Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien elämän kurjistaminen ja syyllistäminen

Vierailija
27.02.2025 |

Työllisyystoimet pompottaa,syyllistää, valvoo, kyttää ja rankaisee kuin vankia. Työnantajat käyttävät hyväksi ilmaistöillä ja ketjuttamalla lyhyitä työsuhteita sekä karsastavat työtöntä kuin spitaalista, vaikka hakija saattaa olla koulutetumpi ja kokeneempi kuin rekrypuoli.Media lyö vettä myllyyn päivittäisillä työtöntä lyttäävillä jutuillaan. Kolikon toista puolta ei koskaan käännetä.

Hallitus leikkaa työttömiltä, kun he eivät voi puolustaa itseään. Kun vähissä varoissa oleva joutuu luopumaan ja karsimaan esim. ruuastaan, lääkkeistä ja lääkärikäynneistä, vaate- ja hygieniaostoista, parturikäynneistä, työttömästä saatetaan saada erakko, mielenterveyspotilas, sairas tai niin homssuinen ettei enää töihin siksi kelpaa. Tähänkö pyritään, kun töitä ei vain ikinä riitä kaikille?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tämmöinen demari avaus. Ketään ei ole syyllistetty. Ensinnäkin on pakko karsia kuluja ja toisaalta tehdä työn vastaanottamisesta houkuttelevampaa.

Jos syyllistyit niin todennäköisesti olet yksi heistä joka käyttää järjestelmää hyväkseen ja pyrkii olemaan työttömän mahdollisimman pitkään

Olis erittäin houkuttelevaa vastaanottaa työtä jos sitä joku tarjoaisi! Hakenut olen. Miksi oletat että työttömyys olisi jotenkin houkuttelevaa?!

Vierailija
22/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kukaan pompota enkä ilmaistöitä tee 

Mulle se on yks hailee mitä musta ajatellaan.  Muiden mielipiteet musta ei vaikuta muhun millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se on yks hailee mitä musta ajatellaan.  Muiden mielipiteet musta ei vaikuta muhun millään tavalla.

Lisään että osa-aikatyössä olen ja saan tukia palkan lisäksi mutta kuitenkin olen työtön työnhakija. Enkä ole yhtään kurjistunut.

Vierailija
24/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään että osa-aikatyössä olen ja saan tukia palkan lisäksi mutta kuitenkin olen työtön työnhakija. Enkä ole yhtään kurjistunut.

Montako lasta sulla on? Mitä teet jos lapset sairaana? Onko sulla muu kuin 0 tunti sopimus?

Vierailija
25/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on töihin mentävä. Itsekkin teen 50h viikossa. Ei ole yhtään kurjaa. m39

Jaa, korpinnatsamieskin löysi paikalle pitkästä aikaa. Vieläkö on wanhan liiton patu teillä rekrynä?

Vierailija
26/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Ihmisoikeuksia puolustamaan ja keskustelemaan. Jaloillakin osa voi äänestää.

Jaloilla voi äänestää ja kävellä töihin. Vai meinasitko lampsia pois Suomesta?

Vierailija
27/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tämmöinen demari avaus. Ketään ei ole syyllistetty. Ensinnäkin on pakko karsia kuluja ja toisaalta tehdä työn vastaanottamisesta houkuttelevampaa.

Jos syyllistyit niin todennäköisesti olet yksi heistä joka käyttää järjestelmää hyväkseen ja pyrkii olemaan työttömän mahdollisimman pitkään

Systeemistä pitää tehdä sellainen, että työkyvyttömälle on kannattavampaa maksaa eläkettä kuin työttömyyspäivärahaa.

30% työttömiksi työnhakijoiksi kirjautuneista on saanut terveydellisistä syistä vapautuksen työnhakuvelvoitteesta. Eli käytännössä he ovat työkyvyttömiä, koska he eivät voi terveydellisistä syistä työllistyä.

Vierailija
28/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa siellä vankilassa on paljon paremmat olot kuin tavallisella työttömällä.

Ei meille kukaan tarjoa aterioita, ei me saada opiskella eikä tehdä pieniä työpätkiä ilman että siitä rangaistaan, ei meillä ole toimivaa terveydenhuoltoa eikä meitä kukaan kannusta mihinkään elämää rakentavaan, meitä vaan kiusataan ja pidetään rikollisiakin alempana kastissa.

Mä oon välillä ihan tosissani miettinyt, mitä mun pitäis tehdä että pääsen vankilaan, en vaan jaksais tapella milloin minkäkin instanssin kanssa ja koko ajan stressata mihin rahat riittää ja kerran päivässä syöminenkin pidemmän ajan päälle alkaa ottamaan terveyden päälle.

No nyt oli kyllä aikamoinen vertaus. Jos tosissaan haluat vankilaan niin tee talous rikoksia sekä petoksia tai myyt vaikka huumeita paljon, niin pääset pyörähtämään vankilassa. Tuu vuoden kakun jälkeen uudestaan kertomaan kuinka kivaa ja helppoa oli.

Vierailija
29/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu poliittiseen ilmapiiriin nyt, populistit hallituksessa joten paskaa tuli säkkikaupalla meille Suomalaisille. 

Vierailija
30/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestitte, oman sopan keititte.

Vierailija
31/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis erittäin houkuttelevaa vastaanottaa työtä jos sitä joku tarjoaisi! Hakenut olen. Miksi oletat että työttömyys olisi jotenkin houkuttelevaa?!

Koska on lukemattomia esimerkkejä että vältellään työtä vaikka sitä olisi tarjolla. Kyse usein matalan kustannustason alueista ja matalapalkka töistä. Kun on esim asunnot maksettu tai halpa vuokra niin ei lähdetä ei sitten millään töihin esim siivoamaan tai vastaavaa suorittavaa työtä

Vierailija
32/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on tehnyt kaudellaan useita perustuslakia rikkovia päätöksiä lähestyy diktatuuria vauhdilla.

En listaa niitä mutta valmisteilla on vielä useita perustuslakia rikkovia.

Yleislakossa on voima kun suurempi kynnys ylitetään ja hallitus tekee toiset 100 000 työtöntä

Vierailija
33/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt jo viimeistään lakata hokemasta tätä ikivanhaa mantraa että työtä vastaanotetaan sitten kun joku tarjoaa. Tuota hoettiin suomalaisissa lähiöpubeissa 1990-luvun alun lamassa, mutta maailma ei enää toimi vuonna 2025 niin, vaan jos valmista sopivaa, mukavaa ja hyvin palkattua työpaikkaa ei tarjota siitä kotipitäjästä polkupyörämatkan säteeltä, niin sitä pitää hakea kokonaan oman mukavuusalueen ulkopuolelta ja vaikka maan toiselta puolen tai toisesta maasta tarvittaessa. Jos ei löydy, niin pitää työllistää itse itsensä tai kouluttautua uudelleen. Muussa tapauksessa rahahanat menevät kiinni.

Useimmissa muissa maissa ei yksinkertaisesti ole olemassa vaihtoehtoa missä voi jäädä kotiiin odottelemaan josko jotain sopivaa valmista työpaikkaa tulisi tarjolle ja sillä aikaa veronmaksajat maksavat elannon ja laskut. 

Vierailija
34/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on töihin mentävä. Itsekkin teen 50h viikossa. Ei ole yhtään kurjaa. m39

Jaa, korpinnatsamieskin löysi paikalle pitkästä aikaa. Vieläkö on wanhan liiton patu teillä rekrynä?

Alikessun natsamies ja on vanhan liiton patu rekrynä eli toimitusjohtajana. Reservin upseeri. Meidän firmaan ei sivareilla ole asiaa.

Vierailija
35/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Ihmisoikeuksia puolustamaan ja keskustelemaan. Jaloillakin osa voi äänestää.

Monessa maassa asiat ovat yhtä huonosti tai huonommin.

Vierailija
36/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan sitä aikaa, kun työttömät rupeavat olemaan sen verran vihaisia, että se alkaa näkymään. Kun luku rupeaa kipuamaan lähelle puolta miljoonaa, niin rupeaa rytisemään.

Alkaa se irvailu loppumaan, kun kansa lähtee kadulle huutamaan.

Vierailija
37/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä odotan sitä aikaa, kun työttömät rupeavat olemaan sen verran vihaisia, että se alkaa näkymään. Kun luku rupeaa kipuamaan lähelle puolta miljoonaa, niin rupeaa rytisemään.

Alkaa se irvailu loppumaan, kun kansa lähtee kadulle huutamaan.

Haiskahtaa terroristiselta uhkaukselta, melko vakava juttu.

Vierailija
38/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme me kiusaa teitä, vaan kannustamme yrittämään enemmän. Jokaista tarvitaan auttamaan hyvinvoinnissa. Ensin jalkaa oven väliin ja siitä eteen päin. Terkuin Suski täältä Kokoomuksesta.

Kun Susannan oven väliin alkaa tunkea jalkoja, niin voi olla että tulee vähän rajoitteita Susannankin elämään.

Vierailija
39/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt jo viimeistään lakata hokemasta tätä ikivanhaa mantraa että työtä vastaanotetaan sitten kun joku tarjoaa. Tuota hoettiin suomalaisissa lähiöpubeissa 1990-luvun alun lamassa, mutta maailma ei enää toimi vuonna 2025 niin, vaan jos valmista sopivaa, mukavaa ja hyvin palkattua työpaikkaa ei tarjota siitä kotipitäjästä polkupyöräma

Olet reaalimaailmasta irtaantunut arrogantti ääliö. Kukaan tässä odottele mitään mukavia työmatkoja tai edes keskitasoista palkkaa. TÖITÄ EI OLE!

Vierailija
40/71 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun aloitin työvoimakoulutuksessa, minulle maksettavasta tuesta on leikattu n. 40%.

Nyt ilmeisesti myös koulutuksen tarjoajalle maksettavasta rahasta on leikattu, koska haluavat minun valmistuvan mahdollisimman pian. Vielä vuosi sitten minun etenemistäni opinnoissa pyrittiin jarruttamaan, jotta en valmistuisi etuajassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä