Tarvitseeko uunivuoassa olla kansi
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut kannellista uunivuokaa, ei ole ollut ongelmia.
Uuniruokia olen valmistanut monta kymmentä vuotta!
Riippuu mitä uuniruokia. Joku karjalanpaisti tai hernekeitto yön yli uunissa muhimassa niin saa kaapia petkeleellä pohjasta kuivan kökön.
Höpö, höpö. Teen aina karjalanpaistin uunissa yön yli hauduttamalla ilman kantta. Koskaan ei ole ollut ongelmaa. Lämpötila on liian suuri tai vettä alunperin liian vähän, jos on mainitsemasi ongelma.
Hauduttamista varten mulla on pata. Uunivuoat on kaikki kannettomia jaa hyvin olen pärjännyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaikki uunivuoat kannettomia, huono puoli se, että jos on iso satsi, neste roisuu uunin seiniin, mutta saahan uunin puhdistettua.
Ei sitten järki sano, että siihen voi laittaa folion päälle.
Tai leivinpaperin
Moro ääliö. Leivinpaperi voi syttyä tuleen mikäli uunin lämpö on 200-250 astetta !
Näin on. Minulla on syttynyt kun oli leivinpaperin reunat liian korkeat vuoassa, tämän jälkeen leikkaan aina liiat pois. Järkky sotku siitä tulikin mutta opinpas tuonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaikki uunivuoat kannettomia, huono puoli se, että jos on iso satsi, neste roisuu uunin seiniin, mutta saahan uunin puhdistettua.
Ei sitten järki sano, että siihen voi laittaa folion päälle.
Tai leivinpaperin
Moro ääliö. Leivinpaperi voi syttyä tuleen mikäli uunin lämpö on 200-250 astetta !
Kyllä leivinpaperi kestää 250 astettakin, mutta ei silloin, jos se ottaa paistovastuksiin kiinni. Silloin voi palaa jo alle 200 lämmössäkin.
Nykyiset leivinpaperit eivät kestä. Niiden laatu on heikentynyt todella paljon viimeisen kymmenen vuoden sisään. Joissakin maksimilämpötila on 220 astetta, toisessa 230 ja suurin minkä olen nähnyt on 250. Sen lisäksi ne päästävät nykyään rasvan läpi paistaessa, käytti mitä tahansa noista.
Riippuu aivan mitä teet. Suosittelen kannellista pataa, jos haudutat jotain tuntikausia uunissa.
Muuten suosittelen ikean monikäyttöisiä lasivuokia ja niihin nipsautettavaa kantta, mitä ei uunissa käytetä, mutta mikä on todella kätevä ruokaa säilyttäessä. Taas ovat vaihtaneet noiden lasivuokien kokoa, täytyykin vertailla entisten mittoihin, jos ostaisi lisää jääkaappiin säilytysastioiksi.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/ikea-365-ruoansaeilytysastia-iso-suorakaid…
Riippuu mitä uuniruokia. Joku karjalanpaisti tai hernekeitto yön yli uunissa muhimassa niin saa kaapia petkeleellä pohjasta kuivan kökön.