Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan törmänneet ihmiseen joka juo ihan päivittäin

Vierailija
26.02.2025 |

Tiedän yhden ihmisen, joka on juonut päivittäin jo vuosituhannen alkupuolelta lähtien. Olutta tosin mutta hyvinkin muovikassillinen menee päivässä. Kauanko kroppa mahtaa kestää?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Kummisetäni harrasti tuota. Aloitti jo teini-iässä ja siinä 40-50 ikävuoden kieppeillä oli jo juonut maksansa pilalle ja jokapaikkaa särki kun myrkyt kertyivät kudoksiin. Tappoi itsensä kun ei kestänyt kipuja.

Olen kummisetäsi tiellä, paitsi aloitin n.25 vuotiaana. Ikää nyt se 50 ja samat oireet. Sama ratkaisukin tulossa.

Vierailija
42/66 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tietää juovatko joka päivä. Osa näistä on jo kuollut. Juon itsekin joka päivä silloin kuin huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Kummisetäni harrasti tuota. Aloitti jo teini-iässä ja siinä 40-50 ikävuoden kieppeillä oli jo juonut maksansa pilalle ja jokapaikkaa särki kun myrkyt kertyivät kudoksiin. Tappoi itsensä kun ei kestänyt kipuja.

Olen kummisetäsi tiellä, paitsi aloitin n.25 vuotiaana. Ikää nyt se 50 ja samat oireet. Sama ratkaisukin tulossa.

Oletko saanut mitään hoitoa? Turha tapa lähteä. 

Vierailija
44/66 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut mitään hoitoa? Turha tapa lähteä. 

Ei se mitään hoitoa tarvitse. Ehkä sinulle voisi antaa hoitoa.

Vierailija
45/66 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä joi kassillisen kaljaa päivittäin ja oli vähän päälle 40 kun kuoli. Toiset voi juoda saman määrän ja vetää huumeita päälle ja elää 100-vuotiaaksi.

Vierailija
46/66 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, exäni joi päivittäin.

Vierailija
47/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin  juomaan 36 vuotiaana kun olin ala asteen opena, aluksi muutama loipulta aina viikonluppuna kori. kävin salilla silti 5 kertaa viikossa. sitten työt loppui ja jatkoin juomista 15 vuotta, 100 pullo akaljaa viikossa. nyt olen melko raitis ollut vain pe-la juonut 2 koria. ja oon käynyt salilla 2 kertaa viikossa. penkki noussut jo 100 kiloon ihan 2 kuukaudessa. 

aion jatkaa raittiina ja urheilla

mies 54 v

Vierailija
48/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut lähes joka päivä oluen tai kaksi, viimeiset 35 vuotta. En koe ongelmana. Käyn myös suihkussa.

Niinpä... aloitus ja monet kommentit taas sillä linjalla että on joko-tai, selvin päin tai räkäkännissä. Mikä kumma siinä on että kohtuukäyttöä ei tajuta. 

Aloituksen kysymykseen, tunnen joitakin ihmisiä jotka juo joka päivä, yhden tai kaksi. Tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. 

Vierailija
49/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa lyhyt vanha nainen osti paljon tölkkejä juomaa. Oli pelkistetty vaatetus ja lähiöstä.

Ainoastaan tosi idiootti voi kommentoida noin! Keskustan ulkopuolella kaikki muut alueet ovat lähiöitä. Esimerkiksi Helsingin keskustassa asuu hyvin vähän ihmisiä, ihmiset asuvat lähiöissä.285

Keskusta-asunnot on aina kerrostalokoppeja, kun taas lähiöitä on monenlaisia... monessakin lähiössä talojen lähtöhinnat huitelee lähellä miljoonaa, on oma piha ja poreallas jne... 

Vierailija
50/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulle sellainen kummiksi valittiin?

Vierailija
51/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka päivä meillä on päivällisellä viiniä. Ei ruoka maistu hyvältä ilman siihen sopivaa viiniä. Ei sitä juoda yleensä kuin lasillinen.

Mun molemmat vanhemmat ovat aina nauttineet aperitiivin ennen päivällistä. Ja päivällisellä sitten vähän viiniä. Ovat superterveitä 89 ja 84v. Pelaavat nytkin golfia Portugalissa.

Vierailija
52/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, useitakin. Kohta täytetään 40. Kroppa näkyy olevan kovilla, osalla on jo pettänyt ja kuolema korjannut. 

Vierailija
53/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiiriini ei kuulu juoppoja eikä myöskään työttömiä.

Itse tunsin yhden juopon naapurista, joka oli jopa erittäin korkeassa virassa valtiolla. Ihan päällikkö. Ei se katso sosiaaliluokkaa, jos kuppi maistuu.

Vierailija
54/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmään ihmisiin hyvin harvoin. Osaan katsos sillä tavalla väistää, etten kävele päin. Ja jos johonkin tuntemattomaan sattuu törmäämään, niin enpä tiedä kyseisen tyypin juomatottumuksista mitään, enkä ala kyselemään.

Vierailija
55/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiiriini ei kuulu juoppoja eikä myöskään työttömiä.

Itse tunsin yhden juopon naapurista, joka oli jopa erittäin korkeassa virassa valtiolla. Ihan päällikkö. Ei se katso sosiaaliluokkaa, jos kuppi maistuu.

Päällikkö nyt ei kovin korkea virka ole... Mutta muuten turiset ihan totta. Isäni tunsi erään keskisuuren yrityksen toimitusjohtajan, joka aina silloin tällöin joutui katkolle ja palasi sitten takaisin hommiinsa. Ei kuulemma edes juonut kirkkaita, oli viinimiehiä.

Vierailija
56/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex naapuri ensimmäistä kertaa tavatessa väitti pitävänsä kolme välipäivää viikossa juomisesta. Loppumetreillä välipäivät olivat pakollisia, kun käsien tärinältä ei olisi lasia saanut huulilleen läikytämättä vähintään kolmannesta lattialle. Kuoli noin viisvitosena.

Minusta ette ehkä edes huomaisi, että juon joka päivä. Pohdin lopettamista joka päivä, ja sääntöni ovat tiukat: Joka päivä minun pitää olla ajokunnossa, en aloita koskaan aamusta, enkä juo päivällä.

Kalja on jano- ja ruokajuoma, olut toimii huonosti humaltumiseen, paitsi nuo juuri kauppoihin tulleet kasivolttiset. Muutama 4,2 % olut toimii kunhan aloittaa ja lopettaa vahvemmilla.

Vierailija
57/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossamme asuu nainen, joka käy Lidlissä ostamassa joka päivä kassillisen juomia. Luultavasti myös juo ne. Istuu usein puiston penkillä tölkki kädessään.

Vierailija
58/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä juon päivittäin. Vesi, tee, kahvi ja joskus saattanut jopa varttilasillisen maitoakin hörpätä. Ilman ruokaa pärjää muutamia päiviä hyvinkin, mutta nesteitä tarvitsee, jotta pysyy hengissä. Juhannuksena juon jopa yhden oluen ja jouluaattona ruoan jälkeen kahvin kanssa otan konjakin. 

Vierailija
59/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

join viimeiset 15 vuotta kaljaa n 100 pulloa/tölkkiä viikossa, tai ainakin viikonloput eli pe-la kaksi koria eli 50 putelia kaljaa. kaikki alkoi kun jouduin töihin 36 vuotiaana. silloin urheilin tosin 5 kertaa viikossa salilla, mutta iltaisin aloin juomaan olutta ja viikonloput.....ja määrä vaan kasvoi ja kasvoi....

nyt olen urheillut 2 kk ja nostellut siis punttia ja uinut. penkki noussut 100 kiloon jo 2 kuukaudessa ja nyt ei tee enää kaljaa mieli, tosin viime viikonloppuna join taas pari koria mutta nyt olen absolutisti

urheilu pelasti minut juomiselta ja herään kelo 04 joka aamu, nukkumaan menen klo 21

oispa vaan muutakin tekemistä vaan ei ole, työttömänä pitää olla

seuraavaksi alan juoksemaan myös muutaman km per päivä, tämä on työtäni, urheilu.

toiset sanoo että vasta Jeesus pelasti juomiselta, täytyy olla kyllä rapa alkoholisti silloin. Itse olen ollut uskossa 21 vuotiaasta ja nyt olen 54 v, ei Jeesus pelastanut juomiseltani, itse sen valitsin. Jeesus tosin sanoi aina että "älä juo yhtään olutta, ja aina valitsin että jos pari...."

ap

Vierailija
60/66 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulle sellainen kummiksi valittiin?

Minulla oli samanlainen kummitäti. Valittiin kummiksi kun mummo vaatii, että pitää siitäkin tyttärestä kummi tulla. Näin äitini kertoi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi