Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiravero takaisin jätösten vuoksi!! Saa olla 500 e per koira

Vierailija
26.02.2025 |

Itselläkin 2 koiraa ja osaan noukkia jätökset. Mutta 80 % prosenttia ei nouki. Joten maksan mielelläni 1000 e jotta asia saadaan hoidettua.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan. Siitä kertyneet verotuotot voisi ohjata suoraan koirista johtuvien haittojen korjaamiseen, samalla luotaisiin uusia työpaikkoja.

Luuletko oikeasti että tuolla kadulla joku noukkisi ne kakat vaikka siitä maksettaisiin? Tulisi vaan uusi ammattikunta notkumaan kaduille, jotka eivät tekisi palkkansa eteen mitään. Mieluummin kakkojen dna-testaukset ja sakko kotiin koiran omistajalle. Tämä käytössä ulkomailla ja ei muuten näy keräämättömiä kakkoja näin paljon.

Vierailija
42/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolla metsässä nyt muutama kakka on, niin eipä haittaa, sinne ne metsän eläimetkin kakkii. Taitaa olla lähinnä taajamien ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös koira, kerään jätökset enkä todellakaan halua katsella keskellä tietä ison koira jätöksiä. Mutta jos maksaisin veroa koirastani, niin jättäisin kakat keräämättä 

Samoin. Siihen saisi jäädä joka helkutin pökäle. Miksi vaivautua, jos jo maksaa siitä, että joku muu hoitaa? Alkaisin myös käydä koirieni kanssa keskustassa lenkillä ihan vain, että saisin rahoilleni vastinetta.

Mutta ymmärrän kyllä, että taajamissa asuvia ärsyttää, kun kävelyteiden reunat ovat piukassa pskaa. Inhottaa se minuakin, vaikka minulla on koiria itsellä. Kakkan kerääminen ja pussin kantaminen roskikseen ei ole niin iso vaiva, etteikö siihen pystyisi jokainen, joka ylipäätään pystyy koiransa viemään lenkille, joten ei voi kuin ihmetellä, että moni jättää jätökset lojumaan siihen, mihin rekku ne töräyttää.

Vierailija
44/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap harvinaisen yksinkertainen. Otan osaa. 😂

Vierailija
45/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No AP, mitä luulet tapahtuvan, vaikka asetettais koiravero ja vaikka sen 500?

Lakkaisiko koirat kakkimasta?

Alkaisko omistajat yhtään sen kummemmin kerätä niitä kakkoja pois?

Vai kuvitteletko että se vero kohdennettais johonkin koirankakkojen kerääjien palkkaamiseen?

Mieti nyt vähän.  Minä ainakaan en keräisi sen jälkeen ainuttakaan koirani jätöstä mistään.  Minähän maksaisin sitten siitä, että joku sen tekee.  Jos tekee.  Suuresti epäilen, että minkäänlaista kakkakerääjän virkaa perustettaisiin, mutta saahan sitä vihoissaan haaveilla.

Vierailija
46/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule täällä minun kaupunginosassani Helsingissä 98% koiranomistajista kerää koirankakat pussiin.

Veron myötä moni varmaan alkaisi jättää keräämättä niitä. Silloin vasta kakkaa olisikin, kun ainakin minun koirani kakkaa 4 kertaa päivässä.

Joten ap sinun kannattaa muuttaa sivistyksen pariin, jossa koirankakat kerätään pois. Ei ole pakko asua siel slummissa, missä ei kerätä.

Sama. Asun alueella, jossa omistajat keräävät kakat hyvin. Jos näen, että joku jättää keräämättä huudan perään, että haluatko kakkapussin. Ei ole yksikään sen jälkeen jättänyt keräämättä. 

Vierailija
47/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani paskoo vain omalla tontilla noin 25km päässä kaupungista. En tuu ylipäätään maksaan mitään koiraveroja varsinkaan siksi että joku sotkee kaupungissa.

Vierailija
48/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Singaporessa on siistiä. Siellä ei ole koiran paskoja, siellä ei saa syljeksiä maahan, ei saa heittää roskia maahan, ei saa heittää tupakantumppeja maahan, miksi Suomessa saa näin tehdä - siksi koska Suomi on täynnä narsistisia juntteja, joilla ei ole mitään siis EI MITÄÄN käytöstapoja. 

Noi tupakantumpit mua risoo ihan yhtä paljon. Miten urpo pitää olla että heittää sen tumpin maahan.

Vierailija
49/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkeile ja juopoille lätkäistä 1000e vero, lasten leikkipuistot ja kadut täynnä niiden ryönää, ja aiheuttavat muussa väestössä pelkoa ja inhoa.

Enemmän joo oksettaa ne narkkien ja juoppojen oksennukset, kuset, paskat, huumeruiskut ja viinapullot. Vertakin jättävät jälkeensä. 

Vierailija
50/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa kaikille roskaamisvero. Ei ole nurkkaa, missä ei näkyisi karkki-, hampurilais-, tupakka- ym. kääreitä ja muuta roskaa.

Vierailija
51/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat voisi kieltää kaupungeissa. Keväisin kun lumet sulaa, koirankakat pölisee muun hiekkapölyn mukana. Sitten ihmetellään huonoa ilmanlaatua ja bakteeripitoisuuksien nousua. 

Sinut pitäisi kieltää kaupungissa. 

Vierailija
52/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisimme lähestyä asiaa toista kautta: koirankakoille pantti ja keräyspaikasta saa riihikuivaa rahaa.

Sekä työttömät, nistit, että romanialaiset keräisivät näitä.

Vierailija
53/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vois tulla kans viinavero. Oli jos juot alkoholia, niin sun pitää maksaa 100e kuussa veroa, vaikka olisit työtön.
Viinaa saisi myös ostaa vain sillä kelakortilla. Jos sinne ei ole merkattu vuoden veroja eli maksettu, niin ei myydä mitään viinaa

Vierailija
54/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin normaali tavallinen ihminen tarvitsee koiraa? Ei niin mihinkään.

Vierailija
55/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran pitäminen luvanvaraiseksi kaupungeissa niin, että menettää luvan jos ei kerää paskoja. 

Kissoja ei sitten saisi ollenkaan pitää, jos päästää vapaana ulos. Samalla logiikalla meinaan. 

Vierailija
56/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös koira, kerään jätökset enkä todellakaan halua katsella keskellä tietä ison koira jätöksiä. Mutta jos maksaisin veroa koirastani, niin jättäisin kakat keräämättä 

Samoin. Siihen saisi jäädä joka helkutin pökäle. Miksi vaivautua, jos jo maksaa siitä, että joku muu hoitaa? Alkaisin myös käydä koirieni kanssa keskustassa lenkillä ihan vain, että saisin rahoilleni vastinetta.

Mutta ymmärrän kyllä, että taajamissa asuvia ärsyttää, kun kävelyteiden reunat ovat piukassa pskaa. Inhottaa se minuakin, vaikka minulla on koiria itsellä. Kakkan kerääminen ja pussin kantaminen roskikseen ei ole niin iso vaiva, etteikö siihen pystyisi jokainen, joka ylipäätään pystyy koiransa viemään lenkille, joten ei voi kuin ihmetellä, että moni jättää jätökset lojumaan siihen, mihin rekku ne töräyttää.

Tai toinen mitä näkee on, että kakat on kerätty pussiin mutta pussi jätetty maahan kun ei olla jaksettu kantaa sitä. 

Vierailija
57/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisimme lähestyä asiaa toista kautta: koirankakoille pantti ja keräyspaikasta saa riihikuivaa rahaa.

Sekä työttömät, nistit, että romanialaiset keräisivät näitä.

Siellä oltaisiin varmaan pussi kädessä jo koiran alla odottamassa että milloin tulee. 

Vierailija
58/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mun mielestä vois tulla kans viinavero. Oli jos juot alkoholia, niin sun pitää maksaa 100e kuussa veroa, vaikka olisit työtön. Viinaa saisi myös ostaa vain sillä kelakortilla. Jos sinne ei ole merkattu vuoden veroja eli maksettu, niin ei myydä mitään viinaa

Sokerin ja tupakan kanssa sama. 

Vierailija
59/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Singaporessa on siistiä. Siellä ei ole koiran paskoja, siellä ei saa syljeksiä maahan, ei saa heittää roskia maahan, ei saa heittää tupakantumppeja maahan, miksi Suomessa saa näin tehdä - siksi koska Suomi on täynnä narsistisia juntteja, joilla ei ole mitään siis EI MITÄÄN käytöstapoja. 

Noi tupakantumpit mua risoo ihan yhtä paljon. Miten urpo pitää olla että heittää sen tumpin maahan.

Mua taas tupakansavu ja myös pilven haju. Miksi joudumme noita haistelemaan? Myös metelöinti kaiken maailman möykkäävillä vehkeillä. 

Vierailija
60/70 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas tupakansavu ja myös pilven haju. Miksi joudumme noita haistelemaan? Myös metelöinti kaiken maailman möykkäävillä vehkeillä. 

Katupöly!