Mitä kaikkea ensimmäiseen omaan kotiin muuttamalla kannattaa olla?
Elokuussa todennäköisesti muuttaa. Anoppi lupasi ostaa imurin. Mietittiin hankintoja, mitä siellä tarvitsee heti. Itse muutin 18-vuotiaana v. 1995, eikä ole mitään mielikuvaa, mitä vanhemmat hankki mukaan. Ehkä kattilan ja paistinpannun ja pöydän ja pari tuolia.
Kommentit (86)
Meilläkin ajankohtaista, nuori saa kyllä ostaa kalusteensa itse, toki saa täältä tai isältään sängyn jne mukaan. Keittiötarvikkeita pitäisi olla yli tarpeen kun anopin jäämistöstä nappasin talteen.
Itse sit varmaan tuen viemällä kaupppan ja maksamalla ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun muutin, siivousvälineet oli ensimmäinen. Kahvinkeitin jo ennen kuin muuttokuorma. Kaikkea ei tule ajatelleeksi, kuten patakintaat ja kynä, teippiä, muistivihko.
Säilytyslaatikot kova sana, millään ei kaikkea yhdellä kertaa saa, kaapit ym.
Nukuit siis kovalla lattialla siivousten välissä?
Nukuin ohuen petauspatjan päällä ensimmäiset yöt, olihan se hiukan epämukava, menin aikaisin aamulla entiseen asuntoon joka kävelymatkan päässä, osan sain kannettua.
Yleensä siellä lapsuuden kodssakin on nukuttu lattialla vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa edes kysyä tällaista. Kyllähän nyt jokainen tietää mitä tarvii arjessa päivittäin ja eihän heti muutenkaan hankita kaikkea, vaan pikkuhiljaa. Ensin voi miettiä mitä tarvii aamulla herätessä ja aamupalalla, sitten mitä tarvii wcssa ja suihkussa, mitä tarvii, kun laittaa ruokaa ja mitä tarvii, kun menee nukkumaan. Siivoustarvikkeiden tarve tulee jo heti muuttosiivouksessa. Sisustusjutut tulee sitten pikkuhiljaa.
Pakko kommentoida, että meillä päin muuttosiivouksen hoitaa se edellinen asukas.
No se hoitaa miten hoitaa. Itse olen aina raivosiivonnut kämpän ennen kuin kannan tavarat sisään. En halua asua muitten p**koissa.
Meillä sama tilanne syksyllä. Meillä on varattu jo astioita nuoren itse valitsemista sarjoista eli lasit, lautaset, kuljoja ja aterimet löytyy. Lisäksi on saanut lahjaksi kattilan ja joitain leivontarvikkeita. Vielä tarvitsee ainakin kauhoja, paistinlastan ja paistinpannun. Yritetään ostaa välttämättömimmät, mutta varmasti jää joitain asioita ostettavaksi sitä mukaan kuin tarvitsee. Sillä tavalla itsekin aikanaan tein.
Nuori itse on sanonut tarvitsevansa ehdottomasti spaghettikauhan ja leivänpaahtimen. Niitä käyttää usein kotonakin, joten uskon tarpeellisuuteen. Kahvinkeittimestä on ilmoittanut, ettei halua sellaista ja pitää ottaa itse mukaan, jos kylään tullesani haluan kahvia. :D
Lakanoita hänellä on jo nyt 3 settiä, samoin pyyhkeitä eli ne varmaan ottaa mukaan. Huonekalut sitten sen mukaan millainen asiunt on. Sängyn petivaatteineen ottanee ainakin mukaan kotoa. Samoin television omasta huoneestaan.