Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiukutteleeko teidän puolisot pikkuasioista?

Vierailija
09.04.2023 |

Minulla suht tuore suhde. Nyt huomannut että toinen kiukustuu helposti melko pikkuasioista. Kuten että aamulla väsyttää ja joku minun tekemä kolina herättää (koitan olla hiljaa, mutta en jaksa vain maatta sängyssä hiljaa tunteja kun toinen nukkuu paljon pidempään). Tai kesken leffaa katsoin puhelinta muutaman minuutin niin toinen suuttui. Tai en ollut jostain asiasta samaa mieltä niin suuttui ja paineli pariksi tunniksi muualle kesken päivää, sit tuli takas niinkuin ei mitään ois tapahtunut 🙄

Itselle vaikeaa ymmärtää miksi nämä parisuhteet menee aina jotenkin tosi vaikeiksi, kun tässäkään ei muutoin mitään (mielestäni) suurta vikaa ole (voi luottaa toiseen, on hauskaa yhdessä, on seksiä ja läheisyyttä). Sit tuollaisiin asioihin tämä on kaatumassa koska minä en kauaa jaksa kiukuttelijaa katsella.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh rasittavaa, muakin ärsyttäis jos toinen räpläis puhelinta kesken leffan mut siitä voi jutella nätisti, teinimeininkiä tuollainen kiukuttelu eikä aikuisen tapa käsitellä ristiriitoja.

Vierailija
2/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yksi rasittavimpia asioita on: "Katsotaanko joku leffa" ja sitten tämä joka "halusi" katsoa leffan räplää puhelinta JA KYSELEE mitä leffassa on tapahtunut tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä rasittavalta. Kannattaa muistaa, että tuollaiset ominaisuudet ei suhteen edetessä katoa mihinkään, vaan alkavat yleensä ärsyttää (puolin jos toisin) entistä enemmän.

Vierailija
4/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse

Vierailija
5/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muistelen oman parisuhteeni alkuaikaa niin se oli haastavaa, sillä eripuran aiheita oli paljon. En muista, mistä aiheista, mutta varmaan myös niistä pikkuasioista. Kun kaksi ihmistä menee yhteen, niin se on sopeutumista molemmin puolin. Keskustelkaa asiasta, niin selviää, miten jatkon käy. Keskustelua ei kannata käydä juuri silloin, kun toinen ärsyttää, paitsi jos haluaa toisesta eroon.

Vierailija
6/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiukuttele, enkä sietäisi tuollaista hetkeäkään. Saisi kiukutella jatkossa ilman minua.

Vierailija
7/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös tarkastella omaa toimintaa, toteat että "...nämä parisuhteet menee aina jotenkin tosi vaikeiksi", eli tämä sama on toistunut useammassa suhteessa? Ja suhteiden välillä ainoa yhdistävä tekijä olet sinä.

Onko tyylisi sanoa asioista piikittelevä, olisiko mahdollista olla kolistelematta jos tietää että toinen haluaa nukkua jne.

Vierailija
8/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä rasittavalta. Kannattaa muistaa, että tuollaiset ominaisuudet ei suhteen edetessä katoa mihinkään, vaan alkavat yleensä ärsyttää (puolin jos toisin) entistä enemmän.

Ja vanhetessa nuo vielä vain pahenee

Vierailija
9/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh rasittavaa, muakin ärsyttäis jos toinen räpläis puhelinta kesken leffan mut siitä voi jutella nätisti, teinimeininkiä tuollainen kiukuttelu eikä aikuisen tapa käsitellä ristiriitoja.

Ja sitten toisaalta, mitä väliä sillä on, jos toinen mieluummin katselee kännykkää eikä keskity täysillä elokuvaan? Pariskunta voi kuitenkin viettää aikaa yhdessä tuolla tavoin. Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 15 vuotta, ja minusta tuntuisi ihan älyttömältä, että minä vaatisin häntä tuijottamaan keskittyneenä pari tuntia jotain leffaa, jos häntä kiinnostaa enemmän istua siinä vieressäni ja lukea vaikka samalla kirjaa. Ja sama toisin päin.

Vierailija
10/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kutsuisi tuollaita kontrollointia pikkuasisoista kiukutteluksi. Enkä kutsuisi tuollaista henkilöä miesystäväksi, vaan exäksi.

Vierailija
11/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös tarkastella omaa toimintaa, toteat että "...nämä parisuhteet menee aina jotenkin tosi vaikeiksi", eli tämä sama on toistunut useammassa suhteessa? Ja suhteiden välillä ainoa yhdistävä tekijä olet sinä.

Onko tyylisi sanoa asioista piikittelevä, olisiko mahdollista olla kolistelematta jos tietää että toinen haluaa nukkua jne.

Olen aamuvirkku ja herään aamuisin klo 6-7 kahvinkeittoon, josta lähtee ääntä. Sen jälkeen ulos lenkille. En muuta enää yhteen, jos on liian erilainen aamurytmi.

Eri

Vierailija
12/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä sama. Vaan se että toisesta alkaa paljastua tuollaisia outoja puolia.

Niinkuin aloituksessa sanoin niin yritän olla hiljaa, enkä kolistele tahallaan. Mutta en voi maata kolme-neljä tuntia hiljaa sängyssä odottaen että toinen herää

Ja miten minun tyyli sanoa asioista on piikittelevä, kun se on nimenomaan tämä toinen puolisko joka ojentaa minua milloin mistäkin 🙄 Esim siitä että katson nopeasti puhelinta kesken leffan. Tullut olo että saa koko ajan olla varpaillaan siitä mitä tekee tai sanoo ettei toinen ärsyynny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi