HS: Kiusatun "Pekan" äitinä esiintynyt myöntää huijauksen
Kommentit (95)
HS:n tietojen mukaan perheelle tarkoitetut avustusrahat ovat päätyneet Mobilepay-maksupalvelun kautta aikuiselle miehelle ja naiselle, jotka asuvat Lahdessa
Narkkarit rahapulassa?
"Puheenjohtaja Jaari sanoo yrittäneensä keskiviikosta lähtien selvittää, onko Apuna ry:tä huijattu."
Eiköhän Apuna ole ollut itse se huijari ... Ja ei ole ensimmäinen kerta heiltä.
Vierailija kirjoitti:
Apuna ry:n muita tarinoita:
KIIREELLISTÄ APUA SAIRAIDEN IHMISTEN LÄÄKKEISIIN
Koska tämä kirjoitus on nyt saanut ihmetystä aikaiseksi, eikä apujakaan ole oikein tullut, on pakko selventää.
"Minä haen tässä apua ihmisille, jotta he saisivat lääkkeensä, en tiedä miten sen niin hienosti kirjoittaisin, että kukaan ei pitäisi sitä jotenkin pahana tai outona, tarkoitus on ihan vaan yksinkertaisesti auttaa niitä ihmisiä jotka ovat todella niin huonossa kunnossa, että odotan minä hetkenä vaan huonoja uutisia. Kun kukaan ei usko, että et saa maksusitoumusta lääkkeisiin, vaikka olisit kuoleman sairas, sairaala kuitenkin kotiuttaa sinut resepti kädessä, eikä se auta jos sen reseptin syö, vaan siihen kirjoitetut lääkkeet pitäisi saada jollakin tavalla ostettua. En voi vaan olla ja ihmetellä, miettiä, että onneksi minulla on kaikki tällä hetkellä hyvin, vaan minun on pakko edes yrittää tehdä jotakin. Ikävä kyllä, me emme
Hieno tarina apua tarvitsevista, jos vain olisi totta.
Ei taatusti ole. Yhden ihmisen pankkitili siinä vain kaipaa lisätäytettä, että pääsee nuorentumaan kirurgin veitsen alle tms.
Vierailija kirjoitti:
Apuna ry:n puheenjohtaja Heidi Jaari välitti HS:lle torstaina Pekan "äidin" viestin, jossa tämä myöntää valehdelleensa.
Mä pyydän anteeksi. Mä pyydän syvästi anteeksi. Mä olen valehdellut. Mä pyydän, jättäkää mun perhe rauhaan. Kannan vastuun kyllä, mutta älkää kiusatko mun perhettä. Nää ihmiset kenen tiliä oon käyttänyt on syyttömiä. Siirrän jokaisen sentin takaisin Apunan tilille huomenna ja kannan rikosoikeudellisen vastuun aivan itse. Mä olen pahoillani Heidin vuoksi, ja kirjoitan vielä tänään jokaiseen lehteen minä valehtelin ja teitä on turha syyttää. En todellakaan halunnut tästä tällaista, enkä miettinyt yhtään pidemmälle. Olen enemmän kuin pahoillani, viesti kuuluu.
HS:n tietojen mukaan perheelle tarkoitetut avustusrahat ovat päätyneet Mobilepay-maksupalvelun kautta aikuiselle miehelle ja naiselle, jotka asuvat Lahdessa.
Puheenjohtaja Jaari sanoo yrittäneensä keskiv
Jaari selvittää. 😂😂
Newsflash: Jaari on koko ajan tiennyt kuvion. Jaari on itse siinä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Heti sen huomasi ettei ole nuorenkirjoittamaa tekstiä.
Ihmisillä ei oo mitään medialukutaitoa tai kriittisyyttä, kaikki uskotaan mitä luetaan tai kuullaan.
Harmillista, että persut jatkuvalla trollailullaan ovat jo tehneet ihmistä vähemmän kriittisiä ja lukutaitoisia.
Vierailija kirjoitti:
Toi tunnustusviestihän on ihan samanlainen, kuin alkuperäinen julkaisukin. Mä pyydän anteeksi. Mä pyydän syvästi anteeksi. Jne. Miksi viesti julkaistiin tuon yrityksen kautta, miksei äiti voinut olla suoraan itse yhteydessä medioihin? Mun mielestä tää ei nyt selventänyt tätä juttua tippaakaan.
Enkeli-Elisa 2.0
Näihin kassoihin laittoi onneksi omia rahojaan hyväuskoiset ihmiset.
Eikä niitä valtion kassasta maksettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti sen huomasi ettei ole nuorenkirjoittamaa tekstiä.
Ihmisillä ei oo mitään medialukutaitoa tai kriittisyyttä, kaikki uskotaan mitä luetaan tai kuullaan.
Harmillista, että persut jatkuvalla trollailullaan ovat jo tehneet ihmistä vähemmän kriittisiä ja lukutaitoisia.
Ei ole persuilla mitään tekemistä tuon kanssa, mutta Marin ja SDP kannattaa tätä. Näin on kerrottu
Apuna ry:n puheenjohtaja Heidi Jaari välitti aamupäivällä HS:lle Pekan äitinä esiintyneen henkilön viestin, jossa tämä pyytää anteeksi.
Mä pyydän anteeksi. Mä pyydän syvästi anteeksi. Mä olen valehdellut. Mä pyydän, jättäkää mun perhe rauhaan. Kannan vastuun kyllä, mutta älkää kiusatko mun perhettä. Nää ihmiset kenen tiliä oon käyttänyt on syyttömiä. Siirrän jokaisen sentin takaisin Apunan tilille huomenna ja kannan rikosoikeudellisen vastuun aivan itse. Mä olen pahoillani Heidin vuoksi, ja kirjoitan vielä tänään jokaiseen lehteen minä valehtelin ja teitä on turha syyttää. En todellakaan halunnut tästä tällaista, enkä miettinyt yhtään pidemmälle. Olen enemmän kuin pahoillani.
Just näin. SDP haluaa integroida kaikki oppilaat samoihin luokkiin koulussa. Kaikki eivät opi lukemaan ja kirjoittamaan!
Kyllä varmaan onkin Jaari itkuinen ja huonovointinen. Vaalit ovat jo ihan muutaman viikon kuluttua. Kirjoittavatko kätöset tämän jälkeen Jaarin numeron äänestyslippuun vai eivät?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7a32c0c7-a2aa-43f3-ab24-e48062682ec6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Pekan perhe on jo 2 kertaa saanut suuret avut apunan kautta. Eniten ihmetyttää että Apuna julkaisee näin kammottavia apupyyntöjä ilman että selvittävät onko tämä Pekka oikeasti olemassa ja menehtynyt. Olen nämä molemmat julkaisut lukenut ja heti huomasin ettei ole asiat noin.
Eiköhän se Apuna vedä massit vaan itselleen
Miten Apuna ne itselleen saa, Apuna antaa avunpyyntäjän yhteystiedot ja ihmiset voivat suoraa avunpyyntäjälle laittaa ( viedä ) rahat, tai mitä pyydetään?
Vierailija kirjoitti:
"JAARI kertoo olevansa helpottunut asian selviämisestä ja toivoo yhdistyksen kohdistuvien huijausepäilyjen nyt hälvenevän."
Yhdistys on ottanut vastaan lahjoituksia ilman rahankeräyslupaa. Välittänyt rahaa eteenpäin eli voidaan epäillä rahanpesurikoksista. Jokaisesta tilinumerosta saadaan kyllä omistaja selville. Yhdistys on laiminlyönyt tarkistamisvelvollisuutensa eli Jaarin on turha itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Missä viipyy Hjalliksen kommentit asiaan? Liikkeen ehdokas kuitenkin kyseessä.
Jaarista puolueen rahastonhoitaja!
Onhan siellä moninkertaisia konkurssirikollisiakin joukossa. Rahamiesten puoluehan se on.
Onko mitään "äitiä", vai onko se Heidi Jaarin luomus?
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään "äitiä", vai onko se Heidi Jaarin luomus?
Ei ollut ketään.
Satu Rämö lahjoitti 20.000€ vähävaraisille perheille apunalle jotta selviävät ruoassa joululoman ajan ja apuna kirjoitti että näistä rahoista moni perhe saa apua jopa tammikuun ylikin. Tiedän että tammikuussa ei ollut enää Rämön rahoja apunan tilillä, mihin ne käytettiin? Sirrikujan vuokrarästeihinkö?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tällainen on yhtälailla väkivaltaa kuin kouluväkivaltakin. On erittäin loukkaavaa rahastaa ja hake julkisuutta väkivallan uhrien kustannuksella. Tällainen valehtelu vähättelee väkivaltaa ja luo mielikuvaa, että kyseessä olisi vain vitsi, jolla voi pelleillä. Keskustelu voi herättää halventamatta toisten kokemuksia.
Joku on joskus sanonut, että petoksia tekevät ihmiset ovat kaikista kieroimpia. Jopa murhamiehetkin voi kääntyä ja alkaa elää nuhteettomasti, mutta itse en tiedä yhtäkään petoksia tehtailevaa, joka olisi muuttanut suuntaa. Toki toivoisin, että sekin olisi mahdollista.
Apuna ry:n puheenjohtaja Heidi Jaari välitti HS:lle torstaina Pekan "äidin" viestin, jossa tämä myöntää valehdelleensa.
Mä pyydän anteeksi. Mä pyydän syvästi anteeksi. Mä olen valehdellut. Mä pyydän, jättäkää mun perhe rauhaan. Kannan vastuun kyllä, mutta älkää kiusatko mun perhettä. Nää ihmiset kenen tiliä oon käyttänyt on syyttömiä. Siirrän jokaisen sentin takaisin Apunan tilille huomenna ja kannan rikosoikeudellisen vastuun aivan itse. Mä olen pahoillani Heidin vuoksi, ja kirjoitan vielä tänään jokaiseen lehteen minä valehtelin ja teitä on turha syyttää. En todellakaan halunnut tästä tällaista, enkä miettinyt yhtään pidemmälle. Olen enemmän kuin pahoillani, viesti kuuluu.
HS:n tietojen mukaan perheelle tarkoitetut avustusrahat ovat päätyneet Mobilepay-maksupalvelun kautta aikuiselle miehelle ja naiselle, jotka asuvat Lahdessa.
Puheenjohtaja Jaari sanoo yrittäneensä keskiviikosta lähtien selvittää, onko Apuna ry:tä huijattu.
Kauhistuttaa ja oksettaa, että joku voi tehdä jotain näin sairasta ja käyttää hyväkseen toisten halua auttaa, Jaari kommentoi lehdelle.
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/8324550