. Ryhmät ovat liian suuria, sijaisia ei saa, avustajia ei saa, toimintamäärärahoista säästetään jnejne.

En tunne ketään päiväkodin työntekijää, joka suosittaisi aivan pienille kotihoidon sijasta päivähoitoa (jos siis kotona asiat ok).

Vierailija
2/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana ala-asteilla ja pääasiassa minullakin olisi huonoa sanottavaa niiden toimivuudesta. Ulospäin (vanhemmille) kyllä näytetään maireaa naamaa ja " meillä on niin kivoja projekteja" , mutta ovien sulkeuduttua meno voi olla jopa julmaa, vastuutonta, keskenkasvuista ja suoraan sanottuna vastenmielistä.

Joten en yhtään ihmettele, jos ei tarhan seinienkään sisällä kaikki ole ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole rahasta kiinni. Olen itse myös opettaja (tällä hetkellä tosin lukiossa) ja tiedän hyvin että opetusryhmät ovat suuria jne. Mutta jotenkin silti koen, että pystyn itse panoksellani tekemään paljon. Päiväkodin työntekijät ovat myös koulutettua väkeä, eikö mitään koulutuksssa opittua ehdi / pysty soveltamaan käytännössä? Eikö lasten kanssa ehditä lainkaan esim. askarrella? (niitä kuuluisia virikkeitä)

Vierailija
4/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että melkein aina on vajausta?

6

Vierailija
5/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräävät lastenmäärän suhteessa hoitajiin. Usein hoitajia poissa,siinä vaiheessa lasketaan koko talon aikuiset ja todetaan,henkilökunta riittää. Ei oikeasti riitä!!!!

Vierailija
6/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodithan ovat auki usein klo 6.30-17.30, joten se lain suosittama määrä on läsnä keskipäivällä, ei aamulla/illalla. Ja usein siitäkin siis on joku kipeänä, lomalla tai koulutuksessa.

Vierailija
7/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti kuulla lastentarhanopettajien tms. kokemuksia työuran varrelta. Onko todellisuus siis paljastunut päiväkodissa aivan kamalaksi?

Vierailija
8/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omaa lastani en alle 3v veisi pvkotiin,ellei olisi pakko. Henkilökuntaa EI OLE aina riittävästi. Lapsilähtöisyys ei aina toteudu. Hälinää ja rauhattomuutta paljon :(

Vierailija
9/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka hoitaa työkseen lapsia on jotain sellaista mitä sinä et koskaan. Yritäppä tykätä/pitää vieraasta lapsesta ehdoitta. Antaa turvaa ja lohtua. Ei sinulta onnistu! :)

Vierailija
10/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihminen joka hoitaa työkseen lapsia on jotain sellaista mitä sinä et koskaan. Yritäppä tykätä/pitää vieraasta lapsesta ehdoitta. Antaa turvaa ja lohtua. Ei sinulta onnistu! :)

Vierailija
11/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiaan liian vähäiset resurssit vievät meistä parhaimman terän! Kyllähän lasten kanssa toki askarrellaan, leikitään ja lauletaan jne. Mutta minun mielestäni pienten puolella on tärkeintä kuitenkin syli! Sitä ei kaksi tai kolme ihmistä pysty riittävästi antamaan 12:sta lapselle! Tästä syystä en omiani laita alle kolmevuotiaana päiväkotiin, vaan hoidan heidät itse, vaikka talous ei meinaakaan kestää.

Terveisin lastentarhanope ja neljän lapsen äiti

Vierailija
12/12 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis reilu 10v pk:ssa ja muutos sinä aikana oli valtava. 1990 kun aloitin olin ryhmässä, jossa meitä oli 12 alle 3 cvuotiasta lasta ja 7 aikuista. Kun lopetin hommat 2003 oli henkilökunnan riittävyys muisto vain. Ei oikeasti, aivan liikaa hommaa liian pienellä henkilömäärällä. Itse ainakin paloin ihan loppuun. Jatkoin siis opiskeluja ja olen nyt koulun puolella ollut 1½v ja tällä hetkellä, nautin suunnattomasti työstäni. Toki kiirettä on nytkin ja haastetta kerrakseeen, mutta täällä lapset onneksi jo omatoimisempia, eikä kakkavaippoja tai kurahousuja joudu vaihtamaan liukuhihnalla. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Omia alle 3v en IKINÄ laittanut päiväkotiin.

(Niin omia lapsia on neljä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä