Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä aikuinen lähihoitaja!

Vierailija
26.02.2025 |

Haluaisin kysyä, miksi kiusaat opiskelijoita? 

Olen kohta valmistumassa, parhaillaan suoritan viimeistä työharjoittelua, ja taas olen joutunut yhden +50-vuotiaan hoitajan silmätikuksi. Alanvaihto on edessä valmistumisen jälkeen, koska olen jo nyt väsynyt tähän. 

Omia kokemuksiani on mm. ohjaaja ei opeta työtä, vaan raivoaa jälkeenpäin virheistä. Kun jotain kysyy, haukutaan tyhmäksi. Taukoja ei anneta pitää, vaan opiskelija juoksee hoitamassa töitä, samalla kun valmistuneet, palkkatyötä tekevät hoitajat istuu kahvihuoneessa ja käy työaikana tupakkatauoilla. Positiivista palautetta ei ikinä anneta. Opiskelijalle tiuskii samat ihmiset, jotka muille hoitajille puhuu nätisti. Jatkuvaa kyykyttämistä ja ikävää kommentointia. Omien kokemuksien mukaan valitettavasti nämä hoitajat kohtelee myös asiakkaita ja potilaita ikävästi

Toki alalta löytyy myös ne kaikkein ihanimmat ja empaattisemmat ihmiset, jotka kehuu, opettaa, antaa rauhassa oppia työtä ja antaa rakentavaa palautetta asiallisesti. Heille olen ikuisesti kiitollinen, sillä ilman heitä, en olisi pystynyt koulua jatkamaan. Toisaalta säälittää myös asiakkaiden puolesta, sillä usein nämä ihanat hoitajat vaihtaa alaa, kun kiusaajat valtaa työpaikat

En usko että vika on minussa ihmisenä, sillä olen aktiivinen ja oma-alotteinen, mutta kysyn apua aina kun olen epävarma jostain. Asiakkaiden keskuudessa olen pidetty. En selaa puhelinta työaikana (tms. mitä ennakkoluuloja nuoriin nyt kohdistuu). Olen kohtelias ja tervehdin kaikkia. Hieman ujo olen luonteeltani, mutta asiakkaiden seurassa juttelen aina iloisesti. 

Kokemus ei myöskään ole vain minun, vaan lähes jokainen tuntemani opiskeleva tai valmistunut hoitaja on kertonut samanlaisista kokemuksista

Pyydän siis teitä, aikuisia, valmistuneita lähihoitajia, voisitteko olla opiskelijoille kilttejä? Voin varmuudella sanoa, että me kyllä yritämme parhaamme, mutta nuorena ihmisenä täysin uusi paikka, uudet ihmiset ja järkyttävät määrät uutta tietoa vaatii hetken sopeutua. Antakaa meille mahdollisuus oppia rauhassa <3

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuollaista on jossain paikoissa  Anna palautetta paikan esihenkilölle ja sanoi opettajalle. Sinulla on oikeutesi. Sinulla on oikeus oppia ja tehdä töitä tavoitteidesi mukaan, saada palautetta ja oikeudenmukainen arviointi. Et ole orja. Siksi harjoittelut ovat palkattomia, että voi keskittyä oppimiseen. 

Vierailija
2/4 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä alalla pärjää ihmiset, jotka menee itkemään nurkkaan jokaisesta sanomisesta. Parempi van että vaihtaa alaa johonkin muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi harmillista, että Ap koet noin. Työharjoittelu on juuri sitä varten, että siellä harjoitellaan tulevaa työtä varten. Ei tarvitse vielä osata kaikkia, vaan kokeneet kollegat neuvovat. Ilkeät naiset eivät ole tätä sisäistäneet. Olisivatkohan jopa kateellisia nuoruudestasi? Ehkä olet vieläpä kaunis, niin olet heidän mielestään "ansainnut" kahta ilkeämmän kohtelun.

Toivottavasti Ap et tämän vuoksi harkitse alanvaihtoa, vaan valmistut, ja löydät itsellesi terveen työyhteisön!

Vierailija
4/4 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kauheen ihastunu Stiina Sahariin mutta hän ei olekkaan mikään lähihoitaja vaan ihan kaukoparantaja .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme