Työttömien elämän kurjistaminen ja syyllistäminen
Työllisyystoimet pompottaa,syyllistää, valvoo, kyttää ja rankaisee kuin vankia. Työnantajat käyttävät hyväksi ilmaistöillä ja ketjuttamalla lyhyitä työsuhteita sekä karsastavat työtöntä kuin spitaalista, vaikka hakija saattaa olla koulutetumpi ja kokeneempi kuin rekrypuoli.Media lyö vettä myllyyn päivittäisillä työtöntä lyttäävillä jutuillaan. Kolikon toista puolta ei koskaan käännetä.
Hallitus leikkaa työttömiltä, kun he eivät voi puolustaa itseään. Kun vähissä varoissa oleva joutuu luopumaan ja karsimaan esim. ruuastaan, lääkkeistä ja lääkärikäynneistä, vaate- ja hygieniaostoista, parturikäynneistä, työttömästä saatetaan saada erakko, mielenterveyspotilas, sairas tai niin homssuinen ettei enää töihin siksi kelpaa. Tähänkö pyritään, kun töitä ei vain ikinä riitä kaikille?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mä odotan sitä aikaa, kun työttömät rupeavat olemaan sen verran vihaisia, että se alkaa näkymään. Kun luku rupeaa kipuamaan lähelle puolta miljoonaa, niin rupeaa rytisemään.
Alkaa se irvailu loppumaan, kun kansa lähtee kadulle huutamaan.
Mikä kansa? Suomalaisetko? Elä nyt viitsi hengiltä naurattaa. Suomalainen puristaa nyrkkiä housun taskussa ja syö perunoita kämpillä. Hulluimmat valmistaa kotiviiniä. Kadulle he eivät lähde riehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tienaa ap pillulla
No, silloin kun olin itse nuori, niin aikamiehet vitsailivat kun valitin rahapulaa että sinähän istut pankin päällä. Ehkäpä hallitus ajattelee samalla tavalla, rahaa kun voi tienata monella tapaa. Toisilla moraali kestää pillulla tienaamisen, toisilla taas ei.
Ei ole vielä sivistys saapunut Suomeen, ja tuskin koskaan saapuukaan. Ongelmiin ei haluta etsiä fiksuja ratkaisuja, vaan yksinkertaisia populistisia tyhjiä heittoja. Kiitos, että otit asian puheenaiheeksi. Taidanpa laittaa viestiä Purralle ja Orpolle tästä. Huoraaminen lailliseksi toiminimellä ja verotuotot valtiolle. Onnistuu se kai niinkin.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa siellä vankilassa on paljon paremmat olot kuin tavallisella työttömällä.
Ei meille kukaan tarjoa aterioita, ei me saada opiskella eikä tehdä pieniä työpätkiä ilman että siitä rangaistaan, ei meillä ole toimivaa terveydenhuoltoa eikä meitä kukaan kannusta mihinkään elämää rakentavaan, meitä vaan kiusataan ja pidetään rikollisiakin alempana kastissa.
Mä oon välillä ihan tosissani miettinyt, mitä mun pitäis tehdä että pääsen vankilaan, en vaan jaksais tapella milloin minkäkin instanssin kanssa ja koko ajan stressata mihin rahat riittää ja kerran päivässä syöminenkin pidemmän ajan päälle alkaa ottamaan terveyden päälle.
Älä masennu. On kuitenkin jonkinlainen "vapaus", vaikka on työtön eikä pääse terveyspalveluihin, vaikka työtön voisi hyötyä tosi paljon terveyskartoituksesta. Tiedän, ettei ole yksinkertaista, mutta toivon kaikille työttömille hurjasti jaksamista, että saisi asioita eteenpäin ja jaksaa yrittää vaikeuksista huolimatta. Lyttääjiä riittää. Itsekin harmittelen, miksi en voisi laittaa cv:hen, että autoin paljon työttömänä ollessani läheistä ja hän myöhemmin kuoli pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälkä ajaa työttömän töihin.
Höpsis. Ei töitä tarjota kuin yhdelle sadoista. Sekin saattaa olla työpaikan vaihtaja.
Näin on. Työlliset vaihtavat työpaikkoja.
Lenkille vaan, siitä se kunto ja mieliala kohenee! Ja olemuskin pikkuhiljaa muuttuu sen oloiseksi että joku saattaa palkata. Myös ajattelua ja osaamista on hyvä kehittää, sudokua shakkia yms kaikki ilmaisia harrastuksia!
Oikeistohallitus tekee oikeistopolitiikkaa. On muistettava että PS kusetti ja raskaasti äänestäjiään. KOK on aina ollut EK:n ohjauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Ei töitä tarjota kuin yhdelle sadoista. Sekin saattaa olla työpaikan vaihtaja.
Näin on. Työlliset vaihtavat työpaikkoja.
Näinhän se menee. Harva työnantaja haluaa palkata työtöntä. Valtaosa havittelee nimenomaan työpaikan vaihtajia.
Useissa maissa jengi joutuu kadulle aika pian, jos työttömyys, sairaus tai onnettomuus osuu kohdalle. Menettää koko maallisen omaisuuden sen siliän tien.
Veronmaksuhalukkuus on nollissa, sitä ei pääse kiertämään kuin harvat ja valitut. On se nyt ihme ja kumma, että veroeuroille ei enää vastinetta saa, vaikka niitä maksetaan niin, että selkä taipuu. Joku ne hillot käärii kuitenkin taskuihinsa.
Moraalitonta on meno, ja vertaisten haukkuminen ja lyttääminen arkipäivää. Ei paljon napostele tämä systeemi, jos ollaan olemassa vain ja ainoastaan tuottamassa lisäarvoa jo valmiiksi omistavalle luokalle. Koittakoot pärjätä omillaan, kun ollaan kerran niin vaikeita, hankalia irtisanottavia, velttoja luusereita. Tekevät sitten itse, syntyy ehkä parempaakin jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mä odotan sitä aikaa, kun työttömät rupeavat olemaan sen verran vihaisia, että se alkaa näkymään. Kun luku rupeaa kipuamaan lähelle puolta miljoonaa, niin rupeaa rytisemään.
Määrähän on jo nyt oikeasti puoli miljoonaa. Tilastollisesti vähemmän koska tilastoja kaunistellaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tämmöinen demari avaus. Ketään ei ole syyllistetty. Ensinnäkin on pakko karsia kuluja ja toisaalta tehdä työn vastaanottamisesta houkuttelevampaa.
Jos syyllistyit niin todennäköisesti olet yksi heistä joka käyttää järjestelmää hyväkseen ja pyrkii olemaan työttömän mahdollisimman pitkään
Olis erittäin houkuttelevaa vastaanottaa työtä jos sitä joku tarjoaisi! Hakenut olen. Miksi oletat että työttömyys olisi jotenkin houkuttelevaa?!
Kannattaa nyt jo viimeistään lakata hokemasta tätä ikivanhaa mantraa että työtä vastaanotetaan sitten kun joku tarjoaa. Tuota hoettiin suomalaisissa lähiöpubeissa 1990-luvun alun lamassa, mutta maailma ei enää toimi vuonna 2025 niin, vaan jos valmista sopivaa, mukavaa ja hyvin palkattua työpaikkaa ei tarjota siitä kotipitäjästä polkupyöräma
Tämä.Missä muualla voi jäädä tukien varaan kun työstä ei makseta tarpeeksi
ei pysty kulkemaan ym.syitä voi keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että tässä työttömien kurituskiimassa useille työkyvyttömille pompotetuille tuttaville on tarjottu nyt viimein pysyvää eläkettä.
Monenko vuoden kyykytyksen jälkeen? Seitsemäs vuosi lähti itsellä syksyllä. Ei puhettakaan edes sairauspäivärahasta. Työttömänä työnhakijana olen vaikka juuri tulin ruokakaupasta ja lyyhistyin eteisen lattialle uupuneena.
Ilmeisesti sunkin olis kannattanut olla suurimman osan elämästäsi työkyvyttömänä kitumassa noiden listoilla rääkättävänä niin lopulta päästävät eläkkeelle kun toteavat ettei kalua tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kansa? Suomalaisetko? Elä nyt viitsi hengiltä naurattaa. Suomalainen puristaa nyrkkiä housun taskussa ja syö perunoita kämpillä. Hulluimmat valmistaa kotiviiniä. Kadulle he eivät lähde riehumaan.
Tuota yhden henkilön uhittelua ollaan luettu jo varmaan kaksi vuotta.Mitään ei ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan.
Pitäähän hallituksella jokin harrastus olla.
Tämän vuoden aikana olen hakenut joka päivä vähintään yhteen paikkaan, nolla haastattelu kutsua. 2 perustutkintoa ja 1 ammattitutkinto, eri aloja.
-työtön
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että tässä työttömien kurituskiimassa useille työkyvyttömille pompotetuille tuttaville on tarjottu nyt viimein pysyvää eläkettä.
Hyvä, jos noin on. Itse en saa enää edes sairauspäivärahaa.
Ihmisoikeus,TYÖ.Viety.Kukaan ei ole haastanut Suomen valtioita oikeuteen?? Raharaha se tärkein ei siinä nähdä heikkoosaisia.Maailma muuttuu ikävään suuntaan .Ei Suomeen luokkayhteiskuntaa.Ihmisoikeudet.Tämä ei ole hyvinvointia.Kaukana siitä koko elämä.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa siellä vankilassa on paljon paremmat olot kuin tavallisella työttömällä.
Ei meille kukaan tarjoa aterioita, ei me saada opiskella eikä tehdä pieniä työpätkiä ilman että siitä rangaistaan, ei meillä ole toimivaa terveydenhuoltoa eikä meitä kukaan kannusta mihinkään elämää rakentavaan, meitä vaan kiusataan ja pidetään rikollisiakin alempana kastissa.
Mä oon välillä ihan tosissani miettinyt, mitä mun pitäis tehdä että pääsen vankilaan, en vaan jaksais tapella milloin minkäkin instanssin kanssa ja koko ajan stressata mihin rahat riittää ja kerran päivässä syöminenkin pidemmän ajan päälle alkaa ottamaan terveyden päälle.
Samaa itsekin miettinyt. Olisi varmuudella katto pään päällä, ruokaa ja lääkkeet. Nyt joutuu pelkäämään joka ikinen kuukausi, ettei noita saa. Voisi, vaikka opiskella jotain siellä vankilassa (siihen ei ole työttömänä varaa).
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus: Vain Vahvoista Välittävä Suomi!
Oikeastaan itsekkäimmistä jotka kuvittelevat olevansa vahvoja.
Vierailija kirjoitti:
Emme me kiusaa teitä, vaan kannustamme yrittämään enemmän. Jokaista tarvitaan auttamaan hyvinvoinnissa. Ensin jalkaa oven väliin ja siitä eteen päin. Terkuin Suski täältä Kokoomuksesta.
Mitä jos se jalkaa sitten jääkin siihen ovenväliin, kun palkkatuet on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Työtön menisi kyllä töihin mikäli työnantaja ottaisi hänet töihin.
Kolmaskin. Nyt vaan emansipoivaa seksityöyritystä pystyyn 😎