Remppa vai muutto 2025
Uusi kausi alkanut! Mitä ajatuksia heräs rempasta ja toisaalta taloista?
Katso lähetysajat : Remppa vai muutto Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (371)
Miksi herätä nakkena? Kyllä (lapset) useimmiten nukkuvat yöpuvussa. Ja yleensä ihmiset käy aamulla pesulla, siinä voi sitten vaikka sieltä olohuoneessa olevasta kaapista ottaa vaatteet mukaan.
Ja olisi edes liukuovet laitettu pikkuhuoneen kaappeihin, eikä avautuvia ovia.
Itsekin ihmettelin, miksi siihen pieneen makuuhuoneeseen oli pakko laittaa vielä kaapit koko seinälle. Pienempi irtokaappi oli ollut ihan riittävä, kyseessä kuitenkin lapsen huone ja säilytystilaa muualla yllin kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Tää ohjelma olisi muuten kiva mutta toi älytön nauraminen ja typerät vitsit pilaa koko ohjelman.
Minusta kiva kun on hiukan huumoria suunnittelijan ja välittäjän välillä. Ankeita ohjelmia tulee muutenkin riittävästi tuutista.
Miks näissä aina haetaan se muuttokohde jostain helkkarin kuusesta? Jos haluaa Helsingistä tai Espoosta, niin välittäjä tarjoaa (no varmaan kun halvalla saa) jostain Vihdistä tai Sipoosta.
Onko sieltä Jollaksesta todella niin huonot julkisen liikenteen yhteydet, kun eivät valinneet sitä upeaa asuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Onko sieltä Jollaksesta todella niin huonot julkisen liikenteen yhteydet, kun eivät valinneet sitä upeaa asuntoa?
300.000 lisää olisi pitänyt kaivaa lompakosta varmaan sekin vaikutti. Kyllä Jollakseen bussit kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
300.000 lisää olisi pitänyt kaivaa lompakosta varmaan sekin vaikutti. Kyllä Jollakseen bussit kulkee.
Ja aika isot asumiskustannukset varmaan uima-altaineen. Millainen lie sisäilmankin laita...
Vierailija kirjoitti:
Miksi herätä nakkena? Kyllä (lapset) useimmiten nukkuvat yöpuvussa. Ja yleensä ihmiset käy aamulla pesulla, siinä voi sitten vaikka sieltä olohuoneessa olevasta kaapista ottaa vaatteet mukaan.
Ja olisi edes liukuovet laitettu pikkuhuoneen kaappeihin, eikä avautuvia ovia.
Katsoin vain lehtikuvaa eli en ole nähnyt jaksoa, mutta eikö niitä kaappeja olisi voinut tehdä myös kapeammiksi?
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää mitä nämä Kampin henkilöt tekevät työkseen?
Sama!
Kun Mechelininkadun asunto oli joku vuosi sitten ohjelmassa, niin sen myynti-ilmoitus tuli heti nettiin, kun loppujakso oli esitetty, sitten sitä myytiinkin ainakin vuosi ja muutettiin Markon tekemää remonttia, jossa eteistä ei ollut vaan suoraan ovesta tultiin keittiöön ja pikkutytölle rakennettiin lasiakvaario. Täällä keskusteluissa oli parempia ehdotuksia kuin Markon tekemä.
Nyt tätä Kalevankadun asuntoa ei ole Oikotiellä näkynyt ja epäilen, että myyvätkö sittenkään.
Täällä on aika hyviä ehdotuksia pariskunnan ammateiksi, minua kiinnostaa esunnon historia. Talohan on aika kummallinen, kun L:n muotoisessa talossa on tuollainen sisäänvedetty ullakkokerros. Talo on rakennettu 1949, sodan jälkeen oli valtava suntopula. Vosin kuvitella, että siellä on ollut rivissä huoneita yksinäislle, myöhemmin ollut pienteollisuus- tai toimistokäytössä.
Sodan jälkeen Helsingissä rakennusmestarit rakensivat runsaasti taloja ja pitivät osan huoneistosta itsellään. Luulen, että huoneisto on tullut perintönä ja siitä on ollut melkoinen perintövero eikä remonttiin ole ollut aikaisemmin varaa. Ei kukaan nuoripari tuollaista asuntoa markkinoilta lähde ostamaan.
Takavuosina Markolla oli kivoja, omaperäisiä ratkaisuja, mutta ne rempathan tehtiinkin omistajalle, nyt pitää ajatella kaupallisuutta. Rohkeat värit puuttuu.
Kyllä ne voisivat vähemmän nauraa räkättää, panen telkkarin äänettömälle, kun nauru alkaa. Marko on siviilissäkin kovaääninen. Hän käy kesäisin kotini lähellä terassilla syömässä ja vaikka miestä ei vielä näy niin äänen ja naurun kuulee.
Monikaan kommentoija ei ole tainnut katsoa ulkomaista versiota tästä.
Se on nimittäin ohjelmaan kuuluva juttu että toinen haluaa jäädä ja toinen niin kovasti jäädä. Ja sitten siitä kinastellaan etenkin kun käydään katsomassa niitä muita asuntoja. Ja sitten remontissa tulee aina Joku Juttu, mukaongelma, jonka takia aina täytyy anella lisää rahaa. Koskaan ei riitä alkuperäinen budjetti, koska se lisärahan vinkuminen kuuluu kässäriin. Ja valitettavasti kässäriin kuuluu myös se välittäjän ja suunnittelijan välinen "vitsailu".
Kun on nähnyt yhden jakson, on nähnyt kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelin, miksi siihen pieneen makuuhuoneeseen oli pakko laittaa vielä kaapit koko seinälle. Pienempi irtokaappi oli ollut ihan riittävä, kyseessä kuitenkin lapsen huone ja säilytystilaa muualla yllin kyllin.
Ja olisiko kenties voinut sängyn sijaan laittaa mukavan nojatuolin, josta avataan sänky - niitä on aika kivoja nykyään. Ja tosiaankin - se rivi komeroita - oisko kannattanut jättää ne asentamatta ja siten huoneen muoto olisi leveämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää mitä nämä Kampin henkilöt tekevät työkseen?
Sama!
Perineet varmaan :) en ole kateellinen, kivat heille, mut kyl mullekin kelpais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se uusi kiinteistönvälittäjä nainen kommentoi aina todella ikävään sävyyn niitä pariskuntia. "Kun mikään ei heille kelpaa" ja se äänensävy on sellainen ilkeä ja halventava. Jokaisessa jaksossa.
Jep niin tekee. Hänellä ei ehkä ole samanlaista sosiaalista pelisilmää kuin Annella oli. Nyt tulee pelkästään kelju olo, kun yrittää noudattaa käsikirjoitusta ja epäonnistuu rajusti. Hän ei ole hauska. Hän on dissaava.
Minuakin häiritsee hänen asenne/olemus. On todella ikävän oloinen tapaus. Hirveän aggressiivisesti esittelee myös kohteita. On tullut Annea ikävä kyllä joka jakson aikana.
Minä en jäisi kuuntelemaan tuollaista välittäjää hetkeääkään. Ihmiset etsivät itselleen kotia ja eri asioiden arvostustuksessa ainoastaan osatajien mielipieteellä on väliä. Lisäksi kodin hankintaan voi liittyä monenlaisia tunteita, ei pelkkiä faktoja. Hänen asenteessaan on jotain purramaista: "kun minä niin yritän, mutta mikään ei kelpaa, kyllä ihmiset on tyhmiä eivätkä ymmärrä kuinka MINÄ raadan".
Mulle Marko olisi viimeinen valinta, jos olisi halua, tarvetta ja mahdollisuus ottaa suunnittelija. Osa hänen ratkaisuistaan on vaan suorastaan rumia, osa outoja ja osa epäkäytännöllisiä. Toki onnistumisiakin on, mutta en pystyisi luottamaan häneen yhtään.
Jossain uusintajakossa äskettäin näin isoja pöytälamppuja siellä täällä, mm. keittiösaarekkeen päällä - tosin niistä pääsisi helposti eroon, mutta jos valaistusratkaisut oli suunniteltu niiden varaan. Etenkin verhoratkaisut ovat hänellä järjestään aivan kamalia. Ehkä meillä on vaan niin erilainen maku. Mun kodissa on tärkeintä, että minä pidän näistä ratkaisuista, muilla ei ole väliä :)
Olen suunnitellut kahden asunnon rempat itse. Ensin pohdin millaista arkea asunnoissa eletään, esim. kuinka toimitaan kun tullaan kotiin. Sitten asunnon pohjan asettamat puitteet, omat mieluisat värimaailmat, valo/valaistus, olemassa olevat kalusteet ja mahdollisimman vähän uusia, mutta sitten pitkäikäisiä hankintoja. Viimeisimmässä olen asunut nyt tyytyväisenä jo 13 vuotta ja asiakas eli minä on edelleen tosi tyytyväinen :)
Tässä ohjelmassa kököintä on käsikirjoitetut muka-hauskuudet, etenkin asiantuntijoiden välillä. Ja jos välittäjän nuivailevat kommentit on tarkoitettu huumoriksi, ne epäonnistuvat tai eivät osu ainakaan omaan huumoriini. Vinoiluhuumori on parasta, jos siinä onnistutaan, mutta useimmiten pelkästään ikävää. Mutta ehkäpä olen tosiaan itse outo ja vika onkin minun huumorintajussani :)
Koska yhdestä huoneesta tuli tosi pieni, tekisin siitä työhuoneen. Keskikokoinen makkari vanhemmille, ja lapset voisivat joitain vuosia vielä jakaa isoimman makkarin.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin et joku puuttuu Kampin naisen ulkonäköön. Heti kun on luonnollinen, meikkaamaton nainen niin on "jotenkin kolean oloinen". Ei se vauraus aina näy päällepäin niin et olisi jotenkin viimeisen päälle stailattu; hienosti/kalliisti pukeutunut ja meikattu. Ihme stereotypioita ihmisillä miltä varakas ihminen näyttää. On paljon rikkaita ihmisiä joista se ei näy yhtään päällepäin vaan päinvastoin; voivat näyttää vähän rähjäisiltä, ovat pihejä/vaatimattomia jne. Tai sitten siistejä, mutta luonnollisia kuten tämä pariskunta.
Itse tykkäsin pariskunnan luonnollisuudesta, just hyvä! En itse meikkaa koskaan niin kiva nähdä luonnollisia naisia muitakin 🙂 Kiva tukka naisella ja muutenkin oikein kivannäköinen pariskunta. Tuli kieltämättä vähän lestadiolaisen suurperheen äiti naisesta mieleen, hyvällä tavalla siis.
Äitini teki aikoinaan työuransa pankin perinteisessä palvelutyössä ja on kertonut, että varakkuus ei näy useinkaan päälle ns. hienoutena.
Minusta tämä pariskunta vaikutti ihmisiltä, joille työn ja elämän sisällöt ovat tärkeämpiä kuin sisustaminen. Ns. boheemit kodit ovat usein käytännössä aika arkisia ja usein vähän sotkuisiakin.
Miten toimisi? Herättyäsi nakkena olohuoneeseen pukemaan?